Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yamcha schreef:Waarom?
Daar hoeft een jury toch geen rekening mee te houden?
De jury moet gewoon die 5 minuten proef beoordelen, en juist het feit dat ze verder niets weten van paard en ruiter stelt ze in staat zuiver en objectief te oordelen, lijkt me.
Yamcha schreef:Waarom?
Daar hoeft een jury toch geen rekening mee te houden?
De jury moet gewoon die 5 minuten proef beoordelen, en juist het feit dat ze verder niets weten van paard en ruiter stelt ze in staat zuiver en objectief te oordelen, lijkt me.
riekSter schreef:Tuurlijk snap ik ook wel dat een jury iemand kan uitsluiten
Maar geef dan een goede reden, bijvoorbeeld stokkreupel of paard gaat echt heel erg in protest. (steigeren en staken)
Oke dat ze zei dat dioos iets zou mankeren (zelfs oke als ze zeggen laat er naar kijken), maar ga niet kinderachtig lage punten geven in een 2e proef als er gewoon een (hele) goede proef wordt gereden.
Als jury moet je toch ook wel weten dat heel veel paarden in de 1e proef (samen met de ruiter) heel veel spanning hebben en wat slordig rijden
+ wat dioos deed was geen hevig verzet, ze deed alleen haar hoofd in de lucht, ik open mijn handen en licht been en daar gingen we neer netjes verder
riekSter schreef:Nee tuurlijk niet ik had daar een 3 ofzo.
Maar waar dit hele verhaal overgaat is dat het kinderachtig is dat in de 2e proef alles goed ging en ik dan toch 3en en 4en kreeg.
En dan kan je wel weer zeggen, nou dan was he tniet zo goed, maar dat was dus wel zo ...
En jullie kunnen dat niet weten hoe ik de 2e proef heb gereden (mag je zelf weten) maar als iedereen dan naar me toekomt van super proef en bladiebla, dan denk ik toch wel dat er een goede proef is neergezet
Citaat:Het is winst voor jezelf, omdat je weer wat verder lijkt te zijn met je africhting.

riekSter schreef:Tuurlijk was het verzet maar je hebt hevig verzet en een miscommunicatiefoutje
In de eerste proef zoals ik al zei vond ik het oke dat er verzet stond. Maar in de 2e proef met de overgang terug deed ze haar hoofd iets in de lucht met 2 stappen een kamelenstap (stomme dribbelpas) en daarna weer naar beneden
Ikzelf vind dat verzet, maar geen hevig verzet. Hevig verzet vind ik als een paard echt niet niet meer met zijn hoofd naar beneden wil (echt in paniek) of dat het paard zo in de war is (paniek) dat het niet meer vooruit wil en hoofd in de lucht
verana schreef:Ik vind gewoon dat je verschrikkelijk aan het miepen bent
Een paard in het L2 hoort gewoon netjes nageeflijk te zijn.
Als jij dat spanning heb in de zin van hoofd omhoog gooien moet dat gewoon afworden gestraft.
En dan kan je wel zeggen ja maar dit en dat met het paard kwa achtergrond enz...
Ja jammer dan dat ziet een jury niet, zij beoordelen gewoon die 5 min wat ze zien en meer niet.
Op het oog wat de jury zegt staat ze in haar recht en mischien heeft ze het niet op een al te nette manier gezegt maar dan nog staat ze gewoon netjes in haar recht
En aan je punten te zien was ze wel met je eens dat de 2 proef beter ging dan de eerste.
En wat anderen zeggen moet je nooit vanuit gaan want zij zijn niet de gene die de proef hebben beoordeelt.
Zo ben ik zelf zondag ook weer voor het eerst gestart na 5 maanden tijd en ik heb er ook 1tje staan die niet zo makkelijk is
Beide proeven geen winst maar wel een fijn gevoel.
En dat is wat ik vind dat telt zolang je zelf tevreden bent is het goed.
Maar alsjeblieft hou op met dat gemiep over de jury's, wees blij dat ze zitten en ze geven je echt niet voor de lol lage punten

riekSter schreef:... Paar keer dat ze met haar hoofd in de lucht kwam maar de rest was echt supernetjes. Ik klaar werd ik bij de jury geroepen. Ze zegt: Ik weet niet of je van plan bent om zo nog een proef te rijden, maar van mij hoeft het niet, GA MAAR NAAR HUIS. Ik vraag waarom. Krijg ik als antwoord terug jouw paard mankeert iets. Ik zeg: nou ik rijd zo gewoon nog een keer.
lieniminnie schreef:dat ben ik helemaal met je eens, het is haar taak om jou tebeoordelen op je rijden en objectief te zijn, ze mag best een opmerking maken over wat er gebeurde, maar dan op een beschaafde en normale manier.