Wel een les gehad van Jan Willem Vooren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Wel een les gehad van Jan Willem Vooren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:51

lorvxy schreef:
Ik ook. Hoeveel moet je bij hem betalen per uur dan?

20 euro voor ongeveer 45 minuten.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:20

Dat is volgens mij een gangbare prijs.

De "populaire" trainers vragen ongeveer hetzelfde.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:50

Volgens mij is het bij JW toch echt 25 euro per half uur.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:00

imaudy schreef:
Ik heb daarna les gehad van Jaap de Bruin (wat goed beviel) en ben daarna op ijslanders overgestapt.

Oh echt Jaap de Bruin, dat is een schat, heb ik van leren rijden op zijn manege vroeger in Annen. Veel van geleerd maar hij is wel even een ander soort instructeur als JW. Zou me niet meer voor kunnen stellen dat ik daar nu nog les van zou krijgen.

Ja voor JW betaal ik ook 25 euro voor half uur privéles en dan wel bij mij op stal, dus hoef nergens heen. Wel prijzig, maar andere instructrice en instructeur vroegen 20 euro en dat verschil vond ik dus wel overbrugbaar Knipoog

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:03

Die prijzen ontlopen elkaar echt niet veel.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:22

Dat vind ik wel vrij duur. Ik betaal nu 30 euro voor een uur prive les (de ene keer iets langer, de andere keer iets korter). Dan ben ik dus 20 euro goedkoper uit. (en ik vond dit al vrij prijzig....)

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:25

Ja, dat is wel zo, maar Evelijn hoeft niet met haar paard te reizen.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:36

Edit: verkeerd gelezen Knipoog

Maar daar heb je wel gelijk in. Dat scheelt natuurlijk ook wel.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:10

Ik vind dat wel meevallen 25 voor een half uur, tuurlijk is alles gestegen, vroeger was het 25 gulden per half uur.
Ik denk niet dat het op een andere grotere stal minder duur is hoor.

En dan natuurlijk als hij zo goed lest geeft hoef je niet eens elke week, dat scheelt dan ook weer, je kan natuurlijk 12,50 betalen van iemand die er 2x voor nodig heeft om je hetzelfde te leren wat hij in 1 les kan Haha!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 03:34

JW past in ieder geval niet bij mij. Komt nog bij dat hij inderdaad is overgestapt op het "nieuwe rijden". Tja als hij dat dan zelf ook gaat doen dan kan het nog iets worden.
Sorry maar zo denk ik er over. Ik blijf lekker bij Alex van Silfhout (die kost nog veel meer trouwens en ik moet er 2.5 uur voor rijden) en daarnaast bij Jan-Enne Kloosterboer dat scheelt ongeveer 2 uur reistijd. Iedereen verder veel succes en hopen dat jullie er allemaal iets van opsteken want van iedere instructeur kan je weer iets leren toch?!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:38

Ja zo is het ook, het past bij je of niet.

Maar wat versta je onder het nieuwe rijden?? Rollkur??

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:25

uffie schreef:
Ja zo is het ook, het past bij je of niet.

Maar wat versta je onder het nieuwe rijden?? Rollkur??

Ik heb geen idee wat hij bedoeld Bloos .... nou dat is niet helemaal waar, hij is helemaal in to the nature geworden geloof ik. Je mag geen snorharen knippen want dat zijn voelsprieten en dat soort dingen Scheve mond ik heb er niets mee... en ik vind het vreemd dat iemand die altijd heel erg strikt (lees best wel hardhandig) zijn paarden trainde nu ineens HELEMAAL is omgedraaid en dit soort dingen verteld. Ikke niet begrijpen, maar dat kan aan mij liggen....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:30

nou zo'n ervaring had mijn instructrice dus ook met hem.
vroeger jaaaaren bij hem gelest, ging allemaal prima, en paste ook goed bij haar, nu wou ze vorig jaar draad weer oppakken, en kwam hij met een compleet nieuw 'systeem' stilstaan, buigen etc.... nou dat vond ze dus helemaal niks en is daarom ook bij hem gestopt.
persoonlijk vind ik dat ook niks, imo moet je alles voorwaarts oplossen, en niet op de plek gaan staan links rechts buigen totdat ie een keer reageerd

maargoed, als anderen er wel goede ervaringen en ideen bij hebben prima Lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:31

hmm..... klinkt apart

Ik ben helemaal blanco over hem eigenlijk, heb wel dingen gehoord natuurlijk Lachen Maar sta voor alles open, ik ga gewoon in Zuidlaren kijken, neem aan dat de clinics hetzelfde zijn als zijn lessen.

Bedankt voor jullie reactie's.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:10

magic_lover schreef:
nou zo'n ervaring had mijn instructrice dus ook met hem.
vroeger jaaaaren bij hem gelest, ging allemaal prima, en paste ook goed bij haar, nu wou ze vorig jaar draad weer oppakken, en kwam hij met een compleet nieuw 'systeem' stilstaan, buigen etc.... nou dat vond ze dus helemaal niks en is daarom ook bij hem gestopt.
persoonlijk vind ik dat ook niks, imo moet je alles voorwaarts oplossen, en niet op de plek gaan staan links rechts buigen totdat ie een keer reageerd
maargoed, als anderen er wel goede ervaringen en ideen bij hebben prima Lachen

Ben ik helemaal met je eens. Heb er lang over gedaan om mijn paard dit weer af te leren trouwens.... En vond het niet veel nut hebben, mijn paard werd er niet losser of nagevelijker of wat dan ook van.

@uffie: ik denk dat je ook het beste helemaal blank naar die clinics toe moet gaan. Alleen op die manier kun je je eigen mening erover vormen. Want nogmaals: ik heb bij genoeg mensen gezien dat zij er wel vooruit zijn gegaan!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:04

klopt Ja
hij had toen 1x op de paarden van mijn instructrice gereden, keer erna mijn instructrice erop, en die lag helemaal overhoop met het paard... duurde best een tijd voordat ie weer zo liep als zij het wou.

en dat dan na 1x....
maargoed, wie weet ga ik nog wel een keer kijken in zuidlaren.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:57

Ik ben iig blij met de lessen van Jan Willem. Kafka begint echt te sjouwen. Het stilstaan en buigen heb ik eens even gedaan met JW samen, maar dat doen we nu al niet meer. Kafka geeft zich best snel, het was dat hij zich los moest laten in z'n hals en dan voornamelijk het punt meteen voor de schoft. Mijn paard hield zich naar één kant behoorlijk extreem vast, dat is nu veel minder. We zijn nu vooral bezig met krachtig voorwaarts en dat ik m'n rechterhand beter onder controle hou (zodat Kafka het ook niet meer nodig vind om rechts vast te zetten).
Heb nu 3x les van hem gehad en ben echt vooruit gegaan ben ik erg blij mee. Vind zijn instelling dat paarden ook beetje paard mogen zijn ook wel prettig.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:51

Klinkt positief Evelijn.

Maar zo is het overal denk ik toch, er zijn meerdere grote stallen waar de 1 heel veel baat bij heeft en de ander nog geen voet op het erf wil zetten, is ook wel goed natuurlijk, anders lessen we allemaal bij dezelfde Haha!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:59

Roxx schreef:
Volgens mij is het bij JW toch echt 25 euro per half uur.

Ja, dat klopt inderdaad. Ik rijd met een vriendin van mij samen en wij delen een half uur,
dus ik betaal 12,50 voor een half uur. Ik hoef niet te reizen daarvoor, dus ik vind de prijs
heel erg meevallen Ja

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:01

Vandaag was de eerste openbare les in Zuidlaren! Het was een groot succes! Met meer dan 100 man publiek was het een ontzettende gezellig en leerzame middag!

Afbeelding

Een fotoimpressie is in de agenda op jw's site te vinden, http://www.dressuurschooljwvooren.eu

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:29

Als je kijkt naar de leeftijd van de toeschouwers hier op jouw foto vraag ik me af of ze het wel begrepen hebben. Maar ben blij dat het geslaagd was Ilsemarie.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:59

Dat waren ook de enige kinderen oversized, die konden niet over de bakrand heen kijken Haha!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 02:12

Weet je dat zeker? Ik ken de manege daar en die bakrand is echt niet zo hoog dat een gemiddelde tiener er niet oevrheen kan kijken. (Zie de laatste meiden op het bankje die zijn echt al tiener)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:13

Maar heeft dit nou echt meerwaarde of iemand wel of niet over de bakrand kan kijken? Verward

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:03

Oversized vraagt zich af wat de gemiddelde leeftijd van het publiek was. Knipoog Dat ivm de leerzame middag.