Punten Anky voor halthouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Punten Anky voor halthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:45

Het wordt nu wel erg persoonlijk allemaal Scheve mond
Wel vind ik dat -wanneer er met zoveel vingers naar de dressuursport wordt gewezen, dat we dan ook ons even 180 graden mogen omdraaien en naar de springsport kijken. Daar mankeert ook nog wel het een en ander aan Lachen
En dan zijn er nog meer takken van paardensport, en zo kunnen we nog wel oneindig doorgaan.
Ik denk dat de dieronvriendelijkheid echt wel meevalt, maar goed, ieder zijn eigen mening Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:57

Tunnelvisie?! Beschuldigingen en frustraties?!
Ik val NIEMAND persoonlijk aan!
Ik spiegel alleen terug wat mij gegeven wordt!
Ik heb een uitgesproken mening over bepaalde zaken, maar ben alles behalve gefrustreerd!
Ik gebruik uitroeptekens omdat het mijn manier van schrijven is!
Kijk in al mijn andere posts!
Bovendien boeit het mij dus zip, wat iemand persoonlijk tegen mij heeft!
Ik ben namelijk niet verantwoordelijk voor iemand anders zijn gevoel, als diegene zich aangevallen voelt door mijn uitspraak!
Dat zegt meer over diegene dan over mij!
Ik ga niet met de meeste meningen mee, omdat ik er een andere kijk op heb en dat wekt blijkbaar weerstand op bij degene die een andere visie hebben!
Het wil namelijk niet zeggen dat als ik een andere visie heb, dat ik die andere zijn mening niet respecteer!
Ik ben het gewoon niet met diegene eens!
De conclusie die er getrokken wordt en het beeld dat er van mij geschapen is -door mijn mening- maakt mij ineens een persoon die ik niet ben, en dat alleen omdat ik een andere mening heb?!
Dat vind ik nogal kortzichtig!
Ik geloof dat het doel van een discussie forum is om meningen - ervaringen- visies te delen, niet om persoonlijke aanvallen!
Ieder persoon is anders en zal ook anders denken, ik mag het daar mee eens zijn of niet!
Ik hoef geen bevestiging in mijn mening omdat ik zelf wel weet hoe ik denk!
Dat kan een ander wel gaan lopen invullen, maar dan druk je ook iemand in een hokje!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:01

Je voelt je blijkbaar nogal aangevallen. Nogmaals dit forum leeft bij de gratie van de verschillen van mening. Ik stel nogmaals voor om het daar weer over te hebben en niet op de persoon te spelen.

Weet iemand nou al wat Anky echt voor punt gekregen heeft voor het halthouden?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:03

Miska schreef:
Ik ben namelijk niet verantwoordelijk voor iemand anders zijn gevoel, als diegene zich aangevallen voelt door mijn uitspraak!
Dat zegt meer over diegene dan over mij!

Dit slaat op de reactie van Karin neem ik aan (want de rest gaat over Anky, en die reageert hier niet (bij mijn weten Vork ))
Daar zie ik in je uitspraak wel degelijk een aanval Lachen
Wanneer ik schrijf dat holistisch dierenartsen oplichters zijn die mensen geld uit de zak willen kloppen bijvoorbeeld, dan voelt ook een individuele DA zich hierop aangesproken. Wanneer ik schrijf dat werklozen klaplopers zijn die leven op de kosten van de hard werkende, belastingbetalende medemens, dan slaat dat ook op het individu dat hieronder valt. (even voor de duidelijkheid: dit zijn voorbeelden, niet mijn mening)

Ik vind het dus niet zo gek dat Karin zich, als niet-corrupt jurylid, wil verweren, en daarmee het imago van het hele juryledencorps.

Het voorstel van Anneve vind ik een wijze raad Haha!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:07

Mits diegene zich daardoor aangesproken voelt!!!
Die mening mag iemand toch gewoon hebben?!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:11

Ik voel me niet aangevallen. Lachen Mensen die op deze wijze uitspraken doen neem ik echt niet serieus hoor. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:12

anneve schreef:
Relevantie?

Je gaf het aan dus mijn vraag is wat je functie daar was. Lijkt me idd erg relevant, Anneve, je kunt suggereren als publiek maar als je daar een belangrijker functie had waardoor het echt klopt wat je zegt; dan wil ik dat graag weten; het is dan natuurlijk wat aannemelijker. Het feit dat je mijn vraag echter niet eens beantwoord geeft al iets aan denk ik... Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:13

Er zit een verschil tussen:
'ik vind dat bij de dressuur de beste combinaties niet voorop staan' (mening) en 'het jurycorps is corrupt' (feit) Lachen
Een andere mogelijkheid is nog 'Aangezien de beste combinaties imo niet voorop staan bij de dressuuruitslagen, acht ik het aannemelijk dat er wel eens juryleden zijn die steekpenningen aannemen.' Daar is over te discussieren (hoewel de kans dat iemand daadwerkelijk over belastende feiten beschikt klein is, dus het blijven meningen)

Maar ik hou er nu over op, I made my point en dit gaat niet om Anky Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:15

LOL! Clown

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:25

Miska schreef:
Ik geloof dat het doel van een discussie forum is om meningen - ervaringen- visies te delen, niet om persoonlijke aanvallen!

Waarom val je Anky dan zo persoonlijk aan? Ok, als zij onterecht goede punten krijgt terwijl haar paard niet stil staat, vind ik dat, net als jij, belachelijk. Maar daar kan zij dan toch niets aan doen (het is trouwens nog steeds de vraag of dat ook gebeurt is). Dat is dan een fout van de jury. Denk jij nou werkelijk dat Anky een fijn gevoel krijgt, van supergoede punten als ze een baggerslechte proef rijdt. Dat lijkt mij niet, daar is ze veel te fanatiek en veel te veel een sportvrouw voor. Denk jij nou echt dat Anky en haar gevolg de jury omkopen? Dat geloof je toch zelf niet... daar is ze te professioneel voor en zich bewust van het feit wat er op het spel staat en om te denken dat ze dat nodig heeft is in mijn ogen belachelijk. Dat zij uitgegroeid is tot een ambassadeur (op wereldniveau) van de dressuursport, daar kan zij ook niets aan doen. We zouden daar juist trots op moeten zijn en blij moeten zijn dat de paardensport dankzij een Nederlandse eindelijk een gezicht krijgt/heeft gekregen. Ik kan me haast niet voorstellen, maar misschien telt dat bij een paar juryleden wel mee en krijgt ze af en toe wel eens een puntje meer dan een ander. Maar voor die goodwill heeft ze jaren lang gevochten en heeeeeel hard gewerkt met vallen en opstaan en met bloed, zweet en tranen.
Maar helaas is het vaak zo dat mensen die boven de rest uitsteken allerlei ongefundeerde beschuldigingen over zich heen krijgen, men noemt dat jalousie.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:29

Citaat:
Het feit dat je mijn vraag echter niet eens beantwoord geeft al iets aan denk ik

Wat dan? Ik lieg niet en dat zou jij inmiddels moeten weten.
Het zat Sjef toen heel, heel, heel erg hoog kan ik je vertellen, dus het was niet moeilijk om met hem hierover te praten. (integendeel)

Wil het verder alleen nog over het topic hebben, maar daarvoor moeten we uitvinden wat het werkelijk gegeven punt bij het halthouden voor het afgroeten tijdens de GP was.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:36

Ik was er vrijdagmorgen en het viel mij ook op dat hij met afgroeten geen seconde stilstond en dit het puntenpercentage niet beïnvloedde.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:37

Oh ja...
Juryleden hoeven niet altijd omkoopbaar te zijn met geld hoor!
Dat kan op vele manieren!

Ik zal in het vervolg, als ik het nog nodig vind in dit topic te reageren, van te voren melden:
DIT IS MIJN VISIE-MENING! Gebaseerd op -mijn- waarneming, die niet waar hoeft te zijn!
Niemand hoeft het daar mee eens te zijn en mag van mening verschillen!
Degene die het als aanval zien, kunnen bij zichzelf te rade gaan, waarom dat zo ervaren wordt!

Bovendien heb ik niks tegen Anky zelf, ze heeft goede en zwakke punten, dat zul je mij ook niet horen ontkennen!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:44

Hoe kan je dan een jury omkopen zonder geld?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:48

Miska, ik vind wel dat je onnodig fel reageert, hoor, met telkens hoofdletters en woorden in bold. En natuurlijk, dat is nu eenmaal jouw manier van reageren, maar een discussie voer je nu eenmaal neit alleen. Dus zullen we allemaal proberen om zo min mogelijk tegen de ander te "schreeuwen"?
Je maakt er nu wel een soap van, door nu ook al te stellen dat juryleden op andere manieren zijn omgekocht. Ik begin nu toch erg veel belangstelling te hebben voor jouw ervaringen met juryleden of jureren op dat niveau. En dat is niet sarcastisch bedoeld, maar als je dergelijke meningen hebt, moeten die toch ergens op gebaseerd zijn?

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:50

Heeft Sjef zijn prachtige lichaam in de strijd geworpen???? Misschien bedoelt ze dat???

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:51

Mijn woordkeuze -corrupt- omkoopbaar gebruik ik niet in de leterlijke zin van het woord!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:55

Anneve, je imliceert dat je met hen werkt en bij hen betrokken bent persoonlijk. Uit jouw eerdere verhalen blijkt echter meer dat je gewoon een verwoed fan alias stalker bent, dus eerlijk gezegd neem ik jouw verhaal niet serieus meer, dan had je maar gewoon eerlijk moeten zijn. Ach gut

Cerize; vind jij Sjef werkelijk een knappe man?..
Blond

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:59

Voor jou een vraag voor mij een..... Clown

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:01

Beter lezen dan. Heb dit verder getemd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:02

Cerize schreef:

Nou, dat klinkt spannend.
Ik hoop hier dan maar bij dat je Anky niet hebt bedrogen met hem, want dat zou wat wezen! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:03

anneve schreef:
Beter lezen dan. Heb dit verder getemd.

Tuurlijk, doe nu maar niet alsof je zo close met ze bent; ik vind jouw manier van praten over hen echt ziekelijk. Heb er echt verder niks aan toe te voegen.

probeer gewoon nuchter een eerlijk te zijn en verkoop jezelf niet interessanter dan je bent, Anneve.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:12

detour schreef:
Cerize schreef:

Nou, dat klinkt spannend.
Ik hoop hier dan maar bij dat je Anky niet hebt bedrogen met hem, want dat zou wat wezen! Haha!

Haha, ja dan wordt het accent eindelijk verschoven van de kwade Anky naar de kwade Sjef. Maaruh, maak je geen zorgen hoor, ik ben al járen en jaren gelukkig en heel erg netjes getrouwd en eigenlijk vind ik hem ook niet zo aantrekkelijk (hij is ook ongeveer twee koppen kleiner). Maar volgens je medestander worden er juryleden omgekocht door het Anky-kamp, niet met geld, dus misschien vinden die zijn lichaam dan aantrekkelijk ofzo. Het is maar een gedachte....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:15

Oh, zo ver dacht ik zelf niet, hoor, ik heb gewoon een hekel aan die verheerlijking; het lijkt wel alsof dat de toeschouwer ahw minder scherp houdt (want ze heeft nu eenmaal medialles blabla) en imo maakt dat qua jureren een hoop veels te subjectief. Vandaar dat ik dus beargumenteer waarin ik me stoor aan het beeld. Misschien is Avg verder best lief, ik zie haar niet als een kwade maar ook niet als de beste ruiter en zeker niet iemand die haar paarden altijd even fair rijdt, vandaar!
Sprake van jaloezie is er imo oko niet aan de orde, hoor, ik denk dat Miska niet eens zo zou willen rijden!

En aan Sjef in mijn bed denken? Dan word ik nog liever lesbisch. Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:18

Hahahaha!!! ROFL