Is de m2 nou gewoon zo'n rot klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Is de m2 nou gewoon zo'n rot klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:02

Ik ben ook zo'n ruiter die te vroeg naar de M2 is gegaan. Ik zit er nu dus ook al een hele tijd in vast. Ik heb tijden nét tegen het winstpunt aangereden. Op het moment lijkt het kwartje te vallen en halen we hogere plaatsen en beter (net tot ruime) punten.

Wat me wel opvalt is dat er niet vaak hoge punten gegeven worden. Ik vraag me altijd af of er zo beroerd wordt gereden of dat er zo streng gejureerd wordt. (of dat heel kleine terkortkomingen in de africhting zich snel uiten in deze proeven)

Overigens heb ik er geen spijt van de ik te vroeg ben overgegaan. Ik heb hiervoor nooit wedstrijden gereden en heb er wel veel van geleerd. Ik spendeer mijn (inschrijf)geld liever aan het rijden van proeven die een uitdaging zijn en waar ik iets van leer dan aan proeven die me makkelijk af gaan.

Ik heb mijn paard thuis 85% Z klaar maar blijf nog even doorrijden in de M2 tot ik deze vaker voor een 190+ proef kan rijden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:27

Ik ben M1 + 8 en ga ook meteen over straks. Ik heb nog nooit hoger gereden en zal er zowieso in moeten groeien. Ook mijn paard heeft nog nooit hoger gereden (zelf aangereden tot hier dus). Volgens mijn instructrice (Prix st George amazone en jurylid tm. Z2) loopt mijn paard makkelijker M2 dan M1, omdat mijn paard beter geconcenteerd is in proven waarin de oefeningen wat meer verzameld zijn en sneller op elkaar volgen... We zullen zien als het zover is.... Lachen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:39

Ben M1 + 5 in 3 starts en hoop na een blessure-periode eind augustus weer te starten. Wij gaan bij 10 wp ook gelijk over omdat de meeste oefeningen wel bevestigd zijn en ik vind het juist prettig als de oefeningen korter op elkaar zijn. Dan kan ik zijn aandacht beter vast houden en heeft hij minder tijd om te brullen naar de andere paarden. Is trouwens al minder geworden, hij doet het nu alleen nog tijdens het afgroeten....meestal kan de jury er wel om lachen en ik ook. Vind het toch al knap van hem dat hij zich tijdens wedstrijden zo volledig inzet voor me, dus dat ene brulletje neem ik wel voor lief.

horseman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:45

De huidige M2 vind ook ik een stuk makkelijker (vergeleken met de oude proeven). Vanaf hier begint het leuk te worden.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:11

De nieuwe M2 proeven zijn idd makkelijker.

ik was rond de 20 winst punten overgestapt naar het M2. ik dacht dat we er wel klaar voor waren maar dat bleek dus echt niet zo te zijn.in een jaar tijd reed ik M2 en toen heb ik dus gewoon een jaar in de M2 gereden Boos! ik ben bewust lang door gereden want ik wou niet weer te kennelijk toen te vroeg de overstap maken. De overstap naar het Z1 was veel makkelijker

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:17

Ik vind overigens de M2 proeven makkelijker..
ze zijn veel vlotter, dus heb je niet zoveel tijd om te denken Knipoog

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 06:48

Ik ga dit weekend voor het eerst M2 starten, ben ook met 14 wp in de M1 al overgegaan.
Maar dat komt omdat ik dit paard tot eind sept rijd.
Ben gewoon erg benieuwd hoe het gaat en probeer zo ver mogelijk te komen.
Hij is er overigens wel klaar voor nu Knipoog

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:05

Bij mij ging het in het begin ook erg snel met de winspunten. Heb er nu 5 en nu gaat het inderdaad wat minder de hele winter hebben we in een behoorlijke dip gezeten van stal veranderd enz. dus het rijden en de wedstrijden gingen ook veel minder.. op het zuidenveld in oosterhesselen ben ik weer gestart.. de eerste proef ging redelijk had ik 176 verloor ik vooral mn punten op dat het hard waaide en meneer dus zijn kont in de wind zet.. Clown de tweede proef ging ook redelijk maarja daar kreeg ik 170 voor mij onterecht......... maar goed jurysport. Maar wat mij heel erg opvalt is dat paarden die op de voorhand lopen, gewoon sloom lopen en vooral geen actieve achterhand hebben vaak met punten thuis komen en ik zie er echt geen verzameling in.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 07:09

Nu weet ik het zeker!!!!!! Clown DE M2 IS TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Clown Haha! Vork Want... Ik ben regiokampioen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha! Go jij! Go jij!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:38

gefeliciteerd! op naar de NK! Lachen

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:16

Gefeliciteerd!

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:50

ik zit zelf nu ook in de M2 bij de pony's.
en vind het niet echt een rotklasse (vond de M1 rotter om te rijden Tong uitsteken )
maar het is wel moeilijk!

de travers moet opeens goed, en de keertwending moet perfect, ze letten heel erg op impuls, en de uitgestrekte draf.
dus dat zijn wel wat moeilijke puntjes, vind ik zelf Bloos

ik heb nu 7 winstpunten en zit er vanaf mei in, dus best al wel lang; 5 maanden.
moet er nog 3, en dan stap ik direct over naar de Z1, want daar zit meer eenvoudige galopwissels in enzo, en dat is een sterk punt van m'n pony.
en ik ben eigenlijk te groot voor de pony, maarja..ik kan er nu nog mooi van profiteren om in de Z te rijden, nu ik er bijna ben Knipoog Haha!

HET IS EN BLIJFT EEN JURYSPORT!

Miep20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:08

Ik vind het reuze mee vallen.

Ik heb in 3 wedstrijden 5 winstpunten verzameld. Heb er voor gezorg voor dat ik ging starten dat ik mijn paard op Z1 nivo bevestigd heb lopen.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:28

Ik vond de M2 eigenlijk niet zo moeilijk... Ben er door heen gevlogen ondanks de blessures. Heb hem ook helemaal uitgereden, overigens alle klasses... Ben nu Z1 gestart en die klasse valt me eigenlijk mee...

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:56

Helemaal niet! Ben net 4e geworden op de brabantse Tong uitsteken

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:32

Born2BCrazy schreef:
gefeliciteerd! op naar de NK! Lachen

Dankje Haha! Haha!

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:33

Suprice schreef:
Gefeliciteerd!

Dankje!!! Haha! Jij ook!!!!!!!!!! Haha!

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:44

klopt hoor,
ik hoor het overal dat de overgang van de M1 naar de M2 de moeilijkste is.
Er worden nu niet alleen de oefeningen gevraagd, maar ook de verzameling moet echt helemaal voor elkaar zijn.
Maar troost je degenen die de M2 succesvol doorlopen vinden uiteindelijk allemaal de Z1 makkelijker

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:38

um niet allemaal hoor Bloos