Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:07

Ik heb wel eens bij een jury geschreven die een kleine pony in de baan kreeg in de M. Dus zonder zweep en dat wist die pony duidelijk. Ze heeft de proef gestopt omdat hij helemaal niets wilde. Het meisje natuurlijk in tranen. Maar de jury riep haar bij zich. Ze zei: je hebt natuurlijk geen winspunt maar ik zorg dat je geen verliespunt krijg. Ga jij even snel je zweep pakken want dit moet hij je niet flikken. Ze heef toen met zweep gereden en het beestje was zo slim dat hij gelijk ging lopen zonder dat ze hem gebruikte.
Vond ik erg aardig maar ze gaf dus ook een gevoel dat je niet alleen op fouten werd afgekraakt maar dat ze er echt zat om je vooruit te helpen.

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 07:45

Dat vind ik echt een slimme jury dan Knipoog

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:26

ik had een x dat mijn pony super bang was (er was een hockeyveld langs dat je niet zag, maar wel goed hoorde Verdrietig )
hij flippen en flippen idere x opnieuw,
uiteindelijk is hij de auto uitgekomen,
heeft me wel buiten medendinging (of zo iets:P) gezet,
maar heeft me wel geholpen en me de proef af laten rijden Lachen

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 23:51

Leuk topic!

Mijn zoon van 12 rijdt regelmatig een dressuurproef met zijn D-pony.
Zijn hoogtepunten in de B:
217 punten met als commentaar dat de jury erg van zijn proef had genoten.

209 punten met als commentaar: Vriendelijke ruiter, combinatie met toekomst. Blijf vooral zo vriendelijk rijden.

Dat commentaar waardeer ik veel meer dan de (te) hoge punten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:39

alweer een jaar geleden, maar jury kwam de auto uit en zei dat ik iets minder impuls moest rijden in de volgende proef! vond dat wel heel leuk, want dat doet een jury niet zomaar! Bloos

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:03

Ik ging ook altijd als een pingpongbal met mijn haf door de bak, vloog alle kanten de baan uit..

Heb toch nog winstpunten gereden (onderlig), want tussen de bokserenades door reed ik hem erg netjes. En ze vonden het heel knap dat zo'n klein dun meisje deze haf toch vrij goed de proef door wist te sturen en niet op gaf. Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:19

Ik tijdens een dressuurwedstrijd op mn protocol onderaan:

"Goede proef, coole pony" Haha!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:35

Haha, dit doet me denken aan mijn allerallereerste onderlinge wedstrijdje (alleen draf). Zie het voor je: ik rijd nog geen 2 jaar, jonge haflinger van 5 ofzo, drukke weg er langs, allemaal super sjokkende manegepony's die meededen... Ahum.

Maar uiteindelijk werden we 2e! Geen flauw idee waarom, volgens mij omdat we de enigen waren die niet door een trekker de hele bak doorgingen en de balkjes konden draven... Lol. Helaas moest ik de tweede onderlinge wedstrijd wel in een echt B proefje meedoen en toen was ik laatste oid. Tsja, galop was bij ons gewoon scheuren Haha! Ik vond het volgens mij ook geen probleem, of zoals ik dat in die tijd zou zeggen: 'boeie, pony is toch vet cool dus' Knipoog

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:57

Gisteren een B proef gereden met m'n E pony, stond er op het protocol "hele fijne ontspannen proef, heel vriendelijk gereden, fijne pony". Dat maakte de 196 punten dubbel zo leuk.
Want dat is precies waar we naar toe wilden.
We hebben ook wel eens een jury gehad die 170 punten gaf maar ons na de proef bij zich riep een aanwijzingen ging geven. Deed ze niet bij iedereen. Was ook erg lief.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:16

Nog weinig heel 'speciaal' commentaar, maar wel voor m'n gevoel echt bagger gereden hebben, en gewoon 2 punten per proef krijgen.

Komend jaar gaan het verzorgmeisje van Trendy haar ohz starten. Trendy is echt niet makkelijk, maar ze rijd haar heel netjes (duidelijk, maar wel eerlijk, ze laat niet over zich heen lopen). Die twee verdienen ook echt leuk commentaar.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:50

Ik heb met mijn pony in het begin ook heel wat meegemaakt hoor !
Pony was 3, en ik was zeer ONervaren haha!
Heel wat proefjes rondgebokt en heel het terrein gezien haha Haha!
Maar heb wel een paar keer leuk commentaar gehad, oa;
'Goede oplossing voor de handstand van je pony' (ik ging gewoon staan, want ze bleef maar bokken)
'Fijn dat je toch probeert rekening te houden met je buren' (pony ging in volle galop de ring van de buurvrouw in, en ik: 'Sorrysorrysorrysorrysorry Bloos ')
'Goed dat je niet boos word, en de lol in ziet van de jongigheid van je pony' (dat was dus een jurylid dat zich afvroeg waarom mijn pony in godsnaam zo opstandig was, en ik zoveel lol had, en toen de leeftijd ondekte haha!)
'Leuke combinatie, ben beniewd hoe het gaat als jullie in de ring zouden blijven'

Hahaha en zo kan ik wel even doorgaan haha! Haha!

Ow, en nog 1, die moet écht even: Het was een binnenwedstrijd, in de L1 (jaja ze deed ook weleens normaal haha! grapje het lag helemaal niet aan de pony, maar aan mijn wedstrijdstress) en toen was er in die binnenbak aan 2 kanten een deur (Bij E en bij de B zeg maar) en toen hadden ze er 1 afgezet met strobalen, waar elke pony van schrikte.. Maar die van mij: die kon het natuurlijk niet laten om er een hapje van te proeven Nagelbijten / Gniffelen
Toen riep de jury zich even bij me, dat het wel de bedoeling was, dat de pony thuis zou eten Clown Ik heb heel de proef lachend gereden !

Met mijn paard had ik laatst ook een leuke (ik reed met een zwaar gekneusde heup en gebroken rib mijn proefje, maar dat wist de jury niet. Maar ik was dus eigenlijk alleen aan het sturen, en pijn aan het lijden, maar mijn paard loopt eigenlijk al dik M qua niveau thuis, en we zijn B op wedstrijden):
Nette proef!! (ik had 183 punten, was 4e van de 25, had zelf een 7 voor mijn houding hihi Haha! )

Ingriddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:59

Oei, ik heb wel eens een klacht over een FNRS jury verzonden.
Die persoon was wel zoooooooooooo aardig, dat iedereen 20 tot 30 punten teveel kreeg. Mensen die absoluut niet hadden mogen slagen, kregen te dikke punten.

Maar ja, er zijn ook jury's, die zelfs als het mooier is dan ANky kan, je nog met net 1 puntje naar huis sturen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:09

Dan ben ik wel nieuwsgierig hoe jij weet dat iedereen teveel punten kreeg. Ben je zelf ook FNRS jury?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:51

Even antwoordend voor Ingridlever, ja dat is ze inderdaad.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:00

Okee, thanks Lachen

Zag zelf laatst ook een ruiter in een proef rijden waarvan ik dacht: hoe komt ie daar nou in terecht?
Moeten ze na de terugkomdag misschien toch alle protocollen ook gaan doorlezen? Wordt de terugkomdag een herexamen?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:28

Ik heb het inderdaad ook regelmatig dat ik ruiters tegenkom in de hogere proeven waarvan je je echt afvraagt hoe ze daar gekomen zijn. Is ook 1 van de redenen dat ik geen f20 bijscholing heb gedaan, dat geruk en gepluk wat ik in het overgangsjaar in die hogere proeven tegen kwam... Ik jureer omdat ik het leuk vind, hoop ook mensen wat mee te geven om aan te werken en ik denk niet dat je dat bereikt door als een sinterklaas maar overal 6en en 7ens voor de moeite te geven.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:04

Ik heb wel de bijscholing gedaan... in de hoop ze wat mee te geven om aan te werken. Maar punten geef ik niet cadeau, niet in de F1 en niet in de F15. Niet dat ik als superstreng te boek sta, maar punten moeten wel verdient worden.

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:14

Ik had het deze zomer met een onderlinge wedstrijd. 2 maanden ervoor was ik met mn paard Koss B gestart en dat ging niet zo heel soepel. Dus 2 maanden later kon ik in een onderlinge proef L starten na veel training. Was hetzelfde jurylid er. Kwam ze na de proef toch even zeggen, dat we in een korte tijd met grote sprongen vooruit zijn gegaan. En vooral zo door moesten gaan. Daar wordt je toch wel happy van Haha!
We liggen nu helaas al meer dan een maand uit de running, omdat mn paardje geopereerd is aan koliek Boos!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:15

Dat is zeker leuk om te horen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:58

Leuk topic dit! Het het nog niet helemaal gelezen maar ik wilde toch mijn eerste FNRS-proef ervaring met jullie delen: ik was de tweede die op "mijn" paard mocht starten, het meisje die er voor mij op mocht reed vlak voor mij, er zat maar iets van een kwartier tussen. Toen ik de ring inreed vroeg het jurylid of ik misschien nog even voor mezelf wilde rijden omdat ik zo kort had kunnen inrijden. Echt zo aardig! Ik heb dat trouwens niet gedaan, paardje liep netjes en ik ben zelfs eerste geworden Clown

Wat ik wel een beetje raar vind: dat andere meisje had voor verzorging van het paard een 7 en ik, voor precies hetzelfde paard en hetzelfde proefje, een 8. Ook best banketstaaf voor haar, ze is pas 13 en we hadden samen ingevlochten enzo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:03

Bjarni schreef:
Ik heb het inderdaad ook regelmatig dat ik ruiters tegenkom in de hogere proeven waarvan je je echt afvraagt hoe ze daar gekomen zijn. Is ook 1 van de redenen dat ik geen f20 bijscholing heb gedaan, dat geruk en gepluk wat ik in het overgangsjaar in die hogere proeven tegen kwam... Ik jureer omdat ik het leuk vind, hoop ook mensen wat mee te geven om aan te werken en ik denk niet dat je dat bereikt door als een sinterklaas maar overal 6en en 7ens voor de moeite te geven.

Bjarni ken ik wel. Maar wie ben jij?

Laatst heb ik geschreven voor diezelfde ingridlever/ingriddd. Bij een combinatie had ze bij een onderdeel ik geloof wel 5 of 6 opmerkingen en daarna vroeg ze of ik het allemaal opgeschreven had. Ik: "uh, ja, dat wilde je toch?" Zei ze dat ik vaker mee mocht om te schrijven Haha! En vanaf dat moment ging ze mij ook uitleggen waarom ze welke punten gaf en waar ze op lette, heel veel van geleerd!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:15

Aan wie stel je je vraag Hestejente?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:24

Ilja000 schreef:
Aan wie stel je je vraag Hestejente?

Aan Bjarni Clown Of eigenlijk kan dat niet want Bjarni is een paard. Ik stel mijn vraag aan degene die zich hier bjarni noemt want ik ben benieuwd wie dat is...

brietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:04

LadyElmira schreef:
Hey,

Ik las net een topic over iemands protocol die te fel was voor een jong meisje. Wilde nu toch weten of jullie ook goede reacties hebben gehad van juryleden..

Ik heb met mijn toen 6 jaar een onderlinge wedstrijd gereden op de manege. Dit was stap,draf, galop en ik was ontzettend zenuwachtig door mijn faalangst. Hierdoor vergat ik midden in de proef wat ik moest doen en ging huilen. Ik had overgeef neigingen en wilde niet meer. Toen heeft de jury geroepen of ik misschien iemand naast me wilde. Nouja zo gezegt zo gedaan, iemand naast mij lopen die dus eigenlijk alles deed (voor mijn gevoel). Ze hebben naderhand nog even duidelijk gezegt dat ze het heel dapper van me vonden en dat ik heel goed kon rijden (dat was denk ik niet zo maar toch aardig!). Nouja, ik werd toen 6e, en was het enige meisje waar de jury aardig tegen was. Dus dat plaatsje maakte me niet meer uit.

Hebben jullie ook wel eens bij kleinere kinderen gehad dat de jury liet zien dat ze extra voorzichtig en aardig waren? Of bij jouzelf misschien? Voor de juryleden zelf: Zijn jullie voorzichtiger?

alle juryleden zijn toch wel oke? ik rijd bij de fnrs en ik word altijd goed gejureerd sommige zijn een stuk strenger dan andere maar variatie van juryleden is altijd wel fijn

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:08

@ Brietje, de KNHS jury's zijn echt lang niet allemaal eerlijk.

Ik heb ook best vaak leuke opmerkingen gehad, bij Farouche bijvoorbeeld:
Die oma kan nog best dressuren voor een springknol! - leraar van school was de jury, vandaar dat hij weet hoe hoog ze sprong Clown En zo stond het er echt letterlijk! -

En met Irene heb ik vaak gehoord dat ik goed wist om te gaan met haar stress, en vaak rustig bleef. En de standaard dingen van 'mooie pony, jullie passen goed bij elkaar.'

Bij Tessa en A perfect match K nog niets, ben ik nog niet mee gestart. Lachen