Nieuwe reglementen; wat is er veranderd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuwe reglementen; wat is er veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:50

Dt achteraf losrijden heb ik helaas zeldem meegemaakt
Heb me vaak rot geërgerd aan de 8 tallen die de hele losrij ruimte direct bij de ringen voor hun rekening namen.
Zodat jezelf niet in de buurt van je eigen ring kan zijn als je er bijna in moet

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:13

runningkawa schreef:
Heb me vaak rot geërgerd aan de 8 tallen die de hele losrij ruimte direct bij de ringen voor hun rekening namen.
Zodat jezelf niet in de buurt van je eigen ring kan zijn als je er bijna in moet

Jij hebt zeker al AOW ? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:16

Ja
Haha!

Had er overigens ook 4 tallen bij moeten zetten, want dan mag je ook niet in hun denkbeeldige bak komen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:19

nog een lid van het rollatorgilde meldt zich Ja

Ik heb nog met vaandel parade gereden vroegah Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:21

"mijn" club deed er niet aan mee Lachen
Maar we ergerde ons er groen en geel aan dat alles dan minstens een uur stil lag met die parrade en verschrikkelijke muziek Bloos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:23

oh, schandalig! Parade rijden hoorde erbij, en dan vooral die eindeloze toespraken Lips are sealed
Altijd leuk, op de eerste buitenwedstrijd met 800 frisse paarden op een groot terrein Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:25

We waren idd een van de weinige Lachen
En dan idd leuk die burgemeester die kwam zanniken...
Ik geef eerlijk toe dat ik het niet erg vind dat dat voorbij is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:26

ik ook niet Knipoog
En niet meer hoeven starten op aanmelding vind ik ook wel een enorme verbetering Haha! + 's ochtens al om half negen aanwezig zijn, je rot rennen om alles (2* dressuur, 8tal, springen + barrage) voor de parade af te werken en dan maar rondhangen tot de uitslag om 4 uur Lips are sealed

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:58

Covels schreef:
runningkawa schreef:
Dat er misschien meer deelname kan zijn?
een 8 tal vormen is niet makkelijk doordat er niet zoveel ruiters zijn die dit willen rijden.
Een 6 tal is misschien makkelijker? Eerder de ruiters bij elkaar hebben?

Het is heel jammer dat het 8tal rijden verdwenen is. Het komt inderdaad ook omdat de sport veel individualistischer wordt. Verenigingen hebben vaak voldoende ruiters/amazones, maar als deze pertinent niet willen 4/8-tal rijden, dan houdt het voor de vereniging/commandant wel op.

En zoals ik al las houdt de KNHS ook niet echt rekening met de 4/8-tallen. Die mogen vaak ergens tussendoor en ergens achteraf losrijden.
Heb nu gelezen dat ze om de 6tallen te promoten een prijs van Euro 500,00 ter beschikking stellen voor de winnaar. Niet voor de 1e 3 of 4 6tallen, dus het is in onze kring al bekend wie dat gaat winnen. Het initiatief vind ik best goed, maar er zouden meer verenigingen van moeten profiteren. En daarbij is dit maar een tijdelijke impuls. Het promoten begint bij het beter regelen en het zich aan de reglementen houden van verenigingen. Heb vorig seizoen vanalles meegemaakt wat niet door de beugel kan, en dat motiveert ook niet echt.

Wie dan Haha!
Volgens mij zijn er meerdere kanshebbers hoor!
En volgens mij zijn de meeste 4 en 6 tallen nog geen eens samengesteld.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:02

runningkawa schreef:

Dat achteraf rijden valt idd wel mee, en ja we nemen (namen) heel veel ruimte in beslag, maar we zullen toch ook moeten losrijden?

Waar ik me meest aan ergerde is dat je op de hippiade om 9 uur de ring in mag (Dat is om half 5 je bed uit Boos! , maar dat hebben we er wel voor over) en dan tot 6 uur `s avonds op je uitslag moet wachten!!!!
En de induviduele ruiters mogen en later beginnen en hebben aan het begin van de middag al de uitslag!
Beetje raar.
En dan die clinic van Anky Huilen

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:55

CGJ12 schreef:
Het wordt pas leuk voor de SBS kijkcijfers als die dressuurruiters van paard gaan wisselen....... Haha!

'Vroegah' werd er in bepaalde wedstrijden (ik meen me te herinneren: Rotterdam) in de dressuur (PrstG) ook van paard gewisseld in de finale.

Nu vindt het de paardenwissel nog plaats in de studentenwedstrijden. Als je in het knock-out systeem de finale haalt, moet je eerst een heldere borrel drinken, dan zoenen met je tegenstander en vervolgens je proef rijden of je parcours springen. Dan van paard wisselen, opnieuw zoenen en wederom parcours/dressuurring in. Het is overigens de bedoeling om tijdens het zoenen je tegenstander van zn paard te trekken. [size=9]

Leuk voorstel voor de KNHS, de paardenwissel op de studentenmanier?

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:24

Covels schreef:
Het is heel jammer dat het 8tal rijden verdwenen is. Het komt inderdaad ook omdat de sport veel individualistischer wordt. Verenigingen hebben vaak voldoende ruiters/amazones, maar als deze pertinent niet willen 4/8-tal rijden, dan houdt het voor de vereniging/commandant wel op.

En zoals ik al las houdt de KNHS ook niet echt rekening met de 4/8-tallen. Die mogen vaak ergens tussendoor en ergens achteraf losrijden.
Heb nu gelezen dat ze om de 6tallen te promoten een prijs van Euro 500,00 ter beschikking stellen voor de winnaar. Niet voor de 1e 3 of 4 6tallen, dus het is in onze kring al bekend wie dat gaat winnen. Het initiatief vind ik best goed, maar er zouden meer verenigingen van moeten profiteren. En daarbij is dit maar een tijdelijke impuls. Het promoten begint bij het beter regelen en het zich aan de reglementen houden van verenigingen. Heb vorig seizoen vanalles meegemaakt wat niet door de beugel kan, en dat motiveert ook niet echt.

Wie dan Haha!
Volgens mij zijn er meerdere kanshebbers hoor!
En volgens mij zijn de meeste 4 en 6 tallen nog geen eens samengesteld.[/quote]

Ik weet niet of jij 4/6-tallen uitbrengt op wedstrijden, maar naar een paar jaar is het over het algemeen wel duidelijk. Er zit natuurlijk wel eens een aangename verrassing tussen, maar vaak is het toch bekend.

Om even ergens anders op iemand terug te komen, ik had het alleen over 6tallen omdat dat mooie bedrag van Euro 500,00 niet voor de 4-tallen geldt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:55

Ja, ik heb 8 tal gereden.
En meestal was het zo dat de brabanders het voor het zeggen hebben in Ermelo.
Maar die zijn wel aan elkaar gewaagd, ligt grotendeels aan de vorm van de dag wie er wint.
Maar als iedereen weer van de partij is, dan zou ik niet kunnen voorspellen wie er beter is: Aarle-Rixtel, Boxtel, Berkel-Enschot, Oirschot, of die uit Limburg zijn ook altijd goed, en ik ben er vast en zeker nog een stel vergeten of ik ken ze niet.

Wie weet doen we dit jaar ook weer mee, is wel een leuke prijs natuurlijk! Daar kunnen we de BBQ wel van betalen!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 01:14

Lielle schreef:
oh, schandalig! Parade rijden hoorde erbij, en dan vooral die eindeloze toespraken Lips are sealed
Altijd leuk, op de eerste buitenwedstrijd met 800 frisse paarden op een groot terrein Haha!

Haha! Ja

Bij ons was dat altijd op Koninginnedag: inderdaad vroeg in het buitenseizoen en dat met één hand plechtig aan de cap tijdens het Wilhelmus Haha!. Toch voelde het wel heel gewichtig allemaal en met mijn eerste wedstrijdpony (had vermoedelijk de ark van Noach nog van binnen gezien; zo`n überbraaf asbakkenrasje dat alle proeven tot het M1 uit z`n hoofd kende Bloos ), de vaandeldrager, waren parades heel prettig Lachen.