Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Dt achteraf losrijden heb ik helaas zeldem meegemaakt
Heb me vaak rot geërgerd aan de 8 tallen die de hele losrij ruimte direct bij de ringen voor hun rekening namen.
Zodat jezelf niet in de buurt van je eigen ring kan zijn als je er bijna in moet

+ 's ochtens al om half negen aanwezig zijn, je rot rennen om alles (2* dressuur, 8tal, springen + barrage) voor de parade af te werken en dan maar rondhangen tot de uitslag om 4 uur
Covels schreef:runningkawa schreef:Dat er misschien meer deelname kan zijn?
een 8 tal vormen is niet makkelijk doordat er niet zoveel ruiters zijn die dit willen rijden.
Een 6 tal is misschien makkelijker? Eerder de ruiters bij elkaar hebben?
Het is heel jammer dat het 8tal rijden verdwenen is. Het komt inderdaad ook omdat de sport veel individualistischer wordt. Verenigingen hebben vaak voldoende ruiters/amazones, maar als deze pertinent niet willen 4/8-tal rijden, dan houdt het voor de vereniging/commandant wel op.
En zoals ik al las houdt de KNHS ook niet echt rekening met de 4/8-tallen. Die mogen vaak ergens tussendoor en ergens achteraf losrijden.
Heb nu gelezen dat ze om de 6tallen te promoten een prijs van Euro 500,00 ter beschikking stellen voor de winnaar. Niet voor de 1e 3 of 4 6tallen, dus het is in onze kring al bekend wie dat gaat winnen. Het initiatief vind ik best goed, maar er zouden meer verenigingen van moeten profiteren. En daarbij is dit maar een tijdelijke impuls. Het promoten begint bij het beter regelen en het zich aan de reglementen houden van verenigingen. Heb vorig seizoen vanalles meegemaakt wat niet door de beugel kan, en dat motiveert ook niet echt.
runningkawa schreef:Dt achteraf losrijden heb ik helaas zeldem meegemaakt
Heb me vaak rot geërgerd aan de 8 tallen die de hele losrij ruimte direct bij de ringen voor hun rekening namen.
Zodat jezelf niet in de buurt van je eigen ring kan zijn als je er bijna in moet
, maar dat hebben we er wel voor over) en dan tot 6 uur `s avonds op je uitslag moet wachten!!!!
CGJ12 schreef:Het wordt pas leuk voor de SBS kijkcijfers als die dressuurruiters van paard gaan wisselen.......
Covels schreef:Het is heel jammer dat het 8tal rijden verdwenen is. Het komt inderdaad ook omdat de sport veel individualistischer wordt. Verenigingen hebben vaak voldoende ruiters/amazones, maar als deze pertinent niet willen 4/8-tal rijden, dan houdt het voor de vereniging/commandant wel op.
En zoals ik al las houdt de KNHS ook niet echt rekening met de 4/8-tallen. Die mogen vaak ergens tussendoor en ergens achteraf losrijden.
Heb nu gelezen dat ze om de 6tallen te promoten een prijs van Euro 500,00 ter beschikking stellen voor de winnaar. Niet voor de 1e 3 of 4 6tallen, dus het is in onze kring al bekend wie dat gaat winnen. Het initiatief vind ik best goed, maar er zouden meer verenigingen van moeten profiteren. En daarbij is dit maar een tijdelijke impuls. Het promoten begint bij het beter regelen en het zich aan de reglementen houden van verenigingen. Heb vorig seizoen vanalles meegemaakt wat niet door de beugel kan, en dat motiveert ook niet echt.
Lielle schreef:oh, schandalig! Parade rijden hoorde erbij, en dan vooral die eindeloze toespraken![]()
Altijd leuk, op de eerste buitenwedstrijd met 800 frisse paarden op een groot terrein

. Toch voelde het wel heel gewichtig allemaal en met mijn eerste wedstrijdpony (had vermoedelijk de ark van Noach nog van binnen gezien; zo`n überbraaf asbakkenrasje dat alle proeven tot het M1 uit z`n hoofd kende
), de vaandeldrager, waren parades heel prettig
.