raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sbdw

Re: raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:02

wat een verhalen komen hier voorbij zeg!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:14

liesie55 schreef:
zelf rij ik officieel op een draver van 19!
die het allemaal super doet.
als ik mijn proef rij gaat alles gewoon netjes maar er zitten geen WauW momenten in bijvoorbeeld bij middendraf.
ik snap het opzich wel als je jury bent dat je het niet heel mooi vind maar als ik alles netjes doe is het toch ook gewoon goed!
ik probeer er op wedstrijd alles uit te halen wat erin zit en het is ook echt werken.
nou kan je denken van ja waarom rijd ze er dan mee op wedstrijd?
dit doe ik echt voor me ervaring zelf kan ik zenuwachtig zijn en ik heb nu ook een jong paard van drie die ik wil starten. daarom rij ik nu een tijd op deze pony om het allemaal al een keer mee te maken.
nu weet ik in ieder geval een beetje wat het inhoud.
wat vinden jullie ervan als er een pony de ring in komt die niet super beweegt maar wel alles netjes doet?

Maar dit heeft toch niks te maken van uitspraken van de ruiter naar de jury toe? Clown

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:21

Een vriendin heeft een vos met 4 hoge witte benen, qua aftekening kon het net een tuiger zijn maar qua bouw niet.
Haar paard liep altijd heel regelmatig en zeker niet slecht.
Maar altijd bij 1 bepaalde jury kreeg ze gewoon weg haar punten niet.
Nadat dit al meerder malen was voorgevallen is ze toch maar verhaal gaan halen.
Die jury zei dus tegen haar dat paard hoort niet tussen de hekjes maar voor de koets, hoezo voor de koets ja dat is toch een tuiger.
Waarop ze dus zei nee hoor, dus zij de hele afstammeling verteld die jury kleurde aargid rood.

Twee weken later werd ze bij die zelfde jury 1ste.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:56

ik reed voor het eerst op vreemd terrein met mijn paard
en ik had haar ook nog maar net (vorig jaar)
en op het moment dat ik moest starten begon het keihard te regenen..
mijn paard had ik totaal niet onder controle (outdoor wedstrijd)
het was kop erop en gaan met die banaan, en ook nog over die witte hekjes springen
toen ik afgroeten schoot ik keihard in de lach en de jury ook
met als commentaar leuke combinatie haha
die wedstrijd vergeet ik nooit meer.. ik had eigenlijk uitsluiting moeten krijgen maar ik had toch nog 172 punten

en als ik sommige berichten lees, dan vraag ik me echt af wat sommige mensen in de ring doen
je doet het toch voor je plezier!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:47

Ik heb in mijn pony tijd meegemaakt dat ik een proefje moest rijden bij een jury lid die geen fjordengek is..mijn moeder was schrijfster bij deze man..ik kom binnengereden en hij al meteen: Oh nee, een fjord, die zouden ze een buiten de dressuurringen moeten houden..waarop mijn moeder fijntjes antwoordde: Dit is mijn dochter!..Ik had bij de prijsuitreiking voor het eerst een winstpunt bij hem! we hebben er later hartelijk om kunnen lachen, mijn moeder en ik
Dus ook jury leden kunnen zulke bloopers maken=)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:38

Jeetje wat een verhalen zeg!
Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Wel eens dat de jury mij ook gelijk gaf.
Ik startte met mijn pony op dat moment in de M2, in de (spring)ring ernaast was prijsuitreiking. Nou je raadt het al, zjoef daar ging ik, beestje flipte helemaal Clown
Moet zeggen dat ik al met al erg gelachen heb. Ik belandde ergens aan het eind van de ring en mn ma zo 'Shan, je moet HIER heen!' En ik met een grote grijns iets in de richting van 'Maar mn pony denkt daar anders over!'
Ene moment ging hij bokkend en vliegend door de proef, maar dingen als uitgestrekte draf e.d. gingen echt geweldig, hahaha.
En die jury kwam echt niet meer bij van het lachen! Die gaf me later nog wel een compliment dat ik zo fijn rustig bleef, maarja wat moet je dan? Clown

Vorig jaar reed ik met de hengst 1 van de eerste buitenconcoursen en de bodem was toen echt ontzettend slecht. Eerste proef heb ik wel gestart, maar de hoefslag links laten liggen. Jurycommentaar: geen probleem.
Tweede proef reed ik de baan in maar hij zakte echt tot over zijn kogels weg. Toen heb ik me direct omgedraaid en me afgemeld bij de jury. In eerste instantie keek ze heel boos/chagerijnig, maar toen ze hoorde dat ik niet ging starten werd ze heel vrolijk! Wat bleek?
In een ring van 30 paarden was ik de 1e (!) na 23 starts (!!!) die aan het welzijn van t paard dacht!!
Oef... daar stond ik ook wel even van te kijken moet ik zeggen...

yvette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:13

wij hebben sinds 2007 nieuw tenu..en dat is blousje met kraag en jasje..is goed gekeurd door de knhs..krijg buurmeisje van mij kommentaar dat ze geen batron om had of hoe dat ook heet..maar bij ons tenu hoort dat niet meer is de ze heleproef op gedrukt..is ze naardie tijd heen geweest..zeggen ze..pech voor je..nou lekker..daar kun je het mee doen..en de rest van de mangege(zelfde tenu tus) is er niks van gezegt..
onzin toch!!!

xx

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:13

Om heel eerlijk te zijn snap ik niks van je bericht Clown

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:49

Volgens mij gaat het om een plastron ofzo, maar zeker weten doe ik het ook niet Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:57

pff nog zoiets....afgelope weekend...wij hadde proefje van de F14 met een dikke fout op t eind beide ginge we in onze proef op t eind via chea in vrije stap de rijbaan verlate terwijl er dus op de protocol via cmba stond nou toen ook eve verhaal weze hale toen kon je of je proef weer overnieuw rijde en anders maar gewoon pech hebbe van je 2 punte aftrek

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:14

Kan je misschien normaal nederlands typen, met (normale) leestekens, dan kunnen we het een stuk beter begrijpen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:23

tessie1985 schreef:
het was kop erop en gaan met die banaan, en ook nog over die witte hekjes springen
die wedstrijd vergeet ik nooit meer.. ik had eigenlijk uitsluiting moeten krijgen maar ik had toch nog 172 punten

en als ik sommige berichten lees, dan vraag ik me echt af wat sommige mensen in de ring doen

Dus Wynona kan nog springen ook? Mooi dat het nu wel goed gaat.

Inderdaad wat een respectloze opmerkingen komen hier voorbij. Ik vind het echt niet kunnen. Gelukkig dat in sommige gevallen de ouders ook inzien dat dat gedrag niet kan, ik ken genoeg verhalen waarbij juist de ouders verhaal gaan halen bij de juryleden.

Mijn man leest me altijd voor en dat gaat goed. Ik zou het ook niet in mijn hoofd moeten halen om het op hem of mijn paard af te reageren als het niet goed gaat. Dan is het echt inladen,naar huis en ik weet zeker dat ik hem niet meer meekrijg.

Ik rij voor mijn plezier, ben blij dat ik een vaste voorlezer heb en ga er vanuit dat de juryleden er ook voor hun lol zitten en niet om iemand expres naar beneden te halen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:34

Nistria schreef:
ach, er is altijd commentaar op juri's maar niemand durft er mee naar de juri te stappen helaas...

OOh jawel hoor!
GEEN problemen mee.
Zoiezo ga ik altijd na mijn proef bij de jury langs voor commentaar ongeacht of ik goed of slecht heb gereden!
En als ik ergens niet mee eens ben of niet snap zoek ik net zolang tot ik die jury gevonden heb!
Maar over het algemeen ben ik het overal wel mee eens, dus dan is het niet echt nodig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:38

Shanna16 schreef:
Jeetje wat een verhalen zeg!
Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Wel eens dat de jury mij ook gelijk gaf.
Ik startte met mijn pony op dat moment in de M2, in de (spring)ring ernaast was prijsuitreiking. Nou je raadt het al, zjoef daar ging ik, beestje flipte helemaal Clown
Moet zeggen dat ik al met al erg gelachen heb. Ik belandde ergens aan het eind van de ring en mn ma zo 'Shan, je moet HIER heen!' En ik met een grote grijns iets in de richting van 'Maar mn pony denkt daar anders over!'
Ene moment ging hij bokkend en vliegend door de proef, maar dingen als uitgestrekte draf e.d. gingen echt geweldig, hahaha.
En die jury kwam echt niet meer bij van het lachen! Die gaf me later nog wel een compliment dat ik zo fijn rustig bleef, maarja wat moet je dan? Clown

Vorig jaar reed ik met de hengst 1 van de eerste buitenconcoursen en de bodem was toen echt ontzettend slecht. Eerste proef heb ik wel gestart, maar de hoefslag links laten liggen. Jurycommentaar: geen probleem.
Tweede proef reed ik de baan in maar hij zakte echt tot over zijn kogels weg. Toen heb ik me direct omgedraaid en me afgemeld bij de jury. In eerste instantie keek ze heel boos/chagerijnig, maar toen ze hoorde dat ik niet ging starten werd ze heel vrolijk! Wat bleek?
In een ring van 30 paarden was ik de 1e (!) na 23 starts (!!!) die aan het welzijn van t paard dacht!!
Oef... daar stond ik ook wel even van te kijken moet ik zeggen...

Ja dat heb ik ook gehad dat de baan zo slecht was.
Heb mijn eerste proef nog gereden, maar hoefslag?? daar kwam ze niet eens doorheen! (was al de derde dag concourse op dat terrein)
Ik heb ook echt zo gereden, van gsus, dit is niet normaal.. en ben zelfs een paar keer buiten de baan om gegaan..
Was nog 3de met winst.

2de proef heb ik ook niet meer gestart!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:55

Een meid bij ons op de ponyclub, die hadden ze niet laten oefenen voordat ze haar eerste proef reed..
En toen ze moest groeten, riep ze heel hard: 'Hallo JURYMEVROUW' en begon ze te zwaaien Clown
Haha wat hebben wij gelachen zeg! Die jury lag ook helemaal dubbel!!
(was een klein schattig meisje op een shetlandertje)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:20

MissEvil schreef:
Een meid bij ons op de ponyclub, die hadden ze niet laten oefenen voordat ze haar eerste proef reed..
En toen ze moest groeten, riep ze heel hard: 'Hallo JURYMEVROUW' en begon ze te zwaaien Clown
Haha wat hebben wij gelachen zeg! Die jury lag ook helemaal dubbel!!
(was een klein schattig meisje op een shetlandertje)

dat heb ik een keer gehad met mijn oppaskindje Haha!

Klein 5 jarige meisje, blonde krulletjes en mega grote blauwe ogen op een veel te dik zwart shetlandertje. ( type aaahhh wat schattig dus)
Alles ging goed, maar met afgroeten, er was iets mee maar wat?.. denkdenk aahhh ik weet het al! dus mevrouw draait zich netjes bij, en groet naar de voorlezer die bij B stond voor te lezen Nagelbijten / Gniffelen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 01:20

yvette92 schreef:
wij hebben sinds 2007 nieuw tenu..en dat is blousje met kraag en jasje..is goed gekeurd door de knhs..krijg buurmeisje van mij kommentaar dat ze geen batron om had of hoe dat ook heet..maar bij ons tenu hoort dat niet meer is de ze heleproef op gedrukt..is ze naardie tijd heen geweest..zeggen ze..pech voor je..nou lekker..daar kun je het mee doen..en de rest van de mangege(zelfde tenu tus) is er niks van gezegt..
onzin toch!!!

xx

als je je woorden eens af zou maken en op je leestekens let kunnen we het bericht lezen...
btw het is een plastron Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 01:36

Leuke verhaaltjes hier zeg Nagelbijten / Gniffelen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:31

Heb trouwens ook weleens gehad dat ik met mijn pony heel de proef doorstuiterde (ze was écht bokkig, had geen zin etc. Ze was tegen mn been, bij elke handeling gaf ze een bok of een steiger, of een flinke bokkesprong)
Ik had gewoon mn proef gereden, zo goed als kwaad (meer kwaad dan goed dus Knipoog )
Ik was verder ook niet boos geworden, zat gewoon héél hard te lachen, want ik vond het wel grappig, zo'n maf beest..

Commentaar v/d jury:
Gelukkig kun je de clownsacties van je pony waarderen!
Ze heeft wel talent voor springen/western

Ik had niet eens een verliespunt, er stond ook nog bij dat ze het heel netjes vonden dat ik niet boos was geworden. Ik vond het eigenlijk niet meer dan normaal Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:29

Op het NK in Roosendaal 2007. Bij een bepaalde ruiter was nogal wat puntenverschil, en de ruiter in kwestie was hier niet erg van gecharmeerd.
Nou wilde hij bij de hoofdjury vragen, wat hij in zijn ogen goed had gedaan en wat er minder ging... Jury C begint te praten, waarna jury M hem in de rede valt. Ruiter beantwoord dit met: ''ja maar met u ga ik sowieso niet in discussie want u heeft geen verstand van paardrijden en al helemaal niet van dresuurrijden.''
Stond hier ook raar bij te kijken, maar vond het wel getuigen van veel lef.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:48

Een ruiter heeft tegen mij eens de opmerking gemaakt dat ik haar geen winstpunt zou hebben gegeven omdat ze met een Fjord reed en ik daar niet van zou houden. Helaas voor haar reden de andere 20 ruiters ook allemaal met een Fjord en er zaten echt wel een aantal winstpunten en dubbele winstpunten tussen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:48

Anoeska27 schreef:
Een ruiter heeft tegen mij eens de opmerking gemaakt dat ik haar geen winstpunt zou hebben gegeven omdat ze met een Fjord reed en ik daar niet van zou houden. Helaas voor haar reden de andere 20 ruiters ook allemaal met een Fjord en er zaten echt wel een aantal winstpunten en dubbele winstpunten tussen.

Misschien wist ze niet dat de andere paarden ook fjorden waren Knipoog Haha!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:14

Wahaha! Leuke verhalen hier..

heb is in mijn ponytijd een wedstrijd gehad, met mijn Z2 pony, waar ik toen geloof ik L2 mee was, in de regen (outdoor) .. de gehele proef had ie nog zoiets van: 'Pff ik sjouw me er wel doorheen..' Maar op het laatst met het groeten had ie het toch écht wel gehad; stond niet stil en ging als een razende roland zijwaarts (soort van overhaast wijken) om de regen maar te 'ontwijken' .. Clown
Coupon: zijwaarts zit er wel in..

Pony's zijn grappig soms! Ja

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:03

Lisenka schreef:
tessie1985 schreef:

Dus Wynona kan nog springen ook? Mooi dat het nu wel goed gaat.

Inderdaad wat een respectloze opmerkingen komen hier voorbij. Ik vind het echt niet kunnen. Gelukkig dat in sommige gevallen de ouders ook inzien dat dat gedrag niet kan, ik ken genoeg verhalen waarbij juist de ouders verhaal gaan halen bij de juryleden.

Mijn man leest me altijd voor en dat gaat goed. Ik zou het ook niet in mijn hoofd moeten halen om het op hem of mijn paard af te reageren als het niet goed gaat. Dan is het echt inladen,naar huis en ik weet zeker dat ik hem niet meer meekrijg.

Ik rij voor mijn plezier, ben blij dat ik een vaste voorlezer heb en ga er vanuit dat de juryleden er ook voor hun lol zitten en niet om iemand expres naar beneden te halen.

ja wynona kan ook springen Lachen
nu gaan onze wedstrijden goed gelukkig vorige keer nog 2 winstpunten Lachen
en idd ouders die verhaal gaan halen.. zo vreselijk is dat
tenzij het gewoon vragen zijn naar de jury waar de fouten liggen dan is het niet erg..

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:18

t is niet echt een uitspraak maar ach.. mn pa is ook jury en een keer kwam een vader van ee meisje (selectiewedstrijd) papieren laten zien, mn vader kijkt, was goed geeft terug en wenst succes, doet tie vent het achterdeurtje open en weer dicht...
dus mijn pa HUH.. kijkt achterom,s taat daar een fles jenever... dus mijn pa roept de man terug, geeft de fles en zegt, beste man ik lust geen jenever, hahahaha

ze is gee n clubkampioen geworden hihi..

en een vader wilde een keer mijn pa slaan. t was in de tijd dat niet dezelfde jury de tweede proef mocht jureren. Dat was dus begonnen en men zei er wat van. wedstrijd werd gestopt en mijn pa was met mij mee op wedstrijd en stelt voor dat hij jureert... t meisje wat eerste stond met winst, stond nu nietm eer eerst maar had wel winst.. zoooooooo is die vader toch tekeer gegaan. en hij wilde m slaan, rare vent was t ook, stond hij al om bekend..

zelf zeg ik nooit wat tegen jury`s. je kunt er toch niets aan veranderen... maar balen kan ik wel goed Tong uitsteken