Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
liesie55 schreef:zelf rij ik officieel op een draver van 19!
die het allemaal super doet.
als ik mijn proef rij gaat alles gewoon netjes maar er zitten geen WauW momenten in bijvoorbeeld bij middendraf.
ik snap het opzich wel als je jury bent dat je het niet heel mooi vind maar als ik alles netjes doe is het toch ook gewoon goed!
ik probeer er op wedstrijd alles uit te halen wat erin zit en het is ook echt werken.
nou kan je denken van ja waarom rijd ze er dan mee op wedstrijd?
dit doe ik echt voor me ervaring zelf kan ik zenuwachtig zijn en ik heb nu ook een jong paard van drie die ik wil starten. daarom rij ik nu een tijd op deze pony om het allemaal al een keer mee te maken.
nu weet ik in ieder geval een beetje wat het inhoud.
wat vinden jullie ervan als er een pony de ring in komt die niet super beweegt maar wel alles netjes doet?
tessie1985 schreef:ik reed voor het eerst op vreemd terrein met mijn paard
en ik had haar ook nog maar net (vorig jaar)
en op het moment dat ik moest starten begon het keihard te regenen..
mijn paard had ik totaal niet onder controle (outdoor wedstrijd)
het was kop erop en gaan met die banaan, en ook nog over die witte hekjes springen
toen ik afgroeten schoot ik keihard in de lach en de jury ook
met als commentaar leuke combinatie haha
die wedstrijd vergeet ik nooit meer.. ik had eigenlijk uitsluiting moeten krijgen maar ik had toch nog 172 punten
en als ik sommige berichten lees, dan vraag ik me echt af wat sommige mensen in de ring doen
je doet het toch voor je plezier!
Nistria schreef:ach, er is altijd commentaar op juri's maar niemand durft er mee naar de juri te stappen helaas...
Shanna16 schreef:Jeetje wat een verhalen zeg!
Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Wel eens dat de jury mij ook gelijk gaf.
Ik startte met mijn pony op dat moment in de M2, in de (spring)ring ernaast was prijsuitreiking. Nou je raadt het al, zjoef daar ging ik, beestje flipte helemaal
Moet zeggen dat ik al met al erg gelachen heb. Ik belandde ergens aan het eind van de ring en mn ma zo 'Shan, je moet HIER heen!' En ik met een grote grijns iets in de richting van 'Maar mn pony denkt daar anders over!'
Ene moment ging hij bokkend en vliegend door de proef, maar dingen als uitgestrekte draf e.d. gingen echt geweldig, hahaha.
En die jury kwam echt niet meer bij van het lachen! Die gaf me later nog wel een compliment dat ik zo fijn rustig bleef, maarja wat moet je dan?
Vorig jaar reed ik met de hengst 1 van de eerste buitenconcoursen en de bodem was toen echt ontzettend slecht. Eerste proef heb ik wel gestart, maar de hoefslag links laten liggen. Jurycommentaar: geen probleem.
Tweede proef reed ik de baan in maar hij zakte echt tot over zijn kogels weg. Toen heb ik me direct omgedraaid en me afgemeld bij de jury. In eerste instantie keek ze heel boos/chagerijnig, maar toen ze hoorde dat ik niet ging starten werd ze heel vrolijk! Wat bleek?
In een ring van 30 paarden was ik de 1e (!) na 23 starts (!!!) die aan het welzijn van t paard dacht!!
Oef... daar stond ik ook wel even van te kijken moet ik zeggen...
MissEvil schreef:Een meid bij ons op de ponyclub, die hadden ze niet laten oefenen voordat ze haar eerste proef reed..
En toen ze moest groeten, riep ze heel hard: 'Hallo JURYMEVROUW' en begon ze te zwaaien![]()
Haha wat hebben wij gelachen zeg! Die jury lag ook helemaal dubbel!!
(was een klein schattig meisje op een shetlandertje)
yvette92 schreef:wij hebben sinds 2007 nieuw tenu..en dat is blousje met kraag en jasje..is goed gekeurd door de knhs..krijg buurmeisje van mij kommentaar dat ze geen batron om had of hoe dat ook heet..maar bij ons tenu hoort dat niet meer is de ze heleproef op gedrukt..is ze naardie tijd heen geweest..zeggen ze..pech voor je..nou lekker..daar kun je het mee doen..en de rest van de mangege(zelfde tenu tus) is er niks van gezegt..
onzin toch!!!
xx
Anoeska27 schreef:Een ruiter heeft tegen mij eens de opmerking gemaakt dat ik haar geen winstpunt zou hebben gegeven omdat ze met een Fjord reed en ik daar niet van zou houden. Helaas voor haar reden de andere 20 ruiters ook allemaal met een Fjord en er zaten echt wel een aantal winstpunten en dubbele winstpunten tussen.
Lisenka schreef:tessie1985 schreef:ik reed voor het eerst op vreemd terrein met mijn paard
en ik had haar ook nog maar net (vorig jaar)
en op het moment dat ik moest starten begon het keihard te regenen..
mijn paard had ik totaal niet onder controle (outdoor wedstrijd)
het was kop erop en gaan met die banaan, en ook nog over die witte hekjes springen
toen ik afgroeten schoot ik keihard in de lach en de jury ook
met als commentaar leuke combinatie haha
die wedstrijd vergeet ik nooit meer.. ik had eigenlijk uitsluiting moeten krijgen maar ik had toch nog 172 punten
en als ik sommige berichten lees, dan vraag ik me echt af wat sommige mensen in de ring doen
je doet het toch voor je plezier!
Dus Wynona kan nog springen ook? Mooi dat het nu wel goed gaat.
Inderdaad wat een respectloze opmerkingen komen hier voorbij. Ik vind het echt niet kunnen. Gelukkig dat in sommige gevallen de ouders ook inzien dat dat gedrag niet kan, ik ken genoeg verhalen waarbij juist de ouders verhaal gaan halen bij de juryleden.
Mijn man leest me altijd voor en dat gaat goed. Ik zou het ook niet in mijn hoofd moeten halen om het op hem of mijn paard af te reageren als het niet goed gaat. Dan is het echt inladen,naar huis en ik weet zeker dat ik hem niet meer meekrijg.
Ik rij voor mijn plezier, ben blij dat ik een vaste voorlezer heb en ga er vanuit dat de juryleden er ook voor hun lol zitten en niet om iemand expres naar beneden te halen.