Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 10:20

T is en blijft ook gewoon een jurysport..
staat het ras de jury niet aan??!!
Idd.. laatste echt oneerlijk gewoon..!!!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:23

Ik heb nooit echt heel grappig commentaar gehad, wel van die leuke dingetjes als ''jullie zijn een leuke combinatie", ik was toen nog klein en startte met een manege pony die altijd in de Drunense Duinen had gescheurd Haha!

Toen ik laatst met Verona op wedstrijd was stond er op haar protocol bij een grote volte halsstrekken 'mislukt' als commentaar Verward Kijk, het zal best wel, maar er kan van alles misgaan met zo'n volte, dus wat was nu eigenlijk het probleem? Daar kan je gewoon niks mee, met zulk commentaar..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:27

thaollat schreef:
T is en blijft ook gewoon een jurysport..
staat het ras de jury niet aan??!!
Idd.. laatste echt oneerlijk gewoon..!!!

Ach, ik reed puur voor mijn plezier en het maakte me niet veel uit. Het klopte wel een beetje, want in de galop kwam deze pony wat te kort, hij kon gewoon niet goed galopperen (is een beetje het probleem bij hackney's). Maar dat hij nu zoiets zegt nadat ik een proef gereden heb en niet ervoor! Pony was trouwens wel super in de stap en drafgedeeltes, konden veel pony's niet aan tippen. Haha!
Ik heb uiteindelijk het jury-advies opgevolgd en ben ermee gestopt toen ik 16 was en heb hem toen op de aangespannen wedstrijden uitgebracht, waar hij het nog tot en met de ereklasse geschopt heeft. (Overigens had dit meer met mijn beenlengte te maken dan met de jury-uitspraak. Knipoog )

juut83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:10

Haha die van "Waarom vinden A/B pony's de ring toch altijd te klein" geweldig!! Kijk dat is nog eens een leuke kinder jury!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:53

Dit was duidelijk een pony die zich beter thuis voelt in een 20-60 bak. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:55

Een 5 voor het aangalopperen met het commentaar: Moet meer verschil laten zien.

Tijdens het van handveranderen: Meer laten scharen........

Of de schrijver was in de war, of de jury. Maar iemand zat niet helemaal op te letten Haha!

Oh, en een keer in de b bij het halthouden: Moet meer op het achterbeen en geslotener blijven......................

Uhmm, ik weet het niet hoor, maar het is B Clown

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:26

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat de TS verteld vind ik nog niet eens zo ernstig...

Wat ik een keer banketstaaf vond was dat er tegen m'n zusje bij de L1 cat. A/B een keer door de jury na de proef werd gezegt; "Je kan er beter meteen mee stoppen, dit is om te huilen."
Dat arme kind was toen net of nog geen eens 11 jaar oud en de (eigenwijze) pony was ontzettend gaan staken toen ze in de L1 moest gaan galoperen...

(en de dag eindigde in een nog grotere ramp, toen ze na haar 2 proeven door een stel spelende kinderen van de pony viel en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht moest worden Boos!)

Maar dat je als jury zoiets zegt tegen zo'n jong meisje, vind ik heel wat ernstiger dan adviseren om een andere kleur string aan te doen Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:30

kennis van me kreeg de opmerking bij het halthouden, teugels en hoofdstel zitten scheef en ze had een 4, direct na de wedstrijd is haar vriend toen met hoofdstel naar hem toegelopen en heeft gevraagd wat er scheef was aan het hoofdstel, wij zagen het nl niet, toen zei die dat het optisch zo leek, jaja Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:32

Ik had een keer een 4 omdat ik Guls manenkam had aangeraakt toen ik naar draf ging whaha waar ze op letten, als ze daar een 5 had gegeven had ik gewoon mijn puntje gehad, maar helaas Tong uitsteken
nu kan ik er wel om lachen, om die hele proef, om de kleinste misstapjes gaf dta mensen 4en

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:36

Oo ik weet er nog eentje, 7 jaar geleden op mijn eerst ewedstrijdje had ik een vriendin die ook voor het eerst reed en in de bak kwam ze erachter dat ze niet wist wat groeten was, op de protocol stond: "Leuk gezwaaid" en ze had er een 8 voor haha dat was niet officieel ofzo hoor Knipoog Hebben we heel erg om gelachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:40

Tha_Niekje schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat de TS verteld vind ik nog niet eens zo ernstig...

Wat ik een keer banketstaaf vond was dat er tegen m'n zusje bij de L1 cat. A/B een keer door de jury na de proef werd gezegt; "Je kan er beter meteen mee stoppen, dit is om te huilen."
Dat arme kind was toen net of nog geen eens 11 jaar oud en de (eigenwijze) pony was ontzettend gaan staken toen ze in de L1 moest gaan galoperen...

(en de dag eindigde in een nog grotere ramp, toen ze na haar 2 proeven door een stel spelende kinderen van de pony viel en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht moest worden Boos!)

Maar dat je als jury zoiets zegt tegen zo'n jong meisje, vind ik heel wat ernstiger dan adviseren om een andere kleur string aan te doen Knipoog

Komt omdat ik niet zulke verhalen heb te vertellen.. (gelukkig) Schijnheilig
Al was ik wel een beetje verbaasd over mijn gevallen.. en had nooit gedacht dat er zulk commentaar gegeven zou worden.. als ik dit zo allemaal lees.. Lijst
Ondanks dat jij mijn geval niet ernstig vond.. heb ik evengoed een leuk topic geopend!!!
Go jij! Go jij! Haha!! OK dan!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:41

Nevony schreef:
Oo ik weet er nog eentje, 7 jaar geleden op mijn eerst ewedstrijdje had ik een vriendin die ook voor het eerst reed en in de bak kwam ze erachter dat ze niet wist wat groeten was, op de protocol stond: "Leuk gezwaaid" en ze had er een 8 voor haha dat was niet officieel ofzo hoor Knipoog Hebben we heel erg om gelachen

Dat komt idd vaak voor..
Ook bij de kleinere ruiterjes!!
Wel heeeeeel schattig hoor!!!

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:46

Ik heb een keer een jury gehad met het volgende commentaar:

Ruiter neemt geen enkel initiatief (ik heb me toen toch gejankt Clown )

Tuurlijk, ik gaf mijn pony enkele dagen van tevoren een proevenboekje, zette hem in de bak en ging er naast zitten op een luie stoel met een coctail en een parasolletje. De dag van tevoren ging ik er even opzitten om te kijken of hij met ruiter op de rug het rondje nog wist te onthouden en daarna ging ik naar de wedstrijd. Ow en balen dat ik deed als ik hem per ongeluk de verkeerde proef uit zijn hoofd had laten leren Vork

(btw, ik moet de jury wel gelijk geven dat het geen denderende proef was... het was wel een beetje sloom)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:11

ja! de ergste! niet bij ons maar bij een clubgenootje.

Lang slank en kort blond haar, georgien heet ze.....

Stond er met koeieletters op haar coupon: jongens dienen de cap af te nemen tijdens het groeten!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:18

Ach dat is echt stom als je dat leest op je coupon: jongens dienen de cap af te nemen tijdens het groeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:42

Das echt banketstaaf! Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:45

ken iemand die na maanden echt in een dipje zat kwa rijden. En het ging eindelijk eens goed op de proef dus ze zat met een grote glimlach op haar paard. Wie zou het niet doen.

Houding enzo van de ruiter. Klein cijfer neem je proef serieus Slapen

bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:06

Wat dacht je van :
H-X-F van handveranderen in uitgestrekte draf, met als commentaar van de jury :
Niet evenwijdig aan de hoefslag.
Gaat nogal gemakkelijk op een diagonaal !!

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:15

een meisje bij ons op stal heeft deze week wedstrijd gehad, en de jury had commentaar op haar springzadel, of ze geen geld voor een dressuurzadel had? Bloos!
dat vind ik ècht een belachelijke uitspraak.. ik bedoel hij kan dan wel wat over het springzadel zeggen maar om dan te vragen of ze geen geld heeft voor een dressuurzadel vind ik gewoonweg asociaal!

amondi schreef:
ja! de ergste! niet bij ons maar bij een clubgenootje.

Lang slank en kort blond haar, georgien heet ze.....

Stond er met koeieletters op haar coupon: jongens dienen de cap af te nemen tijdens het groeten!

dat is echt banketstaaf..

ik had een keer een onderlinge wedstrijd en ik had de proef ongeveer in 3 minuten gereden [jaa zo snel ging ik Clown ], ik kreeg dat paard echt niet gehouden, zat zowat met de teugels in mijn nek en als commentaar kreeg ik: 'meer impuls!' toen viel me echt niks meer in Haha!

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:49

Ik kreeg als commentaar:

Paard is nog erg jong om wedstrijden te rijden, ze moest meer te tijd krijgen om zich te kunnen ontwikkelen Bloos

Ach ze was ook nog maar 14 Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:33

snoetie schreef:
ik had een keer een onderlinge wedstrijd en ik had de proef ongeveer in 3 minuten gereden [jaa zo snel ging ik Clown ], ik kreeg dat paard echt niet gehouden, zat zowat met de teugels in mijn nek en als commentaar kreeg ik: 'meer impuls!' toen viel me echt niks meer in Haha!

Dit commentaar is niet vreemd, dit is namelijk een gebrek aan impuls. Voorwaarts is namelijk niet hetzelfde als impuls, als je paard lang wordt en onder je weg rent heb je 0,0 impuls. Knipoog

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:22

Ik ben een aantal jaren terug gewoon uitgescholden door een jury. Ze konden haar aan het begin van de dressuurbanen horen, zo ging ze tegen mij tekeer. Wat ik hier deed met dat paard. Ze had 4 weken daarvoor een veulen gehad, dus ze had het tempo er nogal in. Ging mij niet om de punten toen maar wel om haar in de baan te laten houden. Ben haar daarna nooit weer tegengekomen.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:19

Neonlight schreef:
snoetie schreef:

Dit commentaar is niet vreemd, dit is namelijk een gebrek aan impuls. Voorwaarts is namelijk niet hetzelfde als impuls, als je paard lang wordt en onder je weg rent heb je 0,0 impuls. Knipoog

okee hihi wist ik niet Bloos dat is dus een reden waarom ik nooit officeel zal starten [zeg nooit nooit Knipoog ] Haha!

maare waarom 0,0 impuls? is impuls niet de drang om te lopen zeg maar? en die drang om te lopen had ze wel Knipoog maargoed was toch 2e Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:21

nee, impuls is de voorwaartse drang, opgewekt en gecontroleerd door de ruiter. Dat laatste stukje ontbrak dus Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:24

Citaat:
Ook voor impuls wordt een eindcijfer gegeven. De impuls is de activiteit die door de ruiter wordt opgewekt en beheerst.

Uit het disciplinereglement dressuur. Knipoog

Edit: Urielle is weer eens sneller. Haha!