Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
thaollat schreef:T is en blijft ook gewoon een jurysport..
staat het ras de jury niet aan??!!
Idd.. laatste echt oneerlijk gewoon..!!!
Tha_Niekje schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat de TS verteld vind ik nog niet eens zo ernstig...
Wat ik een keer banketstaaf vond was dat er tegen m'n zusje bij de L1 cat. A/B een keer door de jury na de proef werd gezegt; "Je kan er beter meteen mee stoppen, dit is om te huilen."
Dat arme kind was toen net of nog geen eens 11 jaar oud en de (eigenwijze) pony was ontzettend gaan staken toen ze in de L1 moest gaan galoperen...
(en de dag eindigde in een nog grotere ramp, toen ze na haar 2 proeven door een stel spelende kinderen van de pony viel en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht moest worden)
Maar dat je als jury zoiets zegt tegen zo'n jong meisje, vind ik heel wat ernstiger dan adviseren om een andere kleur string aan te doen
Nevony schreef:Oo ik weet er nog eentje, 7 jaar geleden op mijn eerst ewedstrijdje had ik een vriendin die ook voor het eerst reed en in de bak kwam ze erachter dat ze niet wist wat groeten was, op de protocol stond: "Leuk gezwaaid" en ze had er een 8 voor haha dat was niet officieel ofzo hoorHebben we heel erg om gelachen
amondi schreef:ja! de ergste! niet bij ons maar bij een clubgenootje.
Lang slank en kort blond haar, georgien heet ze.....
Stond er met koeieletters op haar coupon: jongens dienen de cap af te nemen tijdens het groeten!
snoetie schreef:ik had een keer een onderlinge wedstrijd en ik had de proef ongeveer in 3 minuten gereden [jaa zo snel ging ik], ik kreeg dat paard echt niet gehouden, zat zowat met de teugels in mijn nek en als commentaar kreeg ik: 'meer impuls!' toen viel me echt niks meer in
Neonlight schreef:snoetie schreef:ik had een keer een onderlinge wedstrijd en ik had de proef ongeveer in 3 minuten gereden [jaa zo snel ging ik], ik kreeg dat paard echt niet gehouden, zat zowat met de teugels in mijn nek en als commentaar kreeg ik: 'meer impuls!' toen viel me echt niks meer in
Dit commentaar is niet vreemd, dit is namelijk een gebrek aan impuls. Voorwaarts is namelijk niet hetzelfde als impuls, als je paard lang wordt en onder je weg rent heb je 0,0 impuls.
Citaat:Ook voor impuls wordt een eindcijfer gegeven. De impuls is de activiteit die door de ruiter wordt opgewekt en beheerst.