Zomertenue

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Re: Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:55

En morgen moet ik wedstrijd rijden in Surhuisterveen om 10 uur s'morgens... pfff Bloos! nu al warm, maar ik zal de veiligheidsspeld ook maar even opzoeken, alleen ik zit met jasje aan wat beter rechtop.. Haha! dus ja wat is wijsheid Schijnheilig

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:07

gewoon jasje aan doen, kom op zeg 10 uur! misschien is het dan net 23 of 25 graden.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:16

Ja... 10 uur.. dan ligt het halve veld waarschijnlijk nog in de schaduw Haha! ... maaruh.. een wedstrijd zomaar door-de-weeks en dan ook nog overdag?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:23

ik heb vanavond concour maar ik doe wel gewoon me jasje aan hoor Ja vind het toch altijd wat netter gezicht en ik heb een blauwe blouse dus ik gok het er maar niet op!

denk wel dat ik um met losrijden uit laat had gisteren les en het was ook puf puf heet! en moet vanavond zelfs nog vroeger!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:29

het valt me ook altijd op hoe snel die springers hun jasje uitgooien! stom gewoon! ik had vorige maand een keer concour was 's ochtends en was al wel super warm! alle dressuurders in hun jasje en die springers die ook nog is in de schaduw reden gewoon zonder Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:32

rhootje schreef:
het valt me ook altijd op hoe snel die springers hun jasje uitgooien! stom gewoon! ik had vorige maand een keer concour was 's ochtends en was al wel super warm! alle dressuurders in hun jasje en die springers die ook nog is in de schaduw reden gewoon zonder Rolleyes

2 weken geleden sprak ik een springruiter en die vertelde dat ze al meer dan een maand geen jasje meer aan hadden gehad...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:48

Relaxed schreef:
rhootje schreef:

2 weken geleden sprak ik een springruiter en die vertelde dat ze al meer dan een maand geen jasje meer aan hadden gehad...

Als de springers de jas uitmogen, mag dat bij dressuur ook Knipoog Idem bij de regenjas. Gewoon doen dus als je je er beter bij voelt.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:03

GeJe schreef:
Ja... 10 uur.. dan ligt het halve veld waarschijnlijk nog in de schaduw Haha! ... maaruh.. een wedstrijd zomaar door-de-weeks en dan ook nog overdag?

Schaduw op een open veld en vanmorgen om 10 uur was het ook al erg warm hoor...
En ja een wedstrijd doordeweeks met veel prijzengeld Haha! en overdag.. en toch nog heel wat deelnemers...
Maar ik bekijk het morgen wel even hoor het liefst doe ik wel mijn jasje aan... mooi strak in het pak, verbloemd mooi het een en ander Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:06

doordeweek, kan er maar 1 zijn CH Surhuisterveen, daar nemen de mensen graag vrij voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:06

Anne_GTI schreef:

Als de springers de jas uitmogen, mag dat bij dressuur ook Knipoog Idem bij de regenjas. Gewoon doen dus als je je er beter bij voelt.

Zo werkt het in de praktijk helaas niet...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:21

amondi schreef:
doordeweek, kan er maar 1 zijn CH Surhuisterveen, daar nemen de mensen graag vrij voor!

Klopt, het is alleen niet te hopen voor de organisatie dat er veel afmeldingen komen ivm het weer...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:38

Relaxed schreef:
Anne_GTI schreef:

Zo werkt het in de praktijk helaas niet...

Weet ik Knipoog Maar je mag het reglement erop naslaan. En goed voorbeeld doet goed volgen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:24

Het is toch ook te zot dat voor springen en dressuur andere regels gelden. Dat slaat toch helemaal nergens op?

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:47

Bij mij mogen ze ook de ring in zonder jasje met deze temperaturen.

Zelf houdt ik altijd mijn jasje aan, i.v.m. mijn niet zo beschaafde achterwerk Bloos Haha!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:34

Ik vind mijzelf er ook niet zo netjes uitzien in alleen een blouse!
dan maar een rood hoofd Tong uitsteken

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:59

Ik heb vandaag gereden en heb het jasje aan gehouden, maar ik hoorde van een meneer dat je zelfs een blouses zonder mouwen aan mag in de proef, hij had er een discussie over gehad en de reglementen er op nagelezen en toen scheen het toch te mogen... Pling behalve op kampioenschappen zei hij ... ik had trouwens 2 winstpunten dus best wel weer leuk Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:01

Blouses zonder mouwen mag echt niet. Je blouse moet iig een mouw hebben, kort of lang maakt niet uit.

Gefeliciteerd trouwens, bikkel Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:05

Fitzroy schreef:
Blouses zonder mouwen mag echt niet. Je blouse moet iig een mouw hebben, kort of lang maakt niet uit.

Gefeliciteerd trouwens, bikkel Haha!

Haha! Bikkel Haha! dank je...
Ja dat vond ik ook wat vreemd, maar de meneer was erg overtuigd... een dressuurblouses is een dressuurblouse Bloos dat is dus wat voor jou om even uit te zoeken Fitzroy... gaat het weer helemaal goed met je ????

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:15

Vrodger mocht je alleen met een lange mouw zondertenue starten tegenwoordig mag je ook met een korte mouw starten, maar niet mouwloos...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:46

In het reglement van de KNHS staat letterlijk dit:
Disciplinereglement Dressuur KNHS schreef:
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen,
dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan
gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse (met korte of
lange mouwen
).

Oftewel, zonder mouwen is niet toegestaan volgens het reglement.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:56

Marije, bedankt voor het uitzoeken, hoef ik het niet meer te doen. Haha!

OT: Het gaat weer aardig, kan alleen nog moeizaam fietsen en paardrijden heb ik nog niet geprobeerd.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:21

Fitzroy schreef:
Marije, bedankt voor het uitzoeken, hoef ik het niet meer te doen. Haha!

OT: Het gaat weer aardig, kan alleen nog moeizaam fietsen en paardrijden heb ik nog niet geprobeerd.

Oke wordt dus blousje met korte mouwen kopen... snap het ook wel een beetje Haha!

Ga je wel weer paardrijden Fitz of heb je het er nu wel mee gehad.. lijkt me wel moeilijk..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:59

Citaat:
Ik heb vandaag gereden en heb het jasje aan gehouden
,

Oh mijn god.... waar woon jij? Bij ons was het 37 graden in de middag. Geen haar aan mijn hoofd die er aan denkt om er überhaupt op te klimmen. Laat staan een jasje aan te trekken.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:59

Mag je ook met zo een Anky Wedstrijd Shirt starten?
Of met een roze blouse?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 05:08

Nee, de blouse moet wit zijn. Wat een Anky Wedstrijd Shirt is weet ik niet, als hij maar wit is en mouwen heeft dan is het goed. Knipoog

Kajanus, er vindt hier thuis nog een 'kleine' discussie plaats over al dan niet paardrijden Knipoog