Lielle schreef:Die 10 doe ik uit principe niet, maar dat heb ik hiervoor al uitgelegd. Gewoon omdat je je wp op het rijden moet verdienen en zo toch al 2 pluspunten hebt.
Maar waarom dat principe? Ik bedoel, als de KNHS ook vond dat dat onderdeel het winstpunt niet mag maken, waarom laten ze het dan in de proeven dan wel als heel punt mee tellen? Ze hadden er toch beter een combinatiepunt van kunnen maken?
Ik ben het wel met je eens hoor, het rijden moet de doorslag geven, maar wie zijn wij om dat anders te beoordelen omdat wij er een andere mening over hebben?
Ik zie trouwens liever dat ze onderdelen als ontspanning, aanleuning en rechtgerichtheid als een op zichzelf staand onderdeel zouden zien dan de verzorging, maar dat is een ander verhaal.
Blauw jasje, zwarte cap. Koperen gespen, rvs beugels. Wel of geen biesje op het dekje. Dan kom je al snel op iets waaar je persoonlijk wel of niet van houdt. Waar ligt de grens. In hoeverre houdt je rekening met je persoonlijke voorkeuren?
In hoeverre houdt je rekening met de weersomstandigheden?
Even een voorbeeld van mezelf. Heb dit weekend wedstrijd gehad met het warme weer. Mijn paard zweet als een otter en is dus helemaal nat. wedstrijd loopt uit dus ik stap eerst nog wat.
Resutaat is een paard met grijze opgedroogde plekken in de ring. Paard was mooi schoon, maar daar is nu niets meer van te zien. Dat in tegenstelling tot een aantal andere ruiters met paarden die minder zweten of waarvan het zweet niet opgedroogd is.
Ruiter (ik dus

Hoe beoordelen jullie dat?