Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amondi schreef:De vraag is dan ook: voor hoelang nog?
Wanneer staat er ook een stop op de dressuur?
Wanneer wordt de dressuur opengesteld voor alleen rijpaarden? Gefokt voor het doel waarvoor ze gebruikt worden.
Dat moet je zien te vermijden door het niveau van de dressuur in zijn totaliteit omhoog te krijgen, zie nieuwe proeven. Geen figuurtjes meer rijden in een platte bak met bordjes, maar
africhtingsniveau laten zien.
En aan de onderkant een lat inbouwen door een toelatingseis te stellen, b.v.
amondi schreef:Nee, want voor B springen heb je aan de onderkant nog B dressuur met winst. En daarbij schift het springen zich vanzelf, je ziet niet zulke klungels in een springparcours als dat je wel op een B dressuur wedstrijd ziet.
Fitzroy schreef:Ik snap eerlijk gezegd de drang ook niet van mensen om maar dressuur te moeten rijden met rassen die daar helemaal niet voor bestemd zijn.
amondi schreef:Een jury kan stellen dat je het dressuurrijden belachelijk maakt. Dat zou een heel eerlijke opstelling zijn, niet veel jury's zouden daar voor uit durfen komen.
Ptries schreef:Jasmijn, ik heb een aantal aanvullingen op jouw lijstje:
* Het hebben van een ander type paard dat wel erg leuk kan lopen, er serieus mee bezig zijn en je ook eens willen meten op een concours.
* Paard in principe aangeschaft hebben om er gewoon plezierig mee te rijden (buitenrijden, maar ook dressuurmatig onderhouden), tot de conclusie komen dat het dressuurmatige gedeelte best ok gaat en ook eens starten.
* Het gewoon leuk vinden om een keer te starten, ondanks dat het paard minder geschikt is.
Ik vind het echt onzin om te stellen dat andersoortige paarden dan de warmbloeden niks te zoeken hebben in de dressuurring. Wat is nu precies het probleem van bijvoorbeeld een andersoortig paard in de dressuurring als deze gewoon netjes gereden wordt en laat zien wat er gevraagd wordt?
Arabendu schreef:* Het gewoon leuk vinden om een keer te starten, ondanks dat het paard minder geschikt is.
balli schreef:denk ook even aan de sportfjord taco...
balli schreef:op jumping amsterdam (of wat was 't wat pas was?) liep ook een trekpaard mee zeg ik pas in een topic... en denk ook even aan de sportfjord taco...
een trekpaard is ook een paard en kan gewoon een proefje lopen. Hij zal misschien wat meer moeite hebben om "ver" te komen, maar des te trotser mag je zijn op een paard dat zo loopt!
gewoon doen hoor! je zegt zelf dat je het leuk lijkt, en zo te horen zal je paard het ook leuk vinden!
jasmijn78 schreef:Een wedstrijd is een wedstrijd en bij een wedstrijd gaat het mede om het winnen. Als je niet enigzins de motivatie hebt om een goede prestatie neer te zetten, zodat je een kans maakt, dan kun je naar mijn mening beter thuis een proefje gaan rijden.
sjietaah schreef:Maar imo kraak je die officieel niet geschikte dressuurpaarden hier een beetje af..
sjietaah schreef:Wie zegt er dat zij geen motivatie heeft om een goede prestatie neer te zetten?
Charos schreef:En wie gaat dan bepalen of ik met mijn pony wedstrijd mag rijden, dat bepaal ik nog altijd lekker zelf.
Wat maakt jullie dat uit? Als IK dressuur wil rijden, moet IK daar lol in hebben, wat de rest daar van vind intresseert me geen reet.
jasmijn78 schreef:Uiteindelijk moet iedereen zelf weten waarmee hij op een dressuurwedstrijd wil starten, maar dan niet janken als prestaties uitblijven en de jury beschuldingen van discriminatie m.b.t. je paard.
Charos schreef:
Wat maakt jullie dat uit? Als IK dressuur wil rijden, moet IK daar lol in hebben, wat de rest daar van vind intresseert me geen reet.
jasmijn78 schreef:Enneh, Sjietaah: goed lezen is ook een kunst.