ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:59

Mijn ergenis van van het weekend:
Keek ik op m'n coupon bij het onderdeel draf stond er gewoon een 5
Terwijl ik voor de uitgestrekte draf gewoon een 7 had voor beide keren
Ben wel benieuwd waaraan ik die 5 te danken heb dan

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:13

Maar ja, je bent geen jury... Die zal zich hieraan niet ergeren.
Misschien wel aan het feit dat je niet even om uitleg gevraagd hebt.

Waarom eigenlijk niet?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:05

Ok mijn ergenissen.

jury's : Weinig tot geen commentaar. Niet knikken bij afgroeten. Verder niet zoveel. Zij zitten er voor ons. Niet omdat het nou zo goed verdiend ofzo.

organisatie: Prijsuitreiking heel laat. Of de coupons tot het eind vast houden.

ruiters: Altijd op de hoefslag blijven rijden ook al heb je geen voorrang. Als er dan bijna een botsing komt je ook nog dom aan zitten te kijken. Bij het springen geen steil of oxxer zeggen als je die gaat springen. Ik kan ook niet ruiken wat je gaat doen. Je paard, voorlezer, ouders, jury etc respectloos behandelen. Andersom ook. Als ouder je kind respectloos behandelen en ja dit komt voor. Vooral bij het pony springen! Verder ook niet zo veel!

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:43

viefdepief schreef:

Dit kan heel goed kloppen. Sterker nog: die jury heeft je die 5 niet voor de gein gegeven, en de zevens ook niet. Paard veel onregematig geweest in de wendingen, grijze zones, in te veel oefeningen...en wellicht wel zuiver in de verruiming (dankzij meer ruimte?)...ja, het is een beetje koffiedik kijken zo achter de pc...maar wil maar even aangeven dat het niet per definitie onzin is hoe je beoordeeld bent.

En zie daar ook mijn ergenis, het onbegrip (of erger nog; onredelijkheid) van ruiters tov van de beoordeling. Verdiep je eens goed in de manier waarop juryleden behoren te beoordelen. Overigens is 't ook eigenlijk helemaal niet erg, je kunt niet alles weten, maar bedenk alleemaal ook eens dát je misschien niet alles weet en vraag om uitleg ipv gelijk alles en iedereen in twijfel te trekken.

Dank u

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 06:31

Vriendin van me heeft dit ook, paard is onregelmatig in de aanleuning en daardoor loopt het paard in de wendingen vaak onregelmatig. Echter op rechte stukken super, middendraf vaak 7, en het punt voor de draf een 5, of zelfs een 4. En terecht zijn deze punten!

Soraya92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:09

echte ergenisen heb ik niet , het enige waar ik me aan erger is het feit dat als je met meerdere paarden start er soms 'voorkruipers' zijn en je ineens veel eerder moet starten , niet leuk als je dan 3 ponys hebt , waarvan eentje van 3 en die kan je nog maar 10 minuten losrijden ..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:00

Maar daar ergert de jury zich toch niet aan? Volgens mij zoek je een ander topic. dat bij wedstrijden ergens staat..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:55

amondi volgens mij zit jij juist in het verkeerde topic. Dir topic gaat over ergenissen van juryleden, deelnemers en secretariaten.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:57

Ja, klopt! het is de leeftijd zullen we maar zeggen!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:12

Luci schreef:
viefdepief schreef:

En zie daar ook mijn ergenis, het onbegrip (of erger nog; onredelijkheid) van ruiters tov van de beoordeling. Verdiep je eens goed in de manier waarop juryleden behoren te beoordelen. Overigens is 't ook eigenlijk helemaal niet erg, je kunt niet alles weten, maar bedenk alleemaal ook eens dát je misschien niet alles weet en vraag om uitleg ipv gelijk alles en iedereen in twijfel te trekken.

Dank u

Dat heb ik ook wel gedaan, maar ik snap het nog steeds niet. Hij liep niet onregelmatig, kort, stijf, etc. Ik heb gewoon nog nooit een vijf gekregen voor de draf
Heb ook meegedaan aan het kampioenschap voor Jonge dressuurpony's en daar kreeg ik voor het onderdeel draf een 7 en een 7.5.
Maar ik snap nu wel hoe je een onvoldoende voor een gang kunt krijgen terwijl de uitgestrekte gang wel voldoende is.
Dus bedankt Luci

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:12

Eigenlijk wil ik nu eventjes een compliment maken.
Had vandaag wedstrijd, mijn eerste "ontgroening" nieuwe proeven....

Maar had een hele leuke jury. Echt eentje die het met Passie deed!!!
Er werd goed opgelet op wat je deed, en ze bleef netjes zitten bij de prijsuitrijking, om persoonlijk een handje te schudden en om eventueel commentaar te geven. Echt een tof mens.

Ze kwam ook haar hokje uit, om eventjes te vragen of ik wel het goede paard had. Mijn paard is geschetst als vos, omdat hij geen hele bruine staart had.
Dus ze kwam naar buiten om toch eventjes te vragen of ik wel het goede paard had, en waarom die nou precies vos is. Dus ik uitgelegd, van ja in de winter is hij nog donkerder tegen het zwarte aan, maar hij heeft geen zwarte staart en daarom is hij vos.....
Toen zei ze mag ik je wat zeggen: wat een mooi paard, echt mooi getraind, je mag er echt trots op gaan zitten!!!

Kijk er wordt alleen maar geklaagd over jury's maar ik moest eventjes kwijt, dat ik dit heel leuk vond van de jury dat ze daarom het hokje uit wilde komen....

Ze heeft ook nog tips gegeven voor wat ik nog beter kon doen bij de volgende wedstrijd!!!

Deze schrijver en jury waren echt goed bezig met juryeren, hebben goed gekeken naar paard en ruiter!!! Hoop dat ik toch meer van zulke jury's tref.
Want deze durfde een 8 te geven maar ook een 4 en ook nog commentaar erbij geven......

Ben echt happy dit keer met de jury, hier heb ik wat aan......

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:10

Nog iets waar ik me echt ontzettend aan kan ergeren... het niet in tenue (en dan bedoel ik een compleet tenue) verschijnen tijdens de prijsuitreiking. Handschoenen heb ik niet aan maar wel in de jaszak zitten, van cap/hoedje tot laarzen heb ik gewoon keurig alles aan. Of het nou winter of zomer is, -10 of 35 graden, is het nou zoveel moeite om gewoon netjes in tenue te verschijnen? Je ziet sommige mensen in de meest afgetrapte kleding en dat vind ik écht niet kunnen!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:52

Moet toegeven dat ik m'n jasje en cap echt niet bij me heb bij de prijsuitreiking hoor. 's Winters trek ik na het rijden een zwart truitje aan over mijn blouse, staat ook gewoon keurig. Heb wel altijd m'n broek plus laarzen nog aan hoor. 's Zomers ook, maar dan een zwarte polo ipv m'n blouse, die kun je uitwringen na de proeven namelijk

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:56

Ilsemarie schreef:
Nog iets waar ik me echt ontzettend aan kan ergeren... het niet in tenue (en dan bedoel ik een compleet tenue) verschijnen tijdens de prijsuitreiking. Handschoenen heb ik niet aan maar wel in de jaszak zitten, van cap/hoedje tot laarzen heb ik gewoon keurig alles aan. Of het nou winter of zomer is, -10 of 35 graden, is het nou zoveel moeite om gewoon netjes in tenue te verschijnen? Je ziet sommige mensen in de meest afgetrapte kleding en dat vind ik écht niet kunnen!

Daar zie ik het nut niet van in! Wanneer je tijdens je proef toch netjes voor de dag komt, is dit toch prima?

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:43

Ik kan me voorstellen dat je daar aan erger!!!
Ik heb dus niet mijn rijlaarzen aan bij de prijsuitreiking, dit vanwege dat ik ooit mijn voeten geblesseerd heb gehad.
Moet mijn laarzen echt gelijk uittrekken naar het rijden (vnl in de zomer, want anders kom ik er niet meer uit, omdat ik hele dikke voeten en enkels heb. Dan wordt het ondanks mijn rits veel getrek aan mijn laarzen om ze uit te krijgen.... Daarnaast kan ik met mijn leren laarzen ook niet echt normaal lopen.
Dus vandaar dat ik mijn laarzen gelijk uit doe en slippers aantrek, omdat ik ook niet in mijn schoenen kom dan. Het ziet er niet heel erg netjes uit maar het heeft wel een reden. Overige kleding heb ik wel aan behalve mijn cap!! Dat vind ik iets voor op het paard, maar niet perse naast mijn paard.
Maar ik vind het niet netjes als mensen echt bijna in andere kleren dan hun rijkleding bij de prijsuitreiking zitten, officieel is het ook verplicht.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:47

Bij ons niet hoor, vind het volkomen oninteressant of mensen in hun wedstrijdtenue naar onze prijsuitreiking komen...... Maar op grote concoursen staat het vaak aangegeven en heb je je daar maar gewoon aan te houden, simpel. Maar bij ons mag je gewoon in je joggingbroek en gympies je prijs op komen halen!!! Het gaat erom hoe je gereden hebt, niet hoe je eruit ziet......

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 06:58

Ook de prijsuitreiking maakt deel uit van de westrijd zullen we maar zeggen. Kan me wel voorstellen als je meer dan 3 uur moet wachten op je lintje en envelop met € dat je niet de hele tijd in je rijkleding blijft rondlopen. Op zich wel jammer.. als jury blijf je toch ook tot aan de prijsuitreiking er verzorgd bij lopen...

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:32

GeJe, ik vind het naar om te zeggen, maar de laatste wedstrijden die ik reed was de jury voor de prijsuitreiking al verdwenen (en dat was niet omdat deze uren na de rubriek was, integendeel)
Dus of de jury er toen nog verzorgd bij liep?
Maargoed, ik blijf niet in tenue, maar wel laarzen aan, witte broek en daarop een nette trui of shirtje oid.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:57

meestal loop ik wel nog in rijbroek + laarzen en blouse, maar jasje en cap zijn zeker weg. Op een cross kom ik in mijn crosstenue, dus dat is knalrood, maar op het NK afgelopen jaar werden we in volledig dressuurtenue (en dat was de dag ervoor al geweest!) verwacht, incl cap.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:58

Je kunt tenminste toch wel je rijbroek en je blouse aanhouden bij de prijsuitreiking? Is toch een soort van respect betuigen naar de organisatie en de juryleden vind ik persoonlijk.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:55

Tyrza schreef:
Je kunt tenminste toch wel je rijbroek en je blouse aanhouden bij de prijsuitreiking? Is toch een soort van respect betuigen naar de organisatie en de juryleden vind ik persoonlijk.

En dan kan dat jasje er ook nog wel bij, toch? Ik vind dat ook netjes staan tegenover de organisatie.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:52

Staat inderdaad netjes, maar soms duurt het uuuuren voor dat de prijsuitreiking van start gaat en dan ben ik al lang gedouched en omgekleed hoor!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:55

Ik doe tussendoor ook m'n jasje en laarzen uit etc. Maar voor de prijsuitreiking doe ik mijn jasje even aan, bodywarmer er overheen, laarzen aan. Zo heel veel moeite is dat niet, toch?

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:57

Is niet veel moeite, maar als ik klaar ben met de paarden ga ik gelijk naar huis om ze weg te brengen. Is de prijsuitreiking dan snel, dan ga ik in mijn rijkleren terug inderdaad. Weet ik dat het nog een tijdje gaat duren, dan douche ik mezelf en kleed ik me gewoon om !

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:01

Heb jij soms smetvreed . Haha, nee hoor grapje. Ik blijf eigenlijk altijd. Hier in de buurt rijd ik ook bijna geen wedstrijden. Zomers ben je ook met de selecties verplicht om je prijs te paard te komen halen. Dat vind ik wel een onzin regel hoor voor de ''gewone'' KNHS wedstrijden. Bij een kampioenschap oke, maar en selectie...