Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 13:34

Nou.. doe mij dan maar een tegoedbon van Douglas ofzo.. zoek ik zelf wel wat uit Want alhoewel ik nog niet het niveau van CGJ12 heb behaald, zit een leuke Volvo V50 er voor mij ook niet in denk ik...

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:58

Kajanus schreef:
Ik heb geschreven in Oosterwolde, en daar kregen we koffie broodjes een mini mars een appel en drinken mee voor in de auto, en ik kreeg evenals de jury een hand en bodycreme van Medex die echt heerlijk is .. (

Dit is heeeeeeeeeel erg ik heb geschreven in EEXT en niet in Oosterwolde, daar heb ik gereden

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:35

Kajanus schreef:
Kajanus schreef:
Ik heb geschreven in Oosterwolde, en daar kregen we koffie broodjes een mini mars een appel en drinken mee voor in de auto, en ik kreeg evenals de jury een hand en bodycreme van Medex die echt heerlijk is .. (

Dit is heeeeeeeeeel erg ik heb geschreven in EEXT en niet in Oosterwolde, daar heb ik gereden

Ik voelde me al bekocht met het flesje standaard wijn! En geen minibars.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:15

#Amondi# Ik ben blij dat ik je nu weer wat gelukkiger heb kunnen maken, dus volgend jaar maar naar Eext toe ik heb nu superzachte handen

Ribay

Re: Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:59

Wat ik me afvraag:

Ligt het ook nog aan de grootte van het concours wat betreft de presentjes?

Ik zit bv zelf in de organisatie van een concours. Maar dit is een vrij groot (?) concours wat 2 dagen is. (za en zo). Per wedstrijdddag hebben wij zo'n 50 jury's aanwezig op ons concours.
Als wij voor iedere jury / official een flesje wijn of wat dan ook moeten hebben, dan gaan we failliet!
En bakkers of slijters sponsoren echt geen 100 taarten of flesen wijn !!
Hoe wordt dit door andere (grote) concoursen opgelost?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:00

Maar wordt er echt op alle concoursen wat uitgedeeld dan? Bij ons in de regio krijg je echt zelden iets extra's als alleen de onkostenvergoeding.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:03

Op de meeste concoursen krijg je wel een bedankje, maar niet overal. Die gaan op de zwarte lijst. ;D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 06:15

@ Ribay: Wij krijgen de cadeaus ook niet gesponsord, maar we zijn ook echt een mini-concoursje ( in de zomer 60 en in de winter 35 startplaatsen ). We hebben een budget van 4 euro per jury voor het cadeau, met alle andere kosten erbij draaien we net quite in de zomer en met verlies in de winter. Maar de jury's houden we graag te vriend, dus op de cadeautjes wordt niet gekort
Het is maar een klein budget, maar met een beetje originaliteit heb je toch leuke kleinigheidjes.

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:43

KarinvdM schreef:
Op de meeste concoursen krijg je wel een bedankje, maar niet overal.
Die gaan op de zwarte lijst. ;D

Sorry hoor maar dit bedoel ik dus, een vereniging is niet verplicht om je wat extra te geven hoor!

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:06

Maar je bent ook niet verplicht om te gaan jureren bij een vereniging.. Dat is nog altijd haar eigen beslissing en als zij daar niet wil jureren is dat haar goed recht

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:54

Voor wat, hoort wat....

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:15

rommie schreef:
Maar je bent ook niet verplicht om te gaan jureren bij een vereniging.. Dat is nog altijd haar eigen beslissing en als zij daar niet wil jureren is dat haar goed recht

Ze is niet verplicht om te jureren maar een vereniging is ook niet verplicht om wat te geven (die betaalt haar jury vergoeding en kilometers toch al gewoon ?!)
Ik erger mij er gewoon een beetje aan dat het gewoon is dat (bijna) elk jurylid wat extra verwacht en anders gaat de vereniging op de zwarte lijst, dat vind ik compleet nergens op slaan.

@ GeJe ; zie bovenste regels

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:41

haan schreef:
Ze is niet verplicht om te jureren maar een vereniging is ook niet verplicht om wat te geven (die betaalt haar jury vergoeding en kilometers toch al gewoon ?!)
Ik erger mij er gewoon een beetje aan dat het gewoon is dat (bijna) elk jurylid wat extra verwacht en anders gaat de vereniging op de zwarte lijst, dat vind ik compleet nergens op slaan.

Wind je niet zo op...

Ik verwacht ook helemaal geen XC90, zoals CGJ, of een Rolex. Een simpel kleinigheidje als blijk van waardering, dat kan ik wel waarderen. Laatst in Donkerbroek kreeg ik een lekker suikerbroodje, in Vries kreeg ik een keer een lekkernij van de plaatselijke bakker. Ik bedank daar altijd uitgebreid voor en zeg dat ik graag nog eens terug kom.
Je hebt ook verenigingen waar je na het inleveren van de laatste coupons snel een envelop in de handen gedrukt krijgt en waar je daarna weer snel mag vertrekken. Dat vind ik minder netjes.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:48

Dan dien je nog een half uur met die envelope in je handen te blijven afwachten! Heel misschien krijg je dan ook nog wel eenkopje koffie van de organisatie!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:05

amondi schreef:
Dan dien je nog een half uur met die envelope in je handen te blijven afwachten! Heel misschien krijg je dan ook nog wel eenkopje koffie van de organisatie!

Afwachten of er alsnog een suikerbroodje of een XC90 gebracht wordt?

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:08

haan schreef:

Ze is niet verplicht om te jureren maar een vereniging is
ook niet
verplicht om wat te geven (die betaalt haar jury vergoeding en kilometers toch al gewoon ?!)

@ GeJe ; zie bovenste regels

Ik zeg ook helemaal niet dat die vereniging daartoe verplicht is. Zeg alleen dat zij het recht heeft niet bij die vereniging te willen jureren. Of dat nou is omdat ze geen kadootje krijgt of omdat ze er grof behandeld wordt maakt geen klap uit, als zij daar niet wil jureren watvoor reden dan ook vind ik gewoon dat jij je niet zo aangevallen moet voelen. Ieder zijn mening toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:25

Mijn daadwerkelijke "zwarte lijst" bestaat overigens maar uit 1 concours. Dat is een wat grotere wedstrijd waar de lagere dressuurklassen duidelijk een ondergeschoven kindje zijn naast het springen en de tuigpaarden. De ringen waren niet in orde, de ringmeester was spoorloos en van enige verzorging van juryleden en schrijvers was geen sprake. Daar wil ik dus echt nooit weer jureren.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:38

owh... en waar is dat dan...

Ik heb geen concoursen op de "zwarte lijst" staan. Maar het is inderdaad zo dat het ene concours de boel beter voor elkaar heeft dan het andere. Het gaat er niet zo zeer om wat er gedaan/gegeven wordt.. maar meer óf er wat gedaan/gegeven wordt. Organisaties die de boel gewoon niet voor elkaar hebben maken het voor ruiter en jury niet leuk genoeg om er aan mee te doen. Als jury tref je veel verschillende organisaties... als organisatie kijk je meestal alleen in de je eigen keuken.

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:22

rommie schreef:

als zij daar niet wil jureren watvoor reden dan ook vind ik gewoon dat jij je niet zo aangevallen moet voelen. Ieder zijn mening toch?

Ik voel me heus niet aangevallen, ik ben geen organiserende vereniging of zo, maar ieder zo zijn eigen mening, en dit is gewoon hoe ik er over denk en dat mag toch gezegd worden ?!

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:30

Ja hoor, maar je zegt het zo verwijtend en dat vind ik niet terecht, that's all

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:51

Dat zal dan wel zo overkomen, maar ik vind dat jury's ook niet te hoge verwachtingen moeten hebben van hun extra kadootjes
Maar verder genoeg over meningen wel of niet, maak er een fijn weekend met een hoop winstpunten van

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:03

in veendam hebben jury's en schrijvers een keer een gastenhandoekje met bijkleurend zeepje gekregen, ik 2 x, want moest sochtends en smiddags schrijven

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:45

Ik denk dat het zeer op prijs wordt gesteld als de jury een presentje krijgt, maar vergeet de schrijfster/schrijver dan ook niet. Dat is ook maar vrijwilligerswerk. Die verdient ook wel een presentje.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:26

Als ze een jurypresentje hebben is er meestal voor de eigen schrijver ook wel wat. Maar ik ben ook wel eens met een mandje mannengeurtjes thuisgekomen.....

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:27

amondi schreef:
Maar ik ben ook wel eens met een mandje mannengeurtjes thuisgekomen.....

.......... en hoe beviel het Axe-effect?