Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kelly_ann schreef:Handig zo' n headset, ik gebruik het in de privé lessen ook.
Je zegt dat je veel uitleg geeft, mij ervaring is dat dat ook teveel kan worden. Gewoon doen, voelen en ervaren levert soms veel meer op. Zeker bij jonge ruiters is taal nog niet het belangrijkste voor motorisch leren. Ook waarom vragen houdt de jeugd nog niet echt bezig, zij zijn nu nog in de trial and error fase.
Centered riding is wel heel boeiend, geeft mooie beelden bij de theorie. Want hoe voelt 'recht' eigenlijk? Hoe omschrijf je dat als instructeur?
Ik ben nu net met een van mijn groepen aan de gang gegaan met aanleuning, halve ophouding , ontspanning en nageeflijkheid. Dit vind ik de moeilijkste fase, omdat het bijna altijd een focus geeft op hoofd en hals, en in die periode zie je ook ineens de houding van de ruiters achteruit gaan en ze gaan 'proberen': waardoor je onrustige handen krijgt.
Maargoed, ze waren er wel echt aan toe en ik denk dat ik die gevolgen moet accepteren en al doende weer beter zal krijgen. Volgens mij maakt iedereen die fase door als je iets nieuws moet leren.