Instructeur basissport KNHS

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

n_twinkel

Re: Instructeur basissport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:36

Oh en het rijden/springen was gister trouwens binnen

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:17

De vooropleiding vondt ik niet erg pittig. Hebben deze via school gedaan bij manege beukers. De begeleiding van uit de manege was top. Fijn om te lezen dat er meedere wat groene paarden mee komen.

Zo te lezen is de vooropleiding examen ongv gelijk aan de toelatings test.

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:08

Goede tip van die balkjes galopperen, zag het idd bij het examen voor springen staan. Moet ik nog wel even oefenen want dat is niet echt mijn sterkste punt...

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:13

Volgens mij was er gister en vandaag een test he? Succes iedereen die vandaag nog moet!

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:00

Net een foutje te veel bij de theorie! Maar mag dat gelukkig over doen tijdens de opleiding:)

Verdr was het een chaotische bende ma wel gezellig!
Heb tijdens het voorrijden er maar hooguit 10minuten opgezeten toen was het al goed!
Leuke dag om een keer mee te maken!

Iedereen die in september nog moet en de gend die de herkansing moeten doen succes! En tot de 27ste!!

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:06

Dus je bent toegelaten?!

Oh oh, toch nog maar even studeren op die theorie dan :o

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:44

Ja:)
Het rijden en longeren enz was allemaal prima!

Idd! Even nog goed de boeken door lezen!

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:16

Ik had gisteren m'n toelatingsexamen. Vond het echt appeltje eitje. Als je die theorie boekjes doorneemt komt die toets wel goed. En dat longeren is echt een lachertje. Bijzetten hoefde niet eens. Het is belangrijk dat je uitlegt wat je doet en waarom je iets doet. Ondertussen stellen ze wat vragen over het paard. Hoe z'n conditie is, hoe die loopt en z'n exterieur, wat je graag ziet bij een paard etc

Ik hoefde niet te rijden dus daar kan ik niks over zeggen.

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:02

Oke! Toegelaten dus? ;)

Zag trouwens dat wedstrijd tenue de voorkeur heeft? Zijn jullie helemaal ingevlochten daarheen gegaan?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:13

Wat goed dat het allemaal zo goed is gegaan. Gefeliciteerd en bedankt dat jullie allemaal alles willen beschrijven hoe het ging. Krijg er steeds meer vertrouwen in. Mochten jullie ook gebruik maken van een hulp bij het longeren? Dat iemand even je paard vasthoudt als je hem al moet bijzetten?

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:19

Heeft iemand toevallig al de data's van de gezamelijke dagen ergens gezien?
Iedereen die de toelating gehaald heeft gefeliciteerd!

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:32

Veel waren er dinsdag in wedstrijd tenue ik zelf had gewoon een net wit dekje opgedaan en donkere rijbroek met polo... gewoon zorgen dat je er netjes en verzorgd er uit ziet

En ze helpen je gewoon vast houden als je het vraagt;)

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:09

Mireille al helemaal klaar voor morgen?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:54

Nou ik ben net van een week Engeland terug xd. Had daar een bruiloft. Gelukkig heb ik vorige week alles in de vrachtwagen klaargezet en verzameld xd! Vanavond nog even trainen maar weet niet of ik tijd heb om in te vlechten.. Ik ben wel een beetje zenuwachtig eerlijk gezegd!! Hoop zo dat m'n paard niet te onder de indruk zal zijn van de nieuwe omgeving. Hoe sta jij ervoor??

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:44

Oh haha mooie timing :+
Goede reis gehad?

Ik heb mijn paard ook niet ingevlochten. Misschien niet zo netjes maarja..gisteren les gehad en vandaag nog even gelongeerd en boekjes doorlezen. Ik ben ook best zenuwachtig :\ misschien nergens voor nodig maar het is toch zo. Jij mag meteen als eerste of niet?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:53

Reis was goed maar erg lang. Zo te horen ben je goed bezig geweest!! Oh gelukkig ben ik niet de enige met een oningevlochten paard xd heb ook vandaag nog extra de boekjes doorgenomen en beetje overhoord. Tja ik ben ook gewoon zenuwachtig, of het terecht is of niet xd ja ik moet als eerste! Morgen om kwart voor 6 de wekker staan

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:59

Reizen is altijd vermoeiend inderdaad.

Haha ik hoop goed genoeg. Jij ook trouwens! Altijd fijn om te weten dat je ergens niet de enige mee bent he :p ooh mooi optijd opstaan dus! Jammer dat ik je niet kan zien rijden, ik moet om 11.00 uur maar we zijn dik anderhalf uur onderweg weg dus ben er waarschijnlijk niet veel eerder dan kwart over 10 :p

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 05:06

Haha ik kan jou ook niet zien want dan heb ik horsemanship xd

Iedereen die vandaag moet, heel veel succes!!

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:17

En? Ben je geslaagd Mireille?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:58

Helaas, mijn paard heeft nog nooit in een springwei gelopen en vond het behoorlijk spannend. Hij was super braaf maar kwam niet tot ontspanning. Had ook niet verwacht dat hij meteen de hindernissen zou springen. Dus ben wel heel trots op hem dat hij zich zo goed heeft gedragen, meer kon ik niet vragen van hem. Ik doe over een halfjaar het nog een keer want dan moeten ze me wel in de binnenbak laten rijden...
Maar hoe gin het bij jou? Jij bent toch wel geslaagd hoop ik?

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:54

Wat jammer :( heb je de andere onderdelen nog wel gedaan en gehaald?

Ik ben helaas ook niet geslaagd voor het rijden. Mijn paard heeft teveel geweigerd denk ik. Te weinig (wedstrijd) ervaring in het springen was ook het commentaar. Met een ander paard ja, maar met dit paard zou ik volgens hun niet naar het gewenste niveau kunnen groeien binnen de cursus tijd. Jammer maar wel eerlijk, dat kan ik wel waarderen. toch had ik verwacht dat ze ook meer zouden kijken naar hoe je ermee omgaat en niet zozeer naar de klassering van het paard.

Het paard heeft het voor mij verder super gedaan want ze heeft toch alles gesprongen! En vrij snel als ik het vergelijk met 1,5 maand geleden. Het kwam net te vroeg voor ons dus gewoon lekker verder trainen en in februari of volgend jaar weer opnieuw proberen! Horsemanship en de theorietest heb ik wel gehaald

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:05

Ah wat balen, nou zo te horen had jij ongeveer hetzelfde probleem als ik. Ik had ook gehoopt dat de jury zou zien dat mijn paard het allemaal kan. Dus idd wat jij ook zegt, de komende tijd gaan we gewoon extra wedstrijden rijden en dan hoop ik dat hij de volgende keer wat meer op zijn gemak is. Ik ben na de eigen vaardigheid naar huis gegaan wegens omstandigheden.
Maar over een halfjaar gaan we er gewoon weer volledig voor en weet ik zeker dat het goed komt ;) Was iig niet van plan om op te geven want na jaren voor de klas te hebben gestaan, weet ik toch echt zeker dat instructeur worden hetgeen is wat ik wil worden :)

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:15

Dat is wel de goede instelling ;) gewoon lekker doorgaan! Aan de motivatie ligt het bij ons allebei iig niet :P de rest van de onderdelen stelde inderdaad niet zoveel voor. Dus dat moet je zeker lukken!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 12:08

pollewopsie7 schreef:

toch had ik verwacht dat ze ook meer zouden kijken naar hoe je ermee omgaat en niet zozeer naar de klassering van het paard.

En DAT is nou een punt waar ik o zo gefrustreerd over ben geraakt in de hele opleiding. Zodra je maar met een op en top paard aankomt zetten dan is het goed. Had zelf in de opleiding een oude fokmerrie mee die internationaal heeft gelopen en daar heb ik alles mee behaald. Terwijl er voor mij meer uitdaging in zat om mijn B paard mee te nemen. Dat zegt toch verder niks over mij rijtechnisch? Ik kan toch op beide paarden even goed rijden?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:23

Daniellejody schreef:
pollewopsie7 schreef:

toch had ik verwacht dat ze ook meer zouden kijken naar hoe je ermee omgaat en niet zozeer naar de klassering van het paard.

En DAT is nou een punt waar ik o zo gefrustreerd over ben geraakt in de hele opleiding. Zodra je maar met een op en top paard aankomt zetten dan is het goed. Had zelf in de opleiding een oude fokmerrie mee die internationaal heeft gelopen en daar heb ik alles mee behaald. Terwijl er voor mij meer uitdaging in zat om mijn B paard mee te nemen. Dat zegt toch verder niks over mij rijtechnisch? Ik kan toch op beide paarden even goed rijden?

Helemaal mee eens. Ik was verbaasd eigenlijk over het niveau van de paarden waarmee sommigen kwamen aanzetten. Ik dacht dat je samen L niveau moest kunnen halen, niet al bezitten.