Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Maar na 10 minuutjes ongeveer mocht ik al stoppen. Ze kregen het een beetje koud denk ik
_Noor schreef:Voor zover jullie wijs kunnen worden uit de nieuwe KNHS-site, een vraag.
Het valt mij op dat Niveau 3 pas in het cursusjaar 2014/2015 (we zitten nu in 2012/2013!) wordt uitgeschreven. Eerder stond op de website dat dit in juli 2013 zou gebeuren. Kijk ik ergens overheen? Na het behalen van de vooropleiding moet je immers binnen 3 jaar je niveau 3 halen en nu ben je 1,5 jaar verder voor je kunt beginnen!
Citaat:Geachte heer Van den Brink,
Ik ben op het moment bezig met de vooropleiding voor instructeur.
Als alles volgens planning verloopt, zal ik deze in juni 2013 afronden.
Voor aanvang van de vooropleiding heb ik uitgezocht welke opleiding ik daarna zou moeten volgen om een volledig bevoegd instructrice te worden.
Op de KNHS-site las ik dat ik dan binnen drie jaar na afronding een instructeursopleiding moet afronden en dat deze in het cursusseizoen 2013/2014 uitgeschreven zouden worden in nieuwe stijl (d.w.z. in de vorm van modules). Meer informatie zou in juli 2013 volgen.
Vanmorgen zocht ik op de vernieuwde website van de KNHS naar informatie over de rechtstreekse examens die in april en mei afgenomen worden. Ik heb mij daar namelijk voor ingeschreven, maar daar geen (ontvangst)bevestiging van ontvangen.
Omdat de nieuwe website helaas (wat mij betreft) niet erg duidelijk is, kwam ik op de pagina over de instructeursopleiding terecht. Tot mijn verbazing las ik daar dat de instructeursopleiding niet in 2013/2014 maar in 2014/2015 voor het eerst wordt uitgeschreven. Dit betekent dat (als ik de vooropleiding inderdaad in juni 2013) afrond, ik pas in oktober 2014 met de vervolgopleiding kan beginnen en ik dus ruim een jaar van de drie jaar waarbinnen ik de instructeursopleiding moet afronden, kwijt ben! Bovendien kan ik niet eerder dan in 2015 een volledig bevoegd instructeur worden.
Ik vind deze gang van zaken op zijn zachts gezet erg vreemde gang van zaken. Te meer omdat hier niet over gecommuniceerd is naar de deelnemers aan de vooropleiding instructeur die thans loopt. Ik weet in ieder geval dat de cursisten die ik tijdens de modules heb ontmoet, voornemens zijn in oktober verder te gaan met de instructeursopleiding.
Mijn vragen: waarom wordt de instructeursopleiding niet in 2013/2014 uitgeschreven, waarom is hierover niet gecommuniceerd en hoe wordt omgegaan met de termijn van drie jaar? Wordt rekening gehouden met het feit dat het de komende anderhalf jaar niet mogelijk is om een module van de instructeursopleiding te volgen?
Verder vraag ik langs deze weg nogmaals om een bevestiging van mijn inschrijving voor de rechtstreekse examens op 13 mei in Uddel en 19 april in Oudkarspel.
Ik wacht uw reactie met belangstelling af.
Met vriendelijke groet,
Prompt een bevestiging van de rechtstreekse examens. Ipsilonka schreef:Hilarisch, ik ga binnenkort ook zoiets mail schrijven over de menopleiding. Nu gaan ze komend seizoen nogmaals niveau 2 uitschrijven ipv modules. Baal ik even als hij in wormerveer word uitgeschreven ofzo.