de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:44

Maar dat kun je ondervangen door de protocollen tussentijds uit te delen texelse, dan kunnen de deelnemers het bekijken terwijl de jury nog aan het beoordelen is, en bij eventuele telfouten kan dat gewoon gewijzigd en ondertekend worden...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:48

Klopt Kleinvosje, maar de laatste deelnemer moet ook de gelegenheid gehad hebben om het protocol te controleren, en daarvoor is dat half uur na de laatste proef.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:51

Mee eens, maar er staat toch nergens dat dat niet kan?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:52

Ik heb de uitslagenlijst vergeleken met de lijst die ik zelf had. Ben alle combinaties nagegaan en was de 1e die dat had gedaan. Ik moet er nu voor tekenen dus dan ook alles even dubbelchecken. Onder elke protocol zet ik ook een krabbel.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:53

Nee, maar veel juryleden wachten dat half uur niet af en vertrekken voor dat de deelnemers de gelegenheid gehad hebben hun protocol op te halen en na te kijken.

@Caro: een handtekening op de lijst na controle moet wel, onder ieder protocol hoeft dat niet. Vandaag nog besproken op het knhs-centrum waar we vergadering hadden over de vernieuwingen in het systeem van inschrijven/startpas/concours etc.
Laatst bijgewerkt door texelse op 01-02-12 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:54

Dan moet de ruiter die daardoor problemen ondervindt, een klacht indienen bij de KNHS vind ik...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:56

dat zou kunnen, maar dan is het probleem op dat moment niet opgelost. Simpele oplossing: secretartiaten geven die fles wijn/doos bonbons met de vergoeding een half uur na afloop en niet direct. :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:59

Das ook weer makkelijker gezegd dan gedaan denk ik... Zo kwam ik afgelopen weekend keurig netjes 30 minuten voor aanvang bij het secretariaat, die vond dat ik erg vroeg was. Tja, ik volg het reglement, zei ik toen. Ze wisten dus niet eens van die regel...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:36

Eh nou........ Ik héb die fles wijn en doos bonbons ook rond een 15 a 20 minuten na afloop gehad....... :) Ik ben zelf nog langer gebleven. Echter nu ik wat meer ervaringen van andere juryleden hier lees, kan ik daar ook nog flink wat van opsteken!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 04:56

Ach, misschien moeten we het niet groter maken dan het is. Heb inmiddels 4 wedstrijden achter de rug, bij 4 verschillende verenigingen, en het liep overal erg soepel. Het enige dat opviel was het veel sneller ophalen van de protocollen, gemiddeld na elke 2/3 proeven. Dus na de laatste proef was de uitslag steeds binnen 10 minuten bekend, gelijk uitgereikt daarna, even natellen allemaal en klaar.:)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:57

Het zal even moeten wennen en groeien CharleyT. Mooi dat je zulke goede ervaringen hebt, volgens mij is over een een paar maanden iedereen hier aan gewend, en bevalt het dan wel goed hoor.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:06

@ Texelse ik dacht van wel. Ik zet gewoon onder elke protocol een handtekening. Weet jij toevallig wat de afkorting : gew betekend?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:29

Ik heb ook begrepen dat het de bedoeling was dat ieder protocol getekend zou worden, dag moest op de coupons overigens ook al, maar bijna niemand deed dat.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:31

Er staat niet voor niets helemaal onderin: handtekening jury ! Op de coupon moest je jurynummer en naam staan, dat was de 'handtekening' waarmee de coupon geldig was voor de KNHS.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:10

De coupon werd ondertekend, klopt. Maar die drukte door, dus op 3 doorslagen stond de handtekening, en kon er niet meer mee geknoeid worden. Maar dit papiertje gaat alleen met de ruiter mee, en heeft verder voor de uitslagverwerking bij de knhs geen betekenis. Daarvoor geldt alleen de uitslagenlijst van het secretariaat die ondertekend moet worden door de jury. Als die handtekening ontbreekt, heb je geen geldige uitslag voor alle ruiters die op die lijst vermeld staan.

Waar staat de afkorting gew?? kan zo niet bedenken wat dat inhoudt, maar als je zegt waar dat staat dan gaat mij misschien wel weer een lichtje branden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:16

Op de protocol heb je na de oefening 3 kolomen: 1 met gew erboven, 1 voor cijfer en 1 voor correctie. Staat op de protocol die de vereniging uitprint.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:18

ik denk dat dat staat voor gewicht, oftewel, of een onderdeel 1 of 2 keer meetelt. Ik keek even naar een proef op dressuurproeven.nl, daar stond ie niet, maar onderaan wel achter punt 28 2x. Dan zal dat eht wel zijn.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:24

Klopt Kleinvosje!! Het aantal x-en dat het cijfer telt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:07

Ik ben benieuwd hoe iedereen de nieuwe manier van werken nu bevalt?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:12

ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. De verenigingen zijn allemaal goed op de hoogte van de nieuwe gang van zaken, ik merk alleen vanuit de KNHS wat problemen. Heb nu een aantal wedstrijden gehad waarbij er geen juryrapport was verzonden door de KNHS...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:27

Tot dusver heb ik ook nog niet gehoord van "grote problemen". Wel van een secretariaatsdame die van haar eigen 144 keurig 194 gemaakt had. Fijn dat de (meeste) uitslagen tegenwoordig ook op internet staan, en de jury nog even nakeek hoe zijn collega's die dag gejureerd hadden. Toen viel het op dat de uitslag van de de secretariaatsdame er niet tussen stond. Conclusie 1: uitslag er uit gehaald en zo een minpunt kwijt, maar nabellen bij de knhs bleek de uitslag dus aangepast te zijn........ Maar ik ga er vanuit dat dat een uitzondering is, en 99,9999999% van de wedstrijdsecretariaten hier niet eens over nadenkt om zo onsportief te zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:28

JA HOOR, schandalig. Als mij dat zou overkomen, gaat er meteen een belletje naar de knhs. Daarom zet ik dus altijd verliespunten op het juryrapport, daar kan niet mee geknoeid worden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:30

Tja, dit muisje had ook nog wel een staartje voor deze dame..... En inderdaad een goed idee om ze op het juryrapport te vermelden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:34

Hoe hebben ze het afgehandeld als ik vragen mag?

Ik ben een aantal keren meegeweest schrijven met een zeer ervaren jurylid. Zij heeft me zoveel ervaringsverhalen verteld, ook dit soort dingen. Boel van geleerd!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:40

Uiteraard is de winstpunt omgezet in een verliespunt. De verenging is ingelicht door de knhs en deze dame heeft een (officiële) waarschuwing gekregen.