Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daantjuhhh schreef:Ik vraag in princiepe ook niet meer om commentaar.
Alleen had ik gister bijvoorbeeld: IK was klaar met mijn 2de proef en de ruiter die na mij was, was nog bezig met de 1ste proef.
Dan loop ik er wel even snel heen!
En dan vind ik het wel jammer als ik dan hoor: Staat op de coupon.
(ik bedoel, die ander is er toch nog niet, dus het vraagt geen extra tijd van de ring.)
Ja dat mag ik aannemen, maar dat is altijd erg kort en bondig.
Het algemeen plaatje is ook leuk om te horen.
Jasmijn1989 schreef:Ik heb nog nooit bij de auto om commentaar gevraagd, maar het is me wel gebeurt dat de jury mij riep om iets te zeggen. En dan geen regelement of ernstige fout, maar gewoon wat opbouwend commentaar
!
. Patriess schreef:Jasmijn1989 schreef:Ik heb nog nooit bij de auto om commentaar gevraagd, maar het is me wel gebeurt dat de jury mij riep om iets te zeggen. En dan geen regelement of ernstige fout, maar gewoon wat opbouwend commentaar
Dat vind ik altijd leuk, als de jury dat doet!
Wat betreft paspoort laten zien; hier in Groningen is het bijna regel om op buitenwedstrijd eerst bij de jurywagen langs te gaan met het paspoort. Zowel bij de 1e proef als bij de 2e. Vaak zegt de 2e jury wel dat hij het paspoort niet hoeft te controleren, omdat dat al gebeurd is, maar er vanuit gaan dat er zonder naar de jury toe te komen begonnen mag worden wordt over het algemeen niet gewaardeerd.
Het valt me wel op dat juryleden soms (veranderingen in) de regelementen niet kennen. Ik start sinds dat toegestaan is Z met mijn pony zonder sporen en ben daar laatst op aangesproken door een jurylid die dacht dat dat niet mocht! Dat vind ik echt niet kunnen, als je als jury de regels niet kent, hoe kan je dan van je deelnemers verwachten dat zij hem wel kennen?
Relaxed schreef:daantjuhhh schreef:Ik vraag in princiepe ook niet meer om commentaar.
Alleen had ik gister bijvoorbeeld: IK was klaar met mijn 2de proef en de ruiter die na mij was, was nog bezig met de 1ste proef.
(ik bedoel, die ander is er toch nog niet, dus het vraagt geen extra tijd van de ring.)
Als de volgende combi toevallig ziet dat je commentaar staat de geven, komt die combi ook weer bij je en dan heb je er geen tijd meer voor.. Ik houd dus altijd 1 lijn en dat is geen commentaar aan de auto

Relaxed schreef:daantjuhhh schreef:Ik vraag in princiepe ook niet meer om commentaar.
Als de volgende combi toevallig ziet dat je commentaar staat de geven, komt die combi ook weer bij je en dan heb je er geen tijd meer voor.. Ik houd dus altijd 1 lijn en dat is geen commentaar aan de auto
Jenkins schreef:Dat je lezer ook in tenue moet zijn kwamen we ook achter, vriendin kreeg minpunten omdat voorlezer niet in wedstrijd tenue was. Bij overige wedstrijden nooit problemen mee gehad, dus we wisten dit ook nietnu vergeten we het iig niet haha.
daantjuhhh schreef:Dat kan ik mij voorstellen, maar toch probeer ik het even.
Als een jury dat niet wil, dan hoor ik dat dan wel!
Geen probleem lijkt mij toch?
Als ze zeggen: staat op de coupon dan zeg ik oke, bedankt! en loop ik verder.
P.S. iedereen in de paarden heeft een duidelijke mening wat ze wel willen zien en niet willen zien.
En de meeste jury leden kunnen het dfan toch niet laten om iets te zeggen
Meestal zeggen ze geen commentaar, maar dan komt er toch nog wel een regeltje achter aan van denk om je stelling en buiging of impuls of zoiets dergelijks.
Sofy schreef:Maar lopen jullie dan eigenlijk met paard nog naar de jurywagen? Want ik wil toch eigenlijk ook m'n paard wel rustig uitstappen aan het eind van de proef. Er onmiddellijk af springen en naar de jury rennen vind ik dan niet zo netjes tegenover m'n paard, nog afgezien van dat de jury het misschien inderdaad veel te druk heeft voor commentaar...
daffodil schreef:Dan krijg je willekeur....de één wel en de ander niet en daar hou ik niet van dus ik trek één lijn en dat is dus niemand. Ik zet voldoende commentaar op een protocol en zal dus zelf als ik start ook nooit om commentaar gaan "vragen"...