Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zonnetje81 schreef:HC mag niet met zweep (officieel) dat jury's het toelaten is een tweede. Ik heb het gehad met een paard wat me liet zitten in de ring in het M2. Toen zei de jury ook dat het niet mocht maar ze zag het door de vingers.

MargrietJonk schreef:Ik ben zelf nog niet zolang jury. En heb nog niet veel wedstrijden gejureerd, maar voor de pony ruiters in de B vind ik persoonlijk dat een score van 170 punten net zo welbedoeld aankomt als een score van 160 of zelfs lager. Dat over de pony ruitertjes. Het zijn kindertjes die het allemaal zo goed mogelijk willen doen. Let wel: dat ze wel vriendelijk hun viervoeter door de baan heen rijden. Wordt t duw en trek werk dan is t een ander verhaal.

Roxxiejj schreef:Beoordeel je dan de pony als een paard? Of kijk je naar wat je ziet?
Ik start ook met een pony tussen de paarden en hoevaak ik al wel niet te horen heb gekregen van 'meisje, koop een paard. Deze pony heeft gewoon niet dezelfde lengtebuiging als een paard en ze loopt veel te verzameld in tegenstelling tot een paard.' (terwijl ik haar normaal tempo laat draven/galopperen, haar juist naar voren rij en niet terugverzamel, instructrice stond te kijken die zei het).
IMO zijn er nog heel veel juryleden actief die kijken naar wat ze willen zien (een paard in de ring, geen pony) en niet kijken naar wat ze voor zich hebben.

texelse schreef:Nou begrijp ik ook wel dat het met ponyruitertjes (ABC-tjes) niet te doen is om 1-en en 2-en te geven, maar er worden nu wel eens te hoge punten gegeven waardoor een volgende "eerlijke" jurering niet meer te volgen is.

. Alle kindertjes zijn even lief, maar in de wedstrijdsport zou je wel eens wensen dat ze wees zijn