opzet herhalingscursus juryleden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:45

Ik ben afgelopen dinsdag naar Oud-Gastel geweest en voor het eerst was ik zeer content over deze avond in vergelijk met voorgaande jaren.
De cursusleiders zaten op 1 lijn.
Variatie van combinatie's was uitgebreid van A pony,tot aantal tallentvolle jonge paarden,tot vastgereden paard en we hadden een Fries.
De uitleg en discussie's en beantwoording van cursusleiders waren duidelijk verwoord.
En de accomodatie was goed verzorgt.
Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe proevenboekjes,heb er zin an!!

Quinn

Re: opzet herhalingscursus juryleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:56

Wat ik wel jammer vond aan de bijscholing is dat er geen aandacht is geschonken aan de veranderingen die gaan komen of krijgen we weer een bijscholing voor april??

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:59

Alle veranderingen waren toen nog niet bekend en het lijkt mij ook niet dat de veranderingen zo groot zijn dat dat nodig is?
Voor het ZZ-L zullen wel meer juryleden nodig zijn.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:53

KarinvdM schreef:
Voor het ZZ-L zullen wel meer juryleden nodig zijn.

Ja, waarschijnlijk wel. Maar ik ken best een aantal zeer ervaren en door de wol geverfde Z-juryleden zijn die ook goed een ZZ-L kunnen beoordelen. 't Is maar net hoe "moeilijk" de KNHS gaat doen.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:54

miep1979 schreef:
Ik had ook naar Ermelo willen gaan, maar ben er dan een paar dagen tussen uit gestuurd door mijn ouders en schoonouders :S dus ik ga aanstaande maandag naar Wormerveer, zijn er nog meer bokkers die daar heen gaan :?

Ik ben er ook morgenavond :)

Tis alleen dichtbij m'n werk & vrij ver van m'n huis af, dus ik ga na m'n werk in Zaandam nog maar even voor hangjeugd spelen ofzo..

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:10

_Linnie_ schreef:
miep1979 schreef:
Ik had ook naar Ermelo willen gaan, maar ben er dan een paar dagen tussen uit gestuurd door mijn ouders en schoonouders :S dus ik ga aanstaande maandag naar Wormerveer, zijn er nog meer bokkers die daar heen gaan :?

Ik ben er ook morgenavond :)

Tis alleen dichtbij m'n werk & vrij ver van m'n huis af, dus ik ga na m'n werk in Zaandam nog maar even voor hangjeugd spelen ofzo..

eerst even lekker uit eten. tentjes genoeg.
idd ik ga vanavond ook heen.
baal alleen dat we moeten staan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:57

mntj schreef:
_Linnie_ schreef:
[baal alleen dat we moeten staan.

Ikke ook daarom wilde ik naar Ermelo toe ik kan niet lang staan
Rij hier rond kwart voor 6 weg en hoop op tijd te zijn, zo niet jammer dan!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:19

Gister in Wormerveer geweest, had gelukkig helemaal geen file. Vond het een leuke bijscholing, hele verbetering tov vorig jaar. Zelfs de koffie en thee was gratis :D :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:42

Wat ik ook hoop is dat men ook eindelijk eens iets doet met de cijfers op de basisgangen. Ieder jaar komt die beoordeling terug bij de bijscholing maar er zijn nog steeds juryleden die standaard een 6 geven en dat irriteert mij mateloos. Volgens mij zijn er nog juryleden die de kampioenen uit Verden met 6jes naar huis durven sturen. :roll:

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:16

Gister ook in Wormerveer geweest met wel file voor mijn kiezen :( heenweg anderhalf uur over gedaan :( vond de bijscholing een beetje teleurstellend.
Wat ik wel goed vond is dat men de presentieformulieren gebruikte om mensen vooraan te krijgen, alleen een beetje jammer dat ik zelf dus ook aan de beurt kwam := ik durf niet zo goed te spreken in het openbaar maar gelukkig was dat niet nodig :+

Ik verbaasde me eigen over de onderlinge sfeer tussen de juryleden, het leek wel ons kent ons ik voelde me echt een vreemde eend in de kudde :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:34

Dat had ik ook Miep, ik kende maar 1 iemand en die kwam ik in de pauze even tegen. Ook toen bij aanschoof bij een tafeltje werd er een beetje vreemd opgekeken.

Ik was bij de haflinger aan de beurt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:55

Ik kende dus helemaal niemand, we hadden misschien samen moeten afspreken :P

*D de haflinger :j ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:55

Bij ons werkten zij ook met de presentatielijsten. Beetje jammer voor degene die hem wel hadden ingeleverd maar niet aanwezig bleken te zijn....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:58

Hadden we best kunnen doen miep, ik heb nog rondgekeken maar had ook geen idee hoe je eruit ziet.

Caro, das inderdaad l*llig.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:03

Nou ja volgende keer beter TeeGee :+
Ik had ook niet in je profiel gekeken vtv dus gaf het al snel op :P

Oei das id best banketstaaf :=

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:54

caro29 schreef:
Bij ons werkten zij ook met de presentatielijsten. Beetje jammer voor degene die hem wel hadden ingeleverd maar niet aanwezig bleken te zijn....

Zouden ze er echt niet geweest zijn?
Of was het wellicht drempel vrees? dat ze niet naar voren durfde te komen?

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:52

Nee die mensen zijn er vast niet geweest. De cursusleiders maken er een notitie van dus ook al heb je drempelvrees dan kan je beter even aangeven dat dat het geval is. Denk dat je nu een aantekening hebt binnenkort van de KNHS want daar is de bijscholing natuurlijk niet voor...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:28

Ik kende er in elk geval 1 van en die heb ik niet gezien...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:49

Ik ga 30 november naar Benningbroek.
Dit is de dichts bijzijnde lokatie waar ze de M/Z bijscholing doen.
Ben benieuwd hoe het zal zijn.
Hopelijk niet al te koud! ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:29

Ik hoop het voor je Fresco, Wormerveer was echt koud!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 06:59

Het is nogal wat zo'n tijd stilstaan in een rijbak. Vond ik bij de instructeursopleiding ook.
Dus gewoon 3 paar sokken over mekaar aantrekken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:43

Haha, dan kun je beter naar Ermelo gaan. Daar was de tribune verwarmd. Iedereen in warme kleding en de mussen vielen van het dak :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:46

Dat kost nogal wat, zo;n grote hal verwarmen. En tribunes zullen er bij mijn bijscholing zeker niet zijn :n

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:23

miep1979 schreef:
Gister ook in Wormerveer geweest met wel file voor mijn kiezen :( heenweg anderhalf uur over gedaan :( vond de bijscholing een beetje teleurstellend.
Wat ik wel goed vond is dat men de presentieformulieren gebruikte om mensen vooraan te krijgen, alleen een beetje jammer dat ik zelf dus ook aan de beurt kwam := ik durf niet zo goed te spreken in het openbaar maar gelukkig was dat niet nodig :+

Ik verbaasde me eigen over de onderlinge sfeer tussen de juryleden, het leek wel ons kent ons ik voelde me echt een vreemde eend in de kudde :D

ook ik vond de bijscholing in wormerveer een beetje teleurstellend...
Ik (en meer mensen) was t een paar keer zeker niet eens met de cursusleiders. En ik nooit geweten dat als je iemand uit de eerste proef haalt omdat het paard kreupel is, dat diegene dan nog wel de 2e proef mag rijden, omdat een kreupelheid in 5 min over kan zijn???!!! dat doet de geloofbaarheid vd eerste jury erg goed....
en in de stap kan je geen impuls hebben?? het is toch een door een ruiter opgewekte en beheerste drang naar voren...
Nou ja, ik had me er veel van voorgesteld (zoals vorig jaar), maar ik zat helemaal teleurgesteld later in de auto. Kan niet zeggen dat ik er veel positiefs van heb opgestoken...
En over t gebruiken van presentatielijsten; ik ben ook niet zo'n spreker in t openbaar, de kennis wel die met me mee was, dus ik had het briljante idee om haar voor mij te laten gaan, helaas kent Herman mij iets te goed en gaf direct al aan dat ik niet moest mutsen en moest gaan zitten... ;( ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:23

Mij is ook geleerd dat de stap een gang zonder impuls is, de stap heeft geen zweefmoment.