de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:42

Concours met twee banen met daartussen een soort wal. Paarden zagen elkaar dus net niet, maar je hoorde wel het paard aan de andere kant door de plassen stampen. Dat was toch echt te veel voor een op concours altijd al opgefokte Vos. Resultaat: ernstige bokpartij bij aanspringen in galop (kop tussen de voorbenen en volop die kont beide kanten op draaien := echt als een banaantje door de baan). Gelukkig was de jury op dat moment bezig koffie van melk en suiker te voorzien, resultaat: 2x een 7 voor volte en overgang :o Heb maar gewoon met een schijnheilige smile op mijn gezicht doorgereden :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:50

Relaxed schreef:
kleinvosje schreef:
Is zo, maar ik heb ook al wel eens secretariaten gehad die digitaal werkten, en dan gaat het ook niet uitkomen...

Hoe werkt dat dan? Gaan ze dan alle cijfers in excel oid zetten? :+ Dan is de kans op fouten nog erg groot of je moet 3 x checken en dan is het nog erg tijdrovend..

Dat kan idd in een excelbestandje. Kan best snel en foutloos hoor.

Geheel off topic: het is wel heel stoer om als eerste de punten te weten terwijl er tribune vol mensen op zit te wachten. :+

On topic: Ik heb weleens zitten schrijven dat het zo erg goot van de regen dat er niet te zien was of een keertwending correct gereden was of een een been liet staan. Dus bij twijfel maar van het beste uitgaan en hoog punten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 01:16

superwoman schreef:
_10_ schreef:

Moet de jury dan een heel verhaal op laten schrijven dat hij eerst overkruist sprong, jij hem terug nam en toen corrigeerde.
De korste weg voor de schrijver is iets in de trant van: draf of uit galop ;)
Als jury ga je er ook wel een klein beetje vanuit dat de ruiter zelf ook wel weet wat er gebeurt is

Als je het kort wil houden, maak je er storing van.
Valt uit galop is wel heel erg fout, aangezien de ruiter hem zelf terug nam.

Niet als het een dermate slordige overgang was dat het leek alsof het paard terugviel, wat me niet raar lijkt bij een paard zonder impuls en met verzet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 01:23

Ellebel schreef:
Concours met twee banen met daartussen een soort wal. Paarden zagen elkaar dus net niet, maar je hoorde wel het paard aan de andere kant door de plassen stampen. Dat was toch echt te veel voor een op concours altijd al opgefokte Vos. Resultaat: ernstige bokpartij bij aanspringen in galop (kop tussen de voorbenen en volop die kont beide kanten op draaien := echt als een banaantje door de baan). Gelukkig was de jury op dat moment bezig koffie van melk en suiker te voorzien, resultaat: 2x een 7 voor volte en overgang :o Heb maar gewoon met een schijnheilige smile op mijn gezicht doorgereden :')

Haha, heel erg offtopic maar wel leuk;
Een van de eerste keren dat ik met springschoenen op les kwam was één van de andere paardjes ook zo fris en reageerde heel fel op het sloffende geluid van de springschoenen. Steeds als hij me passeerde ging hij er bokkend vandoor en had ze weer een halve ronde nodig hem rustig te krijgen waarna hij na een paar passen alweer op de lange zijde kwam en mij zag aankomen, ging die kop zo scheef, rug bol en op 't moment dat ie naast me was ging ie weer over de rooie. Heb me d'r vreselijk om lopen bescheuren, op een gegeven moment waren de andere 3 paarden in de les ook aan het snuiven, dribbelen en een bokte ook even mee, mijn paard was de enige die keurig braaf zijn rondjes liep.
Overigens heb ik wel netjes aangeboden ze af te doen hoor, maar dat wilde ze niet (instructrice ook niet), ze vonden dat hij er maar aan moest wennen. Heeft ie ook wel gedaan hoor, duurde alleen een kwartier voor het bokken over was en hij alleen nog heel scheef keek, de week erop was het weer raak _O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:42

In de L2 moest ik op D halthouden en achterwaarts, in plaats van achterwaarts deed Goldy Spaanse pas (1x gelukkig maar ze sloeg extreem uit met haar voorbeen, was een mooie spaanse pas :+ ) En daarna gingen we pas achterwaarts. De jury had de spaanse pas gemist, het publiek niet, die vonden het wel grappig. :P Zelf moest ik ook wel lachen om die pony hoor. Het cijfer weet ik niet meer, een 6 of 7 was het dacht ik. Zonder commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:16

Relaxed schreef:
Irma_Maandag schreef:
Officieel moet een jury bij een gemist onderdeel niet "zet maar een 6-jee neer, ging wel netjes toch?" scoren, maar het gemiddelde cijfer van de proef tot dan aan toe. Is dit gemiddeld een 5, dan krijg je een 5 voor je onderdeel, is het gemiddeld een 7 dan behoor je een 7 te krijgen voor het "niet waargenomen" onderdeel. Is echter wel een schatting.
Best lompe voorbeelden, die hier en daar aan bod komen... wel grappig!

Die theorie heb ik echt nog nooit gehoord.. :n

zo heb ik het op de cursus ook geleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:18

Fitzroy schreef:
Hmm ... zou wel heel sterk zijn, als net dat gemiste onderdeel als enige van de proef super gaat. Er gaan dan vaak al wat mis in het algemene beeld als je alleen maar 5-en rijdt (bv. aanleuning) dus dat zal nooit op maar 1 onderdeel verbeterd zijn ;)

en met die ene 7 zou het dan toch niet om een wp of de eerste plaats hangen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:23

kis6ireentje schreef:
2 weken geleden van mijn paard afgestuiterd en een erg pijnlijke rug als gevolg. Rijden gaat gewoon goed alleen doorzitten (wat normaal al een aandachtspunt is) ging echt helemaal niet. Dat deed zo'n zeer. Had zondags wedstrijd, al betaald dus dacht ach rijden gewoon mee, B dus verlies hoef ik niet bang voor te zijn.
Ervoor gekozen om niet de halve volte door tezitten maar pas voor het aanspringen. Verwachte minimaal 2 vieren voor dit onderdeel maar had 6 en 7's :)
De jury had het denk ik helemaal gemist! :) of me giga gematst :)

in de B zijn ze niet zo streng op het niet doorzitten. als de jury het volgens het boekje doet zou je een punt kregen voor hoe het gereden is en dan -1 eraf omdat je deed lichtrijden.

fatal_flower

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:45

vorige week tijdens mijn L2 proef reed ik mijn overgang van galop veel te vroeg (ze viel uit de galop in de hoek net na C, de overgang moest begin lange zijde gereden worden). Ik deed net of het zo moest, en blijkbaar werkte het: Ik had een 7..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:47

Ik heb een keer gehad E-B-E grote volte
Ging ik na een halve volte rechtdoor te laat achter gekomen nog wel een stuk afgesneden
Stond er op me coupon rare slinger :') en een 6
Het was een binnenwedstrijd :P

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:42

mijn vorige pony sprong een keer aan in de galop toen ik een 15m moest doorzitten, hadden ze helemaal niet gemerkt en kreeg een 7. en dezelfde proef sprong ze verkeerd aan en ik had het na een halve volte pas door en terug genomen en weer netjes opnieuw aangesprongen, ook gewoon een 7 :+

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:47

Dit heb ik ook allleens meegemaakt! Volgens mij een precies dezelfde fout, die ook nooit opgemerkt is door de jury..

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:10

Ik had het met mijn M1-debuut met de pony. Pony moest aanspringen in galop maar viel vol op haar snuffert omdatze een beetje lomp deed. Vervolgens natuurlijk helemaal uit haar doen dus hele galop mislukt (overkruist, omspringen, hoofd in de lucht) Kreeg ik dus allemaal 8-en voor en had ik gewoon 3 winstpunten in die proef..

Sommige jury's zijn net sinterklaas :+

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:14

Ik heb ook weleens gehad dat ik bij B moest afwenden en E linkerhand. Ging ik bij de E rechts in plaats van links. Toen ben ik gewoon de hoefslag door gereden en heb toen de oefening over gedaan. Toen dachten ik en mijn voorlezer: 'shiiiit dat word geen winstpunt...' Mooi dus wel: de jury had niks gemerkt :Y).

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:17

ik heb een keertje gehad dat ik b-h van hand moest veranderen, ik was toen zo zenuwachtig de hele proef dat ik f-e van hand ben veranderd. jury had het blijkbaar niet door want had toch nog een 7 :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:44

wel grappig al die fouten in je voordeel. Kennis van mij heeft toch een keer een onoplettende jury erg in haar nadeel gehad. Ze reed Z2 op trens, heeft ze op verschillende onderdelen een lager punt gehad met als commentaar teveel stanggebruik. 8)7

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:19

Haha, die laatste is echt bizar zeg! Aanstaand weekend weer voor het eerst wedstrijd sinds februari en met dit topic in mijn achterhoofd ga ik extra goed opletten!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:22

Joki schreef:
wel grappig al die fouten in je voordeel. Kennis van mij heeft toch een keer een onoplettende jury erg in haar nadeel gehad. Ze reed Z2 op trens, heeft ze op verschillende onderdelen een lager punt gehad met als commentaar teveel stanggebruik. 8)7

jeejtje! Dat is toch niet best! :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:33

Joki schreef:

Heeft ze dan niet gewoon de verkeerde proef op de verkeerde coupon beoordeeld? Lijkt me echt niet een kwestie van niet gezien hebben..

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:38

Tijdens je b-proef de rechtergalop aan moeten springen en dat je paard dan links aanspringt. Krijg je gewoon een 8.
Daarna de linkergalop aanspringen. Was overkruist. Kreeg weer een 8.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:42

In de zomer knalde de mijne onder me vandaan in de middendraf... maar dan ook echt 'exploderen' in galop. De eerste 2 passen en daarna overgaan in een superdraf.
Ik baalde er flink van, want normaal is hij niet zo ontoerekeingsvatbaar :')

Kreeg tot mijn verbazing een 8 voor het onderdeel, met 'goede overgang, mooie verruiming' erbij _O-
Ik denk echt dat ze vanuit de auto de eerste meters niet hebben gezien...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:00

Joki schreef:

Denk dat ik dan toch wel een klein beetje geflipt was... neem aan dat ze er wel mee heen gegaan is???

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:06

ja alleen de jury wilde niet geloven dat ze niet met stang en trens gereden had.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:13

Aranel schreef:
Ik heb een keer het omgekeerde meegemaakt, ik kreeg een 0 voor een onderdeel dat ik wél getoond had :=

Ik ga ff alle reacties lezen, wel grappig :D

Heb ik ook meegemaakt -:(-

Zelfs 2 x in dezelfde proef, de jury zei dat ik niet gegroet-en afgegroet had ......wat een eikel!!!!!
Het regende die dag wel flink en had zijn ruiterwissers aanstaan, waarschijnlijk waren zijn brilglazen ook aangeslagen >;)

ientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:23

Mijn dochter reed een dressuurwedstrijd in de M1 (pony's) De proef ging helemaal niet lekker. Tot overmaat van ramp reed ze op een gegeven moment ook nog de verkeerde kant op, Bij B links ipv rechts. Ze besloot, 3 of 4 punten voor het einde, af te groeten. Laat de jury de couponhaalster naar mij sturen om te vragen waarom ik niet verder ging met voorlezen. Haha. De jury gaf een 7 voor het linksgaan ipv rechts. De laatste onderdelen had ze beloond met 1-en. (En nog geen verliespunt! Dus zo slecht had mijn dochter niet eens gereden)