Altijd maar: Maar, ik had een STRENGE jury.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pauline1

Re: Altijd maar: Maar, ik had een STRENGE jury.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:48

ik kreeg als opmerking laatst omdat mijn paard best ontspannen zn proefje liep,dat ie ietsjes achter de loodlijn liep..en na mij komt er iemand die ring in met zo'n opgefokte gestresst paard met een onderhals erop waar het je akelig van word,en die wint dan een proef!dat vind ik dan nou niet echt een fijn beeld geven

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:57

__Marloes schreef:
Als ik begin te klagen over dat de jury me verkeerd heeft geplaatst krijg ik echt op mn kop..

dat ken ik :o

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:11

een sternge jury is zo op zijn tijd helemaal niet verkeerd...want die jury wil alleen maar dat je voorderingen maakt met je paard en daarom krijg je soms niet de punten die jij wil dat je krijgt...daarnaast blijft het altijd een momentopname

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:15

Ik neem mijn proef bijna altijd op, heb vaak een redelijk goed gevoel wat mijn punten zijn en kijk eerst thuis de proef terug met het protocol en kan me altijd in de jury verplaatsen.
Heb wel ooit een keer mega-hoge punten gescoord, achteraf echt verdiend, maar toen ik het protocol zag dacht ik echt dat het niet klopte. :=

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:50

Wij hebben dus afgelopen weekend wedstrijden gehad. Toevallig was daar een jurylid mee voor haar pupil. Ze had mijn dochter al eens eerder gejureerd en was nu zo vriendelijk m mn opgefokte dochter met opgefokt paard heerlijk te kalmeren lekker aanwijzingen te geven waardoor de proefjes toch nog redelijk gingen. Wij vonden het al een topjury maar nu helemaal haha

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:36

Zirano schreef:
Wij hebben dus afgelopen weekend wedstrijden gehad. Toevallig was daar een jurylid mee voor haar pupil. Ze had mijn dochter al eens eerder gejureerd en was nu zo vriendelijk m mn opgefokte dochter met opgefokt paard heerlijk te kalmeren lekker aanwijzingen te geven waardoor de proefjes toch nog redelijk gingen. Wij vonden het al een topjury maar nu helemaal haha

zijn toch net echte mensen die juryleden :D

op www.eigenpaard.nl
kun men nu z'n ei kwijt over jurysport... vraag me alleen af wat de bedoeling is van en met dit 'onderzoek'

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:04

ja idd maar ik kom ze ook wel anders tegen hoor. we hebben ook n proefje gedaan met ons paard. was gelijk met nog 8 andere combinaties. Nadat we met het tweede proefje begonnen werd het protocol van de eerste erbij gepakt en er werd veranderig gebracht in de punten. Eerst was het in de 186 dus winstpunt. Bij tweede proefje werd eerste protocol veranderd en werden de cijfers anders conclusie 179 geen winstpunt. Geen commentaar van de jury erachter helemaal niets. Zelfs secretariaat ging dit vragen aan de jury maar werd geen commentaar gegeven of vermelding. Alleen handtekening dat de cijfers veranderd werden. Dit is jammer. Nu weet je dus nog neit wat je fout gedaan hebt. Dus zou ik toch zo graag willen dat die twee juryleden eens met elkaar gingen praten.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:00

daffodil schreef:
Ik weet heel zeker van mezelf dat ik echt geen strenge jury ben. Ik jureer B, L1 en L2 en je moet toch wel heel vreselijk rijden wil je bij mij echt laag zitten.

Maar ook mij valt het op, vorige week nog een sessie gezeten en in de pauze kwam ik boven en zelfs het secretariaat zei tegen me: Dit is niet leuk jureren he...en ik kon dat alleen maar volmondig beamen. Heb zelfs iemand met 146 punten in de L1 naar huis gestuurd, nou dat is echt mijn bedoeling niet hoor!

Gelukkig kreeg ik aan het eind ook superleuke en lekker lopende pony's die ik met punten dik in de 200 naar huis kon sturen!

Maar inderdaad, soms is het echt heel heel erg en jureren doe je voor je lol, maar lol is op zo'n moment echt heel ver te zoeken!

oehhhh dan zeggen ze weer dat je pas aan het eind begint met wp-en geven :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:09

het is en blijft toch altijd wat!

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:11

doom schreef:
Het is gewoon vaak makkelijk te zeggen dat iemand een strenge jury is, terwijl het vaak aan de ruiters zelf ligt :o

inderdaad :=

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:17

Afgelopen weekend was er wedstrijd. In de klasse reden 23 deelnemers mee en er waren 3 winstpunten. Uiteraard hoorde je alom geklaag omdat er zo laag gepunt werd, maarrrrr er werd ook best bagger gereden. (en dat zeg ik niet alleen omdat ik wel winst heb gereden) Vaak paarden met gekanteld hoofd, slechte aanleuning, overgangen tegen de hand etc. Dat kan toch ook echt niet meer in de klasse Z vind ik.
Daarnaast ben ik het met Fitzroy eens: Het is niet nodig om iemand een verliespunt te geven. Tussen 180 en 150 punten zitten nog dertig punten dus kan zo iemand ook best boven de 150 pnt halen. @ Karin als ik al veel onvoldoendes heb gegeven geef ik bij dat enkele goede onderdeel dus iets hoger zodat men weet wanneer het niet goed is, maar ook wanneer het WEL goed is. Dat kan ook.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:39

dat is wel heel positief ja,duidelijk laten zien waar je knelpunten zitten,met een goed advies erbij,daar ben ik wel helemaal voorstander van!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:04

Maar ik heb er wel een hekel aan ongeacht of ik een winstpunt heb is dat er soms gewoon geen commentaar bij staat!! Geef een tip mee, ik krijg niet voor niks geen winstpunt, dan wil ik ook graag weten waarom niet. En ik snap wel dat een jury daar niet altijd tijd voor heeft. Maar soms is het wel fijn om wat mee te krijgen

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:00

Nou, dan mogen ze bij mij mijn hele coupon wel volschrijven! :+
Ik ben soms ook wel benieuwd hoe ik voor sommige onderdelen een NOG hoger cijfer kan scoren. Bij sommige juryleden krijg je dan een 8 en dan staat er bij 'perfect'. Maar waarom is het dan geen 10?
Ik weet dat je dan bezig blijft, maar ik ben vaak wel benieuwd daarna.
Nou is dit alleen handig als je geweldig gereden hebt. Niet als je toevallig ergens een 8 hebt en de rest 5/6..

En aan de andere kant.. Ik ben ook altijd nog wel benieuwd waarom ik een 8 krijg voor mijn verzorging, terwijl mijn paard keurig op de hoeven staat, spierwit is, ikzelf er piekfijn uitzie etc. IK WIL HIER GEEN DISCUSSIE MEE BEGINNEN! :+ (dan krijgen we weer zo 'dan had je maar een bruine moeten kopen' discussie. Jeeh, daar zit ik op te wachten, op zulke antwoorden)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:03

Het is vaak ook niet zinvol om er heel veel op te zetten. Natuurlijk is het fijn als er veel opstaat. Maar veel dingen weet je zelf ook al of blijven de hele proef aanwezig. Wanneer er dan onderaan staat; hele proef onrustig/te weinig impuls/afgeleid. Dan staat er maar 1 ding, maar verklaart wel de punten over je hele proef.
En een bok bij het aanspringen in galop, ja prima als ze het erbij zetten, maar als ze het er niet bijzetten en er staat een 3 weet je zelf ook wel waarom, toch?

Het is niet dat ik niets op een coupon wil zien hoor, maar in heel veel gevallen weet je als ruiter ook prima wat eraan schort.
(En waarom die 8 geen 10 is...tsja, dat vraag ik me bij heel veel 7ens ook al af :) )

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:38

Dat heb ik dus ook ja. Vaak weet je wat dat je iets fout deed en dan zetten ze het erbij. Ik zou het daarom zinvoller zijn om er tips bij te zetten om dingen NOG beter te maken, of algemene tips.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:42

Voor de dingen die beter moeten heb je les Roxxiej.
Algemene tips zet ik wel eens op de coupon.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:44

Die beter MOETEN ja. Daar ben ik me van bewust. Maar dingen die beter kunnen in de ogen van de jury, daar heb ik het over. Dus hoe maak je van een 7 een 9 bijvoorbeeld? Is natuurlijk een deel momentopname en een deel smaak van de jury op dat moment.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:53

Sjonniej schreef:
Het is niet dat ik niets op een coupon wil zien hoor, maar in heel veel gevallen weet je als ruiter ook prima wat eraan schort.
(En waarom die 8 geen 10 is...tsja, dat vraag ik me bij heel veel 7ens ook al af :) )

Ik zet eigenlijk bij ieder onderdeel commentaar op de coupon :D (nou ja de schrijfster dan :o ) Ook bij die 8 en ook bij de 3 of lager. Als ik geen ruimte genoeg heb gaan we op de achterzijde van de coupon verder :P haha. Maar even terugkomen op jouw uitspraak Sjonniej: dat ben ik niet met je eens. De ruiter DENKT heel vaak te weten wat er aan schort maar accepteert dezelfde commentaar niet van een jury of wil het van de jury niet aannemen. En ook komt het heel vaak voor dat de ruiter juist niet op de hoogte is van wat hij/zij nu wel en niet goed doet omdat het zelfbeeld vaak is dat het allemaal wel goed gaat. Gevoel is nog altijd anders dan het beeld in alle gevallen telt dat. Daarom is het advies van mijn kant: OPNEMEN die proef en thuis met coupon erbij eens nakijken. Je zult zien dat je het over het algemeen wel eens bent met de jury (uitzonderingen daar gelaten) en of het dan een 5 of een 6 is of bijvoorbeeld een 7 of een 8 dat is dan aan de jury om te beoordelen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:55

En laat die video ook eens aan je instructeur zien om aan de hand daarvan dingen te verbeteren.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:56

YEP! Neem vooral je coupon EN de video mee. Je zult zien dat er dingen zijn die door jou als ruiters anders wordt beleefd dan dat de jury het beoordeelt...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:43

Ach ik ben ook zo vaak teruggekomen met 176, 178, 181, 179 punten, als 13 jarig meisje, waarvan je zelf nog niet echt doorhebt hoe het allemaal hoort en hoe de jury het ziet, dat ik dan zoiets had van, strenge jury. Maar naarmate ik mn pony [was destijds nog een hafje] verdre doorreed, harder trainde, en langer reed, krabbelden die punten toch steeds weer naar boven, dus dan zal er ook wel wat waarheid in zitten qua jurering.

Toch heb ik ook regelmatig gezien bij wedstrijden, dat er mensen echt ontzettend goed reden, maar de hoogste punten in de ring waren dan gewoon 183, en dan waren er 3 wps in een hele ring.. Dan vind ik dat het toch wel wat geoorloofder lijkt om te zeggen dat het een strenge jury was. Het is en blijft altijd nog een beetje persoonlijk van wie wat prettig vind kijken.

En je zult waarschijnlijk nooit als ruiter met de jury op exact dezelfde lijn komen te zitten, want je beleeft het allebei zo anders!

Een ruiter kent zijn paard, dus als zijn paard de hele proef braaf achter de loodlijn heeft gelopen, zal de jury dat niet mooi vinden, maar de ruiter zal dan imsschien zeggen, goh wat liep ie lekker rustig! Omdat de ruiter de kleine foutjes kent, en misschien ewl over het hoofd ziet.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:33

eerst dacht ik ook, wat een strenge jury..

Maar nu zie ik ook zelf mijn fouten en daarom de zin:

een strenge jury is waarschijnlijk een rechtvaardige jury.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:24

Ik had laatst 194 (tweede) en 171 (laatste) bij 2 verschillende jury's. Beide proeven gingen goed, voor mijn gevoel
ging de tweede zelfs nog iets beter. Niemand had overigens winst in de tweede proef. Als ik beide protocollen naast elkaar leg heb ik in de eerste proef onderaan alleen maar zevens en het commentaar: Keurige proef!! Tweede protocol: Bijna alleen maar vijven onderop, ook voor de gangen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik. :+
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 16-11-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:32

Zulke grote verschillen moeten niet mogen vind ik..