Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zirano schreef:Wij hebben dus afgelopen weekend wedstrijden gehad. Toevallig was daar een jurylid mee voor haar pupil. Ze had mijn dochter al eens eerder gejureerd en was nu zo vriendelijk m mn opgefokte dochter met opgefokt paard heerlijk te kalmeren lekker aanwijzingen te geven waardoor de proefjes toch nog redelijk gingen. Wij vonden het al een topjury maar nu helemaal haha

daffodil schreef:Ik weet heel zeker van mezelf dat ik echt geen strenge jury ben. Ik jureer B, L1 en L2 en je moet toch wel heel vreselijk rijden wil je bij mij echt laag zitten.
Maar ook mij valt het op, vorige week nog een sessie gezeten en in de pauze kwam ik boven en zelfs het secretariaat zei tegen me: Dit is niet leuk jureren he...en ik kon dat alleen maar volmondig beamen. Heb zelfs iemand met 146 punten in de L1 naar huis gestuurd, nou dat is echt mijn bedoeling niet hoor!
Gelukkig kreeg ik aan het eind ook superleuke en lekker lopende pony's die ik met punten dik in de 200 naar huis kon sturen!
Maar inderdaad, soms is het echt heel heel erg en jureren doe je voor je lol, maar lol is op zo'n moment echt heel ver te zoeken!
(dan krijgen we weer zo 'dan had je maar een bruine moeten kopen' discussie. Jeeh, daar zit ik op te wachten, op zulke antwoorden)
) Sjonniej schreef:Het is niet dat ik niets op een coupon wil zien hoor, maar in heel veel gevallen weet je als ruiter ook prima wat eraan schort.
(En waarom die 8 geen 10 is...tsja, dat vraag ik me bij heel veel 7ens ook al af)
(nou ja de schrijfster dan
) Ook bij die 8 en ook bij de 3 of lager. Als ik geen ruimte genoeg heb gaan we op de achterzijde van de coupon verder
haha. Maar even terugkomen op jouw uitspraak Sjonniej: dat ben ik niet met je eens. De ruiter DENKT heel vaak te weten wat er aan schort maar accepteert dezelfde commentaar niet van een jury of wil het van de jury niet aannemen. En ook komt het heel vaak voor dat de ruiter juist niet op de hoogte is van wat hij/zij nu wel en niet goed doet omdat het zelfbeeld vaak is dat het allemaal wel goed gaat. Gevoel is nog altijd anders dan het beeld in alle gevallen telt dat. Daarom is het advies van mijn kant: OPNEMEN die proef en thuis met coupon erbij eens nakijken. Je zult zien dat je het over het algemeen wel eens bent met de jury (uitzonderingen daar gelaten) en of het dan een 5 of een 6 is of bijvoorbeeld een 7 of een 8 dat is dan aan de jury om te beoordelen.