Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
winnietje3 schreef:crossmonster schreef:Flex, bij fnrs zijn de regels heul anders .
Als paard verkeerd aanspringt, maar ruiter probeert te corrigeren wor dat toch al gauw een 6, dit omdat ze bij fnrs jureren op de ruiter, niet op de combi.
Ik heb vaak geschreven bij fnrs juryleden, en de meesten jureerden dus zo.
Corrigeert de ruiter niet , of probeert de ruiter het niet eens te corrigeren, dan volgt een dikke onvoldoende.
Halsstrekken word door de meesten als voldoende beoordeeld als de ruiter de teugels gewoon netjes langer laat worden , ookal volgt paard de hand niet.
Op veel maneges rijden ze voor fnrs wedstrijden niet eens los, dus kun je ook niet verwachten dat de ruiter het paard in de hand kan stellen.
Hmm nou ik had 2 keer een 4. En er stond als commentaar bij "Geen verschil" en dat commentaar vond ik dus een beetje vreemd aangezien ik uiteindelijk WEL goed zat. Maarja geen drama verder.
En dat van hals strekken is misschien bij de F4 nog zo soepel maar wat hoger niet, dan moet ie ook je hand volgen. Je hebt paarden die het vanzelf doen maar ook paarden die het niet vanzelf doen, en dan moet je er voor zorgen dat ie het wel doet, alleen ik weet niet goed hoe..
...

Dan moet je zorgen dat ie dat wel doet
Vind het irritanter als er zo'n ongeinteresseerde puber naast me zit waar het vanaf straalt dat ze er verplicht zit

Sansje schreef:@ Daffodil... kwam er dan in sommige gevallen nog maar een maar... nee het blijft gewoon bij 'ja weet ik' alsof het de normaalste zaak van de wereld is..
Sansje schreef:Ik heb het niet over fouten blijheid... even wat beter lezen... daar zou ik juist blij van worden als mensen allemaal weten dat ze een fout maken... maar daar gaat het niet om... het gaat om het bewust overtreden van de regels... door bijvoorbeeld hulp van derden, materiaal wat niet is toegestaan... als je mensen daar dan op aanspreekt en je krijgt de reactie 'ja dat weet ik'
TeeGee schreef:Nieuwe ergernis: oudere collega juryleden die denken dat ze standaard gelijk hebben en dus niet met ze valt te praten.
(En dan ook nog graag met naam en toenaam)
femiaans schreef:Nog een ergenis, mensen die steevast te laat op de wedstrijd aankomen ( niemand het regeltje gelezen dat men minimaal een uur van te voren aanwezig moet zijn?) Programma loopt in, wat zeker met deze dagen wel heel lekker kan zijn zowel voor de jury als voor de deelnemers) deelnemers krijgen te horen dat het inloopt, en dan komt er vervolgens iemand die op zijn "eigen"tijd wil starten. Mensen die erna komen zitten met een leeg paard, wij zitten nog even fijn 20 minuten langer in de brandende zon te wachten, nee, echt héél sociaal!
Voor de nietkijkers ( voorlezers-deelnemers ) heb ik ook een bel. werkt perfect, alleen al dat ze zich rotschrikken als je ineens met dat ding staat te rammelen, iedereen kijkt gelijk om waardoor je een subtiel signaal met de hand kan geven
Relaxed schreef:Als de ringmeester het toestaat dat de mensen op hun eigen tijd starten kun je daar als jury weinig aan doen.. Vervelend, maar zo werkt het vaak wel..