Juryleden@ Waarom geen 10

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:06

Hmmm... dat vind ik wel een rare reden voor aftrek. Je kunt als jurylid niet in iemands portemonnee kijken en imo mag je mensen daar al helemaal niet op afrekenen. Zeker bij kinderen zijn ze zo uit de laarzen gegroeid.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:12

tja het stond op dat protocol ... ik moet eerlijk zeggen, wij starten over het algemeen wel in verschillende provincieën ... mijn ervaring is dat bij de ponyruiters in zuid holland best heel veel kinderen al leren laarzen dragen.

Maar als wij naar Gelderland gaan (Achterhoek e.d.) dan zie je de ponykinderen gewoon in rubberen rijlaarzen, ben benieuwd hoe zo'n jurymeneer dát dan gaat beoordelen. Tuurlijk is leer mooier, chiquer e.d. maar dan wordt idd iemands 'verzorging' beoordeeld op de portomonnee

Mizoan

Re: Juryleden@ Waarom geen 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:09

Beetje zot om het verzorgingspunt af te laten hangen van wel of geen lederen rijlaarzen.....zo krijg je id de stempel van elite sport op de sport

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:41

MarcoBorsato schreef:
Ik heb donderdag geschreven bij een gerenommeerd jurylid, zijn naam zet ik hier niet neer maar als ik zeg dat hij veel clinics geeft, en zijn initialen H.G. zijn, zegt dat denk ik wel genoeg (hij doet ook gedoe met de paralympics e.d.) en die geeft wel 10en voor de verzorging, met aftrek als de staart niet mooi gevlochten is of de uitrusting is niet netjes.

In de proeven gaf hij net zo makkelijk een 4 als een 8, en toen 1 paard in protest ging heeft hij nog 10 seconden extra respijt gegeven vóór hij tot uitsluiting overging.

Ik denk dat ik wel eens bij dezelfde jury heb geschreven ;) Hij had het er toen ook over dat hij de week daarvoor 2 meisjes een 10 voor de verzorging had gegeven en gaf die dag bijv een lager punt omdat iemand zijn laarzen niet goed genoeg had gepoetst.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:43

zo heb ik ook nog wel een mooie. Mijn zus en ik starte op hetzelfde paard (ik B zij L1) met hetzelfde jasje, knot netje en cap alleen de laarzen en broek hadden we niet van elkaar aan maar wel dezelfde. En kwa maat hebben we hetzelfde jasje dus dat zag er gewoon goed uit. Maar ik had een 8 en zij een 6.
Terwijl het er echt gewoon hetzelfde uitzag, ik ben erg netjes met mijn paard en die moest er gewoon tip top uitzien anders had zed niet eens de proef in gemogen van mij :D ook geen vlekken op de broek of laarzen.

ohwja zij had een WP en ik niet :D

Heartu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 02:57

Ik heb van mijn jurylid wél een tien gehad.
maar het was terecht vind ik dan mn pony kwam ook als een nieuw-nooitgebruikte pop de ring binnen, khad 'r 5 uur gepoets ongeveer en mijn kleren waren ook helemaal schoon en opgepoetst de hoofdstel + zadel ook :)

Dus :P

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 08:37

Otje schreef:
tja het stond op dat protocol ... ik moet eerlijk zeggen, wij starten over het algemeen wel in verschillende provincieën ... mijn ervaring is dat bij de ponyruiters in zuid holland best heel veel kinderen al leren laarzen dragen.

Maar als wij naar Gelderland gaan (Achterhoek e.d.) dan zie je de ponykinderen gewoon in rubberen rijlaarzen, ben benieuwd hoe zo'n jurymeneer dát dan gaat beoordelen. Tuurlijk is leer mooier, chiquer e.d. maar dan wordt idd iemands 'verzorging' beoordeeld op de portomonnee

Als daar al het cijfer vanaf gaat hangen . DAt vin ik een beetje gek.
Ik snap wel als je ouders geen leren laarzen kopen . Je groeit er weer uit!!!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:25

Dat vind ik ook gek :j

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:46

Het gaat om netheid niet om je geld, maar een laars die mooi aansluit geeft een mooier gezicht dan een halverwege de kuit.En leer of plastic of rubber maakt geen flaus aus!!!!!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:34

Macke, bedankt.

Dan snap ik het beter :)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:21

Ik heb ook eens een 10 op verzorging gehad en daar was ik natuurlijk superblij mee. Maar eigelijk had ik niks anders gedaan als anders. Na de prijs uitreiking heb ik toen aan hem gevraagd waarom ik een 10 had. Ik reed met een Friese merrie die ik voor in een knotje had, de manen in een hengstenvlecht en de staart netjes ingevlochten. Dat vond hij zowiezo al super, ik had geen 1 ding gelaten. Ook de hoeven waren keurig zwartgeolied, mijn kleding was keurig netjes en mijn laarzen blinkend schoon. Hij kon niet bedenken wat aan dat plaatje nog verkeerd was, dus vond hij een 10 gepast.

Toch leuk om eens een 10 op je protocol terug te vinden!!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:29

Lijkt me gaaf om een 10 te geven, maar in mijn ogen kun je geen 10 geven.
Niks is perfect voor een 10!