Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarcoBorsato schreef:Ik heb donderdag geschreven bij een gerenommeerd jurylid, zijn naam zet ik hier niet neer maar als ik zeg dat hij veel clinics geeft, en zijn initialen H.G. zijn, zegt dat denk ik wel genoeg (hij doet ook gedoe met de paralympics e.d.) en die geeft wel 10en voor de verzorging, met aftrek als de staart niet mooi gevlochten is of de uitrusting is niet netjes.
In de proeven gaf hij net zo makkelijk een 4 als een 8, en toen 1 paard in protest ging heeft hij nog 10 seconden extra respijt gegeven vóór hij tot uitsluiting overging.
Hij had het er toen ook over dat hij de week daarvoor 2 meisjes een 10 voor de verzorging had gegeven en gaf die dag bijv een lager punt omdat iemand zijn laarzen niet goed genoeg had gepoetst.
ook geen vlekken op de broek of laarzen.
Otje schreef:tja het stond op dat protocol ... ik moet eerlijk zeggen, wij starten over het algemeen wel in verschillende provincieën ... mijn ervaring is dat bij de ponyruiters in zuid holland best heel veel kinderen al leren laarzen dragen.
Maar als wij naar Gelderland gaan (Achterhoek e.d.) dan zie je de ponykinderen gewoon in rubberen rijlaarzen, ben benieuwd hoe zo'n jurymeneer dát dan gaat beoordelen. Tuurlijk is leer mooier, chiquer e.d. maar dan wordt idd iemands 'verzorging' beoordeeld op de portomonnee