Gemeenste jury uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: Gemeenste jury uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:33

Ik ben het helemaal met Sizzle eens, als je weet dat je paard/ pony iets neit helemaal doet zoals het hoort, bijv. hengstigheid (al kan dit plotseling opkomen natuurlijk) of maaien of wat dan ook, moet je die punten gewoon of naast je neerleggen, want het is logisch dat je er op aangesproken kan worden, of je moet er niet mee starten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:45

Ik reed ooit met mijn lease paard een onderlinge wedstrijd mee op mijn manege toen. Paard was 16 toen ik haar kreeg, kon stap draf en galop en daar was alles ook mee gezegd. Reageerde traag en liep als een kameel.

Toen ik die wedstrijd mee reed was er al veel tijd aan voorbij gegaan en ze liep echt goed, rond aan het been etc.

wat was mijn commentaar:
ruiter kan nog veel leren van dit paard Vork

bedankt he Clown

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:48

haha naja dat was in ieder geval niet echt gemeen bedoeld!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:54

nee klopt, maar kwam wel een beetje banketstaaf over aangezien ik dat beest alles had geleerd .

Verder heb ik een keer een jury gehad die mij bij zich riep, over mijn paard dat het en springer was of niet. Dus ik vertellen dat het zo was afstammeling etc.

Ik heb nog nooit zon ondergewaardeerde proef gehad Vork .

Ook ik ben een keer ruwe ruiter genoemd Bloos , dit omdat hij in de staak ging en ik hem echt hard aangepakt
heb toen. Meneer deed dit alleen tussen de hekjes want dan doet het baasje niets..

tweede proef bij dezelfde jury was ik 2de, en toen stond er nog iets bij van: Toch goed opgelost

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:57

Ik heb zelf eigenlijk nog niet echt rotte opmerkingen gekregen (heb ook nog niet zoveel wedstrijden gereden maarja) Maar ik heb al wel een geschreven en ik weet dat ik een jury naast me had zitten die al van te voren zei: Goh, dat wordt niets, paard is veel te lui! Of (iemand die iets aan de stevige kant was): Arm paard! (Meer zij die ook niet maar ik wist genoeg!

bambino31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:03

Ik kreeg na een L2 dressuurproef van de jury te horen dat ik en mijn (toenmalige) pony toch nooit M zouden worden.....
Echt goed voor je zelfvertrouwen, zo'n opmerking, als je twaalf jaar bent.....

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:08

Ik was 1ste geworden in de trail (westernriding) jury commentaar tegen mijn buurvrouw (2de): ja als jij tussen in had gedraaft was jij eerste geworden! :S

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:02

Wat is daar gemeen aan?
Lijkt mij alleen een tip voor je buurvrouw...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:08

ik had gisteren nog een rotopmerking ( in mijn ogen)
haalde mijn coupon op, en stond tot mijn verbazing een heel verhaal op dat ik de volgende keer mijn paard beter moest wassen, met name de benen en staart.
excuses moi? ik had 2.5 uur staan wassen, paard was spierwit! ja.. tijdens de proef waren de onderkant van haar dikke witte sokken en staart wat lichtbruining door het bakzand geworden, maar kan nu eenmaal niet zwevend boven de bak de proeven rijden.
was echt pissed off toen.
vooral omdat ik dus een laag cijfer had, en anderen met zwarte en bruine paarden die alleen een zootje knotjes erin gooien dus een 9 hadden staan.

had de jury op dat moment echt NIET tegen moeten komen

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:22

Ja maar zoiets heb ik dus ook een keer bij een bixie wedstrijd laten opschrijven bij een schimmeltje Bloos
Ik had het wel heel vriendelijk laten opschrijven:
Als het zulk mooi weer is, kun je misschien de volgende keer je pony ook laten wassen voor de wedstrijd. Dan is hij/zij echt mooi wit.

Kwam de moeder later lachend naar me toe, wat bleek.
Pony was gewassen maar had liggen rollen.ROFL ROFL

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:50

_Natasja_ schreef:
Wat is daar gemeen aan?

Omdat ik dan voor mijn gevoel onterecht 1ste geworden ben! Ik wil mijn puntjes wel eerlijk verdienen, ik werk er hard genoeg voor.. en als je dan zo een opmerking krijgt vind ik dat erg banketstaaf overkomen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:01

Blon_D schreef:
_Natasja_ schreef:
Wat is daar gemeen aan?

Omdat ik dan voor mijn gevoel onterecht 1ste geworden ben! Ik wil mijn puntjes wel eerlijk verdienen, ik werk er hard genoeg voor.. en als je dan zo een opmerking krijgt vind ik dat erg banketstaaf overkomen
Je wordt heus niet onterecht eerste, dus dat vind ik best wel raar opgevat. Huilen van het lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:42

Ach gut Lowara, die is echt niet leuk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:46

Lowara schreef:
ik had gisteren nog een rotopmerking ( in mijn ogen)
haalde mijn coupon op, en stond tot mijn verbazing een heel verhaal op dat ik de volgende keer mijn paard beter moest wassen, met name de benen en staart.
excuses moi? ik had 2.5 uur staan wassen, paard was spierwit! ja.. tijdens de proef waren de onderkant van haar dikke witte sokken en staart wat lichtbruining door het bakzand geworden, maar kan nu eenmaal niet zwevend boven de bak de proeven rijden.
was echt pissed off toen.
vooral omdat ik dus een laag cijfer had, en anderen met zwarte en bruine paarden die alleen een zootje knotjes erin gooien dus een 9 hadden staan.

had de jury op dat moment echt NIET tegen moeten komen

Andersom is het ook vaak Ach gut
Ik krijg er soms best wel de sch*t van dat schimmels een negen krijgen voor verzorging en donkerder paarden een zeven. Mijn zwarte wordt nl. standaard elke week gewassen en zeker voor een wedstrijd Clown

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:21

Ik had pas wedstrijd waar er letterlijk voorgedrongen werd qua starttijden dus moest toen 1,5 uur losrijden Boos! en toen mocht in eindelijk de ring in mocht was mijn pony natuurlijk al dood op en slomig aan het worden en zei de jury tegen zijn Schrijver (toen mijn moeder zelfs naast de jury auto stond!)
Bah! een haflinger slome,die al moe is voor de proef wat heeft die hier te zoeken. nou ja we zullen het eens bekijken.

Echt verschrikkelijk ook zulke dingen te horen.... die discriminatie
Gelukkig hebben we toen nog net 180 punten bij elkaar kunnen pakken bij deze jury dat maakte me iets minder kwaad op de jury Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:28

Omdat er al een soortgelijk topic is, hebben wij besloten dit topic te sluiten.