Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XxXchaXxX

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:12

Oja, en trouwens ze maken koudbloeden steeds meer met de bouw een sportfjord/Sporthaf van Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:17

Het zou voor mij daarom juist des te meer uitdaging hebben om dan WEL die beste proef neer te zetten!

Ik vraag mij alleen wel af of dit ook in alle eerlijkheid als dusdanig onderkend zou worden, als het het geval is?

Soms krijg je het idee dat de jury het voor zichzelf als afgang ziet als een koudbloed wint.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:19

Ja dat bedoel ik ook om de best proef neer te zetten tegen al die verschillende paarden, dat vind ik een uitdaging.

Afgang nou dan moeten ze geen jury worden Knipoog

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:20

xLaus_ schreef:
ik spring zelfs ook met mn koudbloed officieel.. Ja

http://www.foto4u.nl/images/content/200 ... 2_0104.jpg

o leuk haha ik heb ook nog foto's van dat fotot4u

ik heb laatst oefenparcours gesprongen met mn fjord (60cm) en wil nog een keer B gaan springen nog bij de pony's

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:22

XxXchaXxX schreef:
Ja dat bedoel ik ook om de best proef neer te zetten tegen al die verschillende paarden, dat vind ik een uitdaging.

Afgang nou dan moeten ze geen jury worden Knipoog

Nou, ik denk dat de meeste jury's dat commentaar niet willen van "laat jij een trekpaard winnen?"
Als ik jury zou zijn zou ik het juist verfrissend vinden, mits goed gereden en niet zo maar wat rondbanjerend in de ring natuurlijk Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:23

erleyne schreef:
Dniekje schreef:
Ik zag laatst een artikel in de paard en sport. iemand had ook een koudbloed, die reed super proeven, maar geen wp'en.
Er stond als antwoord bij dat de jury's het meer op prijs stellen als er een getallenteerd paard in de ring komt.

Belachelijk maar goed.

Dat ging helemaal niet over een koudbloed Frusty

dat ging over groninger ofiets in die richting toch?

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:25

bij een koudbloed denk ik niet aan een groninger Slapen

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:25

pompompom schreef:
Citaat:
o nice! en wat waren je opunten?[/

4e prijs met 180 punten.

o die foto's zijn wel vet, hij staat zelf vierkant zie ik (dat lukt mij nou bijna nooit Tong uitsteken)

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:26

Scum schreef:
Ik bedoel echt minder getalenteerd. Over het algemeen is een KWPN/NRPS/etc meer erop gebouwd om fijne gangen te hebben dan een koudbloed.
Daarmee zeg ik niet dat een koudbloed niet kan winnen. Het gaat uiteindelijk om de beste proef. Maar een KWPN heeft het daarin over het algemeen toch wel gemakkelijker vanwege zijn bouw.

dat is wel zo, maar je hebt ook bv fjorden die mooi kunnen lopen(oke lang niet allemaal) en als die dan goed gereden worden ziet dat er ook fijn uit

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:27

net zo als een trekpaard ik vind het al knap als je die beesten op een normaal trensje kan laten lopen maar sommige kunnen lopen maar van een trekpaard heb ik nog laat mr zeggen geen sport uitvoering gezien van fjord en haflinger wel.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:30

dat klopt, maar dat is al snel als je zijn bouw ziet, die is veel breder en groter

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:31

Snoevie schreef:
mensen kopen een koudbloed heus niet omdat ze soms een lagere aankoopprijs hebben,wat een onzin

iemand koopt een paard omdat die je aantrekt,ik hoop dat dat echt niet om de portemonnee gaat

dit ben ik niet met je eens!
ik heb vaak zat mee gemaakt dat ik mensen moet jureren die een koudbloed kopen puur omdat ze niet veel geld hebben voor een dure pony

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:31

Citaat:
o die foto's zijn wel vet, hij staat zelf vierkant zie ik (dat lukt mij nou bijna nooit )

dankje Lachen

XxXchaXxX schreef:
net zo als een trekpaard ik vind het al knap als je die beesten op een normaal trensje kan laten lopen maar sommige kunnen lopen maar van een trekpaard heb ik nog laat mr zeggen geen sport uitvoering gezien van fjord en haflinger wel.

een trekpaard voelt net zo veel als elk ander paard, en elk ander paard is ook sterker als een mens. als je m vanaf jongs af aan gewoon licht aan je hulpen leert te zijn, kan een trekpaard net zo fijn zijn in de hand als een ander paard.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:33

MlieZ88 schreef:
Goh,
ik wil volgend jaar proberen om wedstrijdne te gaan rijden met Belgisch trekpaard.
maar eerst ondelringe wedstrijden omdat ik inderdaad bang ben dat er raar naar ons word gekeken, en dan bedoel ik echt niet alleen de jury, want vooral de ruiters kijken je ,naar mijn gevoel, vaak aan alsof je niet spoort.
en kijk eens naar clydesdale henst Max!!! ik vind het juist geweldig als een paard dat er totaal ne voor gebouwd is toch de wilskracht opbrengt om zo te werken voor zn baas!
ik vind het wel mooi hoor! maar een mooi dresuurgefokt paard blijf ik ook mooier vinden, maar ja... je kan niet alles hebben Knipoog

Je rijd toch voor jezelf en niet voor een ander,
gewoon sch**t hebben aan de rest en lekker gaan rijden

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:35

ik vind mijn fjord al sterk, maar bij een trekpaard zal ik denken die is zo sterk ( zijn bouw) maar ik heb wel is op een manege op een shire gereden met stang :s maar galloperen lukte me echt niet, vind het knap als je zo'n paard goed kan laten lopen Lachen

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:37

Scum schreef:
Dat heb ik nergens gezegd. Er staat dat juryleden het wel fijn zouden vinden als er een getalenteerd paard in de ring komt, en dat dat belachelijk zou zijn.
Als ik zit te jureren geniet ik van een getalenteerd paard als die ook nog eens een mooie proef loopt. En over het algemeen zijn koudbloeden nou net iets minder getalenteerd voor de dressuur.

Hier kan ik me wel bij aansluiten, maargoed je beoordeeld wel de netheid en juistheid van het gereden zijn van de proef..
ik heb ook wel eens mooie getalenteerde paarden in de ring lopen maar die er gewoon nog net niet klaar voor zijn.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:44

ik zie veel liever een leuke haf of fjord lopen. Haha!
ben dol op koudbloeden , beter dan die 'standaard' sport paardjes ( waar zeker ook niets mis mee is)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:44

XxXchaXxX schreef:
ik vind mijn fjord al sterk, maar bij een trekpaard zal ik denken die is zo sterk ( zijn bouw) maar ik heb wel is op een manege op een shire gereden met stang :s maar galloperen lukte me echt niet, vind het knap als je zo'n paard goed kan laten lopen Lachen

trekpaardje dat ik rijd, is prima te sturen op een gebroken watertrens.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:35

Is het niet zo dat een paard dat NIET gefokt is voor de dresuur (zoals een koudbloed) en die een nette proef rijd niet 10x bijzonderer en knapper dan een paard dat gefokt is voor dresuur en een goeie proef loopt?!
zo zie ik het altijd maar.
als jij als ruiter dat gene uit je paard kan trekken waarvoor hij juist net gefokt is is toch super knap!
mijn complimenten hoor aan de fjorden hier die Z lopen en al die andere paardjes!
Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:06

ayhno schreef:
Snoevie schreef:
mensen kopen een koudbloed heus niet omdat ze soms een lagere aankoopprijs hebben,wat een onzin

iemand koopt een paard omdat die je aantrekt,ik hoop dat dat echt niet om de portemonnee gaat

dit ben ik niet met je eens!
ik heb vaak zat mee gemaakt dat ik mensen moet jureren die een koudbloed kopen puur omdat ze niet veel geld hebben voor een dure pony

Scheve mond vind dat wel een onzin argument,want je hebt ook 'niet dure andere pony's '
ook leuk voor een pony,dat je die alleen koopt vanwege een kleinere portemonnee(waar niks mis mee is,natuurlijk)

maar hoe weet je dat dan,vertellen die ruiters je dat zo?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:00

haflingers worden steeds duurder tegenwoordig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:15

klopt,dat viel mij ook al op
fjorden zijn gemiddeld lager in prijs.
maar kijk eens naar tinkers,ook niet goedkoop!

Chilopoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:21

Het argument dat een koudbloed goedkoper zou zijn slaat nergens op.
De prijs van een shire ligt ook zo'n beetje rond de 5000 euro, ja hoor, erg goedkoop.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:47

Scheve mond vind dat wel een onzin argument,want je hebt ook 'niet dure andere pony's '
ook leuk voor een pony,dat je die alleen koopt vanwege een kleinere portemonnee(waar niks mis mee is,natuurlijk)

maar hoe weet je dat dan,vertellen die ruiters je dat zo?[/quote]

Als je jureerd in het buitenseizoen, komen mensen met de meeste verhalen aan..

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:49

ja maar je ziet niet veel shires op concours,
wel fjorden en haflingers..