Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onb3k3nd

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:39

ik had vorige week wedstrijd, prima gegaan, winstpunt erbij, maar ik had evengoed even aan de jury gevraagd wat ze ervan vond, voor wat tips enzo.

zegt ze: Ik vond het niet zo'n schoonheid...
Goh , daar kan ik echt wat mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:58

Venetia schreef:
Ach, en besef wel, die rassen hebben andere voordelen tov de KWPN-ers. Ze schrikken vaak minder, hebben meer balans bij een slechte bodem, en zijn gemakkelijker te rijden voor een minder ervaren ruiter.

Dat zijn ook belangrijke punten! Dat scoort ook, alleen op andere punten dan de KWPN-er.
Dat vergeten mensen met speciale 'ras'paarden vaak.

Hmmm, ik reed vroeger (tot 18 jaar geleden) met een hackney, toen zeiden verschillende jury's al van te voren: "Dat is een hackney, die kunnen geen dressuur en dus ook nooit een winstpunt halen". En met deze pony had ik niet echt bovengenoemde voordelen. Tong uitsteken Overigens is deze hackney daarna door mij succesvol uitgebracht op de aangespannen wedstrijden en heeft het tot de hoogste klasse gebracht. Was er dus wel eentje waarvan het duidelijk te zien was, en inderdaad wel minpunten had voor de dressuur, want galopperen kon hij niet. Maar stappen en draven wel, en voordat ik bij het galopgedeelte kwam prijkten er al volop 4en en 5en op het protocol.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:06

@ Neonlight: Een hackney heeft de genoemde voordelen idd niet, lastig. Maar een hackney heeft één ding wel: enorm veel uitstraling en natuurlijk extra beengebruik in draf. Jammer idd van de galop. Maar er zijn genoeg KWPn-ers die slechter kunnen bewegen, dat weet ik zeker!
Toch dapper dat je daarmee op wedstrijden gereden hebt!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 00:19

mm ik rij met een Tinker en krijg ook gewoon op de gangen altijd mijn voldoendes.
Tot nu toe nog niet meegemaakt, maar ik denk dat ik ooit wel een jury ga krijgen die ee opmerking gaat maken over Lowara's uiterlijk of haar lange manen op het protocol. ( live hoor ik vaak zat de jury mompelen of de manen echt zijn en goh wat lang Clown )

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:20

Tja.. het is en blijft een jurysport... maar inderdaad er zitten echt lachwekkende uitspraken tussen.
Heb zelf ook dat soort dingen meegemaakt toen ik moest schrijven, was bij A-B ponytjes klasse B.

- Teugels op maat maken, wat moet ik daar nou mee, schrijf overal maar alvast een 6 op.
- Jury las onderdeel met punt steeds voor, dus ik schreef dat op, zegt hij:
15:7,7, 16:6. Die 7 was dus ter herhaling, maar ik had die al staan bij nummer 16.. zegt ie.. achja, laat maar staan..
-Halsstrekken..hhmmm... wat zal ik geven... n 6-je ? Dus ik zeg, nee doe maar 7 (met 'n lach.. ik kende die persoon).. zegt ie.. prima.. 'n 7..
-Ach... als die kindjes de pony in gallop kunnen zetten voor n paar passen mag ik al juichen... als ze 'm ook nog goed aanzetten krijgen ze een 7 Haha!

Wel lieve jury opzich, maar zo zie je maar dat er gemakkelijk met punten gesjoemeld kan worden, en notabene bij een selectie wedstrijd...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:42

Ik zat van het weekend bij een onderlinge wedstrijd bij de jury aan de tafel (was de enige tafel in de buurt en dan kon ik mooi meteen de uitslagen verwerken).

Een van de deelnemers hebben we die dag twee keer voorbij zien komen op twee verschillende paarden en ze springt beide keren op de rechterhand in de verkeerde galop aan zonder te corrigeren (en dat terwijl ze echt overdreven naar beneden zit te kijken). Toen kwam er van de jury dus ook een opmerking "Zit ze zooi mooi naar beneden te kijken en dan nog ziet ze niet dat ze verkeerd zit"

Bij het verlaten van de ring kon de jury het ook niet laten een opmerking te maken tegenover de ruiter of dat ze dat nou echt niet in de gaten had.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:41

Nou ik rijd dus met een fries wedstrijden in de L1 en ik stao volgende week over naar de L2, en nu gaat het komen Rolleyes
Ik heb nog nooit maar dan ook echt nog nooit punten aftrek gekregen omdat het een fries was, tot afgelopen zondag....

Ik moest op het einde A afwenden en in arbeidsstap overgaan, en tussen X en G h-houden en groeten.
Nou ik wende af, in mijn wending keurig naar de stap toe, netjes recht over de lijn, keurig netjes en nageefelijk h-houden en groeten.
Mijn vader had het nog gefilmd en hij stond voor het juryhokje en je zag bij mij een kaarsrechte lijn, wat denk je krijg ik en 5 met daarop, halthouden scheef....
Ik moest een midden galop doen, ik voelde zijn passen groter maken, ik voelde hem echt helemaal afzetten met die achterhand, en ik kreeg het zelfde gevoel als het proefje een week eerder en toen kreeg ik allemaal 7'ens voor mijn middengalop.
Krijg ik een 5 met daarbij : geen middengalop vertoond.. Verward
Verder heb ik bij allemal van die dingetjes punten aftrek gekregen die dus niet klopte...
godzijdank had ik nog 182 en 188 punten.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:37

En waarom denk jij dat je puntenaftrek kreeg omdat het een fries is? Staat dat op je protocol? Heeft de jury hard geroepen: Ik haat Friezen, waarbij ze met d'r voeten op de grond stampte?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:43

verder te merken aan haar blik toen ik recht op haar afreed, aan overige punten waar ik aftrek op kreeg, op het commentaar dat ze op sommige dingen gaf

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:45

Haha...dat zou wel heel grappig zijn als je een jury dat ziet doen Haha!
Ik denk dat iedereen wel eens bevoor of benadeeld wordt door het type paard of pony wat je rijd maar daar tegenover kan het ook andersom of gewoon precies naar je kunnen beoordeeld worden. Zo heft het elkaar altijd wel weer op *LOL* (zegt de ponyamazone tussen de grote enge paarden)

Toevoeging: mischien vond ze jouw haarkleur niet mooi Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:46

dat zou ik een goeie vinden, mijn haarkleur niet mooi vinden Clown

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:57

Ach ik had een 4 voor mn middenstap ik voelde hem duidelijk en normaal heb ik daar een 7 en zelfs regelmatig een 8 voor.
Het zal wel zo geweest zijn denk ik dan.

Volgende x gewoon weer een 7 of 8 Tong uitsteken

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:17

Vorige keer ! Bloos!

Ik was in de klasse M2 paarden, en voor mij moest een mevrouw starten op een heel groot paard en die mevrouw had een behoorlijk boezem (is niet banketstaaf bedoeld, ik ken de vrouw in kwestie.)

Toen ze klaar was moest ze naar de jury komen, en ze stonden een beetje te lachen en te doen, dus wij dachten van: Huh? Wat zijn die nou aan het doen?

Later kwam ze aan m'n moeder vertellen wat er was. De jury kwam haar auto uit en ging naar die mevrouw toe: "Ja ik ga toch naar het buitenland verhuizen, kom hier toch niet meer terug en je zult geen wraak op me kunnen nemen dus ik ga het gewoon zeggen: Je zou eens naar een goede lingeriezaak moeten gaan voor een goede sportbh, want dit ziet er niet comfortabel voor je uit, en ook niet voor je paard."
Dus die mevrouw: "Weetje, ik heb 2 hele dure sportbh's over elkaar aan, en nog schudden ze zo, omdat hij zo enorm hoog opgooit dus het heeft alsnog geen zin Clown".

Wat hebben wij gelachen..

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:42

oei, das wel erg banketstaaf. maar goed dat ze op die manier terug reageren. niet op de kast gejaagd, maar gewoon zeggen waar het op staat. klasse. van die vrouw dan he, niet van de jury.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:06

Hoorde van een vriendin die een keer moest schrijven dat ze moest opschrijven dat de ruiter moest afvallen. *LOL*

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:20

Venetia schreef:
Ach, en besef wel, die rassen hebben andere voordelen tov de KWPN-ers. Ze schrikken vaak minder, hebben meer balans bij een slechte bodem, en zijn gemakkelijker te rijden voor een minder ervaren ruiter.

Dat zijn ook belangrijke punten! Dat scoort ook, alleen op andere punten dan de KWPN-er.
Dat vergeten mensen met speciale 'ras'paarden vaak.

in mijn geval is dat helemaal waar. Ik heb geen megadressuur paard, maar mijn ijslander loopt tijdens de proef net zoals thuis (zolang ik dat ook doe) Geen grassprietje dat scheef staat leidt hem af. heel fijn! Zo reden we toch een aantal supermooie pony's eruit, die de hele proef gingen rennen of heel heftig reageerden tijdens de proef.
Bloos

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:33

liza van loon schreef:
Hoorde van een vriendin die een keer moest schrijven dat ze moest opschrijven dat de ruiter moest afvallen. *LOL*

Ik heb wel eens op moeten schrijven: Gewicht ruiter belemmerd beweging het paard. Of iets van immobiliteit ruiter belemmerd beweging......
Het was ook echt terecht. de dame was echt te zwaar voor haar arabiertje die er kreupel van ging lopen of in ieder geval heeeel erg onregelmatig. 't was knap van haar dat ze met dat lijf mee deed maar voor de pony/paard was het echt zielig. Ik vind het dan toch niet zo raar dat ze er wat van zeggen. Ik heb niets tegen mensen die dik zijn en paardrijden maar koop dan wel een paard die daar tegen kan. Daar zijn er genoeg van.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:21

leonieswenny schreef:
k liep naar mijn proef naar de jury
zegt ze
ik heb geen commentaar.
je leest het wel.
:S

Dat is heel normaal hoor, ze zitten met een tijdschema dus je moet het zelf lezen. Lachen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:24

dolor schreef:
oei, das wel erg banketstaaf. maar goed dat ze op die manier terug reageren. niet op de kast gejaagd, maar gewoon zeggen waar het op staat. klasse. van die vrouw dan he, niet van de jury.

Nou, da's toch helemaal roomsoes van die jury, die leeft tenminste mee, twee dames onder elkaar even aan de praat, en er werd gelachen, dus helemaal roomsoes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:29

waarschijnlijk ben je nog niet op de hoogte van de bokt censuur, banketstaaf is de standaardvervanging van alles dat met l.ul begint Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:44

ja dus banketstaaf.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:16

Vind hem wel leuk verzonnen van CharleyT, roomsoes Afbeelding
OK dan!

Sorry was offtopic Bloos

syllieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:03

_Inga schreef:
Maaruh ergenis 2 daar adviseerde ze een witte string? Dan loop je nog meer voor gek yoh!!! Mijn advies, een huidskleurige

of een rooie...daar zie je ook niks van!! (beetje late reactie maar goed)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:30

dolor schreef:
ja dus banketstaaf.

en waar slaat deze staaf op?

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:09

hee nou ik ging laatst op cc stond er op mijn protecol bij het wijken
voorhand gaat voor
ja dat is ook de bedoeling dan had er moeten staan achterhand mee meenemen of achterhand gaat voor maar voorhand gaat voor dat is de bedoeling:P ik heb met mijn halfinger ook gestart tot L2 + 2 toen ben ik verder gegaan met een paard maar bijna altijd leuke reacties zoals leuke combinatie pony loopt leuk dus daar heb ik nooit slechte ervaringen mee gehad je moet er soms wel wat meer voor rijden maar dat vond ik een uitdaging