Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:34

Anoeska27 dat hoop ik dan maar,alleen had ik dat idee niet
EquiPhoto had toch nog 2 winstpunten, maar was wel bijzonder gejureerd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:12

Renske1987 schreef:
Meen je dat serieus?? Dus elke idioot kan daar in een hokje zitten en je proef beoordelen?

Yep, uitleg van een Belg:
Citaat:
Hier in België (vooral bij LRV) is het op dat gebied soms echt erg. Hier mag dan ook werkelijk iedereen jureren. Elke vereniging/club heeft de plicht om regelmatig te gaan jureren. De verantwoordelijke krijgt door hoeveel jury's er gestuurd moeten worden en regelt vervolgens wie gaat. Daarbij komt het meer dan eens voor dat er van de leden die nog enigszins bekwaam zijn om te jureren niemand beschikbaar is/zin heeft en dat er dus iemand die minder bekwaam is gestuurd wordt (bijvoorbeeld de vader of moeder van een ruiter die wel altijd langs de kant staat en al veel proefjes heeft gezien, maar nog nooit op een paard heeft gezeten of een jurycursus heeft gevolgd).

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:22

Renske1987 schreef:
Meen je dat serieus?? Dus elke idioot kan daar in een hokje zitten en je proef beoordelen?

Haha, komt er lekker elegant uit. Staat gelijk in het goede topic.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:35

Renske1987 schreef:
TeckTonie schreef:
Ik heb dit weekend zelf gejureerd op een onderlinge wedstrijd,en slechts 2 van de 60 deelnemers waren erdoor met dressuur.. Ik kan moeilijk een beginner in de laagste proef een goed punt geven voor dezelfde oefening die de mensen in proef zwaar doen met stelling, mooie aanleuning en goede houding ruiter..

Dit ben ik helemaal niet met je eens!! Je moet altijd rekening houden met de klasse waarin iemand rijdt.
Ik maak hier ook uit op dat je (hopelijk) geen officiele jury bent?

Ik heb 1 keer op mijn protocol met mijn vorige paard gehad: zeer braaf paard, ik wou dat mijn paard zo braaf en constant liep.
Was heeeeeel trots op mijn super paard toen en we waren eerste met 200 punten :)

Zeker niet officieel, het was een onderlinge wedstrijd dan ook, maar wel kregen dat opgelegd Door de manege eigenaar, om iedereen hetzelfde te beoordelen voor het uiteindelijke klassement. En aan de rest die commentaar geeft, verzoek ik om niet zo snel 'n mening te vormen (:

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:43

Jury begon te praten en mijn paard zag dat niet aankomen.. Ze steigerde even een paar keer kort. Ben het gewend maar proef dus gereden. 2 de proef, zelfde jury. Krijg ik te horen : oh dat paard weer... En dan wel echt op een minachtende toon. Net gedaan of of ik het niet hoorde maart bedankt hè :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:49

TeckTonie schreef:
Zeker niet officieel, het was een onderlinge wedstrijd dan ook, maar wel kregen dat opgelegd Door de manege eigenaar, om iedereen hetzelfde te beoordelen voor het uiteindelijke klassement. En aan de rest die commentaar geeft, verzoek ik om niet zo snel 'n mening te vormen (:

Je kan niet iedereen hetzelfde beoordelen, want je moet rekening houden met de klasse waarin iemand rijdt. Je mag niet verwachten dat een B ruiter dezelfde constante aanleuning laat zien als bv een Z-ruiter.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:54

Mijn zus reed een keer een B proef op mijn zwart schimmel pony, het was bloedheet en we hadden expres maar een kwartier ingereden, het ging vooral om het idee.
Krijgen we de protocol terug, stond er onderaan: onverzorde pony.
Onze mond viel open, we hadden haar gewassen, haar lange manen ingevlochten en ze had goed tuig + verzorgde hoeven. Toen viel ons pas op dat onverzorgde ook nog verkeerd was geschreven. Gelukkig was het voor de lol, maar ik was 11 en had zo mijn best gedaan om haar er mooi uit te laten zien.. -O-

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:14

Ik ben me protecollen aan het terug lezen staat hier:

Leuk he 6 minuten in galop ?

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:46

Ik heb een keertje op moeten schrijven: Misschien de volgende keer een ander paard uitkiezen? Dit is namelijk geen goede combi... De ruiters werden ingedeeld door de manege en hadden dus geen keus xD Dit was ook verteld maar Jury leek dat niet helemaal te begrijpen!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 02:26

Ik mocht schrijven en in de ring was een jongetje op een pony die er totaal geen zin in had (de pony had geen zin, jongetje had de tijd van zijn leven). Hij moest de pony de ring 1 keer rond laten draven. Zei de jury tegen mij, als hij dat hele rondje in draf rond komt krijgt hij een 8 van mij. Daar heb ik dan ook achter mogen zetten, helemaal rond, super!
Die pony deed echt geen stap teveel in draf en kwam later in de proef met hals strekken zowat tot stilstand, maar dat het jongetje zoveel plezier had maakte het wel een geweldige proef om zo lang naar te kijken.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:56

Ik moest zondag schrijven en inplaats van berg op schrijf ik belg op kwam er nog net op tijd achter haha
Moest bij een leuke jury schrijven leefde helemaal mee met de ruiters en paarden zei zelf een keer k#t als het niet goed ging geweldig.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:41

Mijn paard was nogal erg vervelend tijdens het rijden en op een gegeven moment startten we M2 maar ik kreeg hem echt de ring niet rond. Komt de jury heel boos zn hokje uit: 'Jij gaat nu de ring uit!! En je komt pas weer de ring binnen als je paard een schimmel is geworden! Wat een klote paard heb jij!
Hij was donkerbruin en moest hem flink aanpakken tijdens het losrijden van de beste man. Nadat ik een zeer bezweet paard had, zijn we de ring weer ingegaan en was meneer braaf. Komt de beste man weer zn hokje uit, en complimenteerde me over hoe mooi wit het paard geworden was, en dat deze proef een winstpunt waard was.
Ik moet eerlijk zijn, ik was erg blij dat een jury me de kans gaf om mijn paard eens flink aan te pakken op wedstrijd, en later hebben we nog erg gelachen om zijn uitspraak!

Lotte_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:25

Ik ga het topic nu ook volgen, een paar uitspraken gelezen en zo hard gelachen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:28

leuk topic!! hahaha.

m'n zusje reed een keer een M2 proef, komt ze na die tijd bij de jury, zegt de jury bloedserieus: "rijd je al lang Z?"

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:30

_nvds schreef:
Ik ben me protecollen aan het terug lezen staat hier:

Leuk he 6 minuten in galop ?

:') tactische jury dus

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:06

M'n dochter had vorige week ook een leuke jury. Paard sprong op de x niet in de rechter, maar linkergalop aan, en maakte daarna een keurige wissel. In de proef erna deed het paard hetzelfde. Dochter moest toen bij de jury komen. Ze wilde toch graag zien dat het paard wel rechts aan kon springen. Na drie pogingen ging het goed en konden ze verder met de proef.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:48

Op de manege moest ik ook een keer een proefje rijden op een haflinger. Meisje voor mij , met het zelfde paard had 199 punten. paard wou niet langs de jury. Was heel vervelend en alles..

Dus ik erop, ik meteen even langs de jury gereden.. wou ze er weer niet langs, ik geef een tik met de zweep waarbij ze er de volgende keer gewoon langs loopt.Heeft verder een super proef gelopen. Staat er aan het einde van mijn proef ; Goed doorgepakt .. een 6 :}

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:16

Geen enorm grappige opmerking, maar wel de understatement van het jaar: Bij het binnenkomen over de hoefslag besloot mijn nogal hete, drammerige paard uit het niks op haar achterbenen te gaan hupsen, mij daarbij een fikse kopstoot te verkopen en zijwaarts de ring uit te stuiven, ring 2 in. Commentaar jury (bij de 4-2 die ik in ontvangst mocht nemen): "Spanning". :Y)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:32

Op het protocol van een oud-leerling van me (manegeruiter van een jaar of 11) stond onlangs: 'ruiter moet meer vlieguren maken'.
Persoonlijk heb ik liever dat hij in het zadel blijft zitten :-) Opvallend detail: jongetje was net zo blij dat de periode waarin hij bijna wekelijks in het zand lag voorbij leek te zijn :-s

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:17

Gisteren: had eigenlijk best een toffe jury, maar er was iets wat ik nog steeds niet snap :+.

Bij het onderdeel 'verzorging van het geheel' hadden we in proef 1 een 6 en in proef 2 een 7 (bij dezelfde jury). Mijn paard is dus in de 5 minuten tussen die 2 proeven mooier/schoner geworden :')?

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:43

kleinvosje schreef:
Hanka, dat is een opmerking die niet sloeg op het niet erlangs willen, maar meer op dat je paard niet recht is, hij spoort dus letterlijk niet.

Lang geleden, maar ik was hier nog niet op terug gekomen. Ik had gewoon nette punten gereden en dit stond helemaal onderaan met een kleine smiley, het was dus grappig bedoelt;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:47

Vientje schreef:
Geen enorm grappige opmerking, maar wel de understatement van het jaar: Bij het binnenkomen over de hoefslag besloot mijn nogal hete, drammerige paard uit het niks op haar achterbenen te gaan hupsen, mij daarbij een fikse kopstoot te verkopen en zijwaarts de ring uit te stuiven, ring 2 in. Commentaar jury (bij de 4-2 die ik in ontvangst mocht nemen): "Spanning". :Y)

Nou ik vind hem toch heel erg grappig hoor....ben zowat gestikt van het lachen

Maar idd; een gigantische understatement _/-\o_

xochenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:36

Blijven lachen! Ik leer je dressuur, geen dreszuur.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:57

Ik had een soortgelijke. Paard moet middengalop op de lange zijde (richting auto jury). Omdat hij jolig was bokt hij flink naar achteren en daarbij trapt hij het dressuurhekje doormidden. Een helft vloog rakelings voorbij de auto van de jury.
Punt een 5 (erg rijk beloond) met als commentaar: verzet.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:54

xxCYNNxx schreef:
Vientje schreef:

Nou ik vind hem toch heel erg grappig hoor....ben zowat gestikt van het lachen

Maar idd; een gigantische understatement _/-\o_

+1