Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Renske1987 schreef:Meen je dat serieus?? Dus elke idioot kan daar in een hokje zitten en je proef beoordelen?
Citaat:Hier in België (vooral bij LRV) is het op dat gebied soms echt erg. Hier mag dan ook werkelijk iedereen jureren. Elke vereniging/club heeft de plicht om regelmatig te gaan jureren. De verantwoordelijke krijgt door hoeveel jury's er gestuurd moeten worden en regelt vervolgens wie gaat. Daarbij komt het meer dan eens voor dat er van de leden die nog enigszins bekwaam zijn om te jureren niemand beschikbaar is/zin heeft en dat er dus iemand die minder bekwaam is gestuurd wordt (bijvoorbeeld de vader of moeder van een ruiter die wel altijd langs de kant staat en al veel proefjes heeft gezien, maar nog nooit op een paard heeft gezeten of een jurycursus heeft gevolgd).
Renske1987 schreef:TeckTonie schreef:Ik heb dit weekend zelf gejureerd op een onderlinge wedstrijd,en slechts 2 van de 60 deelnemers waren erdoor met dressuur.. Ik kan moeilijk een beginner in de laagste proef een goed punt geven voor dezelfde oefening die de mensen in proef zwaar doen met stelling, mooie aanleuning en goede houding ruiter..
Dit ben ik helemaal niet met je eens!! Je moet altijd rekening houden met de klasse waarin iemand rijdt.
Ik maak hier ook uit op dat je (hopelijk) geen officiele jury bent?
Ik heb 1 keer op mijn protocol met mijn vorige paard gehad: zeer braaf paard, ik wou dat mijn paard zo braaf en constant liep.
Was heeeeeel trots op mijn super paard toen en we waren eerste met 200 punten
TeckTonie schreef:Zeker niet officieel, het was een onderlinge wedstrijd dan ook, maar wel kregen dat opgelegd Door de manege eigenaar, om iedereen hetzelfde te beoordelen voor het uiteindelijke klassement. En aan de rest die commentaar geeft, verzoek ik om niet zo snel 'n mening te vormen (:
kleinvosje schreef:Hanka, dat is een opmerking die niet sloeg op het niet erlangs willen, maar meer op dat je paard niet recht is, hij spoort dus letterlijk niet.
Vientje schreef:Geen enorm grappige opmerking, maar wel de understatement van het jaar: Bij het binnenkomen over de hoefslag besloot mijn nogal hete, drammerige paard uit het niks op haar achterbenen te gaan hupsen, mij daarbij een fikse kopstoot te verkopen en zijwaarts de ring uit te stuiven, ring 2 in. Commentaar jury (bij de 4-2 die ik in ontvangst mocht nemen): "Spanning".
xxCYNNxx schreef:Vientje schreef:Geen enorm grappige opmerking, maar wel de understatement van het jaar: Bij het binnenkomen over de hoefslag besloot mijn nogal hete, drammerige paard uit het niks op haar achterbenen te gaan hupsen, mij daarbij een fikse kopstoot te verkopen en zijwaarts de ring uit te stuiven, ring 2 in. Commentaar jury (bij de 4-2 die ik in ontvangst mocht nemen): "Spanning".
Nou ik vind hem toch heel erg grappig hoor....ben zowat gestikt van het lachen
Maar idd; een gigantische understatement