Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ayhno

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:26

natuurlijk ziet een jury graag actieve paarden en een happy athlete,
maar niet iedereen heeft een mooie Krack.
en dat word vaak wel vergeetn

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:25

ayhno schreef:
natuurlijk ziet een jury graag actieve paarden en een happy athlete,
maar niet iedereen heeft een mooie Krack.
en dat word vaak wel vergeetn

En wie vergeet dat dan?
de jury of degene die wedstrijden rijdt?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:38

de jury..
ik heb wel vaker discussies met mede collega's juryleden, die vinden dat een koudbloed niet in de ring thuis hoor..
zelf vind ik dat je niet in iemand zijn portomonee kunt kijken en eerlijk moet beoordelen naar wat je ziet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:39

mensen kopen een koudbloed heus niet omdat ze soms een lagere aankoopprijs hebben,wat een onzin

iemand koopt een paard omdat die je aantrekt,ik hoop dat dat echt niet om de portemonnee gaat

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:47

Goh,
ik wil volgend jaar proberen om wedstrijdne te gaan rijden met Belgisch trekpaard.
maar eerst ondelringe wedstrijden omdat ik inderdaad bang ben dat er raar naar ons word gekeken, en dan bedoel ik echt niet alleen de jury, want vooral de ruiters kijken je ,naar mijn gevoel, vaak aan alsof je niet spoort.
en kijk eens naar clydesdale henst Max!!! ik vind het juist geweldig als een paard dat er totaal ne voor gebouwd is toch de wilskracht opbrengt om zo te werken voor zn baas!
ik vind het wel mooi hoor! maar een mooi dresuurgefokt paard blijf ik ook mooier vinden, maar ja... je kan niet alles hebben Knipoog

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:54

MlieZ88 schreef:
Goh,
ik wil volgend jaar proberen om wedstrijdne te gaan rijden met Belgisch trekpaard.
maar eerst ondelringe wedstrijden omdat ik inderdaad bang ben dat er raar naar ons word gekeken, en dan bedoel ik echt niet alleen de jury, want vooral de ruiters kijken je ,naar mijn gevoel, vaak aan alsof je niet spoort.
en kijk eens naar clydesdale henst Max!!! ik vind het juist geweldig als een paard dat er totaal ne voor gebouwd is toch de wilskracht opbrengt om zo te werken voor zn baas!
ik vind het wel mooi hoor! maar een mooi dresuurgefokt paard blijf ik ook mooier vinden, maar ja... je kan niet alles hebben Knipoog

ik ben nu 2x groen gestart met mijn verzorg belg, maar ik heb echt geen rare reacties gekregen. in het begin zie je mensen wel even kijken van wat komt daar nou aan. maar meer uit verbazing, en niet dat ze gelijk negatief reageren of zo. ( foto's zie link in onderschrift )

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:55

Ik denk niet dat het heel erg op prijs word gestelt. maar voor de afwisseling is het misschien wel leuk!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:58

o nice! en wat waren je opunten?

Dniekje, kan je verder verklaren waarom je denkt dat het niet op prijs word gesteld?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:59

Ik zag laatst een artikel in de paard en sport. iemand had ook een koudbloed, die reed super proeven, maar geen wp'en.
Er stond als antwoord bij dat de jury's het meer op prijs stellen als er een getallenteerd paard in de ring komt.

Belachelijk maar goed.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:59

Dniekje schreef:
Ik zag laatst een artikel in de paard en sport. iemand had ook een koudbloed, die reed super proeven, maar geen wp'en.
Er stond als antwoord bij dat de jury's het meer op prijs stellen als er een getallenteerd paard in de ring komt.

Belachelijk maar goed.

Dat ging helemaal niet over een koudbloed Frusty

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:00

jawel hoor Tong uitsteken

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:00

mja, maar ook al stellen mensen het niet op prijs, dat is dan hun probleem toch. zolang ze geen rare opmerkingen maken mag iemand die mening toch best hebben. je moet er van houden of niet, en de ene keer vinden mensen het misschien geweldig, en de andere keer wat minder geweldig. en dat zul je waarschijnlijk altijd wel zo houden, maar zolang het leuk blijft en je er zelf lol in hebt is er toch geen probleem.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:01

Dniekje schreef:

Belachelijk maar goed.

Dat vind ik helemaal niet belachelijk. Natuurlijk is het als jury fijn als er een getalenteerd paard in de ring komt.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:02

Ja dat is zo, maar als je daarom geen wp haalt?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:02

Citaat:
o nice! en wat waren je opunten?[/

4e prijs met 180 punten.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:03

Scum schreef:
Dniekje schreef:

Belachelijk maar goed.

Dat vind ik helemaal niet belachelijk. Natuurlijk is het als jury fijn als er een getalenteerd paard in de ring komt.

Maar wil dat dan gelijk maar zeggen dat koudbloeden geen talent hebben... beetje kortzichting vind ik dat Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:04

Ik heb het ff opgezocht, het ging over een Gelders paard! Dat is dacht ik geen koudbloed?
Als je geen wp haalt, heb je niet goed genoeg gereden. Dat je met een paard met minder schwung en souplesse lager wordt geplaatst dan een paard die die eigenschappen wel heeft, is niet zo raar lijkt me?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:05

nou, ik denk als een jury er niet zo gecharmeerd van is, dat je ze wel iets meer moet overtuigen, maar als je een nette proef rijd kom je volgens mij wel aan die punten hoor. daarnaast zijn er ook mss juist jury's die het geweldig vinden en een beetje te enthousiaste punten geven.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:05

Dat heb ik nergens gezegd. Er staat dat juryleden het wel fijn zouden vinden als er een getalenteerd paard in de ring komt, en dat dat belachelijk zou zijn.
Als ik zit te jureren geniet ik van een getalenteerd paard als die ook nog eens een mooie proef loopt. En over het algemeen zijn koudbloeden nou net iets minder getalenteerd voor de dressuur.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:06

Ik kan me trouwens sterk vergissen, maar zijn er geen speciale wedstrijden voor alleen koudbloeden?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:06

Volgens mij ook Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:07

Scum schreef:
Dat heb ik nergens gezegd. Er staat dat juryleden het wel fijn zouden vinden als er een getalenteerd paard in de ring komt, en dat dat belachelijk zou zijn.
Als ik zit te jureren geniet ik van een getalenteerd paard als die ook nog eens een mooie proef loopt. En over het algemeen zijn koudbloeden nou net iets minder getalenteerd voor de dressuur.

Ik zeg nergens dat jij dat zegt, ik stel het als een algemeenheid Lachen

En je zegt "minder getalenteerd" maar ik zou het eerder "anders" noemen Knipoog

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:08

nou voor de dresuur is het natuurlijk minder getalenteerd, net als een KWPNer minder getalenteerd is om een ploeg te trekken. maar dat wil niet zeggen dat een kwpner geen ploeg kan trekken of een trekpaard geen dressuur.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:10

Ik vind dat koudbloeden goed kunnen lopen met de juiste persoon en juiste instructrice, het zelfde voor een kwpn 'er.
Je ziet op wedstrijd dat er steeds meer koudbloeden voor de sport worden gebruikt, dat lijkt mij een goed teken. Dan kan je rijden tegen allemaal verschillende paarden van fjord tot belg van arabier tot kwpn'er, dat is een leuke uitdaging vind ik.

@ Barmat : Ik ben lid van het fjordenstamboek daar kan je proeven rijden tegen allemaal andere fjorden maar dat vind ik dus niet leuk ik wil gewoon dat mijn fjord het zelfde word beschouwt als alle andere paarden Knipoog
Laatst bijgewerkt door XxXchaXxX op 05-06-07 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:10

Ik bedoel echt minder getalenteerd. Over het algemeen is een KWPN/NRPS/etc meer erop gebouwd om fijne gangen te hebben dan een koudbloed.
Daarmee zeg ik niet dat een koudbloed niet kan winnen. Het gaat uiteindelijk om de beste proef. Maar een KWPN heeft het daarin over het algemeen toch wel gemakkelijker vanwege zijn bouw.