Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:55

jaren terug reed ik mijn eerste wedstrijd, was toevallig een eigen concours van de club maar wel officieel, met mijn toenmalige haflinger. het commentaar die ik na de proef kreeg die overigens normaal gesproken echt wel een winstpunt had verdient gezien er geen fouten in zaten en alles netjes liep was duidelijk:

tja het is een haflinger he?

de beoordeling zat ver onder een winstpunt terwijl dat echt niet verdiend was..ik ben zelf erg kritisch en weet wat die proef waard was...
de volegnde wedstrijden die echt niet veel anders verliepen haalde ik keer op keer winstpunten en ben binnen 2 jaar m1 geworden met dezelfde haf..lol

gelukkig was mijn moeder in die tijd zelf wedstrijdsecretaresse en heeft die man nooit meer uitgenodigd..

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:02

Haha wat dom zeg!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:10

Wat ik vandaag had vond ik helemaal raar.
Ik reed in de buitenring op erg hobbelig grasveld en reed dus wat voorzichtiger (volgende week krijgtie zn ijzers pas)
Iedereen keek goed uit want een aantal paarden hadden zich al lelijk bezeerd door de kuilen.
Toen ik bijna klaar was met de proef moest ik A afwenden tussen X en G halthouden en groeten. Hij stond netjes vanuit een actieve, ontspannen en aanleunende draf stil. Maar ook hier zat een kuil en met 1 voorvoetje zakte hij ietsje door. Verder corrigeerde hij zichzelf goed en bleef netjes met hoofdje laag + vierkant stil staan.
Stond er eerst een 7, doorgekrast naar een 4 omdatie struikelde met voorvoetje. Echt belachelijk.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:12

k liep naar mijn proef naar de jury
zegt ze
ik heb geen commentaar.
je leest het wel.
:S

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:24

Wat dom vn Kinuh ben je niet naar het secetariaat gegaan?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:29

I_Moondance schreef:
Wat dom vn Kinuh ben je niet naar het secetariaat gegaan?

Nee, er zaten alleen maar aso mensen en was die hele k*twedstrijd zat daar. De punten vielen bij iedereen vies tegen en de andere ring was al helemaal een ramp. (bakletters waren beschilderde prullenbakken die zo dicht op de ring stonden dat je voeten ertegen aan beukte, door de wind bewogen ze ook steeds)
mij hoeven ze iig niet meer terug te zien, ben helemaal klaar met ze Lachen

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:30

tss dat is helemaal k*t

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:05

leonieswenny schreef:
zegt ze
ik heb geen commentaar.
je leest het wel.

dááág dat komt wel ontzettend droog over!! Niet echt netjes maarja....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:08

leonieswenny schreef:
zegt ze
ik heb geen commentaar.
je leest het wel.

Wat had je willen horen dan Verward
Als een jury na elke proef commentaar gaat geven kunnen ze de startlijsten wel aanpassen, dat kost echt heel veel tijd en is gewoon niet te doen.
Dus terecht, commentaar staat op de coupon Clown

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:13

Eh Cinzano, vroeger deed men dat wel, hoor, alleen nu niet meer. 't Zou veel beter zijn als de ruiter het na elke proef zou horen zoals vroeger, wordt het een beetje onderbouwd door de jury en hoor je wat ze precies zouden willen zien.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:32

Esperanca schreef:
Eh Cinzano, vroeger deed men dat wel, hoor, alleen nu niet meer. 't Zou veel beter zijn als de ruiter het na elke proef zou horen zoals vroeger, wordt het een beetje onderbouwd door de jury en hoor je wat ze precies zouden willen zien.

Het is ook geen onwil van de jury, maar de startlijsten zijn zo nauw , dat we alle moeite moeten doen om het ook zonder praatje op tijd te laten lopen.Sterker, het komt (te) vaak voor dat we een inplande pauze ( die we graag willen hebben voor een sanitaire stop of om even de benen te strekken) moeten laten schieten om de deelnemers maar op hun tijd te kunnen laten starten.
En als je als jury al het commentaar al op het protocol laat zetten kan je daar als deelnemer al heel vaak mee uit te voeten.Mochten ze dan toch nog vragen hebben kunnen ze die tot een half uur na bekendmaking van de desbetreffende rubriek stellen. En nu zullen we wel de discussie krijgen dat de jury dan meestal weg is, maar dat is iets waar ik mezelf ook regelmatig over verwonder..

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:47

Ik heb een keer op mijn protocol een hele rare uitspraak gehad.

De jury had geschreven"Ik weet niet hoe ik een paard met die gangen als die van jou moet beoordelen"
Je moet weten dat ik gewoon een KWPN er heb een (bovengemiddeld talent en gangen), maar dat is toch juist aan de jury om dat te beoordelen het is overigens nog niet zo lang geleden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:06

In mijn M-proef stonden de volgende dingen:

- stokt (was bij een overgang)
- doorspringen (bij een gebroken lijn in galop)

En nog zulke dingen, hierbij heb ik echt zoiets van.. wat heb ik hier nou weer aan? Want o.a. bij de overgang ging het super netjes, overgang ging aardig vloeiend..

En doorspringen? :S

Ook bij mijn links/rechtsomkeert in galop moest ik tot de ac-lijn rijden, en ik weet 200% zeker dat ik dat heb gedaan...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:11

Blijkbaar nog niet vloeiend genoeg en in de gebroken lijn moest je gewoon meer sprong houden.
Dat is toch geen rare uitspraak? Ik vind het heel normaal. Ja

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:28

Ik had gisteren een 6 voor de verzorging, stond dr als commentaar benen niet schoon Boos!

Ik had ze vlak voor de wedstrijd nog 2x gewasen, maar omdat ze zo zenuwachtig was was dr mest wat dunner en die is eroverheen gegaan.
Dr voorbenen waren zo wit dat je een zonebril nodig had.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:09

Cardy schreef:
In mijn M-proef stonden de volgende dingen:

- stokt (was bij een overgang)
- doorspringen (bij een gebroken lijn in galop)

En nog zulke dingen, hierbij heb ik echt zoiets van.. wat heb ik hier nou weer aan? Want o.a. bij de overgang ging het super netjes, overgang ging aardig vloeiend..

En doorspringen? :S

Ook bij mijn links/rechtsomkeert in galop moest ik tot de ac-lijn rijden, en ik weet 200% zeker dat ik dat heb gedaan...

Blijkbaar vond de jury de overgang niet vloeiend en leek de voorwaartse drang weg te zijn.
wsl. had je bij die gebroken lijn niet voldoende sprong en misschien zelfs een 4-takt galop.

Kortom, ik vind dat geen heel raar commentaar.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:30

kinuh schreef:
Wat ik vandaag had vond ik helemaal raar.
Ik reed in de buitenring op erg hobbelig grasveld en reed dus wat voorzichtiger (volgende week krijgtie zn ijzers pas)
Iedereen keek goed uit want een aantal paarden hadden zich al lelijk bezeerd door de kuilen.
Toen ik bijna klaar was met de proef moest ik A afwenden tussen X en G halthouden en groeten. Hij stond netjes vanuit een actieve, ontspannen en aanleunende draf stil. Maar ook hier zat een kuil en met 1 voorvoetje zakte hij ietsje door. Verder corrigeerde hij zichzelf goed en bleef netjes met hoofdje laag + vierkant stil staan.
Stond er eerst een 7, doorgekrast naar een 4 omdatie struikelde met voorvoetje. Echt belachelijk.

IMO terecht van de jury. De jury kan niet zien of het echt door die kuil komt. Als het paard eenmaal stilstaat en dan weer een voetje naar voren zet is het 9 van de 10 keer moeite met sluiten in het halthouden en dat is fout. Meestal is het dier dan op de voorhand gekomen.

Hoeft bij jou niet zo te zijn, maar de jury kan dat niet met zekerheid zeggen en jureert dus gewoon wat het ziet. En niet de reden waarom, dat is iets voor een instructeur.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:56

er staan echt vreemde commentaren van jury's tussen haha Lachen

vorig jaar had ik in markelo 'paard ontploft'staan op mn protocol, en dat was ook zeer terecht Haha!
Dít jaar had ik in markelo echter 'paard te braaf' staan..nogal grappig dus Knipoog die jury houdt blijkbaar van hete paarden.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:57

vanitymay schreef:
jaren terug reed ik mijn eerste wedstrijd, was toevallig een eigen concours van de club maar wel officieel, met mijn toenmalige haflinger. het commentaar die ik na de proef kreeg die overigens normaal gesproken echt wel een winstpunt had verdient gezien er geen fouten in zaten en alles netjes liep was duidelijk:

tja het is een haflinger he?

de beoordeling zat ver onder een winstpunt terwijl dat echt niet verdiend was..ik ben zelf erg kritisch en weet wat die proef waard was...
de volegnde wedstrijden die echt niet veel anders verliepen haalde ik keer op keer winstpunten en ben binnen 2 jaar m1 geworden met dezelfde haf..lol

gelukkig was mijn moeder in die tijd zelf wedstrijdsecretaresse en heeft die man nooit meer uitgenodigd..

Jeetje, dat vind ik echt te erg voor woorden.. dat noemt zich een jury?

sultannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:02

Waar moet een jury eigenlijk aan voldoen? Of mag iedereen daar zomaar zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:05

Als het goed is, is bij een officiele wedstrijd een jurylid aanwezig die de jurycursus heeft gedaan. Dus er worden wel degelijk eisen gesteld!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:14

En de meeste commentaren die hier langskomen lijken vrij redelijk. Alleen rassenproblemen komen op redelijk grote schaal voor, als ik dit topic zo bekijk.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:17

ff een abo. vind dit wel een erg leuk topic, al rij ik zelf geen wedstrijden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:18

Ik denk dat het een welbekend feit is dat juryleden over het algemeen niet 100% onbevooroordeeld zijn als het op bijzondere paardenrassen aankomt.

Op zich is dat niet zo gek. Een haflinger heeft -over het algemeen- niet zulke ruime gangen als een KWPN'er, en een Fjord verzamelt minder.

Als je met je bijzondere paardenras tussen de 'normale' paarden wil starten, moet je qua punten een stuk hoger richten om hetzelfde resultaat te boeken.

Dat is niet eerlijk, maar dat is wel iets dat je weet als je start.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:33

Ach, en besef wel, die rassen hebben andere voordelen tov de KWPN-ers. Ze schrikken vaak minder, hebben meer balans bij een slechte bodem, en zijn gemakkelijker te rijden voor een minder ervaren ruiter.

Dat zijn ook belangrijke punten! Dat scoort ook, alleen op andere punten dan de KWPN-er.
Dat vergeten mensen met speciale 'ras'paarden vaak.