Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:57

Haha, een geluk bij een ongeluk. Hoeveel punt had je uiteindelijk, en hoeveelste was je? :j

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:43

180 en ik was 6de :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:57

Nou niet slecht hoor haha
Maar ik snap niet echt hoe je aan die blaren komt? :S

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:06

paard spurt achteruit de trailer af en ik bleef het halstertouw vasthouden maar het touw sneed door mijn handen daardoor kreeg ik blaren

Oracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:54

Onlangs op het protocol van een andere ruiter in het L zien staan: 'voldoet niet aan scala'.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:59

Oracle schreef:
Onlangs op het protocol van een andere ruiter in het L zien staan: 'voldoet niet aan scala'.

En wat is hier grappig of raar aan?

Oracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 01:05

Is niet grappig, wel raar. De betreffende jury heeft zeg maar de klok wel horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt. Zoals je weet bestaat het scala uit 6hoofdonderdelen, dus zul je als jury op z'n minst moeten benoemen op welk onderdeel van het scala de oefening niet voldeed. Met zo'n opmerking kun je als ruiter vrij weinig.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 01:20

Is hooguit onvolledig, maar vind het een redelijk normale opmerking eigenlijk :=

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:50

Marjola schreef:
paard spurt achteruit de trailer af en ik bleef het halstertouw vasthouden maar het touw sneed door mijn handen daardoor kreeg ik blaren

Dat heb ik ook een keer gehad.. dat doet zo verschrikkelijk veel pijn! |(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:02

Ik hield het touw iets steviger vast. Dus ik stond met het paard buiten in een uiterst rap tempo. Tegenwoordig gebruik ik een longeerlijn (totdat we het probleem hebben kunnen verhelpen), dan kan je lussen geven.

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:47

ik doe het tegenwoordig ook met longeerlijn ik zeg dat ze mag gaan en mams vangt der achter op

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:54

Ik heb dit weekend zelf gejureerd op een onderlinge wedstrijd,en slechts 2 van de 60 deelnemers waren erdoor met dressuur.. Ik kan moeilijk een beginner in de laagste proef een goed punt geven voor dezelfde oefening die de mensen in proef zwaar doen met stelling, mooie aanleuning en goede houding ruiter..

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:41

yfkelover schreef:
Mijn dochter haar pony wou van weekend niet langs het jury hokje elke als hij bij de C kwam trok hij naar binnen staat wel vier op het protocool pony valt naar binnen ..........gek he als hij niet langs het jury hokje wil als je dat er nu een keer opzet oke maar vier keer volgens mij wil je dan wat te schrijven hebben
ps ze had wel door dat hij er niet langs wou

Dit hoort zo, jury (schrijfster dan) moet het er elke keer weer opzetten.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:49

In een B-proef waar ik bij E moest afwenden stond als commentaar: 'te laat getrokken'. :')
Een komma was op z'n plaats geweest in dit zinnetje :D Nu ga ik voortaan eerder trekken!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:32

Leuk topic
Ik had laatst dat ik langs de jury reed hoorde ik de jury zeggen tegen de schrijfster ''ohh mijn god, wat is dat'' en toen moest ik de proef nog beginnen :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:17

paardjes123 schreef:
Leuk topic
Ik had laatst dat ik langs de jury reed hoorde ik de jury zeggen tegen de schrijfster ''ohh mijn god, wat is dat'' en toen moest ik de proef nog beginnen :=

:=

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:20

Wat erg zeg :') Welk goede punten gehaald?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:48

paardjes123 schreef:
Leuk topic

Misschien zag ze wel een hele grote spin, weet jij veel...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:11

paardjes123 schreef:
Leuk topic

O, dat heb ik ook gehad, met de hengst (en het ging echt over ons). De jury zat het ook nog echt uit te proesten van het lachen met de schrijfster. Was niet erg bemoedigend. Had die proef ook iets van 25 punten minder dan de andere proef. Gelukkig gebeuren dat soort dingen niet zo vaak want ik vond het echt heel onprofessioneel en je gaat al met een rotgevoel rijden.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:19

ik moest ruim een half uur eerder starten dan gepland want ze liepen wat in.. Maar ik zat er net 10 minuten op dus mn paard was nog niet echt warm.. Stond er op mn protocol: paard spoort niet. Gelukkig stond er op het protocol van mn tweede proef, waarbij ze dus wel lekker los was, 'fijne proef om naar te kijken, lijkt een heel ander paard dan bij de eerste proef' :D

Ben nog naar de jury gelopen om te beamen dat mijn paard inderdaad 'niet spoort', maar dan wel op de manier van 'dies nie wies!!" _O-

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:38

Leuk topic!!! Ik heb standaard op mn protecol bij middelgalop als commentaar-> MEER VERSCHIL TONEN. Mijn laatste wedstrijd op de lange zijde middengalop maar mijn pony schrok ergens van, en ging er zo ontzettend hard vandoor.Commentaar van de jury-> IETS MINDER VERSCHIL TONEN

Moest hier zo om lachen hihi

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:44

Die is wel leuk :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:14

TeckTonie schreef:
Ik heb dit weekend zelf gejureerd op een onderlinge wedstrijd,en slechts 2 van de 60 deelnemers waren erdoor met dressuur.. Ik kan moeilijk een beginner in de laagste proef een goed punt geven voor dezelfde oefening die de mensen in proef zwaar doen met stelling, mooie aanleuning en goede houding ruiter..

Dit ben ik helemaal niet met je eens!! Je moet altijd rekening houden met de klasse waarin iemand rijdt.
Ik maak hier ook uit op dat je (hopelijk) geen officiele jury bent?

Ik heb 1 keer op mijn protocol met mijn vorige paard gehad: zeer braaf paard, ik wou dat mijn paard zo braaf en constant liep.
Was heeeeeel trots op mijn super paard toen en we waren eerste met 200 punten :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:19

TeckTonie komt uit België en daar heb je geen officiële jurycursus nodig om te mogen jureren.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:29

Meen je dat serieus?? Dus elke idioot kan daar in een hokje zitten en je proef beoordelen?