Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djulitaa

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:39

jaa die zijn echt geweldig!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:39

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat niet over welke koudbloeden er wel of niet leuk zijn. Bij deze het verzoek om on-topic te blijven.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:19

Snoevie schreef:
klinkt gezellig zeg.
ik moet toegeven dat ik de sfeer op de dressuurwedstrijden hier aardig prut vind.
de springwedstrijden zijn wel gezelliger!

ja het verschilt ik vind ponywedstrijden nog wel gaan eigenlijk, maar ook daar zie je stikchagrijnige en overgestreste mensen

ik ga 1 keer per jaar meestal naar een fjordenwedstrijd is inderdaad best gezellig en een stuk relaxter moet ik zeggen Lachen. maar wel een stuk verder weg jammergenoeg, het voordeel is dan wel dat je 1 diplomaproef moet rijden en geen 10 winstpunten :s

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 20:04

Ik heb mijn mening over Guus en Jolanda ook definitief bijgeschaafd.
Guusje lijkt niet blij met wat hij moet doen, het lijkt wat gedwongen, jammer, het had een leuk paardje kunnen zijn in de sport Lachen

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:10

Aranel schreef:
Guusje lijkt niet blij met wat hij moet doen, het lijkt wat gedwongen, jammer, het had een leuk paardje kunnen zijn in de sport Lachen

ik weet het niet, ik oordeel er nu in ieder geval niet over zo lang ik ze niet in het echt heb gezien.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:15

het maakt mij niet zo uit,
had vandaag een tinker in de ring die echt leuk liep, meisje reed haar oefeningen allemaal netjes,
waarom zou zo iemand geen winstpunt kunnen krijgen?
bij mij krijgen ze die wel.
natuurlijk ben je snellen onderste boven van een mooie Krack C, maar als je een koud bloed paardje in de ring moet jureren, verdient ie gewoon zijn punten als hij netjes loopt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:36

ayhno schreef:
het maakt mij niet zo uit,
had vandaag een tinker in de ring die echt leuk liep, meisje reed haar oefeningen allemaal netjes,
waarom zou zo iemand geen winstpunt kunnen krijgen?
bij mij krijgen ze die wel.
natuurlijk ben je snellen onderste boven van een mooie Krack C, maar als je een koud bloed paardje in de ring moet jureren, verdient ie gewoon zijn punten als hij netjes loopt

Haha! Leuk om te horen -->misschien was het zelfs een bokttinker Knipoog
Tinkers zijn volgens mij nu echt in opmars in de ring Ja. Bij het topic Tinkers in de sport steeds meer aanmeldingen en een paar gaan er al hard richting het Z Cool (3 in M2 en 4 in M1 Knipoog )

Ook naar aanleiding van een tinkertoernooi nog niet zo lang geleden alweer 2 leuke combi's die startkaart hebben aagevraagd Cool Ik vind het alleen maar leuk Ja --> moeten natuurlijk wel lekker vlot en netjes rijden en dus netjes hun best doen maar dat hoort iedereen te doen Cool

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:54

vandaag ben ik groen gestart met mijn verzorg belgje Lachen. Ze is nu 4 jaar en we zijn t laatst half jaar steeds serieuzer aan het werk gegaan.
ging best lekkr, de galop is nog een aandachtspunt, dan gaat ze behoorlijk hangen en wil ze nogal hard. ik ben 4e geworden met 180 punten. Van de jury heb ik niet gemerkt dat ik nadeliger beoordeeld ben of zo.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:04

Aranel schreef:

Maarja als ik een pony hier op bokt zie dat net zo chagenrijnig doet en kijkt en er wat over zeg worden ze ook boos en zeggen ze dat het moment opnamen is dusja .. eigenlijk kan je niet heel goed zeggen of hij blij of niet blij is want als hij zn oren gewoon naar achteren heb kan hij ook aandachtig bij de ruiter zijn..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:07

Paula1990 schreef:
Aranel schreef:

Maarja als ik een pony hier op bokt zie dat net zo chagenrijnig doet en kijkt en er wat over zeg worden ze ook boos en zeggen ze dat het moment opnamen is dusja .. eigenlijk kan je niet heel goed zeggen of hij blij of niet blij is want als hij zn oren gewoon naar achteren heb kan hij ook aandachtig bij de ruiter zijn..

maar een filmpje van een paar min. achter elkaar zegt meer dan over een paar foto's
je blijft het opnemen......we weten wat we gezien hebben.
zoals ik al zei, als ze niet zo reed, en we dat niet op die filmpjes zagen was er niets aan de hand geweest...
en hadden we dit niet vermeld Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 07:56

Paula1990 schreef:
Aranel schreef:

ik denk dat zij het anders bedoeld,en ieder zijn mening is anders.

zelf heb ik ze nooit gezien,ik ben wel benieuwd.

pompompom dat is te gek,180 punten is toch een winstpunt!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:32

nou, ik had maandag ook weer 2 winstpunten gereden en merkte wel de positieve punten van een tinker op een druk terrein, ze was redelijk relaxed tot ik mijn zenuwen weer niet de baas kon Clown
maar toch, vergeleken met andere combinaties oogt Lowara altijd erg rustig, hoe opgefokt ze ook is. en dat helpt mij wel vaak aan mijn punten Ja

enige nadeel was dat de tweede jury graag actieve dieren zag en ik Lowara juist wat rustiger ging rijden vanwege dat ( niet zienbaar voor anderen) opgefokte gedrag, dus rustig paard X rustige proef zijn geen knalpunten.
maar goed, dat is niet koudbloed gevonden qua smaak van de jury natuurlijk.
wat ik wel jammer vind, is dat er hier verder geen Tinkers concoursen rijden, ik ee cht de enige op dit moment in kring twente volgens mij.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:47

Ik had gister wedstrijd, 1e met 193 en 2e met 184 Haha!
Nog 1 puntje en dan mogen we M1 Lachen

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:38

pompompom schreef:
vandaag ben ik groen gestart met mijn verzorg belgje Lachen. Ze is nu 4 jaar en we zijn t laatst half jaar steeds serieuzer aan het werk gegaan.
ging best lekkr, de galop is nog een aandachtspunt, dan gaat ze behoorlijk hangen en wil ze nogal hard. ik ben 4e geworden met 180 punten. Van de jury heb ik niet gemerkt dat ik nadeliger beoordeeld ben of zo.

o wel gaaf zeg dat zou ik ook nog wel een keer willen doen, met een trekpaard dressuur Tong uitsteken

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:42

Lowara schreef:
nou, ik had maandag ook weer 2 winstpunten gereden en merkte wel de positieve punten van een tinker op een druk terrein, ze was redelijk relaxed tot ik mijn zenuwen weer niet de baas kon Clown
maar toch, vergeleken met andere combinaties oogt Lowara altijd erg rustig, hoe opgefokt ze ook is. en dat helpt mij wel vaak aan mijn punten Ja

enige nadeel was dat de tweede jury graag actieve dieren zag en ik Lowara juist wat rustiger ging rijden vanwege dat ( niet zienbaar voor anderen) opgefokte gedrag, dus rustig paard X rustige proef zijn geen knalpunten.
wat ik wel jammer vind, is dat er hier verder geen Tinkers concoursen rijden, ik ee cht de enige op dit moment in kring twente volgens mij.

dat is omdat de jury graag een actief paard ziet (the happy athlete volgens nieuwe knhs standaard) wat ook wel enigszins begrijpelijk is omdat je paard gewoon beter loopt als ie actiever is, makkelijker aan de teugel en voor het iets meer bij elkaar rijden en een beetje verzamelen of in ieder geval dat de achterhand wat gaat ondertreden later heb je dat ook nodig activiteit is nodig om een paard bij elkaar te rijden. nu ik weet dat dat moeilijk is want ik heb ook op mijn coupon honderd keer (of in ieder geval vaak)geen impuls en actiever enz zien staan Tong uitsteken maarja nu die van mij actiever loopt ziet het er ook meteen een stuk beter uit Tong uitsteken koudbloeden zijn meestal wel iets rustiger van karakter (je hebt uitzonderingen natuurlijk...)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:49

Siria schreef:
o wel gaaf zeg dat zou ik ook nog wel een keer willen doen, met een trekpaard dressuur Tong uitsteken

Lachen, toen we haar in gingen rijden had ik ook echt niet verwacht dat ze het zo makkelijk op zou pakken. maar ze pakt de dressuur heel gemakkelijk op, en ze is erg leergierig. Eigenlijk ben ik niks tegen gekomen wat moeilijker gaat als bij een ander paard. de galop heeft ze wel wat meer moeite mee, het duurt bij haar wat langer om haar op conditie te krijgen als bij een gemiddeld paard. nu is ze voor haar doen redelijk op conditie, maar de laatste tijd kunnen we dus pas echt werken aan de galop. daarvoor kon ik op beide handen een paar keer aanspringen, maar daarna was ze echt dood. maargoed alles op zn tijd.

voor foto's zie link in mn onderschrift.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:54

Siria schreef:
Lowara schreef:

dat is omdat de jury graag een actief paard ziet (the happy athlete volgens nieuwe knhs standaard) wat ook wel enigszins begrijpelijk is omdat je paard gewoon beter loopt als ie actiever is, makkelijker aan de teugel en voor het iets meer bij elkaar rijden en een beetje verzamelen of in ieder geval dat de achterhand wat gaat ondertreden later heb je dat ook nodig activiteit is nodig om een paard bij elkaar te rijden. nu ik weet dat dat moeilijk is want ik heb ook op mijn coupon honderd keer (of in ieder geval vaak)geen impuls en actiever enz zien staan Tong uitsteken maarja nu die van mij actiever loopt ziet het er ook meteen een stuk beter uit Tong uitsteken koudbloeden zijn meestal wel iets rustiger van karakter (je hebt uitzonderingen natuurlijk...)

die van mij als die druk is en hyperactief, oogt ze nog rustiger dan de gemiddelde brave warmbloed Koe
Probleem is dat ze van zichzelf hele rustige langzame gangen heeft ( op de clubles moet ik altijd op de binnenkant galloperen van de volte omdat ik massaal word ingehaald Clown ) en zodra ik eraan wil rijden rij ik boven haar tempo en valt ze compleet uit elkaar omdat dat tempo gewoon te hoog voor haar is en ze dan niet meer ontspannen loopt.
Dus probeer een tussenweg te vinden waarbij ze leert iets actiever te lopen, maar wel dat ik eraan kan blijven Ja

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:55

pompompom schreef:
Siria schreef:

Lachen, toen we haar in gingen rijden had ik ook echt niet verwacht dat ze het zo makkelijk op zou pakken. maar ze pakt de dressuur heel gemakkelijk op, en ze is erg leergierig. Eigenlijk ben ik niks tegen gekomen wat moeilijker gaat als bij een ander paard. de galop heeft ze wel wat meer moeite mee, het duurt bij haar wat langer om haar op conditie te krijgen als bij een gemiddeld paard. nu is ze voor haar doen redelijk op conditie, maar de laatste tijd kunnen we dus pas echt werken aan de galop. daarvoor kon ik op beide handen een paar keer aanspringen, maar daarna was ze echt dood. maargoed alles op zn tijd.

voor foto's zie link in mn onderschrift.

ja dat heb ik ook weleens gehoord dat trekpaarden niet zo een goede conditie hebben, bij mijn pa op de menvereniging zit ook iemand met trekpaard en met koetstochten kan dat paard de pony's in normaal tempo vaak niet bijhouden en komt hopeloos achter Tong uitsteken maarja ze zijn wel stoer Tong uitsteken

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:58

[quot="Lowara"]
[quot="Siria"]
[quot="Lowara"]

[/quote]

dat is omdat de jury graag een actief paard ziet (the happy athlete volgens nieuwe knhs standaard) wat ook wel enigszins begrijpelijk is omdat je paard gewoon beter loopt als ie actiever is, makkelijker aan de teugel en voor het iets meer bij elkaar rijden en een beetje verzamelen of in ieder geval dat de achterhand wat gaat ondertreden later heb je dat ook nodig activiteit is nodig om een paard bij elkaar te rijden. nu ik weet dat dat moeilijk is want ik heb ook op mijn coupon honderd keer (of in ieder geval vaak)geen impuls en actiever enz zien staan Tong uitsteken maarja nu die van mij actiever loopt ziet het er ook meteen een stuk beter uit Tong uitsteken koudbloeden zijn meestal wel iets rustiger van karakter (je hebt uitzonderingen natuurlijk...)[/quote]

die van mij als die druk is en hyperactief, oogt ze nog rustiger dan de gemiddelde brave warmbloed Koe
Probleem is dat ze van zichzelf hele rustige langzame gangen heeft ( op de clubles moet ik altijd op de binnenkant galloperen van de volte omdat ik massaal word ingehaald Clown ) en zodra ik eraan wil rijden rij ik boven haar tempo en valt ze compleet uit elkaar omdat dat tempo gewoon te hoog voor haar is en ze dan niet meer ontspannen loopt.
Dus probeer een tussenweg te vinden waarbij ze leert iets actiever te lopen, maar wel dat ik eraan kan blijven Ja[/quote]

ik denk dat je dan juist moet leren haar meer bij elkaar te rijden, iedereen(oke niet iedereen Tong uitsteken ) kan zn paard wel langzaam aan de teugel rijden, maar als je wat actiever rijd moet je gewoon meer bijhouden, dat is gewoon harder werken en daarom lukt dat niet in 1 keer, kijk in de B ofzo gaat dat rustigere tempo nog wel maar als je wat hoger komt daarna moet je er uiteindelijk toch harder aan werken.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:05

Siria schreef:
ja dat heb ik ook weleens gehoord dat trekpaarden niet zo een goede conditie hebben, bij mijn pa op de menvereniging zit ook iemand met trekpaard en met koetstochten kan dat paard de pony's in normaal tempo vaak niet bijhouden en komt hopeloos achter Tong uitsteken maarja ze zijn wel stoer Tong uitsteken

jah t heeft echt lang geduurd voordat ze een beetje op conditie was. maar nu in de zomervacht en na een weekje lang bosritten is het aardig bijgetrokken, ze is nu tenminste weer snel op adem en droog. Nu nog zorgen dat die conditie blijft Tong uitsteken

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:09

Ik vindt het wel leuk hoor om die paarden in de ring te hebben. Vindt het knap van die ruiters wat ze er allemaal uitkrijgen. Je moet de klik met het paard maar hebben toch!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:10

pompompom schreef:
Siria schreef:

jah t heeft echt lang geduurd voordat ze een beetje op conditie was. maar nu in de zomervacht en na een weekje lang bosritten is het aardig bijgetrokken, ze is nu tenminste weer snel op adem en droog. Nu nog zorgen dat die conditie blijft Tong uitsteken

haha ik hoop het ook voor je Knipoog

ik moet olke (mijn fjord) ook nog wat extra conditie opbouwen, moest zondag 2 proeven rijden en na 1 was ze al op zeg maar... Tong uitsteken

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:12

ja, 1 proef nu ging goed zo, maar ik denk dat 2 proeven te veel van t goede was geweest ( ook voor mezelf haha ) ik was al kapot na 1 proef Tong uitsteken.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:56

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:09

Hee leuk, nog een springende haf Haha!
Ik spring ook, rijd je bij de pony's of paarden? & welke klasse?

Ik spring in de L;
Afbeelding