Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Snoevie schreef:klinkt gezellig zeg.
ik moet toegeven dat ik de sfeer op de dressuurwedstrijden hier aardig prut vind.
de springwedstrijden zijn wel gezelliger!
Aranel schreef:Ik heb mijn mening over Guus en Jolanda ook definitief bijgeschaafd.
Guusje lijkt niet blij met wat hij moet doen, het lijkt wat gedwongen, jammer, het had een leuk paardje kunnen zijn in de sport
ayhno schreef:het maakt mij niet zo uit,
had vandaag een tinker in de ring die echt leuk liep, meisje reed haar oefeningen allemaal netjes,
waarom zou zo iemand geen winstpunt kunnen krijgen?
bij mij krijgen ze die wel.
natuurlijk ben je snellen onderste boven van een mooie Krack C, maar als je een koud bloed paardje in de ring moet jureren, verdient ie gewoon zijn punten als hij netjes loopt
Aranel schreef:Ik heb mijn mening over Guus en Jolanda ook definitief bijgeschaafd.
Guusje lijkt niet blij met wat hij moet doen, het lijkt wat gedwongen, jammer, het had een leuk paardje kunnen zijn in de sport
Paula1990 schreef:Aranel schreef:Ik heb mijn mening over Guus en Jolanda ook definitief bijgeschaafd.
Maarja als ik een pony hier op bokt zie dat net zo chagenrijnig doet en kijkt en er wat over zeg worden ze ook boos en zeggen ze dat het moment opnamen is dusja .. eigenlijk kan je niet heel goed zeggen of hij blij of niet blij is want als hij zn oren gewoon naar achteren heb kan hij ook aandachtig bij de ruiter zijn..
Paula1990 schreef:Aranel schreef:Ik heb mijn mening over Guus en Jolanda ook definitief bijgeschaafd.
Maarja als ik een pony hier op bokt zie dat net zo chagenrijnig doet en kijkt en er wat over zeg worden ze ook boos en zeggen ze dat het moment opnamen is dusja .. eigenlijk kan je niet heel goed zeggen of hij blij of niet blij is want als hij zn oren gewoon naar achteren heb kan hij ook aandachtig bij de ruiter zijn..
pompompom schreef:vandaag ben ik groen gestart met mijn verzorg belgje. Ze is nu 4 jaar en we zijn t laatst half jaar steeds serieuzer aan het werk gegaan.
ging best lekkr, de galop is nog een aandachtspunt, dan gaat ze behoorlijk hangen en wil ze nogal hard. ik ben 4e geworden met 180 punten. Van de jury heb ik niet gemerkt dat ik nadeliger beoordeeld ben of zo.
Lowara schreef:nou, ik had maandag ook weer 2 winstpunten gereden en merkte wel de positieve punten van een tinker op een druk terrein, ze was redelijk relaxed tot ik mijn zenuwen weer niet de baas kon
maar toch, vergeleken met andere combinaties oogt Lowara altijd erg rustig, hoe opgefokt ze ook is. en dat helpt mij wel vaak aan mijn punten
enige nadeel was dat de tweede jury graag actieve dieren zag en ik Lowara juist wat rustiger ging rijden vanwege dat ( niet zienbaar voor anderen) opgefokte gedrag, dus rustig paard X rustige proef zijn geen knalpunten.
maar goed, dat is niet koudbloed gevonden qua smaak van de jury natuurlijk.
wat ik wel jammer vind, is dat er hier verder geen Tinkers concoursen rijden, ik ee cht de enige op dit moment in kring twente volgens mij.
Siria schreef:o wel gaaf zeg dat zou ik ook nog wel een keer willen doen, met een trekpaard dressuur
Siria schreef:Lowara schreef:nou, ik had maandag ook weer 2 winstpunten gereden en merkte wel de positieve punten van een tinker op een druk terrein, ze was redelijk relaxed tot ik mijn zenuwen weer niet de baas kon
maar toch, vergeleken met andere combinaties oogt Lowara altijd erg rustig, hoe opgefokt ze ook is. en dat helpt mij wel vaak aan mijn punten
enige nadeel was dat de tweede jury graag actieve dieren zag en ik Lowara juist wat rustiger ging rijden vanwege dat ( niet zienbaar voor anderen) opgefokte gedrag, dus rustig paard X rustige proef zijn geen knalpunten.
maar goed, dat is niet koudbloed gevonden qua smaak van de jury natuurlijk.
wat ik wel jammer vind, is dat er hier verder geen Tinkers concoursen rijden, ik ee cht de enige op dit moment in kring twente volgens mij.
dat is omdat de jury graag een actief paard ziet (the happy athlete volgens nieuwe knhs standaard) wat ook wel enigszins begrijpelijk is omdat je paard gewoon beter loopt als ie actiever is, makkelijker aan de teugel en voor het iets meer bij elkaar rijden en een beetje verzamelen of in ieder geval dat de achterhand wat gaat ondertreden later heb je dat ook nodig activiteit is nodig om een paard bij elkaar te rijden. nu ik weet dat dat moeilijk is want ik heb ook op mijn coupon honderd keer (of in ieder geval vaak)geen impuls en actiever enz zien staanmaarja nu die van mij actiever loopt ziet het er ook meteen een stuk beter uit
koudbloeden zijn meestal wel iets rustiger van karakter (je hebt uitzonderingen natuurlijk...)
pompompom schreef:Siria schreef:o wel gaaf zeg dat zou ik ook nog wel een keer willen doen, met een trekpaard dressuur, toen we haar in gingen rijden had ik ook echt niet verwacht dat ze het zo makkelijk op zou pakken. maar ze pakt de dressuur heel gemakkelijk op, en ze is erg leergierig. Eigenlijk ben ik niks tegen gekomen wat moeilijker gaat als bij een ander paard. de galop heeft ze wel wat meer moeite mee, het duurt bij haar wat langer om haar op conditie te krijgen als bij een gemiddeld paard. nu is ze voor haar doen redelijk op conditie, maar de laatste tijd kunnen we dus pas echt werken aan de galop. daarvoor kon ik op beide handen een paar keer aanspringen, maar daarna was ze echt dood. maargoed alles op zn tijd.
voor foto's zie link in mn onderschrift.
Siria schreef:ja dat heb ik ook weleens gehoord dat trekpaarden niet zo een goede conditie hebben, bij mijn pa op de menvereniging zit ook iemand met trekpaard en met koetstochten kan dat paard de pony's in normaal tempo vaak niet bijhouden en komt hopeloos achtermaarja ze zijn wel stoer
pompompom schreef:Siria schreef:ja dat heb ik ook weleens gehoord dat trekpaarden niet zo een goede conditie hebben, bij mijn pa op de menvereniging zit ook iemand met trekpaard en met koetstochten kan dat paard de pony's in normaal tempo vaak niet bijhouden en komt hopeloos achtermaarja ze zijn wel stoer
jah t heeft echt lang geduurd voordat ze een beetje op conditie was. maar nu in de zomervacht en na een weekje lang bosritten is het aardig bijgetrokken, ze is nu tenminste weer snel op adem en droog. Nu nog zorgen dat die conditie blijft