Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Le_onie schreef:ik moest al eens schrijven, er kwam een paard binnen met een "oudere" vrouw, en de eerste reactie van de jury was: wát is dát voor'n pudding ?!
het was L2, doorzitten, en ze was behoorlijk gezet
Heike schreef:EzriJo1978: oh! dat doet me aan ook zoiets stoms denken. Sommige juryleden![]()
Ik reed dus wedstrjden met Julius. Julius is het paardje van het logo. Zoals je ziet was hij bruin met witte voetjes en wat je niet ziet is een grote bles. Julius is dus een Welsh Cob.
Na de proef kwam de jury naar me toe. Ze zegt "je hebt een erge leuke fries". Ik blijf beleeft en zeg" Nee Julius is een Welsh Cob" Intussen dacht ik wel; een bruine fries? Met witte voetjes? Bles? Het enige wat ze gelijk hebben is dat ze een zwarte staart en zwarte manen hebben. Maar goed. Jury zegt" nee hoor, je hebt een fries." Ik glimlach eens lief en zeg " Nee hoor, dit is een Welsh Cob. Ik heb er stamboompapieren bij en ik ken zijn vader en de fokker."
Toen werd de jury boos. Ik weet niet precies wat ze zei. Maar het kwam er op neer dat ik voor de gek was gehouden en dat een Welsh pony heel klein is. Dat ze nog nooit van een Welsh cob gehoord had en dat de papieren vervalst waren. Dat ze al jaren jureerd en dat ze zelf verschillende paarden naar het Z heeft gereden en dat ze dus echt wel weet waarover ze praat.
Lichtelijk verbaast heb ik haar gezegd dat ze thuis maar een paarden encyclopedie moet openslaan.
Pff de juryleden soms. Je zou ze toch... Maar het blijft een leuk verhaal dat ik nog jaren kan vertellen.
Lon_ivo schreef:Ja inderdaad die is wel erg grappig