Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:36

Dat heb ik dus ook netjes gedaan, in MijnKNHS ingediend.
Maar daar staat het dus al een week om goedgekeurd te worden door de regio.
Donderdag heb ik de secretaris van de regio geappt: de dame van de regio zei dat ze het " een dezer dagen" ging doen. Vandaag nog niets. Weer geappt. Nu gaat ze " het vandaag doen, maar eerst moest ze nog even contact met de kring hebben".
Maar ik weet dat de kring vanavond pas gaat vergaderen over hoe ze het goedkeuren willen doen.

Hopelijk komt het dan na vanavond (nadat de kring even lekker belangrijk gedaan heeft over iets waar ze helemaal niet over gaan :o ) goed. Maar mocht dat niet goed komen, wil ik graag even alvast wat info/munitie hebben.

Vandaar mijn vraag waar en met wie afgesproken is dat de regio gewoon alles moet goedkeuren. Dan ga ik daar morgen even achter aan (mocht het vandaag niet vanzelf goed komen).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:39

manonutjuh schreef:
PSvanLot schreef:

Sowieso mogen er tussen mei en september geen indoor wedstrijden gehouden worden. Of dat moet veranderd zijn.

Ik dacht dat wij het Z binnen hadden omdat we geen 20x60 outdoor hebben.

Binnen losrijden mag trouwens wel, gek genoeg.

Ouderwetse regels zijn het ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:39

Kelan schreef:
Dat heb ik dus ook netjes gedaan, in MijnKNHS ingediend.
Maar daar staat het dus al een week om goedgekeurd te worden door de regio.
Donderdag heb ik de secretaris van de regio geappt: de dame van de regio zei dat ze het " een dezer dagen" ging doen. Vandaag nog niets. Weer geappt. Nu gaat ze " het vandaag doen, maar eerst moest ze nog even contact met de kring hebben".
Maar ik weet dat de kring vanavond pas gaat vergaderen over hoe ze het goedkeuren willen doen.

Hopelijk komt het dan na vanavond (nadat de kring even lekker belangrijk gedaan heeft over iets waar ze helemaal niet over gaan :o ) goed. Maar mocht dat niet goed komen, wil ik graag even alvast wat info/munitie hebben.

Vandaar mijn vraag waar en met wie afgesproken is dat de regio gewoon alles moet goedkeuren. Dan ga ik daar morgen even achter aan (mocht het vandaag niet vanzelf goed komen).

Belachelijk! Ik begreep van onze regio dat het zo besproken is. Zo schiet het voor jullie toch ook niet op om wat te regelen?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:47

Nee, enorm frustrerend.
Met de gemeente had ik het met 2 uur geregeld.
En de kring/regio (die er voor de ruiters/amazones zijn, en niet andersom) doet er nu al ruim een week over.
-:(-

Maar goed, ik wacht vandaag maar even af. Heeft voor die ene dag dat het dan nog langer duurt ook niet heel veel zin om de kring/regio tegen me in het harnas te jagen. Maar anders ga ik morgen even met de KNHS bellen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:52

Kelan schreef:
Nee, enorm frustrerend.
Met de gemeente had ik het met 2 uur geregeld.
En de kring/regio (die er voor de ruiters/amazones zijn, en niet andersom) doet er nu al ruim een week over.
-:(-

Maar goed, ik wacht vandaag maar even af. Heeft voor die ene dag dat het dan nog langer duurt ook niet heel veel zin om de kring/regio tegen me in het harnas te jagen. Maar anders ga ik morgen even met de KNHS bellen.

https://nieuws.horse/2020/05/31/bert-va ... 8V_yJz_dcM

Moet je dit eens lezen... Dat moeten er nog een aantal meer gaan doen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:59

Op zich vind ik dat " de KNHS" (als in de centrale organisatie in Ermelo), het in deze situatie best goed doet.

Ik loop nu tegen een tussen onderdeeltje (de kring) aan. Daarvan zou ik verwachten dat ze dicht bij de ruiters/amazones staan (zijn zelf bestuursleden van verenigingen, rijden zelf of hebben kinderen die rijden). Maar ook daar zie je al dat ze er toch wat vanaf staan. Want klaarblijkelijk voelen ze de urgentie niet.

PSvanLot

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:14

Nou ik vind dat de KNHS veel laat liggen in communicatie en toegankelijkheid.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:09

Wij krijgen ook al enorm veel mails of onze wedstrijd eind juni doorgaat als meetmoment. Verwacht heel wat deelname als de inschrijving straks open gaat (hopelijk).

We wachten nog steeds op toestemming van de gemeente.. Hoop echt dat dit niet nog een week gaat duren!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:11

PSvanLot sinds april vorig jaar is het in het outdoorseizoen ook toegestaan indoorwedstrijden te organiseren. Met andere woorden, je kunt het hele jaar door zelf beslissen of het indoor of outdoor is maar je moet dit wel in je vraagprogramma aangeven. Wisselen op het laatste moment kan alleen met goedkeuring van de betreffende federatievertegenwoordiger (de jury dus) en gebeurt zo nu en dan vanwege extreme weersomstandigheden.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:13

Al met al vind ik dat de KNHS er best goed in zit: flexibel, bereid oude gewoontes / regels aan te passen (toch overstappen op online proeven). Innovatief (toch best slim om een meetmoment te verzinnen zolang wedstrijden niet toe gestaan zijn).

Tuurlijk, er zijn zeker wat communicatie flaters (denk maar aan de " bedelbrief" van Fledderus). En kan niet iedereen meteen geholpen worden (geen online springen). Maar toch vind ik het best positief.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:03

daffodil schreef:
ponyparadijs schreef:
Staat dat van de 3 verenigingen in het reglement?

Nou het punt is dat het wel in het reglement staat maar met een omweg. Er staat namelijk in dat een categorie 5 wedstrijd, een wedstrijd is waar maximaal 2 verenigingen aaan meedoen. Dat is dus de onderlinge.....winstpunten tellen daar niet.

Om de winstpunten te laten tellen, zijn minimaal 3 verenigingen nodig, hier een stukje uit het antwoord van de KNHS:

Wij hebben elkaar net telefonisch gesproken.

Categorie 5 wedstrijden zijn onderlinge wedstrijden waaraan leden van maximaal twee verenigingen deelnemen.
Aan officiële wedstrijden (voor winstpunten) moeten minimaal drie verenigingen (leden) deelnemen.

Je hebt aangegeven dat je contact gaat opnemen met de wedstrijdorganisatie.

Succes met het jureren.

Ik had er namelijk 1 in rotterdam op de jockey club, bijna alleen eigen leden en ze wijzen m gewoon af bij de KNHS, want die wordt gezien als onderlinge wedstrijd.

Wij hebben hier ook meerdere malen ruzie over gevoerd met de KNHS, want het staat simpelweg niet in de reglementen. Bij onze wedstrijden is dit ook allemaal rechtgetrokken dat dit gewoon officiële wedstrijden zijn, ook met minder dan drie verenigingen. Vlak voor de corona was Theo Fledderus binnen de KNHS hiermee bezig om dit aan te pakken, maar dat zal nu ongetwijfeld even zijn blijven liggen.

Hoe dan ook, houd voet bij stuk. Ze kunnen geen antwoord geven op waar het in de reglementen staat, omdat het er niet in staat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:19

Nou ja ik heb er met onze wedstrijden nooit last van, tig verschillende verenigingen maar ik weet het dus ik kreeg een lijst van een vereniging om te jureren met maar 2 verenigingen, dus maar 1 vreemde. Daarover trok ik aan de bel bij de vereniging en die ging moeilijk doen dus ik heb het bij de KNHS neergelegd en kreeg idd dit antwoord. Uiteindelijk hadden ze gelukkig nog een invaller die vaneen andere vereniging was. Maar ik wil dat niet op mijn geweten hebben, zit ik daar met mijn goede fatsoen een wedstrijd te jureren waar de deelnemers achteraf het stempel onderlinge van krijgen. Vandaar dat ik dan aan de bel trek.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:23

Ik heb echt nog nooit gecontroleerd hoeveel verenigingen er op een wedstrijd starten. Nooit over nagedacht ook.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:45

Nooit meegemaakt. Dat soort wedstrijden zijn er hier in de buurt helemaal niet. Het zijn altijd wedstrijden waar veel verenigingen aan deelnemen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:50

Het komt ook echt weinig voor maar ik weet dus dat het ooit bij een officiele wedstrijd zo gegaan is. |Deelnemers en organisatie in de veronderstelling dat het een officiele was en de KNHS keurde m af en geen winstpunt telde......dat was serieus niet grappig!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:10

Ja klopt, wij hebben dit ook aan de hand gehad met de KNHS. Maar we zijn hier dus achter de schermen mee bezig om dit officieel gewijzigd te krijgen. Of tenminste, te zorgen dat de KNHS die officieel niet bestaande regel niet hanteert. Vandaar dat ik het toch even meld. :D

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:20

Maar hebben jullie dan zo'n grote vereniging, of zulke kleine wedstrijden, dat er maar deelnemers van 1 of 2 verenigingen mee doen?

Hier in de buurt komt dat eigenlijk niet voor. Vroeger denk ik wel eens, paar verenigingen die indoor hele kleine wedstrijdjes organiseerden, en dan eigen leden voorrang gaven bij inschrijving. Maar dat was echt uitzondering. En nu, met de hoeveelheid wedstrijden die er zijn, komt het eigenlijk niet meer voor.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:38

Wij hebben inderdaad veel eigen leden en vooral in de winter wil het nog wel eens voorkomen dat we niet zoveel mensen van buitenaf hebben. Dat is ook nog het kromme aan die regel; als je dus wel aan die verenigingen komt, maar ze komen niet, wordt je wedstrijd alsnog omgezet naar een onderlinge wedstrijd. Terwijl wij als organisatie en de deelnemers daar geen invloed op uit kunnen oefenen.

Volgens mij is het bij ons twee keer voorgekomen, een keer ivm gladheid en een keer ivm droes in de omgeving. Daarbij hebben wij op zaterdagavond FNRS wedstrijden voor volwassenen, waarbij ook de mogelijkheid is om B of L te starten voor de KNHS. Dat is voor ons een leuke aanvulling op de wedstrijd en voor de mensen die het spannend vinden om de overstap naar de KNHS te maken, maar gaat om vrij weinig mensen. Zodoende liepen wij ineens tegen deze regel op. Vroeger heeft het overigens wel in de reglementen gestaan, maar dat is eruit gehaald.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:22

Dat komt omdat de KNHS signaleert dat er deelnemers van maar 2 verenigingen meedoen en dan wordt het automatisch een categorie 5 wedstrijd.

Dit is ooit in het leven geroepen om te voorkomen dat verenigingen wedstrijden alleen voor eigen leden hielden. Daar komt dit vandaan.....

Het komt overigens verder zelden voor. Ik heb het in de bijna 20 jaar dat ik jureer echt maar 2 of 3 keer meegemaakt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 18:12

PSvanLot schreef:
Scum schreef:
Hier in de buurt nauwelijks iets. Ik heb er eentje gevonden die 12.50 per proef vraagt in Brabant.
We zijn nog in twijfel wat we met onze wedstrijd gaan doen. Want die meetmomenten, die mogen vooralsnog alleen buiten?

Sowieso mogen er tussen mei en september geen indoor wedstrijden gehouden worden. Of dat moet veranderd zijn.

Vroeguh was het zo dat je januari tot en met maart indoor had. April een keuze maand was dan mocht beide. Mei tot en met augustus outdoor. September weer een keuze maand en oktober tot en met december indoor.
Maar volgens mij is dat tegenwoordig allemaal vrij.

Overigens mogen wij van de gemeente nu binnen helemaal niets zelfs niet losrijden.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:20

Wij mogen sinds vandaag weer gebruik maken van onze binnenbakken. Daar deed de gemeente dus blijkbaar niet moeilijk over.

Nu maar hopen dat ze ons meet moment ook goedkeuren :+

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:49

Sinds vorig jaar mogen de outdoor wedstrijden ook binnen worden gehouden. Je moet het wel vooraf aangeven in de kalender. Switchen mag alleen als alle deelnemers het er mee eens zijn. Of ze mogen zonder te betalen afzeggen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:50

Oke! weer wat geleerd. Heb het hier nog nooit gezien.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:30

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:52

Ik vind het echt onzinnig om in de zomer binnen te rijden maar oké haha. Start zelf enorm veel en jureer veel maar nog nooit een indoor wedstrijd tegengekomen in de zomer.