Ik moet volgende week voor de eerste keer les geven. Ben wel benieuwd wat ze ervan vinden. Zitten bij jullie ook eigen rijden en zonder rijden door elkaar? Bij ons is dat wel en ik vind het nogal lastig.
Ik doe zonder rijden en wij hebben een groep waar iedereen dat doet. Maar ik heb ook al een keer zelf met mijn paard gereden, daar zijn ze hier heel makkelijk in. Uiteindelijk kun je alsnog kiezen om op je examen ook het onderdeel rijden erbij te doen.
Wij hebben ook dat je nog kan kiezen om met rijden te doen. Degene die ons les geeft heeft nog nooit zonder rijden gedaan waardoor het af en toe verwarrend is.
Ik denk dat ik in de cursus zonder rijden minder vaak met een paard op pad moet, moeten bij jullie beiden groepen even vaak paarden meenemen? Hoeveel paarden hebben ze bij jullie elke week?
Bij ons doet iedereen met rijden.. elke week hebben we vanaf nu 6 paarden mee, 3 het eerste uur en 3 het tweede uur.. Je hebt dus om de week een paard bij je!
Renske_W
Geplaatst: 29-12-09 23:59
meliss1812 schreef:
Bij ons doet iedereen met rijden.. elke week hebben we vanaf nu 6 paarden mee, 3 het eerste uur en 3 het tweede uur.. Je hebt dus om de week een paard bij je!
Zo is het bij ons ook
CaPrIoLe`79
Geplaatst: 30-12-09 00:00
Bij ons is dat maar 4 per les, 2 x 2, daarom ben ik ook die richting gaan doen.
Bij ons,we zijn met 11 hebben we elke week de paarden mee. de binnenbaan is lekker ruim dus we kunnen m opdelen in 2 . in het eerste uur 5 en in het 2e uur 6 paarden [of andersom]
Bij ons worden er 4 paarden per keer meegebracht. En zijn met zijn 12. Waarvan 7 met rijden. Wanneer de eigen rijders een paard mee brengen hoeven wij dit niet te doen. Wij nemen een paard om de 3 weken mee.
Doorzetter
Geplaatst: 02-01-10 14:59
Hallo allemaal,
Iemand nog tips voor dit seizoen (richting dressuur 1e fase)? Ik moet nam. voor 20 feb. a.s. 2 pvb's inleveren, opdracht 1 "Begeleiden bij wedstrijden, opdracht 2 "Assisteren bij activiteiten".
Hoe hebben jullie dit uitgewerkt? Of hoe pakten jullie dit op?
het ligt eraan hoe de weg hier as woensdag is,we wonen aan een doodlopend straatje wat nu gelijk is aan een ijsbaan,gestrooid wordt er niet en wandelaars lopen door de berm,fietsers stappen af en kiezen ook voor de berm en met je personenauto is het stapvoets...dan maar een x niet het is niet anders
Mariek_
Geplaatst: 04-01-10 18:54
Wij hebben vanavond alleen theorie. Toen ik dat niet wist zat ik ook heel erg te twijfelen, ik wilde natuurlijk graag mn paard meenemen, want thuis kan ik nu ook niet rijden (buitenbak). Ik had echter al wel voor 90% besloten niet met de trailer te gaan rijden, maar heb de keuze al niet meer zelf hoeven maken Ik zou een keertje overslaan.
Lin88
Geplaatst: 04-01-10 19:00
Ik neem vandaag ook geen paard mee! De manege van de cursus ligt afgelegen en waar het paard staat ook. Afgelopen zaterdag was er al een auto de sloot ingeschoven en dat wil ik niet meemaken met paard en trailer. Bij ons is het ook alleen Theorie ondanks dat het hier alweer sneeuwt
Ik heb mijn wedstrijd van gisteren ook afgemeld, en de cursus is hier helemaal afgeslast. Ik had een paard mee moeten nemen, maar de wegen zijn hier niet zo best. En dan heb ik het over de grote weg, laat staan de polderweggetjes richting die stal daar.
Bij ons ging het vanmiddag gewoon door, de paarden die er moesten zijn waren er ook.
asjemenou
Geplaatst: 04-01-10 19:51
Ik zal morgen wel gebelt worden om te horen hoe de wegen hier zijn, en dan even kijken of het door gaat of niet. Ik zou zelf al twee paarden mee kunnen nemen, vind ik alleen maar fijn. Ik moet zowiezo al naar de manege van de cursus om te rijden, en ik hoef alleen maar de straat uit. 4 wielaadrijving aan, stapvoets rijden, en dan ben ik er nog binnen 5 minuten.
Hier ook nog niks gehoord over de cursus, moet een paard meenemen, maar weet het nog niet hoor. Er is hier vanavond toch weer sneeuw bijgevallen...
Diesel54
Geplaatst: 04-01-10 22:35
Ik wordt helemaal gek van het getwijfel de hele tijd. Ik zou voor morgen het paard meenemen, maar ik denk dat het niks wordt. Het is bij mij vandaan een dikke 3 kwartier rijden, dus ook niet een klein stukje. We zullen morgen wel bericht krijgen. De vorige keer was het ook op het laatste moment afgelast... Baal er ook van, heb er zo'n zin in steeds.
Waaltje
Geplaatst: 04-01-10 23:57
Als het bij ons word afgelast horen wij dat ook altijd de dag zelf meestal rond een uurtje of 3/4. Voor mij is het ook een heel eind rijden. Hoefde vanavond geen paard mee te nemen, maar had ook niet gekunt ze staan bij mij helaas al een poosje stil. Bakkie bevroren. De stapmolen lukt nog wel maar de bak is echt keihard. Dus kortom niet eerlijk naar de paardjes toe als ze toch mee zouden moeten.
Ik moet vandaag ook een paard meenemen, maar voor mij is het ook een half uur/ 3 kwartier rijden, en nou maak ik me over de grote weg geen zorgen, maar de rest eerlijk gezegd wel. Heb gisteravond al gemaild, maar helaas nog niks op gehoord.
Kit_for_ever
Geplaatst: 05-01-10 12:05
Bij ons wordt het alleen theorie. Tenzij het nog flink gaan sneeuwen, dan blazen we de hele boel af. Er zijn er veel die van een eind moeten komen, dus dat moet je dan niet willen.