Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 14:06

Roxx schreef:
@0maris0 Zulke rare uitslagen zijn dat toch niet?

Ik bedoel niet de rare uitslagen maar dat er ook al een paar niet gestart waren ivm de zware bak.
En de rare jury uitspraak

KelEnLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:01

ik heb weleens op mijn protocol gehad: 'Deken past niet'
begreep het eerst niet, maar de jury doelde op een plekje op haar schouder waar de haren wat waren afgeschuurd door de deken. Was echt niet schrikbarend, dat plekje
Wordt dat ook al beoordeeld in een dressuurproef? Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:08

ik denk niet dat ze het beoordeelde qua punten, maar dat het haar gewoon opviel en ze het op je protocol schreef Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:24

misschien bij verzorging?

Ik heb eens gehad dat er stond bij halthouden, staat te abrupt stil

idd, daar was een natte plek waar je gewoon in vast zoog. Precies op X
De rest van de proef ben ik daar langs gereden, geen commentaar opgehad Lachen

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:25

Op een onderlinge wedstrijd had ik onderaan mijn protocol staan:

Waarom rijd je met een tinker? Je kan beter op een warmbloed.

Maar ik had wel de beste punten in de B (winst dus Tong uitsteken) en gewonnen van alle dressuurwarmbloedjes haha! Ik zag dit ook meer als een compliment Knipoog

juut83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:05

Bij mijn eerste B wedstrijd.."Is dit haar eerste M proef?" Nou nee dus. Wie zat er nou niet op te letten haha..Volgens mij dacht hij echt dat hij de M moest jureren. Menneer u moet B jureren vandaag! Had wel allemaal goed commentaar op het protocol waar ik goed mee uit de voeten kon én mijn eerste winstpunt binnen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:34

Hm, mijn laatste wedstrijd stond er op mijn protocol;
Meer licht rijden...

Ik rijd overigens gewoon normaal licht (dat staat gek Tong uitsteken) dus ik vond het best raar Verward

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:48

Kennis van me moest schrijven bij de jury. Tijdje geleden hoor. Zegt de jury na een aantal proeven. "Goh, ik geef vandaag wel erge hoge punten" Kennis zegt "Nou dat valt reuze mee."

Jury keek niet begrijpend naar hem. Zegt mijn kennis "Sinds apil hebben we nieuwe proeven en nu moeten de ruiters 180 punten halen voor een winstpunt. Zegt de jury "Oh, dat wist ik niet".......effe later heel droog " dan geef ik wel lage punten"

Erg snugger..

Een ander jurylid zei eens "Ik ben vandaag in een goede bui. Iedereen heeft een winstpunt verdient." Maar toen moest de eerste de bak nog inkomen. En inderdaad, iedereen kreeg een winstpunt.

Tja..mij hoor je niet klagen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:53

Heike schreef:
Kennis van me moest schrijven bij de jury. Tijdje geleden hoor. Zegt de jury na een aantal proeven. "Goh, ik geef vandaag wel erge hoge punten" Kennis zegt "Nou dat valt reuze mee."

Jury keek niet begrijpend naar hem. Zegt mijn kennis "Sinds apil hebben we nieuwe proeven en nu moeten de ruiters 180 punten halen voor een winstpunt. Zegt de jury "Oh, dat wist ik niet".......effe later heel droog " dan geef ik wel lage punten"

Erg snugger..

En we hebben een winnaar!!! Mijn god zeg, dit is toch wel een dieptepunt!!! Ik heb nog enige hoop dat dit op een onderlinge wedstrijd was waarbij ze een willekeurige voorbijganger hadden gevraagd te komen jureren........... Maak me gelukkig en zeg dat dat klopt.....

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:56

Bij mijn verzorging stond een 6 met commentaar dat de sokken niet waren geknipt..
Beetje banketstaaf, pony staat op de wei en die kleine mini sokjes die er aan zitten hebben toevallig wel een functie!
Aan andere jury gevraagd en zij zei ook dat het volstrekt belachelijk was!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:02

kinuh schreef:
Bij mijn verzorging stond een 6 met commentaar dat de sokken niet waren geknipt..
Beetje banketstaaf, pony staat op de wei en die kleine mini sokjes die er aan zitten hebben toevallig wel een functie!

nah kan me hier persoonlijk wel iets bij voorstellen..(nee ben geen jury hihi)
Staat gewoon een stuk netter én verzorgder Bloos
net als er echt van die mega pluimen uit de oren steken..kink dan het uitstekende haar een weg..Knipoog

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:22

Bij mij pony zijn de sokken ook niet geknipt, 1 omdat ze inderdaad op de wei staat en 2 madam wil ze zelf houden, ik mag alles wegknippen maar als ik met een schaar bij haar benen kom dan is het voet omhoog voet omlaag en zo verder. Ik laat ze dus ook zitten, nog nooit een minder cijfer om gehad bij verzorging.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:50

ooh die megapluimen inderdaad, mijn paard heeft het extra erg, die heeft donkerbruine oren en in haar oor zit ergens een wit vlekje,want er groeien dus spierwitte haren uit Nagelbijten / Gniffelen

zie je dat plekje bij haar oor dat het net lijkt alsof er een stuk haartop zit? dat groeit dus uit haar oren en is puur oorhaar! dus altijd flink snoeien daar Knipoog

Afbeelding

maar verder knip ik niets bij, en ook nog nooit commentaar gehad erover eigenlijk

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:35

Born2BCrazy schreef:
kink dan het uitstekende haar een weg..Knipoog

Kom het dan maar eens voordoen bij die van mij Koe Zonder in het paard te knippen of steken, hetzij uiteindelijk van woede of door dat paard z'n hoofd op z'n zachtst gezegd niet stilhoudt.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:01

Born2BCrazy schreef:
kinuh schreef:

nah kan me hier persoonlijk wel iets bij voorstellen..(nee ben geen jury hihi)
Staat gewoon een stuk netter én verzorgder Bloos
net als er echt van die mega pluimen uit de oren steken..kink dan het uitstekende haar een weg..Knipoog

Het zijn echt geen grote dingen hoor, ze zijn netjes een beetje bijgeknipt maar hij moet ze wel houden alstie op de wei staat! (o.a. om mok te voorkomen etc.)
maar zoals een andere jury al zei; volstrekt belachelijk, je mag daar officieel wel punten voor afhalen maar dat had ze nog nooit gehoord dat iemand dat ook echt deed!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:21

Ik wist niet eens dat er voorschiften waren om de sokken bij te houden Nagelbijten / Gniffelen

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:08

arans schreef:
Ik wist niet eens dat er voorschiften waren om de sokken bij te houden Nagelbijten / Gniffelen

Is er ook niet maar het staat wel netter als ze geen sokken hebben, tenzij het een ras is waar veel behang bij hoot natuurlijk Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:18

ik kan bij mij paard zijn oren ook niet knippen. begint te steigeren en weet ik veel wat nog meer uit te halen om maar te zorgen dat ik niet met die schaar in de buurt van zijn oren kan komen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:47

pharagirlke schreef:
Meer licht rijden...

Ik rijd overigens gewoon normaal licht (dat staat gek Tong uitsteken) dus ik vond het best raar Verward

Toevallig vrijdagavond zelf dit als commentaar laten opschrijven. De betreffende amazone kwam met het achterwerk nauwelijks uit het zadel, waardoor er nauwelijks verschil was tussen lichtrijden en doorzitten. Dus wat is raar? Wat iemand altijd doet hoeft natuurlijk niet per definitie goed te zijn :p

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:48

@Ilja000: ik heb eens op een paard gereden wat totaal niet opgaf, maar dan ook echt helemaal niks. probeer dan maar eens uit het zadel te komen tijdens het lichtrijden...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:51

Kan natuurlijk niet beoordelen hoe dat er uit zag, weet wel dat wat ik vrijdagavond zag niet correct was Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:54

Ilja000 schreef:
pharagirlke schreef:
Meer licht rijden...

Toevallig vrijdagavond zelf dit als commentaar laten opschrijven. De betreffende amazone kwam met het achterwerk nauwelijks uit het zadel, waardoor er nauwelijks verschil was tussen lichtrijden en doorzitten. Dus wat is raar? Wat iemand altijd doet hoeft natuurlijk niet per definitie goed te zijn :p

neen, maar mijn lesgever keek er net zo raar van op als ik. Zoals ik al zei; tussen mijin doorzitten en mijin lichtrijden is duidelijk verschil te zien. Als ik nu de enige was die er zo over dacht zou'k denken 'tja, iets om aan te werken' maar iederen die het las zei meteen van; 'uh...Hoe kan je meer lichtrijden? Wil die dat je rek en strek oefeningen gaat doen?' Hij gaf me overigens ook maar een 4 terwijl dat het enige punt was.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:42

Laatst op een wedstrijd.
Jury: "The wizard of Oz wat een leuke naam voor een fries!"
Mijn vriend: " Verward eh,... nou eh ja, het is een groninger...."
ROFL

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:37

Roxx: helaas het was een officiele KNHS wedstrijd. En het was helaas ook niet de eerste wedstrijd in april. Waarschijnlijk werd de beste man niet veel gevraagd ofzo..?!

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:47

het meest vreemde comentaar wat ik tot nu toe gekregen heb.....kleine uitleg is bij deze gewenst!

ik ben sinds 2004 licht lichamelijk gehandicap, dit door de ziekte kanker, met het verwijderen van mijn tumor hebben ze 2 grote belangrijke spieren weggenomen, hierdoor mis ik dus spierkracht en stabieliteit in mijn linkerbeen, om dit toch stabiel te krijgen zet ik mijn beugelriem vast aan mijn dressuursingel met een riempje die snel zal breken mocht ik er af stuiteren ook heb ik de safestyle veiligheids beugel.....hier heb ik dispensatie voor gekregen van de KNHS, normaliter mag je niets aan je harnachement vast maken.
deze dispensatie geef ik altijd af zorda ik ergens aan de start verschijn, daarin staat precie hoe wat waar en waarom.

als je dan als comentaar krijgt op je protocol van "paard reageert niet op linkerbeen en been ligt niet stabiel" ga ik me toch echt afvragen of zo'n jury dan die dispensatie wel leest, ofdat de KNHS zo'n papiertje schrijft voor piet snot.

ik heb ook wel eens helemaal dubbel gelegen over de paarden kennis van sommige juryleden....heb al eens op mijn protocol gelezen "ben geen groot fan van Lippizaners, maar deze loopt erg leuk" Verward
nou dacht ik toch echt dat ik 14 jaar geleden een NRPS paardje had gekocht 50% new forrest en 50% arabier.... met veel arabiere uitstraling...maar goed als hij vindt ik een Lippizaner heb....prima!