Het is een vrij groot paard, welke nog wel eens de neiging heeft flink te schrikken & rennen. Met gevolg zijn benen aan te tikken. Om te zorgen dat kop niet te ver in de lucht kan bij rennen thiedeman, en aantikken van benen de peeskappen, zelfde reden is trouwens springschoenen. Vorig jaar veel problemen met zijn benen/ hoeven gehad. vandaar extra voorzichtigheid.
Moet ik daar wel bij vertellen dat het niet mijn paard is, en dit dus ook de keuze van eigenaresse is.
Ach ik start niet voor niets F4 Vond het wel gek dat ze zo moeilijk deden, meestal is fproefjes met manegepaarden en daar heb je ook niets in de brengen over de optuiging
miicchhellee
Geplaatst: 26-10-12 11:32
ik ken die F proefjes niet, rij alleen KNHS wedstrijden
Andewi
Geplaatst: 26-10-12 11:32
Vroeghah... toen ik nog met mijn pony wedstrijden reed.
Stond er na de proef op mijn coupon.. knap dat je op je pony kon blijven zitten...welleens gedacht aan een carriere als rodeo ruiter? hihi
Toen ik vroegahh begon met dressuur wedstrijden zei een jury (man): je hoeft niet zenuwachtig te zijn, ik schijt ook gewoon op de wc! (Als in; ik ben ook maar gewoon een mens)
Haha, leuk topic. Ik heb nog wel eens als het op een onderdeel flink mis gaat, ik zo van de leg ben, dat ik 2 of 3 x verkeerd rijd. Waar ik zelf wel om moest lachen. Werd natuurlijk niks meer die proef. Stond er onder mn protocol: Amazone heeft duidelijk plezier in het rijden.
Bij mij had een jury bij het aanspringen van de galop neergezet 'Impuls' met een onvoldoende, bij de galop hetzelfde met opnieuw 'impuls'. Vervolgens het terugnemen in draf met commentaar 'Impuls meenemen uit de galop' uhhh die was er toch niet?
Toen ik vroeger (of vroegah) nog met mijn ADHD paardje in de B starte, wilde hij in de middengalop nogal eens een sprintje trekken. Ik had daarna een keer op mijn protocol de vraag of ik ook lid was van de DARC (Dutch Arabian Racing Commite).
Nu gaat het prima, maar had laatst na een redelijk goede proef als commentaar van de jury " jammer van de kleine foutjes". Nou....daar kun je echt iets mee!
misschien een domme vraag... is "vroeghah" = "vroeger" ??? Is dit nieuw Nederlands??
Nee dat is plat Haags voor het woord "vroeger" en dan moet er staan vroegah, veel mensen in NL schijnen plat Haags nogal leuk te vinden en imiteren het dan, jammer dat je dan meteen hoort dat het geen echte Hagenezen zijn.