ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:08

Qua eisen en dergelijke zou ik makkelijk door kunnen naar alle fasen, dan nog ben ik er niet al te zeker van dat ik 'zomaar' m'n examens ga halen. Aard van het beestje nou eenmaal, denk ik? :D

VValar

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 14:12

Laat eens wat rijfotos van jezelf zien Somebody. Dan ga ik met mijn goed getrainde ORUN oog inschatten of jij je cursus met vlag en wimpel zal gaan halen :D :D :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:12

Ik heb nog geen definitieve examencombinatie. Wel iemand die mee wil, maar pas over een maand of twee met zekerheid kan zeggen of ze die dag ook echt kan. Heb 22 stalgenoten, maar niemand die ik daarvan mee kan nemen omdat ze niet willen/durven springen, paard drachtig is, te oud of gewoonweg te klein (IJslanders). Is nog best lastig om iemand te regelen. Degene die ik in eerste instantie op het oog had is nog niet ver genoeg om mee te kunnen draaien. Paard is een draver en kan nog niet goed genoeg springen of galopperen. Ik hoop dus dat mijn reserve-combinatie toch mee kan, weet zo even niet wie ik anders moet vragen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 14:18

Haha ik heb al meerdere aanbiedingen gehad van mensen die wel graag op het examen willen rijden!
Kun je niet op andere stallen navraag doen Imre? Of een oproepje op bokt plaatsen ;)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:22

VValar schreef:
Laat eens wat rijfotos van jezelf zien Somebody. Dan ga ik met mijn goed getrainde ORUN oog inschatten of jij je cursus met vlag en wimpel zal gaan halen :D :D :D

Afbeelding Ongeveer 4 jaar geleden, op 14 jarige leeftijd,zz-licht in Schaijk.
Afbeelding Ongeveer 1 jaar geleden.
Afbeelding Ongeveer 3/4e jaar geleden.
Afbeelding Klein half jaartje geleden.
Afbeelding idem

*en nu is het maar wachten op het professionele oordeel van VValar :D *

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:09

Beste Somebody.
Ik zal een in jouw aard van het beestje mijn antwoord geven. Foto's zijn moment opnamens. 'de waarde kan fluctureren en bieden geen garantie voor de toekomst'.
Maar ik zie dat op je verschillende paarden je tot hoge klassen kunt manifesteren dus aan je rijkunsten zal het niet liggen. Daar zul je in ieder geval een voldoende mee halen. Ik weet natuurlijk niet hoe je in je lesgeven bent. Maar nogmaals aan het rijden zal het niet liggen!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 15:34

Wat een super leuke paarden rij je! Ik sluit met aan bij MargrietJonk.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:57

We gaan het vanzelf zien op het examen, tot nu toe heb ik op 2 andere paarden gereden van de cursus(en ik heb zelf inmiddels 3 verschillende paarden mee genomen, door omstandigheden) en daar was de cursusleider wel tevreden over, geloof ik. (wij krijgen weinig inzicht in de beoordeling, qua cijfers, etc, dus daar durf ik niets over te zeggen) Ik hoop dat het goed komt op het examen, we zien het vanzelf.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:01

Imre schreef:
Ik heb nog geen definitieve examencombinatie. Wel iemand die mee wil, maar pas over een maand of twee met zekerheid kan zeggen of ze die dag ook echt kan. Heb 22 stalgenoten, maar niemand die ik daarvan mee kan nemen omdat ze niet willen/durven springen, paard drachtig is, te oud of gewoonweg te klein (IJslanders). Is nog best lastig om iemand te regelen. Degene die ik in eerste instantie op het oog had is nog niet ver genoeg om mee te kunnen draaien. Paard is een draver en kan nog niet goed genoeg springen of galopperen. Ik hoop dus dat mijn reserve-combinatie toch mee kan, weet zo even niet wie ik anders moet vragen.

als je dichterbij woonde had ik je best willen helpen.... wel lastig zegt hopelijk kun je nog iemand vinden

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:35

Nimmy schreef:
Imre schreef:

als je dichterbij woonde had ik je best willen helpen.... wel lastig zegt hopelijk kun je nog iemand vinden

Hey je bent al van mij ja O:) hahaha... <3

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:46

wat ben je bezitterig....

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:46

@Imre: waar doe jij de cursus dan eigenlijk en wat is je examendatum?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:48

wij helpen elkaar hier ik had eerst geen paard wel een voor les te geven maar dat is nu mijn examen paard geworden
dus toen zij onze juf dat er op de dag zelf ook onderling mag les worden gegeven(dat ik een klas genoot les geef zeg maar)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:58

sibbe schreef:
wij helpen elkaar hier ik had eerst geen paard wel een voor les te geven maar dat is nu mijn examen paard geworden
dus toen zij onze juf dat er op de dag zelf ook onderling mag les worden gegeven(dat ik een klas genoot les geef zeg maar)

dat werd bij ons erg afgeraden, dan heb je een behoorlijk volle dag omdat je ook niet van te voren weet hoelaat je zelf moet rijden en lesgeven... Onze groep heeft ook examencombi's opgedoken bij de stal waar het gegeven werd.. Ik kende mijn combi ook niet, maar die vond het erg leuk om mee te mogen rijden...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 22:45

@ Somebody, jammer dat je cursusleider geen inzage geeft in de cijfers. Meestal is dat wel een rode leidraad voor je algemeen presteren in de cursus en goede indicatie voor je cijfer op je examen. Wordt het wel gezegd wanneer iemand onvoldoende presteerd?

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:19

Bij ons wordt er, nadat iemand lesgeeft, hardop gezegd hoe het ging, waar je op moet letten en je medecursisten mogen tips meegeven.
Hij schrijft ook wel wat op, maar volgens mij zijn dat gewoon de punten die hij wil benoemen.

Afgelopen maandag hebben we lesgegeven zoals op het examen de bedoeling is, dus iedereen 20 min dressuur, dan 10 minuten springen.
Is zo om he ?

Maar die theorie..... 8-) .......sommige vraagstellingen....... 8-)
Wij zijn nu klaar het theorieles, we hebben nu echt van half 8 tot half 11 praktijk, theorie mag je fijn zelf thuis gaan leren.
Het schiet nu toch wel op naar 5 maart... :D

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:58

VValar schreef:
@ Somebody, jammer dat je cursusleider geen inzage geeft in de cijfers. Meestal is dat wel een rode leidraad voor je algemeen presteren in de cursus en goede indicatie voor je cijfer op je examen. Wordt het wel gezegd wanneer iemand onvoldoende presteerd?

Na het lesgeven wordt er besproken wat er goed ging en wat niet, wat er nog verbetert moet worden en heel soms zegt ie erbij of het voldoende is, of niet(meestal in het geval van echt onvoldoende). In 'cijfers' voor het rijden heb ik helemaal geen inzicht, hij geeft ook eigenlijk niet/nauwelijk aan of het voldoende of onvoldoende is. Aan de zijkant kun je meestal wel merken wat hij ervan vindt, maar ik vind dat er weinig feedback is op het rijden.(Maandag zei hij dan wel tegen mij dat er bij een paard een sterke verbetering in zat, en ik vraag meestal nog een keer over wat ik anders had kunnen doen, zodat ik wel een beetje weet waar ik aan toe ben)

We hebben wel eens gevraagd hoe het zit met de cijfers, maar die wilde hij niet bekend maken, maar hij deelde toen wel mede dat 'er bij een aantal nog veel moest gebeuren voor een voldoende'. Dat is inmiddels al wel een paar weken geleden...

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:20

heey luitjes! het schriftelijk examen komt heel dichtbij en ik begin hem tog wel een beetje te knijpen:P hahahah maar wat gebeurt er als ik die niet haal?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:49

MaloLau schreef:
heey luitjes! het schriftelijk examen komt heel dichtbij en ik begin hem tog wel een beetje te knijpen:P hahahah maar wat gebeurt er als ik die niet haal?

Dan heb je op de dag van je praktijkexamen een mondelinge herkansing.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:23

acacia schreef:
Afgelopen maandag hebben we lesgegeven zoals op het examen de bedoeling is, dus iedereen 20 min dressuur, dan 10 minuten springen.
Is zo om he ?

heee tis toch 15 min dressuur en 15 min spring...temniste dat is wat ze ons vertellen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:32

terorita schreef:
acacia schreef:
Is zo om he ?

heee tis toch 15 min dressuur en 15 min spring...temniste dat is wat ze ons vertellen

Dat is globaal! Het ligt er gewoon een beetje aan hoe het gaat, ze stoppen je op het moment dat ze denken dat ze het gedeelte wel gezien hebben ,en dat zal om en nabij de 15/15 zijn, maar kan ook 10/20 of 20/10 zijn natuurlijk.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:56

In mijn tijd hadden we er helemaal geen springen bij.....

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:14

zijn er nog mensen die toevallig wat theorie examen vragen weet. :D
bijvoorbeeld van vorig jaar??? :D :D :D :D

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:18

Ja ik :P
Ze vragen de onderdelen van het hoefijzer en de hoefnagel.
Ook harde/zachte beengebreken geloof ik.
Verder weet ik het niet meer :o
Maar ik weet niet of de vragen hetzelfde zijn :P

Ik ga trouwens 12 maart mijn herexamen van het lesgeven doen..
Ik moet helemaal naar leusden!! (en woon in de buurt van gouda..)
Ik heb ook nog geen paard + ruiter gevonden helaas..
het is op een doordeweekse dag, dus de meeste moeten werken, of het paard/ruiter is helaas niet geschikt, of ze hebben geen trailer, of geen rijbewijs ervoor..
Hoop dat ik mn herkansing kan doen, maar ik zie het somber in!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:19

LuckySil schreef:
Ja ik :P
Ze vragen de onderdelen van het hoefijzer en de hoefnagel.
Ook harde/zachte beengebreken geloof ik.
Verder weet ik het niet meer :o
Maar ik weet niet of de vragen hetzelfde zijn :P

Ik ga trouwens 12 maart mijn herexamen van het lesgeven doen..
Ik moet helemaal naar leusden!! (en woon in de buurt van gouda..)
Ik heb ook nog geen paard + ruiter gevonden helaas..
het is op een doordeweekse dag, dus de meeste moeten werken, of het paard/ruiter is helaas niet geschikt, of ze hebben geen trailer, of geen rijbewijs ervoor..
Hoop dat ik mn herkansing kan doen, maar ik zie het somber in!

Kon je niet naar Vlaardingen dan? Er is namelijk bij ons al iemand uitgevallen.. Er zou bij ons ook een herexamen persoon komen, dacht ik, en dat is voor jou toch dichterbij dan Leusden! Ik heb ook nog niet combinatie, maar bij een noodsituatie neem ik mijn moeder mee, met mijn eigen paard, zijn geen springtoppers, mijn paard iig niet, die gooit alles om, maar in nood is alles goed, toch. haha! :D
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 11-02-09 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt