Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:37

Die Jasmijn is gewoon dom .. Pling afschuw tegen koudbloeden heeft zij :S

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:41

Paula1990 schreef:

Dit is niet erg aardig om te zeggen.... Ach gut
Iedereen heeft een eigen mening... en mag die ook zeker hebben en zeggen. Ondertussen blijf ik lekker bezig met mijn koudbloedje Knipoog En geniet daar volop van!!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:24

Paula1990 schreef:

PAULA TOCH!!!

FOeii:P hahah

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:29

Zeg het altijd hoe ik het vind dat weet je toch Tong uitsteken recht voor zn raap!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:31

ACSM schreef:
Paula1990 schreef:

Dit is niet erg aardig om te zeggen.... Ach gut
Iedereen heeft een eigen mening... en mag die ook zeker hebben en zeggen. Ondertussen blijf ik lekker bezig met mijn koudbloedje Knipoog En geniet daar volop van!!

Dat vind ik ook niet netjes, ze is niet dom, gewoon een andere mening, ook al gaat die soms erg ver.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:32

NOu ik zeg dus wat ik daarvan vind.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:44

Paula1990 schreef:
NOu ik zeg dus wat ik daarvan vind.

Maar zo heeft deze discussie, naar mijn mening helemaal geen zin, we hoeven elkaar niet te beledigen. Knipoog
Ik ben gek op koudbloeden, vooral fjorden, ik heb ook een kwpn-er maar ik vind het wedstrijdrijden met mijn fjorden erg leuk, met Bjorn gaat het heel goed en ben ik inprincipe altijd wel eens met de jury. Er zijn veel koudbloeden die het goed doen in de sport, en ik vind het leuk om wat afwisseling in de ring te zien.
Ik hoop nog een stuk verder te komen, maar het is geen must.
Laat ons lekker genieten van onze paardjes en wie weet tot ooit in de Z??? Haha! Knipoog
En.....er zijn natuurlijk toppers onder de warmbloeden en koudbloeden Knipoog
Allemaal veel succes in de ring en veel sportiviteit!!!
Laten we elkaar in de waarde laten en we hebben allemaal goede en minder goede dingen net als onze paarden, en als je bewijzen wil hebben kom dan een keer kijken tussen de koudbloedjes, vaak hele gezellige wedstrijden!!! Knipoog

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:45

Sythaa schreef:
Ach zoveel mensen zoveel smaken denk ik. Als de koudbloeden niks waard waren in de sport zouden er niet zoveel meelopen op alle niveaus denk ik Haha!
Persoonlijke voorkeur hou je altijd. Zelf hou ik ook niet van bepaalde rassen of soorten paarden. So what? Ik vind het leuk voor de eigenaar van een dergelijk paard als ze leuk presteren, ook al zou ik me er nooit mee vertonen. Laat staan dat ik rassen of soorten zou gaan bekritiseren. Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft. En ik denk dat het gros van de juryleden capabel genoeg is om te beoordelen of het paard in kwestie in de ring voldoet aan de gestelde normen of niet.

amen Clown

neej ben ik het mee eens Tong uitsteken

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:59

Volgens mij heeft de TS dit topic niet geopend om voor de zoveelste keer de voor- en tegenstandens van koudbloeden elkaar in de haren te laten vliegen... Maar om aan juryleden te vragen wat zij nou van koudbloeden in de ring vinden! Beetje jammer weer... Clown

Ik mag dan zelf geen jury zijn, ik schrijf wel vaak, en ik ben echt nog geen juryleden tegengekomen die een koudbloed minder punten geven puur omdat het een koudbloed is. Gestoord Ik word er persoonlijk ook heeeeeeel erg moe van als mensen meteen roepen als hun punten tegenvallen dat dat vast komt doordat ze op een koudbloed rijden, en dat dat de jury niet beviel, want ze reden toch zo geweldig! Wát een onzin! Lips are sealed
Mijn punten zijn ook vaak genoeg tegengevallen, en ik reed gewoon met een kwpn-er, dan ging ik toch ook niet lopen roepen dat de jury vast niet van een donkerbruin paard, of kruising tuiger houdt?? Nee, dan pakte ik mijn protocol en keek waarom ik zulke punten kreeg, zodat ik daar zelf aan kon werken voor de volgende keer! Eigenlijk kon ik dan (bijna) altijd wel begrijpen waarom ik die punten had gekregen.

Het is heel jammer dat er zoveel gezeurd wordt over discriminatie in de ring, want er zijn genoeg koudbloeden te vinden in de ring die het wel leuk doen (zoals Mazzel bijvoorbeeld, van ACSM, die is zo snel zo goed vooruit gegaan, dat doet menig warmbloed hem niet na!). Zoek de fout eens eerst bij jezelf, dan pas bij de jury, als je goed genoeg rijdt haal je je punten echt wel, want dan kan geen jury om je heen! Knipoog

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:15

Mirjammie schreef:
Volgens mij heeft de TS dit topic niet geopend om voor de zoveelste keer de voor- en tegenstandens van koudbloeden elkaar in de haren te laten vliegen... Maar om aan juryleden te vragen wat zij nou van koudbloeden in de ring vinden! Beetje jammer weer... Clown

Ik mag dan zelf geen jury zijn, ik schrijf wel vaak, en ik ben echt nog geen juryleden tegengekomen die een koudbloed minder punten geven puur omdat het een koudbloed is. Gestoord Ik word er persoonlijk ook heeeeeeel erg moe van als mensen meteen roepen als hun punten tegenvallen dat dat vast komt doordat ze op een koudbloed rijden, en dat dat de jury niet beviel, want ze reden toch zo geweldig! Wát een onzin! Lips are sealed
Mijn punten zijn ook vaak genoeg tegengevallen, en ik reed gewoon met een kwpn-er, dan ging ik toch ook niet lopen roepen dat de jury vast niet van een donkerbruin paard, of kruising tuiger houdt?? Nee, dan pakte ik mijn protocol en keek waarom ik zulke punten kreeg, zodat ik daar zelf aan kon werken voor de volgende keer! Eigenlijk kon ik dan (bijna) altijd wel begrijpen waarom ik die punten had gekregen.

Het is heel jammer dat er zoveel gezeurd wordt over discriminatie in de ring, want er zijn genoeg koudbloeden te vinden in de ring die het wel leuk doen (zoals Mazzel bijvoorbeeld, van ACSM, die is zo snel zo goed vooruit gegaan, dat doet menig warmbloed hem niet na!). Zoek de fout eens eerst bij jezelf, dan pas bij de jury, als je goed genoeg rijdt haal je je punten echt wel, want dan kan geen jury om je heen! Knipoog

zit wel wat in Tong uitsteken

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:16

Mirjammie schreef:

Ik vind dat zeuren wel meevallen, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, niet alleen de koudbloedruiter, maar je hebt wel gelijk:
Citaat:
Zoek de fout eens eerst bij jezelf, dan pas bij de jury, als je goed genoeg rijdt haal je je punten echt wel, want dan kan geen jury om je heen! Knipoog

Mirjammie schreef:
Knipoog
jasmijn78 schreef:
We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn.

Wel leuk, dat we zo trots zijn toch!!!? Knipoog
jasmijn78 schreef:
Deze discussie gaat over of een koudbloed leuk is in de ring, en daaruit voortvloeiend beweren vele koudbloedliefhebbers dat koudbloeden prima dressuurpaarden zijn.
Ik denk niet dat alle koudbloeden prima dressuurpaarden zijn, ik heb er 4 maar ik vind ze niet allemaal geschikt Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 00:33

Mirjammie schreef:
Ik mag dan zelf geen jury zijn, ik schrijf wel vaak, en ik ben echt nog geen juryleden tegengekomen die een koudbloed minder punten geven puur omdat het een koudbloed is. Gestoord Knipoog

Nee, maar niet alleen koudbloeden worden wel eens afgekat, ook andere rassen..
maar goed, hier enkele door mij persoonlijk opgevangen jurymeningen over fjord..

Mijn fjord is door jury leden al betiteld als GEIT (werd wel 2 e met winst)
Andere opmerking was fjorden horen alleen voor de kar (werd 3 e met winst)
Is alleen zeer vervelend als je die mededeling van de jury al hebt gehoord
(omdat je bij het secretariaat hoort, en de jury niet weet dat jij op een fjord rond rijdt...)
nog voordat je je proef moet starten... dan ga je zo lekker je proef in....

Gelukkig kom je er vanzelf wel als je het verdient.. dus gewoon rijden!!
Niet z...ken

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 00:40

moniquelucky schreef:
Mirjammie schreef:
Ik vind dat zeuren wel meevallen, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, niet alleen de koudbloedruiter.

Dat zeuren wordt inderdaad ook wel door warmbloedruiters gedaan (maar dan eigenlijk nooit door ruiters die gewoon een correcte proef rijden, en eventuele fouten eerst bij zichzelf zoeken), maar toch duidelijk vaker door koudbloedruiters, als het even tegen zit wordt er toch al snel over de jury geklaagd. Dat is in ieder geval mijn ervaring... Maar daar kunnen we wel eeuwig een welles-nietes discussie over voeren, en dat is niet mijn bedoeling Knipoog

Ik vind in ieder geval tegenwoordig zowieso dat er een behoorlijke groep ruiters op wedstrijden is die niet een reeel beeld hebben van hun eigen kunnen en dus niet (snel) de fout bij zichzelf zoeken, maar de schuld voor lage punten bij de jury leggen.. (warm- en koudbloedruiters hoor).

moniquelucky schreef:
jasmijn78 schreef:
We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn.
Wel leuk, dat we zo trots zijn toch!!!? Knipoog

Natuurlijk, al kan het soms wat overweldigend overkomen Knipoog

@ Sjolvir: In kwpners zit onderling ook ontzettend veel verschil, en iedere jury houdt toch van iets anders, ik heb ook weleens opmerkingen gehad, maar als ik netjes reed kreeg ik gewoon mijn punten hoor. Als ik jou was zou ik dan juist die jury eens laten zien wat je koudbloed kan, positief verassen zeg maar. En tussen een opmerking maken en daadwerkelijk lagere punten geven zit nog altijd een heel verschil! Al is het natuurlijk niet leuk, maar geloof me, ook over kwpners worden allerlei opmerkingen gemaakt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:04

over het paard wat ik lease(zo'n saaie kwpn Knipoog ) word ook genoeg gekletst,daar hoeft het geen koudbloed voor te zijn.

vraag me af waarom sommigen koudbloeden zo heftig verdedigen?
JIJ vind ze leuk,daar gaat het dan toch om?

en mijn favoriete ras is ook een fjord,en nu rij ik een kwpn!dus het kan allebei Knipoog

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:13

@Snoevie haha ik rij ook 1 kwpn merrie (v.ooseven)
een 2 fjorden met rijan ben ik m2+1 zondag wetstrijd
een die ander recreatie ofzo iets Tong uitsteken

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:22

Snoevie schreef:

Idd, omdat iemand het leuk vind, heeft die niet graag dat er minderwaardig over word gedaan, dat word hier absoluut niet gedaan, maar ik heb ooit ik denk 1/2 jury's meegemaakt die echt lage punten gaven, en die echt zaten af te katten om het zo maar te zeggen, ze zeiden gewoon van als je hoge punten wilt, moet je op een kwpn rijden(hun woorden, ik moest schrijven bij die man, maar toen ik zei dat ik een fjord reed was hij ineens stil, dat was wel grappig) ik zeg niet dat alle jury's dit doen, bij lange na niet!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:29

gelukkig niet idd!tuurlijk zitten ze er tussen,maar ik heb veel ervaring met schrijven en helpen op officiele wedstrijden,en gelukkig maak ik het haast nooit mee en hier op stal staat een fjord die met zijn eigenaresse regelmatig winstpunten rijdt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:29

Snoevie schreef:
gelukkig niet idd!tuurlijk zitten ze er tussen,maar ik heb veel ervaring met schrijven en helpen op officiele wedstrijden,en gelukkig maak ik het haast nooit mee en hier op stal staat een fjord die met haar eigenaresse regelmatig winstpunten rijdt.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:48

Snoevie schreef:

Haha!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:23

Snoevie schreef:
gelukkig niet idd!tuurlijk zitten ze er tussen,maar ik heb veel ervaring met schrijven en helpen op officiele wedstrijden,en gelukkig maak ik het haast nooit mee en hier op stal staat een fjord die met zijn eigenaresse regelmatig winstpunten rijdt.

ben ook best wel geschrokken toen, dat zo'n officiele jury dat zei, gelukkig daarna nooit meer meegemaakt!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:09

die ene keer dat ik het meemaakte,heb ik er ook wat van gezegd.
maar dat zal ik ook doen als ze iets anders raars over een ander paard zeggen.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:48

idd, dat is ook logisch, maar dat moment stond ik echt met me mond vol tanden van WAT?!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:53

het is ook zeer schunnig dat zulke mensen er zijn.

laatst schreef ik voor een leuke mevrouw(mw van Tunen)en die was zelf dol op friezen en vond het juist leuk als er een haf/fjord binnenkwam.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:08

ah dat is dan weer iets positiefs, wat mij is opgevallen tot nu toe is dat jury's wel vaak chagrijnig lijken/zijn, ik weet het ook niet hoe het komt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:34

haha nou die mevrouw was echt heel leuk,leek het ook met plezier te doen!
maar veel mensen zijn idd erg chagrijnig ja Tong uitsteken