Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:40

Wij zijn ook niet blij met deze wijze, maar geluk bij een ongeluk, omdat ons meetmoment maar 1 dagdeel is en we een beperkt aantal starts is zijn de kosten ongeveer gelijk als dat we wedstrijdafdracht zouden moeten betalen.

Als we straks weer gewone wedstrijden mogen organiseren schakel je het betalen uit en kost het je ook niets.

@ mylittlejoy - Als Z ruiter heb je inderdaad pech, maar voor de B-M ruiters hebben ze wel enorm veel werk verzet door het te laten filmen van de proeven. Die infrastructuur zal genoeg gekost hebben. Daar heb jij niets aan, klopt, maar geen enkele stap richting de leden is niet waar.

Daarnaast zijn ze erg actief in het zoeken naar mogelijkheden om de lessen, activiteiten en meetmomenten op te kunnen starten. De protocollen die je nodig hebt voor de gemeente maken ze ook nog eens voor je zodat je dit niet zelf meer hoeft te bedenken.
Hadden ze ook niet kunnen doen, dan hadden we iig tot september niets kunnen doen.

Je kan niet iedereen tevreden maken en de manier waarop kan je je vraagtekens bij hebben, maar stellen dat ze op hun gat zitten en niets doen vind ik niet eerlijk gesteld.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 29-05-20 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:50

Ik heb het inmiddels uitgezocht.

Je gaat een contract van een jaar aan. Tot 1 september ben je verplicht via online betalen te organiseren.
Als na 1 september wedstrijden weer toegestaan zijn dan kun je bij het aanvragen van wedstrijd weer 'contant op wedstrijd' kiezen en is het niet meer verplicht online te betalen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:38

De KNHS heeft geluisterd naar de feedback:

Citaat:
De KNHS heeft veel vragen gekregen over het verplicht online betalen voor de inschrijving van beoordelings- en meetmomenten. We hebben goed geluisterd naar de constructieve opmerkingen van meedenkende organisaties en verenigingen. Daarom hebben wij besloten deze voorwaarde op twee punten aan te passen.

50% korting op het tarief
De KNHS geeft 50% korting op het tarief dat het online betalen via Mijn KNHS met zich meebrengt. Dit tarief geldt tijdens de corona maatregelen, dus totdat er wedstrijden mogen worden georganiseerd. Dit geldt uiteraard ook voor de grote groep van organisaties die zich al had aangemeld.

Andere betaalsystemen toegestaan
Organisatoren van een beoordelings- en meetmoment voor winstpunten mogen zelf bepalen hoe zij de betaling van inschrijfgeld faciliteren. De KNHS adviseert daarbij met klem om dit online te laten plaatsvinden.

Lees hier het hele bericht:

https://www.knhs.nl/…/andere-betaalsystemen-voor-beoordeli…/

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/andere-betaalsystemen-voor-beoordelings-en-meetmomenten-toegestaan/?fbclid=IwAR2T26RcDfw6jDQrGt4wn49ewJH8nVDlep7DoTq6Mu0SIlgLOKHua5fSs-s

Vind ik wel heel positief. Ze hebben denk ik een mis inschatting gemaakt: gedacht: mooi, dat is handig, hebben we, uniform, dan krijgen we het snel geregeld in deze tijd. Maar de weerstand was veel groter dan verwacht.
Heel goed dat ze het dan weer aan durven passen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:15

Begrijp ik goed dat we dus toch contant mogen en als je gebruik maakt van het betalingssysteem dat je dan 5% afdraagt ipv 10%?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:26

Ja, zo lees ik het in ieder geval wel. Onze vereniging was nog niet aangemeld maar waren ze wel mee bezig. Geen idee of we dit nu wel of niet doen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:41

Dat klopt inderdaad PSvanLot.

Ik heb nog even gemaild, er is zowiezo geen afdracht verschuldigd zolang het geen officiële wedstrijden zijn. En het is niet mogelijk om het betalen te combineren, dus gedeelte via online en gedeelte contant.

Ik zag ook dit voorbij komen op Facebook, gebruikt iemand dit al?
https://www.equicompetition.nl/

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:06

Wij gaan het voor de wedstrijd van juni wel gebruiken. Met de 5% komen we er denk ik heel mooi mee uit en ik vind het wel handig als ik niemand meer na hoef te mailen over het afmelden na sluiting en niet betaald hebben etc.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:12

Wij gaan het ook gewoon gebruiken voor juni. 5% vind ik wel weer een redelijk bedrag.

Hoe gaat het bij jullie met goedkeuren door de regio?
(alle wedstrijden waren geannuleerd, dus aanvragen moeten opnieuw). Maar het hangt nu dus bij de regio. Na mijn appjes zei ze dat ze het " een dezer dagen ging doen" .
Maar iemand van de kring zei dat ze pas dinsdag gingen vergaderen over hoe ze het gingen doen. Al met al wel een beetje een bottleneck nu. (ik had gehoopt dat ze dat iets sneller zouden regelen :o )

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:14

Onze meetmomenten werden eigenlijk dezelfde dag nog goedgekeurd door de regio

We hadden we dezelfde data aangehouden als de normale wedstrijden.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:16

ok dat is wel super fijn!

ik wacht het weekend maar even af. en anders ga ik bij de KNHS aan de bel trekken.
Het kan hopelijk niet zo zijn dat we allemaal ons uiterste best doen om snel van alles te organiseren, en dat het dan blijft hangen op de regio.....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:47

Ik hoop ook vandaag nog op goedkeuring...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:20

Welke regio zit jij?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:48

Ik ben echt blij dat het betaalsysteem van de knhs niet langer verplicht is. Had al wel de aanvraag gedaan maar nog geen stukken ingestuurd en ga dat nu ook niet meer doen. Was ook bang dat we het daardoor qua tijd niet gingen redden. Voordat ik alle uittreksels, legitimatie, etc. van de betrokken bestuursleden / penningmeester had ontvangen...

We stellen nu gewoon vooraf startgeld overmaken verplicht. Wellicht nog met een opslag als ze het voor de wedstrijsdatum nog niet hebben overgemaakt?

Onze aanvraag naar de gemeente is vandaag de deur uit gegaan. Moest eerst goedgekeurd worden door het bestuur van de club. Nu maar hopen dat we snel reactie krijgen.. Maar ik heb gehoord dat we niet de snelste /makkelijkste gemeente hebben op dit gebied dus afwachten maar..

Hebben jullie voor het invoeren / aanvragen bij de regio eerst toestemming van de gemeente af gewacht of de aanvraag bij de regio alvast in gang gezet?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:16

Wij hebben het nu toch op betalen op wedstrijd staan. Contant gepast of via pin.
Het loopt echt meteen als een tierelier! Super leuk voor de deelnemers en zeker ook voor ons.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:23

PSvanLot schreef:
Wij hebben het nu toch op betalen op wedstrijd staan. Contant gepast of via pin.
Het loopt echt meteen als een tierelier! Super leuk voor de deelnemers en zeker ook voor ons.

Hebben jullie het startgeld nu ook aangepast (verlaagd) ivm geen prijsuitreiking? Wij twijfelen nog wat..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:24

Debbie schreef:
PSvanLot schreef:

Hebben jullie het startgeld nu ook aangepast (verlaagd) ivm geen prijsuitreiking? Wij twijfelen nog wat..

Jazeker. We vragen 10 euro per proef ipv 12

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:34

Kelan schreef:
Welke regio zit jij?

Was dat voor mij? Wij zitten in NH.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:26

Ik heb eerst goedkeuring van de gemeente afgewacht. En daarna het verzoek bij de regio ingediend.
Maar onze gemeente is heel flitsend. Had binnen een paar uur antwoord en goedkeuring.
Helaas zit ik hier nu al 3 dagen op goedkeuring van de regio te wachten...

Ach ja, zo heeft iedereen (helaas) zijn eigen trage schakel in de keten.

ingvdh schreef:
Kelan schreef:
Welke regio zit jij?

Was dat voor mij? Wij zitten in NH.

Was eigenlijk voor PSvanLot, maar vind het ook fijn van anderen hier te weten. Omdat de regio hier (Gelderland) zo traag is :(

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:01

Wij horen bij Zeeland.

We laten startgeld gelijk.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:11

Vanmiddag hadden wij alles voor akkoord! Gemeente en regio, dus de inschrijving hebben we gelijk open gezet. Springen voor 19 en 20 juni. Voor 21 juni dressuur hebben we nog geen akkoord van de regio, terwijl dit wel ons wedstrijd weekend is. Nog even wachten tot dinsdag en dan er maar is achteraan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:14

Ik zit in ZH en bij mij hangt het op de regio. Vanmiddag 6 meetmomenten ingepland, twee in juni, twee in juli en twee in augustus.

Ons startgeld is normaal 12,50 paard waarbij leden 2,5 korting krijgen en 7,50 pony.

We hebben het startgeld nu op tien euro gezet voor de paarden, geen korting eigen leden en nog steeds 7,50 pony. Ter compensatie geven we elke starter een waardebon van 2,50 startgeld, in te wisselen op een reguliere wedstrijd. Zo komen we ze toch wat tegemoet.

Ik hou de meetmomenten wel kleinschalig dus 15 combinaties, max 30 starts per keer. Ik heb er drie op donderdagavond gezet en 3 op zaterdag.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:38

Kelan schreef:
Ik heb eerst goedkeuring van de gemeente afgewacht. En daarna het verzoek bij de regio ingediend.
Maar onze gemeente is heel flitsend. Had binnen een paar uur antwoord en goedkeuring.
Helaas zit ik hier nu al 3 dagen op goedkeuring van de regio te wachten...

Ach ja, zo heeft iedereen (helaas) zijn eigen trage schakel in de keten.

Was eigenlijk voor PSvanLot, maar vind het ook fijn van anderen hier te weten. Omdat de regio hier (Gelderland) zo traag is :(

In Noord Brabant. Daar zijn ze erg snel!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:38

Wij hebben voor alles 10 euro.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:30

oei jullie hebben hoge startgelden zeg. Wij vragen normaal voor paarden B en L 8 euro, voor M 9 euro.
Bij de pony's zitten we er een euro onder. Ik ga ook even kijken wat de andere verenigingen hier in de buurt gaan doen. En dan nog een datum prikken.
Wij hadden normaal gesproken 5, 6 en 7 juni concours, maar dat had ik lang geleden al afgelast. Dus nu een beetje kort dag om dan iets te doen.
Wij hebben normaal 4 ringen op gras, maar ga nu 2 ringen op zand doen en dan losrijden op gras.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:59

Wij hebben ook alles 10 euro.
Qua kosten voor ons zit er geen verschil tussen pony/paard/B of Z. Dit zijn onze normale prijzen.

We zetten de eerste keer maar 1 ring uit, maar als er straks veel meer starts komen kunnen we er 2 uitzetten. Alles op zand.