Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:04

volgens mij verstaat Jasmijn iets heel anders onder goed presteren in de ring dan velen hier, en daar komt de discussie steeds weer vandaan. Een keer het M1 winnen is wat anders dan een superdressuurpaard hebben. Als ik een keer een B parcours win, roep ik ook niet meteen dat alle KWPN-ers Aken kunnen winnen.

Ik las van de week een stukje in de Hoefslag van een Haf (of Fjord?) Beer die in het ZZ-L net iets boven de 60 % had gescoord. Opmerking van de jury was dat het beeld en de oefening erg correct werden uitgevoerd en daarmee veel zessen en een enkele zeven scoorde, en zo dus aan dat wp kwam.

Over Jolanda & Guusje laat ik me niet meer uit nadat ik in 2002 haar demo in Wanroy hebben mogen aanschouwen Lips are sealed

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:06

wel dat is dan toch niet slecht?

je moet een paard aardig goed rijden imo wil je een paard in de zzl een winstpunt laten rijden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:08

ik heb toch niet gezegd dat dat niet knap is. Ik vind het een hele prestatie en heb het juist aangehaald als een voorbeeld van een koudbloed in de hogere dressuursport.

Niet meteen aannemen dat iets rottig bedoeld is Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:13

Siria schreef:
Viv met Tjody L2
Saskia met Sjors L2
Evalien met Svenna L2
Stalgenootje Ellebel L2
Manon Biesta met Phoebe L2
Vivian Noteboom met micky L2 ????
Rolanda van Eijk met Nick L2
Yvette Verlaan met Minouk L2
Annemiek met Luuk L2
Oria van Roosmalen met Karina L2
Dominique Kuiper met Sjolvir L2
Irma van Aarden met Valebu L2
Tessa met Saffier L2
Lotte met Ody L2
Marcella met Sunhild L2

En....ik met Bjorn L1(meestal bij de eerste 10 van de ong. 26 deelnemers, ook vaak 1e of 2e met over de 200 punten) en Par L2!!!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:14

Lielle schreef:
ik heb toch niet gezegd dat dat niet knap is. Ik vind het een hele prestatie en heb het juist aangehaald als een voorbeeld van een koudbloed in de hogere dressuursport.

en het ging er toch om of de jury een koudbloed leuk vind en niet of ze altijd als beste mee kunnen en altijd meedoen aan kampioenschappen etc.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:14

ik blijf bij mijn op merking !
dat jolanda niet mijn voor beeld is kwa rijden !!egt niet
wie wel mijn voor beeld is kelly met taco een linda met de fjord de naam vergeten Bloos een albert met pjoter Knipoog
Laatst bijgewerkt door Rijan_ op 18-05-07 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:15

moniquelucky schreef:
Siria schreef:
Viv met Tjody L2
Saskia met Sjors L2
Evalien met Svenna L2
Stalgenootje Ellebel L2
Manon Biesta met Phoebe L2
Vivian Noteboom met micky L2 ????
Rolanda van Eijk met Nick L2
Yvette Verlaan met Minouk L2
Annemiek met Luuk L2
Oria van Roosmalen met Karina L2
Dominique Kuiper met Sjolvir L2
Irma van Aarden met Valebu L2
Tessa met Saffier L2
Lotte met Ody L2
Marcella met Sunhild L2

En....ik met Bjorn L1(meestal bij de eerste 10 van de ong. 26 deelnemers, ook vaak 1e of 2e met over de 200 punten) en Par L2!!!

als je op het lijstje wilt moet je je aanmelden op fjordenwereld en dat daar zeggen Knipoog

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:15

Rijan_ schreef:
ik blijf bij mijn op merking !
dat jolanda niet mijn voor beeld is kwa rijden !!egt niet
wie wel mijn voor beeld is keely met taco een linda met de fjord de naam vergeten Bloos een albert met pjoter Knipoog

oke ja ik weet het niet ik heb die jolanda nog nooit zien rijden, dus ja maar begin nu toch wel benieuwd te worden, na al die zo verdeelde meningen Tong uitsteken

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:18

jaa eigenlijk wil ik haar nu nog liever iin het echt zien rijden Clown

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:19

jasmijn78 schreef:
Als je uitrekent hoeveel er per ras officieel uitgebracht worden en welk percentage daarvan de Z haalt kun je het ene ras gemakkelijk vergelijken met het andere ras. Gewoon even omrekenen naar percentages, dan weet je genoeg.

Dit topic gaat of het leuk is om een koudbloed in de ring te hebben, toch niet hoe ze het doen in het Z?

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:20

Siria: ik stuur je wel een pb met filmje er in Knipoog als ze nog kan vinden denk het wel

sorry typ fout het is geen keely maar KELLY Tong uitsteken

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:21

Rijan_ schreef:
Siria: ik stuur je wel een pb met filmje er in Knipoog als ze nog kan vinden denk het wel

sorry typ fout het is geen keely maar KELLY Tong uitsteken

oke isgoed Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:29

Siria schreef:
Lielle schreef:

en het ging er toch om of de jury een koudbloed leuk vind en niet of ze altijd als beste mee kunnen en altijd meedoen aan kampioenschappen etc.

zo begon de discussie in 1e instantie, maar er wordt nu regelmatig geroepen dat koudbloeden uitstekend geschikt zijn voor de dressuur en dat wordt door anderen bestreden. En dat probeer ik te verhelderen.

@MoniqueLucky e.a:
ik vind persoonlijk dat ieder zelf moet weten wat hij start in de ring maar mijn voorkeur gaat niet uit naar koudbloeden, gewoon mijn smaak niet; dus, nee ik vind het niet leuk. Om nog maar even op de vraag in de titel in te gaan. Maar dan slaat de discussie wel erg snel dood, nietwaar Knipoog

/edit
typo
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-05-07 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:32

jasmijn78 schreef:
Weer zoveel pagina's verder...

We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn. Over hoe gaaf stang en trens wel niet staat bij een koudbloed, over hoe stom sommige mensen wel niet zijn die zo hun bedenkingen hebben bij een koudbloed in de dressuur. En over wat een Z-ruiter allemaal zou moeten kunnen.

Maar het ECHTE 'bewijs' dat een koudbloed leuk in de ring is, zijn aantoonbare prestaties. En die heb ik nog steeds niet echt voorbij zien komen... En onder prestaties versta ik geen clubwedstrijdje, geen onderling wedstrijdje en ook geen net aan winstpuntje op een officieel achteraf wedstrijdje waar de rubrieken maar minimaal gevuld zijn.

Hoe doen de koudbloeden het op de kringkampioenschappen? Op de regionale kampioenschappen, op de hippiade? Op de grotere wedstrijden met rubrieken van 25 deelnemers? Als je de mensen met hun bedenkingen over koudbloeden in de dressuur wilt overtuigen, dan kun je dat niet beter doen dat met keiharde feiten van koudbloeden die op de grotere wedstrijden in de hogere klasses het tegendeel bewijzen. Maar aangezien niemand daar in 44 pagina's nog mee gekomen is....

Nou dan zal ik daar maar eens mee komen Knipoog
Ik ben met Tarja (fjord) drievoudig Zeeuws kampioen geworden outdoor in de klasse B, L2 en M2 reserve kampioen!! Ik heb 2x met mijn fjord in 2005 en 2006 deel mogen nemen aan de hippiade in de klasse L2 en M2. In de klasse L2 heb ik met haar een 6de plaats behaald en vielen we in de prijzen op het NK!!
Joske met Vuran heeft meegedaan in het vietal op de hippiade.
Er zijn dus toch koudbloeden die de hippiade halen Knipoog

In de klasse L1 behaalde ik een 2de plaats op Indoor zeeland waar meer dan 25 deelnemers aan mee deden! Zie verder profiel!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:37

_tarja_:@ jouw was ik vergeten er bij te zetten je heb echt een mooi fjord mijn complimenten Knipoog Haha!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:07

wauw wat een resultaten tarja, ook een geweldige fjord(heb in je profiel gespiekt Pling )

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:09

soms wel leuk om te zien in een btje maar verder niet net zoals van die c pony's met geen passende ruiter erop vind ik ook niet leuk om te zien Knipoog

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:35

@ Jasmijn 78
Waarom verschilt het mennen dressuur van de dressuur onder het zadel. In het Z dressuur mennen moeten ook galopwissels getoond worden, uitgestrekte stap, draf en galop, keertwendingen, etc.
Een galopwissel is zelfs voor de koets moeilijker dan onder het zadel: je hebt alleen je leidsels, zweep en stemhulp. Cool

Jouw vraag over de Haflingers: Vingers aflikken
Neem als voorbeeld:
Mazzel ACSM hier op bokt is in anderhalf jaar van de B naar de Z1 gegaan. Ze heeft de Horse & Co competitie gewonnen en rijdt in juni haar pas de deux met Anky van Grunsven. Ach gut
Merlin (11 jaar) is in september 2006 voor het eerst Z1 gestart. Hij loopt nu Z2 met 29 wp bij de pony's en Z2 met 3 wp bij de paarden. Vork

VOlgens mij heb je echt een beeld van een koudbloed dat ze niet vooruit te branden zijn of zo. Ik zou zeggen: stijg eens op op een koudbloed en voel eens hoeveel power zo'n paard heeft.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:07

_tarja_ schreef:
jasmijn78 schreef:
Weer zoveel pagina's verder...

We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn. Over hoe gaaf stang en trens wel niet staat bij een koudbloed, over hoe stom sommige mensen wel niet zijn die zo hun bedenkingen hebben bij een koudbloed in de dressuur. En over wat een Z-ruiter allemaal zou moeten kunnen.

Maar het ECHTE 'bewijs' dat een koudbloed leuk in de ring is, zijn aantoonbare prestaties. En die heb ik nog steeds niet echt voorbij zien komen... En onder prestaties versta ik geen clubwedstrijdje, geen onderling wedstrijdje en ook geen net aan winstpuntje op een officieel achteraf wedstrijdje waar de rubrieken maar minimaal gevuld zijn.

Hoe doen de koudbloeden het op de kringkampioenschappen? Op de regionale kampioenschappen, op de hippiade? Op de grotere wedstrijden met rubrieken van 25 deelnemers? Als je de mensen met hun bedenkingen over koudbloeden in de dressuur wilt overtuigen, dan kun je dat niet beter doen dat met keiharde feiten van koudbloeden die op de grotere wedstrijden in de hogere klasses het tegendeel bewijzen. Maar aangezien niemand daar in 44 pagina's nog mee gekomen is....

Nou dan zal ik daar maar eens mee komen Knipoog
Ik ben met Tarja (fjord) drievoudig Zeeuws kampioen geworden outdoor in de klasse B, L2 en M2 reserve kampioen!! Ik heb 2x met mijn fjord in 2005 en 2006 deel mogen nemen aan de hippiade in de klasse L2 en M2. In de klasse L2 heb ik met haar een 6de plaats behaald en vielen we in de prijzen op het NK!!
Joske met Vuran heeft meegedaan in het vietal op de hippiade.
Er zijn dus toch koudbloeden die de hippiade halen Knipoog

In de klasse L1 behaalde ik een 2de plaats op Indoor zeeland waar meer dan 25 deelnemers aan mee deden! Zie verder profiel!

Mooie resultaten en een mooie fjord!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:10

Lielle schreef:
ik vind persoonlijk dat ieder zelf moet weten wat hij start in de ring maar mijn voorkeur gaat niet uit naar koudbloeden, gewoon mijn smaak niet; dus, nee ik vind het niet leuk. Om nog maar even op de vraag in de titel in te gaan. Maar dan slaat de discussie wel erg snel dood, nietwaar Knipoog

/edit
typo

Je hebt gelijk dat de discussie dan snel over is.
Jammer dat het je smaak niet is, maar tja ieder zijn eigen smaak, ik vind het heel leuk en een leuke afwisseling, Maar ik vind de meeste paarden wel leuk, maar kijk om je heen, genoeg koudbloeden in de sport en met goed resultaat!!! Knipoog Haha!
Afbeelding
Hier mijn fjord waar ik net mee ben begonnen met wedstrijden, voor meer foto ;s zie FAW Bjorn@work, dit was de tweede wedstrijd van een paar weken geleden in de L1, mijn zit is hier slecht maar Bjorn was een kanon onder me, maar het proefje ging goed, hij loopt teveel op de voorhand maar ik vond het Voor een L1 proef wel redelijk uitzien, nu krijg ik vast veel comentaar, maar ik ben tevreden en je ziet het paard heeft plezier in het werk. Ik haalde hier 183 punten, vorige keer 185 punten, en daarvoor 198, 202, enz.Ik start met een andere fjord L2, lekker ding he, die koudbloed Knipoog Haha!
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 18-05-07 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:16

ik vind het wel leuk,, maarja wat ik vind heeft niemand wat aan toch?? het gaat erom wat de jury ervan vind!!

En eerlijk is eerlijk.. een echte sport paard bijv Kwpn-er hoeft niet beter te zijn dan een fjord of haflinger etc. etc.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:17

En ik vind persoonlijk dat die foto hierboven van die fjord wel wat heeft:o

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:19

_Mevrouwtje_ schreef:
En ik vind persoonlijk dat die foto hierboven van die fjord wel wat heeft:o

Dank je Knipoog

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:25

Ach zoveel mensen zoveel smaken denk ik. Als de koudbloeden niks waard waren in de sport zouden er niet zoveel meelopen op alle niveaus denk ik Haha!
Persoonlijke voorkeur hou je altijd. Zelf hou ik ook niet van bepaalde rassen of soorten paarden. So what? Ik vind het leuk voor de eigenaar van een dergelijk paard als ze leuk presteren, ook al zou ik me er nooit mee vertonen. Laat staan dat ik rassen of soorten zou gaan bekritiseren. Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft. En ik denk dat het gros van de juryleden capabel genoeg is om te beoordelen of het paard in kwestie in de ring voldoet aan de gestelde normen of niet.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:28

Sythaa schreef:
Ach zoveel mensen zoveel smaken denk ik. Als de koudbloeden niks waard waren in de sport zouden er niet zoveel meelopen op alle niveaus denk ik Haha!
Persoonlijke voorkeur hou je altijd. Zelf hou ik ook niet van bepaalde rassen of soorten paarden. So what? Ik vind het leuk voor de eigenaar van een dergelijk paard als ze leuk presteren, ook al zou ik me er nooit mee vertonen. Laat staan dat ik rassen of soorten zou gaan bekritiseren. Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft. En ik denk dat het gros van de juryleden capabel genoeg is om te beoordelen of het paard in kwestie in de ring voldoet aan de gestelde normen of niet.

Helemaal mee eens!!! Haha!