Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karadja3 schreef:Werden er ook vragen gesteld op de pvb over aftekeningen aan hoofd en benen? En moet je bij beengebreken ook vertellen wat de oorzaak is ? Brrrr erg zenuwachtig,morgen is de grote dag !!!!
Karadja3 schreef:@zsazsa bedankt voor je reactie ! Dus jij kreeg niks over de aftekeningen? Was bij jullie iedereen geslaagd voor pvb en lesgeven?
Karadja3 schreef:Werden er ook vragen gesteld op de pvb over aftekeningen aan hoofd en benen? En moet je bij beengebreken ook vertellen wat de oorzaak is ? Brrrr erg zenuwachtig,morgen is de grote dag !!!!
MissCharlie schreef:Karadja3 schreef:Werden er ook vragen gesteld op de pvb over aftekeningen aan hoofd en benen? En moet je bij beengebreken ook vertellen wat de oorzaak is ? Brrrr erg zenuwachtig,morgen is de grote dag !!!!
Bij ons is iedereen geslaagd. Terwijl er ook een aantal waren die veel niet meer wisten.
Bij mij werd dit gevraagd: onderdelen hoef en hoefijzer. Beenstanden (niet allemaal). Onderdelen zadel en hoofdstel. Beengebreken, of ze hard en zacht zijn en waar ze exact zitten. Exterieur vanaf hals tot staart. Maar ook alle botten en gewrichten van de benen....
Anderen moesten ook paard voorbrengen, heb ik niet hoeven doen. Aftekeningen heeft niemand gehad. Oorzaak beengebreken ook niet.
Liin schreef:bij mij werd hetzelfde gevraagd als bij misscharlie, maar dan wel alle beenstanden, ook nog paard voorbrengen en hoeven optillen en paardenknoop maken. Ook moest ik wel oorzaak beengebrek en het verschil tussen bolspat en spat.
Hoofdstel moest ook de passant en knevel benoemd worden (geen idee hoe je deze woorden schrijft)
Liin schreef:ja geloof dat het zo heette, en passant oid was zo'n riempje (die wist trouwens maar 1 iemand, het is niet dat je erop zakt)
exterieur staat in de theorie een plaatje met namen erbij! ik heb ook gewoon bij mn paardjes nog een keer gekeken, denk dat je het meeste ook al wel weet zijn geen hele rare dingen
) 

Bij mij werd exterieur gevraagd, beengebreken aan het achterbeen, welke, waar en hoe ze ontstaan. En de onderdelen zadel en hoofdstel