Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Florentine_

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:33

Dan is dat de eerste keer dat Anky als een 'paashaas'? op haar paard zit. want ik vind haar echt super rijden, zie haar in de wedstrijdring nooit trekken of plukken. en zo hoort t Lachen

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:34

En, aangezien Anky vaak wereldkampioen is geweest, lijkt het me ook niet dat zij een slechte ruiter is.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:35

heb het ook niet over haar in de ring .. maar over ruiters die toch in haar rubiek zitten ...

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:41

ja Jolanda is echt niet de enigste Knipoog

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:44

Nee dat wou ik maar eventjes zeggen;) want iemand zei in de Z moet dat toch niet meer kunnen ik wil aangeven dat het op het hoogste niveau net zo erg is en soms wel erger .. reken maar dat die paarden op hun donder krijgen hoor na de proef en niet zon beetje ... heb zat meegemaakt en zal het volgend jaar op een bekende Dressuurstal vanuit Deurne zeker met eigen ogen mee gaan maken.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:54

Weer zoveel pagina's verder...

We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn. Over hoe gaaf stang en trens wel niet staat bij een koudbloed, over hoe stom sommige mensen wel niet zijn die zo hun bedenkingen hebben bij een koudbloed in de dressuur. En over wat een Z-ruiter allemaal zou moeten kunnen.

Maar het ECHTE 'bewijs' dat een koudbloed leuk in de ring is, zijn aantoonbare prestaties. En die heb ik nog steeds niet echt voorbij zien komen... En onder prestaties versta ik geen clubwedstrijdje, geen onderling wedstrijdje en ook geen net aan winstpuntje op een officieel achteraf wedstrijdje waar de rubrieken maar minimaal gevuld zijn.

Hoe doen de koudbloeden het op de kringkampioenschappen? Op de regionale kampioenschappen, op de hippiade? Op de grotere wedstrijden met rubrieken van 25 deelnemers? Als je de mensen met hun bedenkingen over koudbloeden in de dressuur wilt overtuigen, dan kun je dat niet beter doen dat met keiharde feiten van koudbloeden die op de grotere wedstrijden in de hogere klasses het tegendeel bewijzen. Maar aangezien niemand daar in 44 pagina's nog mee gekomen is....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:05

Hoezo bewijzen? Ik rijd geen kampioenschappen en ook niet altijd aan de top, maar kan wel meekomen met mijn haf. Ik rijd voor de lol en dat is niet afhankelijk van top prestatie's.

Als ik aan de top wou rijden had ik wel een ander paard gekocht.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:21

Charos schreef:
Ik rijd geen kampioenschappen en ook niet altijd aan de top, maar kan wel meekomen met mijn haf. Ik rijd voor de lol en dat is niet afhankelijk van top prestatie's.

Dat is natuurlijk helemaal leuk voor jou. En dat is je goed recht. Maar de discussie gaat niet over of je lol kan hebben met je paard zonder dat je leuke prestaties neerzet.

Deze discussie gaat over of een koudbloed leuk is in de ring, en daaruit voortvloeiend beweren vele koudbloedliefhebbers dat koudbloeden prima dressuurpaarden zijn. En als je die stelling wilt onderbouwen moet je met harde feiten komen. Dan kan niemand daar meer omheen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:36

Ik ben alleen thuis in de haflingerwereld en ik ken op dit moment
3 haflingers die in het Z2 paarden bovenin meerijden en 5 haflingers die bij de paarden Z1 bovenin meerijden. Ik rijd zelf met mijn Haflinger M dressuur mennen tegen KWPN-ers.
Als voorbeeld bij de ponies. Haflinger Merlin rijdt Z2 pony's en was bij de regiokampioenschappen Zuidwest dit voorjaar 5e achter toppony's als Power and Paint, Hertenshof Sunlight en Boss Bunter.

En dit zijn alleen de Haflingers die ik zelf ken. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Voor een klein stamboek als het Haflingerstamboek vind ik dit een goede score. Gezien het grote aantal KWPNers dat jaarlijks geboren wordt, haalt ook het gros de Z dressuur niet.

Ik vind dat een koudbloed net zoveel te zoeken heeft in de dressuurring als een warmbloed of volboed. En moge de beste winnen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:49

janouk schreef:
3 haflingers die in het Z2 paarden bovenin meerijden en 5 haflingers die bij de paarden Z1 bovenin meerijden.

Wat is bovenin? Bovenin in de zin dat ze wel eens een winstpuntje halen of in de zin van dat ze op kampioenschappen/grote concoursen in een groot deelnemersveld bovenin eindigen. Deze bewering is dus nog niet erg concreet.

janouk schreef:
Haflinger Merlin rijdt Z2 pony's en was bij de regiokampioenschappen Zuidwest dit voorjaar 5e achter toppony's als Power and Paint, Hertenshof Sunlight en Boss Bunter.

Dit is dus wel een concreet voorbeeld van een haflinger die goede prestaties neerzet.

Heb je nog meer concrete voorbeelden van andersoortige koudbloeden in de dressuur? Want onder koudbloeden verstaan we niet alleen haflingers. Maar ook Tinkers, belgen etc. (overigens vind ik een lux uitgevallen haflinger een heel ander verhaal dat een grove Tinker of een Belg, maar dat heb ik tig pagina's geleden al beargumenteerd)

janouk schreef:
Ik vind dat een koudbloed net zoveel te zoeken heeft in de dressuurring als een warmbloed of volboed. En moge de beste winnen.

Niemand zegt ook dat je niet met een koudbloed dressuur mag starten. De vraag is of koudbloeden potentie hebben in de dresuur.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:53

mijn derde wedstrijd, ring van 32 mensen, 201 punten en een vierde plaats, 1ste plaats 205

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:55

Citaat:
Niemand zegt ook dat je niet met een koudbloed dressuur mag starten. De vraag is of koudbloeden potentie hebben in de dresuur.

en of die er zijn, het zijn uitzonderingen, en je ziet ze niet vaak.....
maar je hebt ze wel degelijk....
net zoals je echt mega veel slechte kwpn'ers hebt voor de sport

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:43

jasmijn78 schreef:

We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn. Over hoe gaaf stang en trens wel niet staat bij een koudbloed, over hoe stom sommige mensen wel niet zijn die zo hun bedenkingen hebben bij een koudbloed in de dressuur. En over wat een Z-ruiter allemaal zou moeten kunnen.

Maar het ECHTE 'bewijs' dat een koudbloed leuk in de ring is, zijn aantoonbare prestaties. En die heb ik nog steeds niet echt voorbij zien komen... En onder prestaties versta ik geen clubwedstrijdje, geen onderling wedstrijdje en ook geen net aan winstpuntje op een officieel achteraf wedstrijdje waar de rubrieken maar minimaal gevuld zijn.

Hoe doen de koudbloeden het op de kringkampioenschappen? Op de regionale kampioenschappen, op de hippiade? Op de grotere wedstrijden met rubrieken van 25 deelnemers? Als je de mensen met hun bedenkingen over koudbloeden in de dressuur wilt overtuigen, dan kun je dat niet beter doen dat met keiharde feiten van koudbloeden die op de grotere wedstrijden in de hogere klasses het tegendeel bewijzen. Maar aangezien niemand daar in 44 pagina's nog mee gekomen is....

Oeeh, ik kreeg een link van dit topic en nu ga ik ook even reageren..
Ik rijd met mijn haflinger in de L2, we hebben bijna de punten voor de M1 en trainen ook op M niveau. Ik spring L. Op wedstrijden kom ik prima mee, ik rijd vaak in de prijzen en eindig meestal wel ergens bovenaan op de lijst. ik heb nog maar 1x meegedaan met de regionale kampioenschappen en dat was springen in de L cat DE deze winter, van de 40 deelnemers werden we daar 3e, en mochten door naar de Nederlandse. Daar ging het door mijn zenuwen helaas minder maar we zijn wel 29e van NL geworden. en dat met een haf bij het springen Haha!. Ze kunnen het echt wel Lachen

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:00

jasmijn78 schreef:

boe

Quote:
PONY'S

DRESSUUR
Mandy met Svenna B
Wopkje met Marius B
Elles Stemkens Upita B
Liesan vd. Asdonk Roelie B
Renate met Otto(Oger) B
Kim Graafland met Tommy B
Kim van Luttervelt met Lorens B

Denise met Tjody L1
Maike met Red Bull L1
Melanie de Graaf met Ukypsi L1
Lisanne met Tjelle L1
Ingrid met Harma L1
Anouk met Utvald L1
Renee vd Linden met Zazou(Roza) L1
Pascalle Dekker met Viking B

Bobby met Gaby L2
Marcella Merkelbach met Vestgard L2
Frederique merkelbach met varstad L2
Marin met Nimroy L2

Marlies met Joery M1
Annemarie met Muis M1
Mariska Walet met Rhebbel M1
Iris met Olke M1

Rosita met Nimroy M2
Martine met Lord M2
Marjolein met Kunar M2
Joske met Vuran M2

SPRINGEN
Milou met Petra B
Ingrid de Jong met Harma L (laatste jaar)
Marjolein met Kunar M

Samengesteld
Maartje Wilke met Loulou(Lowiese?) B

PAARDEN

DRESSUUR
Janine met Rian B
Machteld met Rocky B
Carolien met Yuri B
Marije met Hester B
Kim met Veline B
Dominique Kuiper met Unvajr B
Nifja Passmann met Wies B
Regina Hagens met Ramona B
Nynke met Dagmar B
Tobilover met Ninla vanaf juli '05????
Marieke Peele met Murphy B
Marijke met Tommy Magnum B
Pim met Tommy Magnum B
Danielle Jehoel met pino in de B
Margot Steinbruck met Rinske B
Murie21 met Murell B
Lourenza met Lana B
Joske met Utinka B
Danielle met Nikyta B
Esther Uittenbogaart met Ulisco B
Esther met Wodan B
Linda van 't Hoenderdal met Riantha B

Jolanda vd Spek met Roxanne L1
Marieke met Kjeld L1
Marieke met Naisven L1
Sandrien met Vera L1
Yvette met Olette L1
Sandra Savageot met Lukas L1
Ilona met Ido L1
Marjon Huyssoon met Orvik L1
Rolanda met panc L1
Neline met Voice L1
Martina met Ulljon L1
Evelien met Vickey L1
Miranda met Neraldo L1

Viv met Tjody L2
Saskia met Sjors L2
Evalien met Svenna L2
Stalgenootje Ellebel L2
Manon Biesta met Phoebe L2
Vivian Noteboom met micky L2 ????
Rolanda van Eijk met Nick L2
Yvette Verlaan met Minouk L2
Annemiek met Luuk L2
Oria van Roosmalen met Karina L2
Dominique Kuiper met Sjolvir L2
Irma van Aarden met Valebu L2
Tessa met Saffier L2
Lotte met Ody L2
Marcella met Sunhild L2

Krista met Ozar M1
Nienke met Tasja M1
Marion Borsboom met Ninja M1
Nicole met Iwan M1
Linda Gruteke met Marco M1
Cindy van Dijk met Uniek M1
Michelle met Nutar M1 (+9)
Janneke de Graag met Tarissa M1
??? met Ilva M1
??? met Lisa M1 (of M2)
Roanne Lagarde met Pedro M1
Bianca met rambo M1
Daniella met Lilian M1
Astrid met Marius M1
Chantal met Pomski M1
Milou met Petra M1
Lydia met Pelleborg M1
Marije met Saar M1
Claudia met Kventin M1
Evelien met Odin M1

Linda met Njarco M2
Veronique met Penny M2
Marijke met Perla M2
Ilonka Neefs met Jamie M2 (pensioen)
Fokelien met Jolanda M2
Lida Renema met Jens M2
Martine met Lord M2
Agnes met Pjôtr M2
Laura met Lisa M2

Barbara met Mik Z1
? met Leen Z1
Albert met Pjotr Z
Kelly met Taco Z1
Wendy met Ulrich Z1
Virginia met Banshee Z1

Amber van Ommeren met Pepper Z2
Suzan met Morris Z2
Jolanda met Guusje Z2
Mariska met McArt's Günther Z2
Ilonka Neefs met Mindy Z2

MENNEN
... met Viking B
? met Lorentz M2/Z ?
Lida Renema met Jens Z

SPRINGEN
Tessa met Saffier B Paarden

ENDURANCE

Suzanne en Morris klasse II (III startgerechtigd)
Vivian en Tjody klasse II
Denise met Tjody klasse II
Kitty van Hondel met Tobbe klasse II
Elles ter Boon met Nanke klasse II

Brig (km vreter) met Plinka klasse III (IV startgerechtigt)
Geritta den Besten met Uckey klasse III (IV startgerechtigt)
Annalynn Gordeau met Ilonka klasse III (IV startgerechtigt)

4-TALLEN DRESSUUR

Yvette, Bobby, Maaike, Marjon, Joske L

bron: fjordenwereld.nl (weet niet of ik dat mag plaatsen, maar anders haal ik het wel weer weg)

dit zijn alle mensen die op fjordenwereld hebben gemeld dat ze dressuur/springen rijden met hun fjord

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:02

Florentine_ schreef:
viewtopic.php?f=53&t=754814

dit heeft niks te maken met dit topic maar hebben jullie die foto's al gezien? ik was al fan van florencio maar nu alleen nog maar meer Haha! Haha! Haha! wat een geweeeeldig beest

haha geef mij Hermansen maar (maar daar heb je vast nog nooit van gehoord Tong uitsteken)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:01

@ Jasmijn 78
Ter aanvulling van de Fjorden: Jolanda heeft recent met haar Fjord ZZ licht gestart bij de subtop. Haha!

In de mensport doen de koudbloeden goed mee. Mijn instructrice rijdt met haar Haflingers ZZ dressuur tweespan en ZZ dressuur enkelspan.

De koudbloedenstamboeken zijn beperkte stamboeken, waar zo'n 1000 veulens per jaar van geboren worden. Dat staat niet in verhouding met het KWPN stamboek in Nederland waar duizenden veulens per jaar geboren worden. En veel KWPNers halen de Z dressuur ook niet.
Des te knapper dat koudbloeden de Z wel halen zou ik zo zeggen.

Ik weet niet wat jij voor een beeld heb van een koudbloed, maar ik schat zo in dat je er waarschijnlijk nog nooit één van dichtbij bekeken hebt en al helemaal niet gereden hebt. Je doet er zo minderwaardig over, alsof een koudbloed absoluut niet te rijden is. Ik denk dat je nodig je beeld van een koudbloed moet aanpassen. Knipoog

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:04

Siria schreef:
dit zijn alle mensen die op fjordenwereld hebben gemeld dat ze dressuur/springen rijden met hun fjord

Dat is een mooie opsomming. Maar verder zegt dat nog niet zo veel. Enkel welke combinaties in welke klassen uitkomen. Kun je ook aangeven hoe deze mensen het doen op kampioenschappen? (geen clubkampioenschappen en geen stamboekkampioenschappen). En hoe ze het doen op wedstrijden met stevig bezette rubrieken (minimaal 25 deelnemers per rubriek)? (liefst aan de hand van uitslagen, standen etc. en dan met name van de m2 tm de Z2)

Zoals in praktisch alle topics op bokt wordt beweerd is het namelijk niet zo heel ingewikkelt om de M of Z te halen. Gewoon elke week starten, enkele jaren achtereen. Maar M/Z starten of goed mee kunnen komen in de M/Z zijn nog twee hele verschillende dingen.

Kun je ook een relatie leggen naar het percentage fjorden die officieel uitgebracht worden en het percentage dat werkelijk de Z haalt? En die vergelijken met het percentage warmbloeden of KWPN-ers dat die uitgebracht worden en de Z halen? Dan weet je namelijk pas echt wat.

Als je antwoord kan geven op bovenstaande vragen, dan weet je pas echt hoe het met de (on)mogelijkheden van een koudbloed (in dit geval de Fjord) staat ten opzichte van warmbloeden.

Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar sportprestaties van de echte zwaardere koudbloeden zoals Tinkers, Belgen etc.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:09

janouk schreef:
@ Jasmijn 78
Ter aanvulling van de Fjorden: Jolanda heeft recent met haar Fjord ZZ licht gestart bij de subtop.

Yeah, I now... En twee verliespunten gereden. So whats your point???

janouk schreef:
In de mensport doen de koudbloeden goed mee. Mijn instructrice rijdt met haar Haflingers ZZ dressuur tweespan en ZZ dressuur enkelspan.

Maar dat geloof ik graag hoor. Maar dit topic gaat over dressuur en niet over mennen.

janouk schreef:
De koudbloedenstamboeken zijn beperkte stamboeken, waar zo'n 1000 veulens per jaar van geboren worden. Dat staat niet in verhouding met het KWPN stamboek in Nederland waar duizenden veulens per jaar geboren worden. En veel KWPNers halen de Z dressuur ook niet.

Als je uitrekent hoeveel er per ras officieel uitgebracht worden en welk percentage daarvan de Z haalt kun je het ene ras gemakkelijk vergelijken met het andere ras. Gewoon even omrekenen naar percentages, dan weet je genoeg.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:16

janouk schreef:
Ik weet niet wat jij voor een beeld heb van een koudbloed

Als je even tig pagina's terug leest, dan weet je genoeg. Ik ben niet anti koudbloed. Ik heb alleen mijn bedenkingen bij hun mogelijkheden als dressuurpaard, en dan met name met betrekking tot koudbloeden als Tinkers, Belgen en dergelijke.

Maar ik heb zeker een open mind. Ik laat mij graag overtuigen van het tegendeel! Maar wel met goede argumenten (dus niet met argumenten dat ze zo lief en mooi zijn en dooddoeners als 'maar ook niet alle kwpn-ers halen de Z')

janouk schreef:
Je doet er zo minderwaardig over

Kritisch is wat anders als minderwaardig. Minderwaardig zou zijn als ik zou zeggen dat alle koudbloeden dikke domme beesten zijn en dat ze nergens goed voor zijn. Maar dat heb je mij niet horen zeggen, of wel soms?

janouk schreef:
Ik denk dat je nodig je beeld van een koudbloed moet aanpassen

Kom met goede argumenten en keiharde feiten en misschien doe ik dat wel Vork

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:41

Ik denk dat het weinig zin heeft om Jasmijn hier te gaan overtuigen. Niet alleen doet ze nogal laatdunkend over de wedstrijdprestaties van koudbloeden, ze blijft haar vragen steeds aanpassen en anders formuleren. De vraag zijn koudbloeden leuk in de ring wordt omgeturnd naar hoeveel er hoog in de dressuur lopen en bovenin de klassementen eindigen met ringen gevuld met meer dan 25 paarden...

Jasmijn als je de vraagstelling steeds aanpast kun je misschien beter een nieuw topic openen. Voor iedere nieuwe vraag die je bedenkt om mensen die aangeven dat koudbloeden wel degelijk wat presteren weer weg te zetten. Tenslotte als je zo benieuwd bent naar het percentage koudbloeden wat presteert in de sport vs het percentage warmbloeden wat presteert in de sport zou ik zeggen doe zelf een klein onderzoekje! Jij bent tenslotte degene die alle prestaties bagetaliseert en te min vindt... ongeacht wat hier aangedragen wordt. Kom zelf eens met feiten zou ik zeggen!

En koudbloedliefhebbende koudbloedrijders: laat je niet meer uit de tent lokken. Het is een beetje zinloos iemand te overtuigen die zelf niet met feiten komt en vragen die gesteld worden niet beantwoord Knipoog Denk dat het handiger is om gewoon te denken dat is de mening van Jasmijn, en dit is de mening van vele anderen Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:52

Sythaa schreef:
Ik denk dat het weinig zin heeft om Jasmijn hier te gaan overtuigen. Niet alleen doet ze nogal laatdunkend over de wedstrijdprestaties van koudbloeden, ze blijft haar vragen steeds aanpassen en anders formuleren. De vraag zijn koudbloeden leuk in de ring wordt omgeturnd naar hoeveel er hoog in de dressuur lopen en bovenin de klassementen eindigen met ringen gevuld met meer dan 25 paarden...

Jasmijn als je de vraagstelling steeds aanpast kun je misschien beter een nieuw topic openen. Voor iedere nieuwe vraag die je bedenkt om mensen die aangeven dat koudbloeden wel degelijk wat presteren weer weg te zetten. Tenslotte als je zo benieuwd bent naar het percentage koudbloeden wat presteert in de sport vs het percentage warmbloeden wat presteert in de sport zou ik zeggen doe zelf een klein onderzoekje! Jij bent tenslotte degene die alle prestaties bagetaliseert en te min vindt... ongeacht wat hier aangedragen wordt. Kom zelf eens met feiten zou ik zeggen!

En koudbloedliefhebbende koudbloedrijders: laat je niet meer uit de tent lokken. Het is een beetje zinloos iemand te overtuigen die zelf niet met feiten komt en vragen die gesteld worden niet beantwoord Knipoog Denk dat het handiger is om gewoon te denken dat is de mening van Jasmijn, en dit is de mening van vele anderen Haha!

zit wel wat in ja

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:53

jasmijn78 schreef:
Siria schreef:

Dat is een mooie opsomming. Maar verder zegt dat nog niet zo veel. Enkel welke combinaties in welke klassen uitkomen. Kun je ook aangeven hoe deze mensen het doen op kampioenschappen? (geen clubkampioenschappen en geen stamboekkampioenschappen). En hoe ze het doen op wedstrijden met stevig bezette rubrieken (minimaal 25 deelnemers per rubriek)? (liefst aan de hand van uitslagen, standen etc. en dan met name van de m2 tm de Z2)

Zoals in praktisch alle topics op bokt wordt beweerd is het namelijk niet zo heel ingewikkelt om de M of Z te halen. Gewoon elke week starten, enkele jaren achtereen. Maar M/Z starten of goed mee kunnen komen in de M/Z zijn nog twee hele verschillende dingen.

Kun je ook een relatie leggen naar het percentage fjorden die officieel uitgebracht worden en het percentage dat werkelijk de Z haalt? En die vergelijken met het percentage warmbloeden of KWPN-ers dat die uitgebracht worden en de Z halen? Dan weet je namelijk pas echt wat.

Als je antwoord kan geven op bovenstaande vragen, dan weet je pas echt hoe het met de (on)mogelijkheden van een koudbloed (in dit geval de Fjord) staat ten opzichte van warmbloeden.

Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar sportprestaties van de echte zwaardere koudbloeden zoals Tinkers, Belgen etc.

schat zie je me aan voor een CBS ofzo?

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:58

Sythaa schreef:

hier ben ik het helemaal mee eens!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:59

Siria schreef:
Florentine_ schreef:
viewtopic.php?f=53&t=754814

dit heeft niks te maken met dit topic maar hebben jullie die foto's al gezien? ik was al fan van florencio maar nu alleen nog maar meer Haha! Haha! Haha! wat een geweeeeldig beest

haha geef mij Hermansen maar (maar daar heb je vast nog nooit van gehoord Tong uitsteken)

haha idd, wow die voorpluk van hemm.. om bij weg te kwijlen Vingers aflikken
ik vind Zortin en Kventin en Bjorgard ook helemaal geweldig, allemaal hun goede kwaliteiten.. fantastisch

(beetje offtopic Bloos )

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:04

joeepiiee albert mag zz licht starten met ze fjord !!!! Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
hij heet op bokt @ albertnap Haha! Haha!