Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Charos schreef:Ik rijd geen kampioenschappen en ook niet altijd aan de top, maar kan wel meekomen met mijn haf. Ik rijd voor de lol en dat is niet afhankelijk van top prestatie's.
janouk schreef:3 haflingers die in het Z2 paarden bovenin meerijden en 5 haflingers die bij de paarden Z1 bovenin meerijden.
janouk schreef:Haflinger Merlin rijdt Z2 pony's en was bij de regiokampioenschappen Zuidwest dit voorjaar 5e achter toppony's als Power and Paint, Hertenshof Sunlight en Boss Bunter.
janouk schreef:Ik vind dat een koudbloed net zoveel te zoeken heeft in de dressuurring als een warmbloed of volboed. En moge de beste winnen.
Citaat:Niemand zegt ook dat je niet met een koudbloed dressuur mag starten. De vraag is of koudbloeden potentie hebben in de dresuur.
jasmijn78 schreef:Weer zoveel pagina's verder...
We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn. Over hoe gaaf stang en trens wel niet staat bij een koudbloed, over hoe stom sommige mensen wel niet zijn die zo hun bedenkingen hebben bij een koudbloed in de dressuur. En over wat een Z-ruiter allemaal zou moeten kunnen.
Maar het ECHTE 'bewijs' dat een koudbloed leuk in de ring is, zijn aantoonbare prestaties. En die heb ik nog steeds niet echt voorbij zien komen... En onder prestaties versta ik geen clubwedstrijdje, geen onderling wedstrijdje en ook geen net aan winstpuntje op een officieel achteraf wedstrijdje waar de rubrieken maar minimaal gevuld zijn.
Hoe doen de koudbloeden het op de kringkampioenschappen? Op de regionale kampioenschappen, op de hippiade? Op de grotere wedstrijden met rubrieken van 25 deelnemers? Als je de mensen met hun bedenkingen over koudbloeden in de dressuur wilt overtuigen, dan kun je dat niet beter doen dat met keiharde feiten van koudbloeden die op de grotere wedstrijden in de hogere klasses het tegendeel bewijzen. Maar aangezien niemand daar in 44 pagina's nog mee gekomen is....
jasmijn78 schreef:Weer zoveel pagina's verder...
We hebben nu een hoop gehoord over hoe goed, mooi en lief koudbloeden wel niet zijn. Over hoe gaaf stang en trens wel niet staat bij een koudbloed, over hoe stom sommige mensen wel niet zijn die zo hun bedenkingen hebben bij een koudbloed in de dressuur. En over wat een Z-ruiter allemaal zou moeten kunnen.
Maar het ECHTE 'bewijs' dat een koudbloed leuk in de ring is, zijn aantoonbare prestaties. En die heb ik nog steeds niet echt voorbij zien komen... En onder prestaties versta ik geen clubwedstrijdje, geen onderling wedstrijdje en ook geen net aan winstpuntje op een officieel achteraf wedstrijdje waar de rubrieken maar minimaal gevuld zijn.
Hoe doen de koudbloeden het op de kringkampioenschappen? Op de regionale kampioenschappen, op de hippiade? Op de grotere wedstrijden met rubrieken van 25 deelnemers? Als je de mensen met hun bedenkingen over koudbloeden in de dressuur wilt overtuigen, dan kun je dat niet beter doen dat met keiharde feiten van koudbloeden die op de grotere wedstrijden in de hogere klasses het tegendeel bewijzen. Maar aangezien niemand daar in 44 pagina's nog mee gekomen is....
Florentine_ schreef:viewtopic.php?f=53&t=754814
dit heeft niks te maken met dit topic maar hebben jullie die foto's al gezien? ik was al fan van florencio maar nu alleen nog maar meer![]()
![]()
wat een geweeeeldig beest
Siria schreef:dit zijn alle mensen die op fjordenwereld hebben gemeld dat ze dressuur/springen rijden met hun fjord
janouk schreef:@ Jasmijn 78
Ter aanvulling van de Fjorden: Jolanda heeft recent met haar Fjord ZZ licht gestart bij de subtop.
janouk schreef:In de mensport doen de koudbloeden goed mee. Mijn instructrice rijdt met haar Haflingers ZZ dressuur tweespan en ZZ dressuur enkelspan.
janouk schreef:De koudbloedenstamboeken zijn beperkte stamboeken, waar zo'n 1000 veulens per jaar van geboren worden. Dat staat niet in verhouding met het KWPN stamboek in Nederland waar duizenden veulens per jaar geboren worden. En veel KWPNers halen de Z dressuur ook niet.
janouk schreef:Ik weet niet wat jij voor een beeld heb van een koudbloed
janouk schreef:Je doet er zo minderwaardig over
janouk schreef:Ik denk dat je nodig je beeld van een koudbloed moet aanpassen
Sythaa schreef:Ik denk dat het weinig zin heeft om Jasmijn hier te gaan overtuigen. Niet alleen doet ze nogal laatdunkend over de wedstrijdprestaties van koudbloeden, ze blijft haar vragen steeds aanpassen en anders formuleren. De vraag zijn koudbloeden leuk in de ring wordt omgeturnd naar hoeveel er hoog in de dressuur lopen en bovenin de klassementen eindigen met ringen gevuld met meer dan 25 paarden...
Jasmijn als je de vraagstelling steeds aanpast kun je misschien beter een nieuw topic openen. Voor iedere nieuwe vraag die je bedenkt om mensen die aangeven dat koudbloeden wel degelijk wat presteren weer weg te zetten. Tenslotte als je zo benieuwd bent naar het percentage koudbloeden wat presteert in de sport vs het percentage warmbloeden wat presteert in de sport zou ik zeggen doe zelf een klein onderzoekje! Jij bent tenslotte degene die alle prestaties bagetaliseert en te min vindt... ongeacht wat hier aangedragen wordt. Kom zelf eens met feiten zou ik zeggen!
En koudbloedliefhebbende koudbloedrijders: laat je niet meer uit de tent lokken. Het is een beetje zinloos iemand te overtuigen die zelf niet met feiten komt en vragen die gesteld worden niet beantwoordDenk dat het handiger is om gewoon te denken dat is de mening van Jasmijn, en dit is de mening van vele anderen
jasmijn78 schreef:Siria schreef:dit zijn alle mensen die op fjordenwereld hebben gemeld dat ze dressuur/springen rijden met hun fjord
Dat is een mooie opsomming. Maar verder zegt dat nog niet zo veel. Enkel welke combinaties in welke klassen uitkomen. Kun je ook aangeven hoe deze mensen het doen op kampioenschappen? (geen clubkampioenschappen en geen stamboekkampioenschappen). En hoe ze het doen op wedstrijden met stevig bezette rubrieken (minimaal 25 deelnemers per rubriek)? (liefst aan de hand van uitslagen, standen etc. en dan met name van de m2 tm de Z2)
Zoals in praktisch alle topics op bokt wordt beweerd is het namelijk niet zo heel ingewikkelt om de M of Z te halen. Gewoon elke week starten, enkele jaren achtereen. Maar M/Z starten of goed mee kunnen komen in de M/Z zijn nog twee hele verschillende dingen.
Kun je ook een relatie leggen naar het percentage fjorden die officieel uitgebracht worden en het percentage dat werkelijk de Z haalt? En die vergelijken met het percentage warmbloeden of KWPN-ers dat die uitgebracht worden en de Z halen? Dan weet je namelijk pas echt wat.
Als je antwoord kan geven op bovenstaande vragen, dan weet je pas echt hoe het met de (on)mogelijkheden van een koudbloed (in dit geval de Fjord) staat ten opzichte van warmbloeden.
Neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar sportprestaties van de echte zwaardere koudbloeden zoals Tinkers, Belgen etc.
Sythaa schreef:Ik denk dat het weinig zin heeft om Jasmijn hier te gaan overtuigen. Niet alleen doet ze nogal laatdunkend over de wedstrijdprestaties van koudbloeden, ze blijft haar vragen steeds aanpassen en anders formuleren. De vraag zijn koudbloeden leuk in de ring wordt omgeturnd naar hoeveel er hoog in de dressuur lopen en bovenin de klassementen eindigen met ringen gevuld met meer dan 25 paarden...
Jasmijn als je de vraagstelling steeds aanpast kun je misschien beter een nieuw topic openen. Voor iedere nieuwe vraag die je bedenkt om mensen die aangeven dat koudbloeden wel degelijk wat presteren weer weg te zetten. Tenslotte als je zo benieuwd bent naar het percentage koudbloeden wat presteert in de sport vs het percentage warmbloeden wat presteert in de sport zou ik zeggen doe zelf een klein onderzoekje! Jij bent tenslotte degene die alle prestaties bagetaliseert en te min vindt... ongeacht wat hier aangedragen wordt. Kom zelf eens met feiten zou ik zeggen!
En koudbloedliefhebbende koudbloedrijders: laat je niet meer uit de tent lokken. Het is een beetje zinloos iemand te overtuigen die zelf niet met feiten komt en vragen die gesteld worden niet beantwoordDenk dat het handiger is om gewoon te denken dat is de mening van Jasmijn, en dit is de mening van vele anderen
Siria schreef:Florentine_ schreef:viewtopic.php?f=53&t=754814
dit heeft niks te maken met dit topic maar hebben jullie die foto's al gezien? ik was al fan van florencio maar nu alleen nog maar meer![]()
![]()
wat een geweeeeldig beest
haha geef mij Hermansen maar (maar daar heb je vast nog nooit van gehoord)