Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:42

nikiet schreef:
laatst had een vrouw bij mij op stal wedstrijd.. had ze voor al haar galopoefeningen een 7 en voor haar galop zelf een 6..... Gestoord .... hoezo raar...
en ze had ook een paar 4en waar geen commentaar bij stond en een paar 5en waar dan weer wel iets bij stond.. lekker leerzaam he

Zo raar is dat niet hoor, dat cijfer van de galop. Bij de oefeningen gaat het niet alleen om de galop maar ook om het aanspringen en de gereden figuren/tempowisselingen. Heeft het paard niet voldoende sprong of is zijn houding niet helemaal korrekt kan het cijfer voor het tempo galop dus lager zijn.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:38

Bij een van m'n eerste wedstrijden met m'n pony (toen nog groene pony qua wedstrijden) ging hij compleet door het lint. Steigeren, rennen en zo kan ik wel even doorgaan. Maar in plaats van te gaan huilen of echt extreem boos te worden ,omdat het zo slecht ging moest ik er dus om lachen. Op dat moment viel er toch weinig meer aan te doen. (En ik weet nog steeds niet of het aanstellerij of serieus was van m'npony, nu gaat het teminste super met wedstrijden)
Stond er op m'n protocol "Dit gedrag is zeker niet om te lachen"
Je kan wel begrijpen dat ik het toen helemaal niet meer had Huilen van het lachen Of ik trouwens m'n punten toch nog had gereden weet ik niet.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:39

Ik had een ondl. wedstrijd zonder galop en ik had voor galop een 6, beetje vreemd he?

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:04

da's inderdaad heeel knap Clown

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:05

mijn laatste wedstrijd was ook vreemd. ik was twee keer eerste met 193 en 194. er stond bijna achter elk punt IMPULS. maar dan wel een 7 geven.en mijn paard heeft veel impuls voor een 4 jarige.
en het mooiste vond ik nog dat er bij uitstrekte stap. cyfer 7. je moet beter je proef doorlezen.

??????????????/

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:09

ik ben altijd blij dat er ook bij een 7 commentaar staat. dan weet je tenminste wat je moet doen om het nog beter te krijgen. echt niet elke jury gaat kijken hoe oud of dat het paard is. Dus het kan vast nog beter dan dat ie nu doet.
welk niveau rijd je?

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:38

aslan schreef:
Ik had een ondl. wedstrijd zonder galop en ik had voor galop een 6, beetje vreemd he?

maar was het wel een proefje met onderaan galop staan? dan is het wel logies dat je een 6 krijgt want dat is gemiddeld

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:26

Mijn vriendin laatst ook, ze rijdt met haar tinker L2 en onder aan haar protecol kreeg ze 2 strafpunten omdat de jury vond dat tinkers geen dressuur moeten lopen Verward
Ze was wel 2 keer eerste maar door de 2 strafpunten kwam ze bij beide proeven op 194 uit. 2 winspunten dus en als die jury niet zo belachelijk had gedaan had ze er 4 gehad..

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:43

Twee strafpunten omdat het een Tinker is??? Lijkt me uiterst vreemd.......... Ik hoop dat je het protocol nog hebt. Onmiddellijk opsturen naar de KNHS zou ik zo zeggen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:57

Wou net zeggen, dat is héél vreemd. Als het er bij staat dan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:56

sanzon schreef:
mijn laatste wedstrijd was ook vreemd. ik was twee keer eerste met 193 en 194. er stond bijna achter elk punt IMPULS. maar dan wel een 7 geven.en mijn paard heeft veel impuls voor een 4 jarige.
en het mooiste vond ik nog dat er bij uitstrekte stap. cyfer 7. je moet beter je proef doorlezen.

??????????????/

Tsja, dat laatste vind ik niet gek......welke proef die je met een 4-jarige mag rijden zit uitgestrekte stap in?
Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:43

Geen, ik had op mijn laatste protocol nl. een 6 voor de middenstap met de opmerking 'stapt teveel over'.
En toch zat hij echt niet aan zijn max qua stappen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:47

kinuh schreef:
Mijn vriendin laatst ook, ze rijdt met haar tinker L2 en onder aan haar protecol kreeg ze 2 strafpunten omdat de jury vond dat tinkers geen dressuur moeten lopen Verward
Ze was wel 2 keer eerste maar door de 2 strafpunten kwam ze bij beide proeven op 194 uit. 2 winspunten dus en als die jury niet zo belachelijk had gedaan had ze er 4 gehad..

stond dit er letterlijk op?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:48

sanzon schreef:

??????????????/

Misschien dat je tijdens de proef het even niet meer wist..wat je moest doen bij een bepaald onderdeel..en dat je het bv vroeg aan je voorlezer van.."wat?"

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:53

HiHi, op mijn laatste wedstrijd vroeg de jury aan mij welke proef we eigenlijk gingen doen.... Clown
Lekkere voorbereiding...

Princessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:08

Een vriendin van mij heeft een friese merrie en op haar protocol stond:
Merrie met hengstenvlecht?
Vork

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:19

Born2BCrazy schreef:
kinuh schreef:

stond dit er letterlijk op?

Ja het stopnd er echt op, ze is terug gegaan naar de jury dat ze het belachelijk vond maar de jury negeerde haar totaal en liep gewoon weg.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:13

dus er stond als tekst bij: tinkers horen niet in de dressuur????

Of stond er alleen -2

Als het er echt op staat zou ik alsnog een klacht indienen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:20

oosterhoff schreef:
dus er stond als tekst bij: tinkers horen niet in de dressuur????

Of stond er alleen -2

Als het er echt op staat zou ik alsnog een klacht indienen

Er stond daar bij verzorging zeg maar:
7 - 2 Tinkers horen niet in de dressuur

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:26

opsturen zou ik zeggen! wat een belachelijke jury!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:19

Ik zou hem ook opsturen! Echt een hele rare en belachelijke jury.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:11

[/quote]

Was dat toevallig in Kapelle Zeeland? Ik zat te schrijven bij een jury, die was ook zo bezig. Nou een zes, acht het is Pasen maak er maar een 7 van Haha![/quote]
Nee, o jee er zijn dus nog meer van die jury- leden, ach iedereen was blij met zijn/haar winstpunten. dus vooruit maar het is pasen.

verders als er echt op de coupon staat 7-2 tinkers horen niet in de dressuur zou ik inderdaad een klacht indienen bij de KNHS stuur wel een kopie mee en niet je origineel, maar ik ben van mening al kom je met een muilezel de ring in, nog moeten ze kijken wat je samen met het dier kunt neer zetten. Ach gut

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:16

Ze had al gebelt maar aan de punten kunnen ze iig niets meer doen, ze maakt nu een kopie met daarbij een brief dat ze vindt dat deze jury niet verder kan gaan als hij dit commentaar geeft.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:28

vind dat echt niet kloppen, jury's mogen geen voorordeel hebben toch?!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:31

kinuh schreef:
Ze had al gebelt maar aan de punten kunnen ze iig niets meer doen, ze maakt nu een kopie met daarbij een brief dat ze vindt dat deze jury niet verder kan gaan als hij dit commentaar geeft.

nee dat klopt aan de punten kunnen ze niets meer doen, maar ik ben wel van menig dat een jury die zoiets op een coupon schrijft een berisping moet krijgen, dat hij het denkt daar is niet aan te doen maar zijn eigen voorkeur dient ie voor zich te houden en niet mee te laten tellen, wanneer iemand dat niet kan moet hij maar stoppen met jureren, ik zelf ben ook niet zo van de schimmels ik weet dat ik dan niet kan negeren dus ik jureer niet. en zal dat dus ook nooit gaan doen Zij zijn groot en ik is klein!