Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:32

En wat vinden jullie van de bepaling dat de proeven gelijk achter elkaar gereden moeten worden?

Daar wordt je als ruiter niet echt blij van denk ik, zeker op een warme dag. Dan moet je eigenlijk elke keer even een paar minuten er tussen stoppen zodat de combinatie weer op adem kan komen en zich weer kan opladen voor de volgende start. Je kan er dan net zo goed iemand tussen laten starten lijkt me.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:41

Dat zie ik in praktijk (bij 2 ringen) heel veel combinaties toch al doen. Dan plan je er netjes 7 minuten tussen, maar iedereen gaat bijna gelijk door. Even rondje stappen. En hop, de volgende proef.

En ik snap het op zich ook wel: doel moet natuurlijk zijn zo min mogelijk mensen tegelijkertijd op de accomodatie.

(hoewel ik dan denk: er kunnen beter 20 mensen op een accomodatie van een paar hectare zijn, dan die 20 mensen op een terrasje :D maar ik snap ook dat niet alles tegelijk weer kan)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:02

En hoe hebben jullie dat met de gemeente geregeld?
(ik heb ze nu een mailtje gestuurd, met de vraag voor toestemming)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:32

JustLizz schreef:
Zie nu net deze aanvullende bepalingen: Je moet inschrijfgeld dus via KNHS laten lopen. Afdracht voor wedstrijd vervalt wel. Maar denk nog een extra reden voor ons om het inschrijfgeld hetzelfde te laten.

Aanvragen activiteit met beoordelings- of meetmoment
Sportaanbieders die een beoordelings- of meetmoment willen organiseren kunnen deze vanaf dinsdag 26 mei 13.00 uur via Mijn KNHS aanvragen. Deze worden (zoveel als mogelijk) op basis van de bestaande kalenderprocedure door de regio of het mendistrict in behandeling genomen. Inschrijvingen en het innen van inschrijfgeld verlopen via Mijn KNHS. De afdracht vervalt dan. Bent u nog niet aangesloten op het online innen van inschrijfgeld via Mijn KNHS? Bekijk dan hier hoe het werkt.

Waar heb je deze informatie gevonden.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:35

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:46

Goedkeuring kring lijkt me snel geregeld. Wij gaan meetmomenten organiseren op het moment dat we eigenlijk een wedstrijd hadden staan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:48

Onze gemeente is niet heel ingewikkeld, maar goed ons terrein is ook echt groot dus wat dat betreft is dat geen punt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:50

Wij hebben idd de route ook al klaar. Hoeven elkaar niet te passeren.

Wat ik me wel afvraag wat betreft jury en schrijver. Je mag met 2 personen in een auto, vanaf 1 juni mag je met je collega/vriend/vreemde met tweeën in de horeca aan een tafel.
Dan hoeven we toch ook niet moeilijk te doen met het jureren?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:51

PSvanLot schreef:
Wij hebben idd de route ook al klaar. Hoeven elkaar niet te passeren.

Wat ik me wel afvraag wat betreft jury en schrijver. Je mag met 2 personen in een auto, vanaf 1 juni mag je met je collega/vriend/vreemde met tweeën in de horeca aan een tafel.
Dan hoeven we toch ook niet moeilijk te doen met het jureren?

Dat is wel zo idd. Dan zou dat niet hoeven. Het is misschien meer wat mensen zelf willen? ik kies ervoor om niet te gaan jureren maar goed ik begeef me sowieso niet in ruimtes met meerdere mensen. Ik blijf nog even aan de voorzichtige kant.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:53

Ik ga het de juryleden bij uitnodigen gewoon vragen. Of ze een eigen schrijver meebrengen en of er bezwaar is tegen samen in een hokje

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:06

Het verplicht betalen via MijnKnhs zijn wij ook niet enthousiast over.. Wij hebben bewust gekozen om niet aan dat systeem mee te doen omdat het veel te duur is en nu word je toch verplicht.. Wij waren wel van plan om vooraf overmaken te verplichten maar dan gewoon via onze eigen rekening.. Is ook een stuk makkelijker als iemand dan bijvoorbeeld afmeldt en startgeld terug dient te krijgen..

Ik hoop dat wij de toestemming van de gemeente krijgen, begreep dat ze hier niet heel makkelijk zijn. Dit is gewoon een kwestie van een brief schrijven met je vraag en alle maatregelen die je zult nemen toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:11

Debbie schreef:
Het verplicht betalen via MijnKnhs zijn wij ook niet enthousiast over.. Wij hebben bewust gekozen om niet aan dat systeem mee te doen omdat het veel te duur is en nu word je toch verplicht.. Wij waren wel van plan om vooraf overmaken te verplichten maar dan gewoon via onze eigen rekening.. Is ook een stuk makkelijker als iemand dan bijvoorbeeld afmeldt en startgeld terug dient te krijgen..

Ik hoop dat wij de toestemming van de gemeente krijgen, begreep dat ze hier niet heel makkelijk zijn. Dit is gewoon een kwestie van een brief schrijven met je vraag en alle maatregelen die je zult nemen toch?

Wij wilden het daarom ook niet gebruiken, maar heb net gebeld en een andere optie is niet mogelijk. Denk dat we het dan toch maar doen, maar zeker alleen voor deze periode.

Wij hebben naar de gemeente ook het bestand van de knhs gedaan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:19

ik heb het protocol opgestuurd naar de gemeente en toestemming gevraagd. De vorige keren (bij het lessen voor de jeugd en later de volwassenen) had ik snel uitsluitsel gekregen.

@debbie, je kan het protocol van de KNHS in word downloaden, aanpassen en opsturen naar de gemeente. Daarin staan alle dingen beschreven die een gemeente van belang kan vinden.
Je zou aanvullend kunnen melden in de mail hoeveel meetmomenten je wil organiseren en wat deze inhouden en dat je je gaat houden aan alle bepalingen zoals vastgelegd in het protocol dat opgesteld is door de bond.

Ik vraag me soms af of gemeentes al die protocollen wel lezen. Ze willen gewoon dat je er over nagedacht hebt en de richtlijnen RIVM volgt.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:35

Ben ik nu heel blond dat ik dat protocol niet vind of moet ik daarvoor eerst inloggen in MijnKnhs? :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:41

Het Z gaat nu ook meetellen toch?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:00

Zo, wij hebben een super flitsende gemeente: akkoord van de gemeente is al binnen. Top.
Aanvragen zijn ingediend in MijnKNHS.

Nu dan alleen het Online betalen nog regelen.
Ze vragen om:

• Rekeningafschrift dat niet ouder is dan 3 maanden en waarop de naam en IBAN van de organisatie vermeld staat, evenals het logo en de naam van de bank.
  • KvK-uittreksel dat niet ouder is dan 3 maanden. Naam van de organisatie op het uittreksel moet gelijk zijn aan de naam op het rekeningafschrift.
  • Kopie van paspoort of rijbewijs van bestuurslid wat de aanmelding doet bij Ingenico. Dit bestuurslid moet ook vermeld staan op het uittreksel van de KvK.
  • Bewijs van domiciliëring: Een domicilie is het "officiële adres", het adres waar men volgens de burgerlijke stand woont.

Die eerste drie is geen probleem.
Maar wie weet wat het 4e is? Als ik google kom ik eigenlijk alleen maar op Belgische sites. Dus het lijkt een Vlaamse/Belgische term. Wat is het Nederlandse equivalent?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:10

Uittreksels van het bevolkingsregister?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:21

Ja dat denk ik ook.
Maar op zich is het raar: bij de bank (als ik bestuursleden wijzig) is normaliter alleen KvK uittreksel vereniging + kopie ID betreffende bestuurslid.

Ik zal de KNHS wel even bellen (dan kunnen ze het evt ook updaten, zodat het duidelijker is)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:35

Jeetje wat een gedoe.. Dat wordt nog spannend om op tijd rond te krijgen dus >;)

Bedoelen jullie dit pdf bestand met het protocol wat je kunt bewerken en naar de gemeente kunt versturen?

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:41

Kelan schreef:
Zo, wij hebben een super flitsende gemeente: akkoord van de gemeente is al binnen. Top.
Aanvragen zijn ingediend in MijnKNHS.

Nu dan alleen het Online betalen nog regelen.
Ze vragen om:

• Rekeningafschrift dat niet ouder is dan 3 maanden en waarop de naam en IBAN van de organisatie vermeld staat, evenals het logo en de naam van de bank.
  • KvK-uittreksel dat niet ouder is dan 3 maanden. Naam van de organisatie op het uittreksel moet gelijk zijn aan de naam op het rekeningafschrift.
  • Kopie van paspoort of rijbewijs van bestuurslid wat de aanmelding doet bij Ingenico. Dit bestuurslid moet ook vermeld staan op het uittreksel van de KvK.
  • Bewijs van domiciliëring: Een domicilie is het "officiële adres", het adres waar men volgens de burgerlijke stand woont.

Die eerste drie is geen probleem.
Maar wie weet wat het 4e is? Als ik google kom ik eigenlijk alleen maar op Belgische sites. Dus het lijkt een Vlaamse/Belgische term. Wat is het Nederlandse equivalent?

Mijn God wat gaat dat een gedoe zijn... Ik ga er donderdag maar eens voor zitten...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:41

Gebeld met de KNHS: Ingenico is een Belgisch bedrijf, vandaar de Belgische term, maar ze willen dus inderdaad de NL variant: Uittreksels persoonsgevens uit het bevolkingsregister
(gaan ze ook nog aanpassen, ze werd er nu al vaker over gebeld ;-) )

<edit> Het is inderdaad een heel gedoe. Uittreksel uit bevolkingsregister komt niet digitaal in de gemeente waar ik woon. Dus nu wel aangevraagd, en wachten tot het met de post wordt aangeleverd...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 15:04

Laten jullie je nu verplichten tot een contract met betrekking tot het on-line betalen?
Dit kan toch niet wettelijk zjn dat dit zomaar mag.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:11

ponyparadijs schreef:
Laten jullie je nu verplichten tot een contract met betrekking tot het on-line betalen?
Dit kan toch niet wettelijk zjn dat dit zomaar mag.

Ze zeggen dat je anders geen meetmomenten mag/kunt organiseren.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:13

Ik bereid het in ieder geval voor.

ondertussen ben ik vooral nog van plan om 0 euro te vragen. Het is toch alleen maar voor eigen leden.
En voor alle volgende echte wedstrijden kan ik dan altijd nog weer terug naar Op de Wedstrijd betalen (je kunt het per wedstrijd aangeven)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:16

Kelan schreef:
Ik bereid het in ieder geval voor.

ondertussen ben ik vooral nog van plan om 0 euro te vragen. Het is toch alleen maar voor eigen leden.
En voor alle volgende echte wedstrijden kan ik dan altijd nog weer terug naar Op de Wedstrijd betalen (je kunt het per wedstrijd aangeven)

Ik zit in dubio ook 0 euro te vragen en dan contant/pin op wedstrijd. Zou dat werken of krijg ik dan echt de KNHS op mijn dak...