Jurycursus 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:42

Relaxed schreef:
Ja dat heb ik ook gelezen, maar ik was er dan nog een keer achteraan gegaan, net zolang tot iemand me het wel kan vertellen.. :j

Ik zou ( en dan voornamelijk in de kwestie van Daffodil) erg graag willen weten waar ik aan toe ben.
Ik bedoel, je jureert al enige jaren, met plezier neem ik aan, en dan wordt je alleen op deze toets afgewezen, toch?

Als ze vinden dat je niet goed genoeg bent om de M cursus te doen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je stopt met jureren, ik bedoel, ben je dan wel capabel om de B en de L te jureren? Zo zou ik het zien dan hoor.

bambi76

Re: Jurycursus 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:10

Ik zou het ook zo zien...zou ook echt heel hard moeten nadenken of ik wel door zou gaan...ik denk het niet...

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:26

Dus ze wijzen alleen op de toets af? Dat zou ik wel raar vinden als het gesprek en de beoordeling gewoon goed zijn.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:12

't Is stilletjes hier... Hoop dat we volgende week de gegevens van plaats, tijd en zo meer doorkrijgen! Half december was er gezegd dacht ik?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:13

Nou ik hoop ook dat we snel bericht krijgen van dagen, tijden en lokatie's dan kan je tenminste het e.e.a. regelen

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:24

In de brief stond in de loop van december, en helaas loopt december nog 21 dagen door, dus kan nog wel even duren. zeker met zo'n stakende TNT.
Ik zit ook met smart te wachten op wat meer info. Ik moet nog vervoer gaan regelen enzo, maar dat kan pas als ik weet op welke dag het is.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:34

KNHS is vanaf 24-12 geloof ik dicht, dus voor die tijd moeten we zeker wat horen....

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:23

macke schreef:
Gewoon vragen of je een afspraak kunt maken ,over wat er nu aan je "schort".

Helaas wordt je daar ook niet veel wijzer van en blijven ze met algemene opmerkingen gooien. Loopt er een geergerd het kantoor uit en mag je vooral geen commentaar geven. KNHS staat niet echt open voor kritiek, dit komt ook door hun eigen beleid, En natuurlijk moeten ze een lijn trekken heel begrijpelijk!! Maar als men goede argumenten heeft en als je 2/3 goed hebt ben je alsnog gezakt en als je alles terug ziet is maar 1 conclusie ik zat er niet naast, maar iedereen heeft wel eens een dwaalspoor. Hoe beoordeel je een paard die geen verruiming in de galop laat zien (2x met een onvoldoende 4 en een 5 ) een 8 geeft , maar de draf die zuiver is maar ook geen verruiming geeft een 7 een paard wat 2 wegspringt een 7 voor een onderdeel geeft en een andere kandidaat een 6 terwijl dat 3x netter gaat? Dit heet jurysport!
BEDANKT KNHS moet het toch effe kwijt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:01

macke schreef:
macke schreef:
Gewoon vragen of je een afspraak kunt maken ,over wat er nu aan je "schort".

Helaas wordt je daar ook niet veel wijzer van en blijven ze met algemene opmerkingen gooien. Loopt er een geergerd het kantoor uit en mag je vooral geen commentaar geven. KNHS staat niet echt open voor kritiek, dit komt ook door hun eigen beleid, En natuurlijk moeten ze een lijn trekken heel begrijpelijk!! Maar als men goede argumenten heeft en als je 2/3 goed hebt ben je alsnog gezakt en als je alles terug ziet is maar 1 conclusie ik zat er niet naast, maar iedereen heeft wel eens een dwaalspoor. Hoe beoordeel je een paard die geen verruiming in de galop laat zien (2x met een onvoldoende 4 en een 5 ) een 8 geeft , maar de draf die zuiver is maar ook geen verruiming geeft een 7 een paard wat 2 wegspringt een 7 voor een onderdeel geeft en een andere kandidaat een 6 terwijl dat 3x netter gaat? Dit heet jurysport!
BEDANKT KNHS moet het toch effe kwijt......

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap geen hout van wat je hierboven nu wilt zeggen... :o

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:58

Lees er wel de verontwaardigdheid in, maar inhoudelijk is het me ook niet helemaal duidelijk.
Vervelend is het inderdaad wel als je afgewezen bent.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:48

Het gaat om net als daffodil om het afgewezen zijn en de willekeur van afwijzen wij zijn met een aantal mensen gaan kijken wat er nu fout was gegaan met de beoordeling van de proeven ook zeker om wat van te leren. Maar dan zie je de willekeur weer en het echte jurysport zoals aangegeven hierboven.
Het staat misschien warrig maar het is frusteremd als je de proeven terug ziet en dat je ernaast zit met jureren is niet erg maar zoals het voorbeeld aangeeft zet je vraagtekens. Nog een voorbeeld het paard moet halsstrekken maar komt tot boeg hoogte daar geef je geen voldoende voor. Maar de zogenaamde grandprix jury geeft een 7. Paard schiet weg vlak voor het van handveranderen in de galop een 7.De ruiter zit scheef maar volgens de gp jury bewegen haar benen te veel een 8. Snap je het nog ? Teugels op maat maken was netjes maar duurde wel lang een 8. deze proeven werden op een kampioenschap verreden, dan gaat het om de beste combinaties en elk klein verschil moet je zien als jury want de beste moet winnen. Dan kan het niet zo zijn dat je bovengenoemde punten zo hoog jureerd. En afgewezen worden is altijd pijnlijk, maar graag wel op een nette manier.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:45

Jij hebt precies dezelfde proeven moeten beoordelen als ik! Ik gaf ook een onvoldoende voor dat halsstrekken en heb eveneens het wegschieten in mindering gebracht. Voor teugels op maat maken heb ik nog nooit een 8 gegeven en al helemaal niet als het halsstrekken geen voldoende is.

Dit was precies Macke, waarom ik niet meewilde naar de KNHS! Zowiezo omdat ik daar weer vrij voor moest nemen maar ook omdat ik na mijn telefonisch gesprek deze conclusie al getrokken had.

Ik heb gisteren mijn laatste wedstrijd gejureerd, net als mijn vriendin dat vandaag gedaan heeft. We zien het maar zo, wij krijgen meer vrije tijd en de KNHS verliest twee leuke, correcte juryleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:03

Jammer Daffodil, maar ik begrijp je keuze volledig. Ik had zelf hetzelfde gedaan.. We hadden het er met een paar mensen nog over op die selectiedag en er waren er veel meer die zeiden te stoppen als ze nu niet goed genoeg werden gevonden..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:55

Ik heb er goed over nagedacht en het niet in een opwelling besloten. Zal eerlijk zeggen dat mijn vriendin het wel van te voren al had besloten en die heeft het in het gesprek ook gevraagd, wat nou als je niet door mag, moet je daar dan uit concluderen dat je niet voldoet en hoe gaan jullie daarmee om? Daar werd niet prettig op gereageerd en ontwijkend op geantwoord. Zij heeft daarop doorgevraagd maar geen duidelijk antwoord ontvangen. Ook zij heeft haar besluit genomen en ik dus ook hoewel ik op voorhand dacht, nou...das wel een heel fors besluit. Gek eigenlijk dat je er daarna dus heel anders over kan denken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:59

Heel jammer dat je dit besluit hebt moeten nemen Daf maar tergelijkertijd ook heel begrijpelijk!!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:01

Het ligt er misschien ook wel aan op welk onderdeel je niet door bent en hoe er daarna mee om gegaan wordt o.a. door de KNHS....

Ik had vooraf ookal besloten wordt ik niet toegelaten dan stop ik....

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:25

ook ik zou stoppen als ik niet door gelaten wordt! maar ben blij dat ik toch verder mag.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:03

Iemand al post?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:04

nope

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:37

Hier ook niet :n

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:37

daffodil schreef:
Ik heb er goed over nagedacht en het niet in een opwelling besloten. Zal eerlijk zeggen dat mijn vriendin het wel van te voren al had besloten en die heeft het in het gesprek ook gevraagd, wat nou als je niet door mag, moet je daar dan uit concluderen dat je niet voldoet en hoe gaan jullie daarmee om? Daar werd niet prettig op gereageerd en ontwijkend op geantwoord. Zij heeft daarop doorgevraagd maar geen duidelijk antwoord ontvangen. Ook zij heeft haar besluit genomen en ik dus ook hoewel ik op voorhand dacht, nou...das wel een heel fors besluit. Gek eigenlijk dat je er daarna dus heel anders over kan denken.

Het was zeer frustrerend!! De KNHS gaat een beetje vreemd met hun kandidaten om, daar komt nog bij dat er direct gesmeten werd ja ik heb je profiel gelezen je wil graag gelijk hebben??!! Vreemd maar in mijn profiel ben ik vrij neutraal en heb ik hem heel anders ingevuld als de eerste keer. Er werd ons toen beloofd dat je geen metaprofiel test hoefde te doen als deze eenmaal was gemaakt. Er komen elk jaar nieuwe L juryleden bij dus die paar die ophouden Het zou hun een rotzorg zijn. Maar kritiek geven op de KNHS is NOT DONE en helaas waren wij misschien de eerste.Maar DAff een duidelijk antwoord........ Tja dat had ik niet verwacht maar wel gehoopt.
Ik wens de nieuwe M ers veel geluk, en die niet door zijn het mag pas met 2 jaar weer eens, tenzij je gelijk naar de Z wil. O ja kreeg nog een opmerking dat men echt meer dan 2 jaar had moeten jureren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:11

Hier ook nog geen post :n

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:22

Ook geen post :Z

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:25

Balen, had na de staking wel een berg post verwacht inclusief de KNHS brief, maar helaas, wel een stapel post, maar niet DE brief.....

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:19

Wat vreemd dat er ook gezegd is dat je echt langer dan twee jaar moet jureren!
Dit was namelijk de reden waarom ik in 1e instantie dacht dat ik niet kon opgeven voor de M-cursus...uiteindelijk van KNHS brief gehad waarin stond dat aantal jaar niets uitmaakte, maar dat je wel minimaal 20x gejureerd moest hebben. Vandaar dat ik uiteindelijk toch mijn motivatiebrief heb gestuurd.
Erg raar dat ze dan toch nog kunnen zeggen dat twee jaar jureren verplicht is!
KNHS weet onderling volgens mij soms ook niet goed wat nou de afspraken zijn....