Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:37

vosje2010 schreef:
Mijn dochter reed een keer een keurige B proef met haar 4 jarige pony.
Commentaar van de jury (mondeling): het was een nette proef maar ik heb haar geen winstpunt gegeven, want de pony is nog zo jong!
Ze had de punten al bij elkaar en ging de volgende wedstrijd gewoon over naar het L1. Uiteindelijk naar de Z gereden!

Daar mag je als jury toch niet op beoordelen, of ben ik nou gek? Een nette proef is een nette proef, of de pony nu vier of vierentwintig is :7

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:27

Ik was eens op wedstrijd in Siegerswoude met Wilco.
Was een van de eerste (officiele) wedstrijden met hem.
Siegerswoude heeft een ruime bak, en het jury hokje hangt
in de lucht boven het stuk waar je niet rijdt.
1ste proef gehad, en daarna ging de jury commentaar geven.
Dus hij doet het raampje open. En Wilco ziet ineens een hoofd uit het raam steken.
Hij helemaal verbaast. Mijn moeder kwam dat moment ook de ring binnen. Hij
kijkt mijn moeder verbaast aan, en dan kijkt hij weer terug naar die man, en
hij begint te hinniken naar die manXD Zei die man: Jij mag niet storen in een goed gesprek.
Nou, ik lag plat van het lachen, haha.

Daantje96

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:33

Haha hoelang is dat geleden in Siegerswoude? ik geloof dat ik dat ook al eens meegemaakt heb daar terwijl ik aan het schrijven was,,

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:02

Daantje96 schreef:
Haha hoelang is dat geleden in Siegerswoude? ik geloof dat ik dat ook al eens meegemaakt heb daar terwijl ik aan het schrijven was,,

het was 6 Maart 2010 geloof ik.
Die hele proef ging niet echt goed...
Ik reed op een Maflinger.

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:13

Leuke verhalen! Rij zelf nog geen wedstrijden.. maar zou er toch spontaan zin in krijgen haha.. (eerst nog ff trainen :+ )

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:16

Voor mij was dat niet op westrijd maar op de keuring, kreeg als commentaar van de jury dat mijn merrie een 3de premie kreeg omdat ze een dik vet propje was en daar door haar bewegingen niet goed kon laten zien. Het jaar erop heeft ze een 2a premie behaald :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:18

haha ik had zaterdag wedstrijd.

Nu mag je met M de bak niet meer in van te voren. Nu is dat normaal geen probleem, maar ze vond het toch wel een beetje spannend. Ik ging groeten bij X, en wou wegrijden en dan linksaf. Paard ging van links naar rechts en slingerde alle kanten op, want tja dat hokje was toch wel errúgg spannend. Je zag der echt zo kijken van; AAAH daar durf ik niet heen help!!. Ik moest lachen en de jury ook haha, stond op me coupon:

5, paard wiebelt :+

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:28

Lynn_x schreef:
haha ik had zaterdag wedstrijd.

Nu mag je met M de bak niet meer in van te voren. Nu is dat normaal geen probleem, maar ze vond het toch wel een beetje spannend. Ik ging groeten bij X, en wou wegrijden en dan linksaf. Paard ging van links naar rechts en slingerde alle kanten op, want tja dat hokje was toch wel errúgg spannend. Je zag der echt zo kijken van; AAAH daar durf ik niet heen help!!. Ik moest lachen en de jury ook haha, stond op me coupon:

5, paard wiebelt :+

Misschien een tip voor de volgende keer: als je niet om de baan heen kunt rijden, mag je wel in de baan voor de proef. Hier kwam ik helaas ook te laat achter toen ik niet verder dan x kwam omdat de rest te eng was.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:34

Ja ik kon er wel met moeite omheen, maar dat zou ws meer spanning opleveren omdat ik dan best krap tussen plantenbakken moest. En normaal is ze eigenlijk nooit ergens van onder de indruk haha

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:14

Ik dacht ook dat je vanaf de M de baan niet meer in mocht hoor. Heb een keer -2 gekregen toen ik het wel deed. Dus ik hoop altijd maar dat ie na het groeten gewoon doorloopt, hihi.
Grappigste opmerking heb ik niet echt. Wel een keer -2 oorbellen uit bij verzorging.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:32

Kirov schreef:
Ik dacht ook dat je vanaf de M de baan niet meer in mocht hoor. Heb een keer -2 gekregen toen ik het wel deed. Dus ik hoop altijd maar dat ie na het groeten gewoon doorloopt, hihi.
Grappigste opmerking heb ik niet echt. Wel een keer -2 oorbellen uit bij verzorging.

Die vind ik best grappig := Die hoor ik voor het eerst!

Weet iemand of dat ook terecht is?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:45

Knopjes zijn gewoon toegestaan. Hangers en ringen zijn minder geschikt en volgens mij ook niet toegestaan :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:12

Ik ben jurylid. Kan je dus met 100% zekerheid vertellen dat je in de M NIET meer binnen de baan mag starten, TENZIJ je er niet helemaal omheen kan.

Wat oorbellen betreft inderdaad kleine knopjes, maar niet iets waarachter je kan blijven hangen, zoals ringen.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:14

Het waren inderdaad wat grotere oorbellen; ringen. En ik was ze gewoon vergeten uit te doen. Sindsdien die ik niet eens meer oorbellen in naar een wedstrijd.
En hoe zit het dan met het de baan in gaan van te voren in een binnenbak, want daar kun je meestal niet omheen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:16

Heel verstandig, zonde van je punten en je wilt niet weten hoe lelijk je uit kunt scheuren.

In een binnenbak mag je gewoon van binnen de ring starten als je er niet omheen kan. Staat allemaal gewoon in de reglementen.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 00:22

Nou Dan heb ik ook nog wel een leuke voor mij iets minder maar kan er nu wel om lachen haha
Ik was op wedstrijd met mijn pony in het M1 mijn pony was wel eens koppig dus ik kom binnen ga groeten en pony wil niet verder ik drijf aan Pony kOmt omhoog op mijn briefje stond pony groet mee:d

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:43

Die is grappig mehorserex :D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:02

Ik volg.

Was eens mee op wedstrijd, paard heeft stipjes zeggen ze je kan hem ook wel egaal maken, ipv stipjes dan met schoenpoets.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:46

Er schoot me van de week nog 1 binnen van een jaar of 5 geleden.

Ik had wedstrijd op een groot veld op een benauwde dag waarop ze onweer opgegeven hadden. Toen ik ging losrijden kwam er een donkere wolk aan, tijdens mijn eerste proef begon het in de verte te rommelen en vlak voor ik mijn tweede proef in ging kwam het steeds dichter bij. Ik ben als de dood voor onweer dus heb nog nooit met zoveel angst op mijn paard gezeten als toen. Had alleen maar in mn hoofd gauw doorrijden en daarna als n gek naar de trailer O:). Meteen na mijn proef is de wedstrijd ook stilgelegd omdat het in alle hevigheid losbarstte.

Na de prijsuitrijking sprak ik de jury nog even en zij zei het volgende `ik vind je een erg leuk paard hebben en een redelijke proef alleen zou het nog veel beter zijn als het allemaal wat minder gehaast ging`
Ik dacht bij mezelf uhm sorry mevrouw de jury maar dit keer had ik echt haast :')

Zou overigens nu niet meer onder deze omstandigheden doorrijden en gewoon afgegroet hebben als het mij te dicht bij kwam.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:07

haha, mijn allereerste wedstrijd op de manege:

moest B afwenden en E links, maar ik zat niet op te letten en de pony ging rechts.
voorlezer; B LINKERHAND!!!,.
ik: oeps, maak rechtsomkeerd, en ga weer de goede kant op.

staat op protocol: gaat verkeerde kant op, creatief opgelost.

haha, en ik heb welleens een gebroken lijn vergeten, toen maakte ik echt een of andere zwabber door de bak, had ik toch nog een 5.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:59

Ik had afgelopen zondag mijn eerste wedstrijd in het Z1. Van de eenvoudige wissels wordt Vanquish nogal druk. Eenmaal in stap zou hij het liefst elke stappas willen aanspringen. Maar omdat hij daar even op moet wachten werd het een gek gezicht maar rare huppeltjes. De jury gaf een 3 met als commentaar: Mislukt! Daar kon ik best om lachen :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:02

O, maar dat laat ik ook wel eens opschrijven hoor, de ruiter weet zelf wel wat er mislukt was, en scheelt een boel schrijfwerk.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:56

haha nu ik dit allemaal lees wil ik ook een keer wedstrijd rijden:P. het is voor mij echt al een paar jaar geleden.

mijn verzorgpony heeft verlatingsangst en is nog nooit in een binnenbak geweest, haha, moet wel wat leuks opleveren toch? oh, en ik moet natuurlijk bij de paarden starten :').

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:04

kleinvosje schreef:
O, maar dat laat ik ook wel eens opschrijven hoor, de ruiter weet zelf wel wat er mislukt was, en scheelt een boel schrijfwerk.

Ja dat scheelt inderdaad een hoop schrijfwerk. Desalniettemin vind ik het toch erg grappig staan op het protocol :D Iedere keer dat ik het lees, moet ik er weer om lachen!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:36

op schrijfwerk mag niet gespaard worden. Heb liever een blad vol van voor tot achter (positief en negatief), dan geen commentaar.

Vorig jaar een proef gereden; was op zich best proper, maar vere van mijn beste proef. Ik was de laatste ruiter, dus sta net buiten de ring te praten met mederuiters. De paddockmeester komt voorbij en zegt al kijkend op mijn protocol : "amai wat heb jij een saaie proef gereden..." Ik vrees het ergste, stond eerste met 70%. Had van boven tot onder alleen maar 7e zonder een opmerking... :?