Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:41

Dat weet je dus nooit. Ze zitten in een hokje, jij bent op afstand van een jury, je weet nooit waarom ze lachen, serieus kijken etc. Voor hetzelfde geld had iemand net op een rare manier zijn pen laten vallen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:39

vorige week vrijdag had ik een proef, toen deed ik nog de B (nu inmiddels L1 ).
Toen moest ik A afwenden en in stap overgaan, in de bocht keek ik al naar de A-C lijn, en ik zie de jury de hele tijd praten met de schrijfster. Maargoed Casper zwaaide helemaal uit de bocht, we zaten helemaal naast de A-C lijn, en hij liep tegen de hand toen ik moest stappen, dus ik als een gek naar de A-C lijn toe en weer netjes rond gereden, en op het moment dat ik weer netjes op de A-C lijn zat keek ze, met als gevolg: 7, keurige rechte lijn Clown Toen heb ik toch wel even gelachen hoor *LOL*

_Caitje__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:06

Ilja000 schreef:
Dat weet je dus nooit. Ze zitten in een hokje, jij bent op afstand van een jury, je weet nooit waarom ze lachen, serieus kijken etc. Voor hetzelfde geld had iemand net op een rare manier zijn pen laten vallen.

Het was een onderlinge wedstrijd en je kon gewoon over het schotje heen kijken, dus tja. En bij dat meisje op dat paard zeiden ze het ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:10

Ik reed een keer onderling, had echt een hele nette proef gereden. Maar ik hielp altijd op die manege, daarom gaven ze me lage punten, zodat het niet leek alsof ik voorgetrokken werd.. *fijn

** Edit: De jury (manege eigenaresse) vertelde mij dit na de proef, ben je dus dan wel lekker 8 euro aan kwijt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:37

Gisteren hadden wij weer een gevalletje van een "aparte" jury. Het begon al dat ze binnenkwam met de mededeling dat ze van schimmels en vossen niets moest hebben. Het was ook erg frappant dat alleen een paar donkere paarden winst reden, maar dat kan altijd nog toeval zijn. Ik bedoel, zelfs zo'n jury kan niet om een geweldige proef heen, schimmel of niet. Op de vraag of de ruiters in zomertenue mochten starten antwoordde ze dat "als ze het te warm vonden ze maar niet hadden moeten komen".

Vervolgens heeft ze een meisje twee verliespunten gegeven zonder een enkel commentaar te vermelden. De proeven waren idd niet denderend (wat sloom ivm de hitte), maar verlies was wat overdreven. Dat meisje is na de prijsuitreiking verhaal gaan halen bij de jury, maar op dat moment werd ze helemaal de grond in geboord. De jury begreep niet wat zij in die klasse (L2) deed en dacht eerlijk gezegd dat ze daar alleen door dispensatie had kunnen komen. Ook moest ze maar eens leren rijden zonder beugels, want haar houding leek ook nergens naar.

Ik denk eerlijk gezegd dat die jury misschien last van "die tijd van de maand" had Clown

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:22

OMG dat is wel héél erg!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:25

Dat is echt heel erg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:18

Ik heb de laatste wedstrijd nog iets heel leuks gehad.

De wedstrijd was best ver weg omdat we met de OO Sevenbokkers hadden afgesproken daar te starten en toen ik me ging aanmelden bij de jury vroeg ze: 'Wauw, staat je paard ook echt helemaal in Belgie?'
ik: 'Ja, dat klopt Ja .'
jury: 'Zo, dan ben je een eind weg, waarom start je dan helemaal hier joh, omdat dit zo'n leuk concours is?'
ik: 'Tja, er starten hier veel bekenden met paarden met dezelfde afstamming dus we vonden het leuk om hier allemaal te starten.'
jury: 'Oh, of omdat hier altijd zo'n leuke jury zit.' Clown
ik: 'Ehm.. ja, dat kan ook!' Clown
jury: 'Nou, zet hem op Belgie!'

Werd ik toch in die proef ook nog eens eerste met 2 winstpunten! Vork

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:37

Tja, wat jury betreft maak je iedere keer hele andere dingen mee. De ene gaat er heel subtiel mee om als je pony er tussenuit knijpt terwijl de andere dan meteen ook voor alle nog volgende onderdelen een stuk lager jureerd. Mijn inmiddels 4-jarige v-pony heeft "vroeger" ook weleens de benen genomen tijdens een proef, de ene keer staat er op mijn coupon "goed opgelost" als ik daarna gewoon netjes doorgereden ben , en de andere keer "totaaaal niet onder controle" terwijl dat de proef verder netjes ging...
Laatst bijgewerkt door Scum op 17-04-07 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen van juryleden verwijderd.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:40

asjemenou schreef:
Esperanca schreef:
Ik ken iemand met een Fries waarvan voor de proef al werd gezegd dat de jury niet van Friezen hield. Belachelijk!

Dat een jury niet van friezen houdt is niet belachelijk, en dat mag ook, iedereen heeft zo zijn eigen smaak.
Pas als hij zijn punten ervan af laat hangen wordt het belachelijk.

Vind jij 't normaal dat door een jury aan 't begin van de proef zegt dat 'ie niet van Friezen houd en daarom maar lage punten geeft? Bloos!

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:50

Waar ik trouwens niet tegenkan is een jury die zeeeer ongeinteresseerd in het hokje zit. Leunend op zijn/haar hand, suf voor zich uitkijkend, je geef succes wenst, meer van de tijd voor zich uit staart dan naar het proefje kijkt en niet eens de moeite doet om zelf even te lachen/zwaaien aan het einde van de proef! En ja.. zulke erge zitten ertussen... als je het zo erg vind... doe het dan niet, je weet dat mensen al die tijd geoefend hebben om een proefje te rijden, doe dan op zn minst alsof je geinteresseerd bent! Boos!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 00:24

Wie zegt dat een jury die op zijn/haar hand leunt niet naar je proef kijkt? En je succes wensen? En zwaaien aan het eind van de proef? Is niet echt gebruikelijk hoor!!! Ik denk dat ik eerder verbaasd zou zijn als een jury WEL naar me zou zwaaien aan het eind van de proef!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:17

mylittlejoy schreef:
Gisteren hadden wij weer een gevalletje van een "aparte" jury.

Vervolgens heeft ze een meisje twee verliespunten gegeven zonder een enkel commentaar te vermelden.

Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoorde hier al aardig wat trammalant over toen ik aankwam...
Betreffende meisje was hard op zoek in de reglementen bij wanneer je een verliespunt krijgt.

Erg jammer altijd ditsoort dingen Scheve mond

KimWelsh schreef:
Waar ik trouwens niet tegenkan is een jury die zeeeer ongeinteresseerd in het hokje zit. Leunend op zijn/haar hand,
Doe ik ook weleens, maar ben dan nogsteeds zéér oplettend hoor Ja
Je moet je voorstellen dat je na 3 uur op dezelfde stoel te hebben gezeten ook weleens even anders wil zitten en dat dit soms dus is door even op je hand te leunen Knipoog

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:09

Klopt, was behoorlijk wat trammelant over. Ik geloof dat je bij 149 punten verlies hebt, ze had 149 en 148. Zelf zou ik dan die 149 nog net 150 van gemaakt hebben, dan komt de boodschap ook wel over, maar ja, das persoonlijk.

Over de middagjury waren ze erg te spreken.....die hield wel van schimmels Clown

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:11

Rolleyes schimmels???? Walgelijk Rolleyes

Clown Vork

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:13

twister42 schreef:
hihi ik hoorde er van het weekend nog 1.

'ach vooruit het is pasen' ROFL

Was dat toevallig in Kapelle Zeeland? Ik zat te schrijven bij een jury, die was ook zo bezig. Nou een zes, acht het is Pasen maak er maar een 7 van Haha!

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:28

laatst had een vrouw bij mij op stal wedstrijd.. had ze voor al haar galopoefeningen een 7 en voor haar galop zelf een 6..... Gestoord .... hoezo raar...
en ze had ook een paar 4en waar geen commentaar bij stond en een paar 5en waar dan weer wel iets bij stond.. lekker leerzaam he

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:27

Roxx schreef:
Wie zegt dat een jury die op zijn/haar hand leunt niet naar je proef kijkt? En je succes wensen? En zwaaien aan het eind van de proef? Is niet echt gebruikelijk hoor!!! Ik denk dat ik eerder verbaasd zou zijn als een jury WEL naar me zou zwaaien aan het eind van de proef!

Zoals deze jury daar zat niet, ze keek steeds vaag voor zich uit en zeer ongeinteresseerd. Het is niet uit te leggen, dat moet je zien. Iedereen was het met mij eens. Nee, ik zeg niet dat iedere jury letterlijk zwaait, maar de meeste lachen toch wel een keer of knikken ofzo... en kijken verder niet sjaggie naar beneden. Toen ik me moest aanmelden zei ik gewoon vrolijk wie ik was ... hmpf ok, zei ze zeer snauwerig. En ze keek continue sloom op haar hand leunend naar beneden of weg.. dat zei zelfs mijn instructeur, maar zoals ik al zei.. zoiets moet je zien... op de hand leunen hoeft idd niet per definitie op verveeldheid ofzo te duiden..... trouwens... 80% van de juryleden die ik gehad heb wensen mij succes of knikken vrolijk als je de proef begint (na aanmelden)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 01:03

Ik heb nog een leuke van dit weekend; mijn vrienden zaten in het juryhokje toen ik het springonderdeel van mijn hunter wedstrijd reed. Het was pas de tweede keer dat ik een hunter show doe, dus ik weet nog niet precies hoe alles in zijn werk gaat. Ik had een mooie groene rijjas aan, met daaronder een mint groen gestreepte blouse. De blouse moet je in je broek stoppen (weet ik veel ... ik vind dat het er dan zo propperig uitziet Clown), dus met elke sprong waaiden mijn vlappen op en zag de jury mijn blouse er onderuit komen. Nou dat kan blijkbaar echt niet! Ze heeft een paar keer gezegt hoe "sloppy" het er uitzag en dat ze het verschrikkelijk vond om me eerste plaats te geven, maar dat ik toch echt de beste was. *LOL* Toen ik klaar was met mijn parcours stuurde ze zelfs gelijk de ringmaster achter me aan om me even vriendelijk (en vooral nadrukkelijk) er aan te herinneren dat je blouse dus ingestopt moet worden.

Ze was trouwens ook helemaal orgasmisch over iemand wiens rijjas een zacht oranje voerig had, met bijkleurende riem. Dat was het echt helemaal volgens haar. Gestoord

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:47

wat ik wel eens heb meegemaakt, wat betrefd jury's die enorm wakker zijn en opletten XD

ik reed met mijn pony L, en hij had nog nie trgebokt.. dat moest altijd. op het moment dat ik vóór A aangaloppeerde, en na A de baan verliet...bokkend, en ik kwam vóór de volgende letter weer binnen, had de jury waaarschijnlijk koffie pauze

het is een poos geledenen, maar ik kan me niet heugen dat er een laag cijfer of commentaar bij stond.. Vork

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:35

Guinevere schreef:
Ze was trouwens ook helemaal orgasmisch over iemand wiens rijjas een zacht oranje voerig had, met bijkleurende riem. Dat was het echt helemaal volgens haar. Gestoord

Nagelbijten / Gniffelen ROFL

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:43

asjemenou schreef:
Esperanca schreef:
Ik ken iemand met een Fries waarvan voor de proef al werd gezegd dat de jury niet van Friezen hield. Belachelijk!

Dat een jury niet van friezen houdt is niet belachelijk, en dat mag ook, iedereen heeft zo zijn eigen smaak.
Pas als hij zijn punten ervan af laat hangen wordt het belachelijk.

Vind jij 't normaal dat door een jury aan 't begin van de proef zegt dat 'ie niet van Friezen houd en daarom maar lage punten geeft?

Dat hij lage punten had gegeven werdt niet genoemt, een jury kan niet van Friezen houden maar toch een Fries op 1 zetten met veel punten terwijl hij de andere paarden misschien wel veel mooier vond.
En als hij het recht in het gezicht zei van degene met de Fries dan vind ik het ook niet normaal, maar als je hij het gewoon tegen de schrijfster zei dan moet dat toch kunnen?
Zoals ik in mijn eerste reactie al schreef: Zolang hij de punten er maar niet vanaf laat hangen.

Sorry, snap niks van het quoten Bloos Vork

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:54

tis te merken Clown

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:15

casperrr schreef:
tis te merken Clown

Tong uitsteken

Maar ik bne het helemaal met de een na laatste bovenstaande reactie eens.

Persoonlijke smaak mag, maar laat de rijtechnische cijfers er nie tvanaf hangen.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:43

Precies Haha!
( Ik snap ook nooit iets van het queten dus je bent niet de enige Knipoog )