Jurycursus 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Re: Jurycursus 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:44

Volgens mij heb je helemaal geen kleur, ik kan het niet ontdekken.
Je hebt wel kleuren bij je denktijd bij de verschillende stellingen (rood, groen en grijs geloof ik).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:46

Ik heb er het weekend naar zitten turen maar kan er niets uit opmaken. Tuurlijk snap ik die lappen tekst maar daar kan ik ook niet uit opmaken welke "kleur" je krijgt en waarom.

Ben er ook nog niet over uit, ga in ieder geval de komende tijd niet of nauwelijks jureren. Uiteraard lopen er nog bestaande afspraken maar heb weinig zin om nieuwe te maken. Weet ook nog niet of ik er wel mee verder wil.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:51

Misschien kun je nog een gesprek aanvragen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:52

Ik heb een gesprek gehad maar de uitkomst daarvan maakte me eigenlijk nog bozer en teleurgestelder. Vooral dat op voorhand gezegd is dat iedereen die voldoet, door mag, dus helemaal niet zo blijkt te zijn......

barabas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:14

Ik mag vanuit het oosten van het land ook meedoen met de M jury-cursus. Ik heb drie jaar geleden de IL cursus gedaan in Ermelo.

Heb laatst mijn metaprofieltest gekregen en in een aantal onderdelen kan ik mijzelf echt herkennen, ongeacht de situatie. Andere aspecten zijn natuurlijk erg specifiek voor het jureren.

Ik kan wel begrijpen waarom ze niet aangegeven wat je moet scoren om te voldoen aan het profiel. Want dan kan je het inderdaad manipuleren. Ik moet wel zeggen dat dit forum mij wel heeft geholpen met de voorbereiding voor de selectie. Zo wist ik dat het handig was het proevenboekje of de dressuurregelementen er even bij te pakken voor de beschrijvingen van de dresuuroefeningen en onderdelen. Dat heeft mij goed geholpen bij het gesprek. Door voorbereid daar te gaan zitten kon ik rustig en duidelijk reageren en was ik niet op zoek naar de juiste woorden. Andere mensen die ik heb gesproken voor de selectie waren zich rot geschrokken van de vragen die ze kregen, ze voelde zich overvallen....

Wat het beoordelen van de proeven betreft vond ik het nogal logisch en voorspelbaar. Het motto is dat je goede combinatie ook goede punten moet durven geven. Dus wat laten ze dan zien?? Juist goede combinaties!! Geen verrassing.... Dus ik wist al dat dit zou komen en dat ik er vrolijk op los kon punten ook al kom ik dergelijke combi's nauwelijks tegen in werkelijkheid, hoogstens bij de B dressuur eventing...... Zelfs de mindere combi was nog niet eens echt slecht.

Ik vind wel dat degene die niet door mogen wel een duidelijke uitleg verdienen waarom niet. En ik kan niet beoordelen of dat wel of niet het geval is. Kan mij ook wel voorstellen dat emotie de uitleg in de weg zit. Net als bij jureren eigenlijk, hoe de een het ziet wil niet zeggen dat de ander het ook zo heeft ervaren... Maar goed het is wel een vrijwilligersfunctie...en ik kan mij voorstellen dat het pijnlijk is als je wordt afgwezen terwijl je met de beste bedoelingen een vrijwillig steentje wil bijdragen.

Maar aan de andere kant sta ik wel achter een strengere selectie, want een enkele jury die ik tegen kom is echt niet op zijn plaats. Gelukkig zijn dat er maar enkele. De meeste doen het best goed. En je kunt altijd overal wel over zeuren, maar ik denk dat de meeste er toch wel een eerlijke beoordeling van maken.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:29

nou zulke goede combinaties hadden wij niet om te beoordelen :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:35

Inderdaad. Ik vond de combi's eindelijk eens normaal, zoals ik ze regelmatig tegenkom.
Eentje had zelfs geen winst....

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:06

abcde schreef:
nou zulke goede combinaties hadden wij niet om te beoordelen :+

Ben ik mee eens en Daff ook met jou ben ik eens en Bar.. de selectie is echt niet zo logisch om het kaf van het koren te onderscheiden!! want ook hierbij heb je de vorm van de dag de combinaties die je voorgeschoteld krijgt en WAT wil de hoofdjury zien en waarom wordt je uitgesloten als je 2 van de 3 proeven wel goed beoordeeld hebt en wat als.... Het is allemaal niet zo makkelijk en dan zijn teleurstellingen ook heel groot. Maar om nu te zeggen dat de besten door zijn gaat mij ook echt te ver.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:09

Bij de proeven die ik moest beoordelen zat er wel duidelijk een hele goede, een slechte en een middelmatige, daar was ik wel blij mee. Dat had ik met mijn examen voor de IL toen ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:48

daffodil schreef:
Oh gelukkig dus dat ligt niet geheel aan mij!!1

Heb sterk het vermoeden dat juist omdat ik extreme scores heb, ik daarom niet goed genoeg scoor. Ze willen bij de KNHS wel dat je je mannetje staat zodra woeste ouders komen klagen maar ik vrees dat een teveel aan "aanwezigheid" weer ook niet de bedoeling is....beetje jammer!

Ik denk dat je gelijk hebt, want ook ik heb extreme scores en ben niet door oa op deze test.
Wat ik wel jammer vind, want mijn test weerspiegelt ook weer hoe belangrijk ik eenduidigheid vind.
Erg jammer dat je de uitslag achteraf krijgt en mondeling niks kan toelichten bij je keuzes.

Hier ook hetzelfde: beoordelen doe je alleen, dus dat heb ik ook zo ingevuld. Wil niet zeggen dat ik een heks tegen mijn schrijver zou zijn of kennisuitwisseling met andere juryleden zou blokkeren. Maar ik kan niet samenwerken zegt de testuitslag nu.

De kleur van mijn testuitslag stond volgens mij alleen in de brief?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:05

Ik had bij mijn MPA test vorig jaar (IL) een 100% score.
Had dan ook bij bv het beoordelen alleen versus samen ong 80% alleen en 20 % samen ingevuild.
Juist omdat je ook samen met andere jury's bent en moet kunnen samen werken.
Ook bij het bij het horen/zien/voelen heb ik een gedeelte voelen ingevuld.
Blijkbaar goed ingeschat,maar als ik over 2 jaar de IM wil gaan doen bibber ik nu al voor die test aangezien ik nu een beetje weet wat ze verwachten en bang ben dat ik er teveel bij na ga denken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:14

Ik had begrepen dat ik me moest voorstellen dat ik in het juryhokje zat, dan zit er een schrijver bij maar die mag me niet beïnvloeden, dus die heb ik buiten beschouwing gelaten. Nou ja, het zij zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:26

ambre schreef:
Ik had bij mijn MPA test vorig jaar (IL) een 100% score.
Had dan ook bij bv het beoordelen alleen versus samen ong 80% alleen en 20 % samen ingevuild.
Juist omdat je ook samen met andere jury's bent en moet kunnen samen werken.
Ook bij het bij het horen/zien/voelen heb ik een gedeelte voelen ingevuld.
Blijkbaar goed ingeschat,maar als ik over 2 jaar de IM wil gaan doen bibber ik nu al voor die test aangezien ik nu een beetje weet wat ze verwachten en bang ben dat ik er teveel bij na ga denken.

Ik heb idd ook niet alles 100% ingevuld, hield ook steeds een beetje 80/20 aan..

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:38

urielle :toch had ik ook een uitgesproken mening,en ben wel toegelaten!! Dus zegt niet alles, ;)
Maar goed balen is het wel.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:11

abcde schreef:
urielle :toch had ik ook een uitgesproken mening,en ben wel toegelaten!! Dus zegt niet alles, ;)

Idd ik heb ook een uitgesproken mening volgens de test maar ook toegelaten.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:13

Ik heb nergens 100% ingevuld, heb het net gedaan zoals Ambre schrijft en gelukkig toegelaten!

Vervelend dat er nog geen dag/locatie bekend is. Wil een vakantie boeken en mijn werkrooster moet worden gepland......

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:25

digo schreef:
abcde schreef:

Idd ik heb ook een uitgesproken mening volgens de test maar ook toegelaten.

Ik ook en heb echt niet alles verdeeld en ben ook toegelaten....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:27

Ik ben stiekem wel benieuwd waar ik dan zo vreselijk misgescoord heb.. :=

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:26

Ik ook......

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:06

als je wil kan je evt wel mijn hele testen mailen dan moet je maar even pben.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:11

abcde schreef:
als je wil kan je evt wel mijn hele testen mailen dan moet je maar even pben.

Wil ik ook doen hoor als ik jullie daarmee kan helpen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:12

Dan ga je toch alleen maar gissen.. Volgens mij heb je er het meest aan om gewoon de KNHS te bellen en laat ze het maar uitleggen.. Ze zullen het toch moeten kunnen onderbouwen?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:39

Relaxed schreef:
Dan ga je toch alleen maar gissen.. Volgens mij heb je er het meest aan om gewoon de KNHS te bellen en laat ze het maar uitleggen.. Ze zullen het toch moeten kunnen onderbouwen?

volgens mij was dat al gedaan , maar leverde weinig op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:10

Ja dat heb ik ook gelezen, maar ik was er dan nog een keer achteraan gegaan, net zolang tot iemand me het wel kan vertellen.. :j

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:50

Gewoon vragen of je een afspraak kunt maken ,over wat er nu aan je "schort".