Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:44

_Esther_87_ schreef:
linerfa schreef:
ach ja, het is nou eenmaal zo gelopen.. maar dan kan je toch ook na de proef even uitstappen en zeggen dat er iets mis is gegaan.. lijkt mij wel zo netjes :)

Tja, maar het is ook niet erg netjes om het nu te doen voorkomen alsof de jury helemaal niet naar je proef gekeken heeft en 'maar wat heeft ingevuld' want dat is dus helemaal niet waar....En ik was er niet eens bij en kan al bedenken hoe het zat (is ook niet meer dan logisch) Was je blijer geweest als je je proef niet had kunnen rijden of ineens pas veel later had kunnen starten omdat de jury persé de juiste protocol had willen hebben?

Rustig maar joh! Ik kan er om lachen hoor! jij hebt er waarschijnlijk meer moeite mee dan ik.. cool down!! *\o/*

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:45

moi22 schreef:
Wat een geweldige opmerkingen allemaal.

Mijn paard heeft voordat ik er mee ging starten z2 gelopen dus de knoppen van de wissels zitten er al op.
Had vorig jaar een wedstrijd in het m2 en omdat ik ziek was was ik er niet helemaal bij met mn hoofd. Ik moest een gebroken lijn in contra galop rijden en legde perongeluk bij het omstellen op de x mijn benen om waardoor hij dus een wissel sprong := .
Aan het eind van de proef komt de jury dr hok uit met wat commentaar dat ik hem meer bij elkaar moet rijden enzo (was terecht en dus geen rare uitspraak ;) ). toen ze klaar was ow ja nog over die wissel ik wilde je er een 8 voor geven want hij was heel mooi maar ja kon hem niet kwijt op t protocol :D.

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:50

Eerlijk gezegd, weet ik niet of deze al genoemd is - ik val zo binnen in dit topic en ik ga al die uitspraken hierna lezen.
Moest wel meteen aan het volgende denken:

Ooit jaren geleden met een vriendin mee geweest op wedstrijd als voorlezer.

En de prijsuitreiking werd door de jury zelf gedaan, waardoor hij zijn visie kon toelichten.
Hij begon te vertellen dat hij de "B" van BAGGER had gejureerd en de "L" van LEVENSLANG.

Mijn vriendin reed toen dus in de L.

Van schrik schoot ik toen (heel vervelend) in de lach. Heb dit nooit meer mee gemaakt.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:53

sarah_m schreef:
Ik had een keer een proefje op een pony die nog niet zo vaak proefjes had gereden (manegepony) en dus ook nog niet zo vaak alleen in de bak was geweest.
Dat resulteerde in behoorlijk wat ervandoor schiet werk vooral de galop ging loeihard.

Meisje langs de bak; Je ging wel erg hard hea?
Instructeur; De cross is pas volgende week
Mevrouw achter de bar; Dat heb je goed gedaan, we lopen dankzij jou nu 10 minuten voor op schema

_O- erg flauw allemaal maarja

_O- die is ind erg mooi hoor haha

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:09

maaikiemike schreef:
Bij de prijsuitreiking (moest wachten op vriendin, had de hoop op n prijs opgegeven) mocht ik een fles jachtbitter in ontvangst nemen, zodat ik de volgende keer wat soepeler zou zijn.

Dát vind ik nou leuke dingen! :D Beetje humor maakt onze serieuze sport een stuk relaxter! :P

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:17

Misschien geen grappige uitspraak, maar een geweldige stunt van de organisatie van CHIO AKEN.

Enkele jaren geleden was het overdag snikkend heet en hadden ze onweer voorspeld voor de avond. Die avond was het de kleine kür in de dressuurring. Tijdens de proef van een van de deelnemers barst de hel los boven Aken. Zo ongeveer de helft van de letters en een deel van de piste waaide om, door de regen trokken de toeschouwers vooraan allemaal hun paraplu open of spurten naar een hogere plaats en brak er veel rumoer uit op de tribunes. Het paard heeft meer wissels getoont dan nodig en liep natuurlijk met veel spanning, de ruiter heeft zijn kür met een grote grijns op zijn gezicht uitgereden en heeft hiervoor een geweldig applaus gekregen. Later tijdens de prijsuitrijking, werd hij nog even te voet geroepen. De organisatie vond dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen door het slechte weer dus kreeg hij een troostprijs : een grote reiskoffer!!! :D :D
Staande ovatie van het publiek natuurlijk!!

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:52

een vriendinnetje van me had ooit "pony spoort niet" op dr coupon staan
het arme kind is boos naar de jury (die toen aan de koffie zat) toegelopen en had gevraagt waarom haar pony gek was......
gelukkig heeft de jury het haar wel goed uitgelegt (toen hij uitgelachen was)
ik zal het nooit vergeten:P

M_D_H

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:41

:') _O_
die is wel geniaal ja :') _O-

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:46

ja moest een keer(10 jaar geleden) veel eerder starten( waren 4 man uitgevallen voor mij), en kreeg te horen als ik maar zou lachen op de pony dan zou hij wel aardig zijn met zijn cijfers- voor mijn glimlach kreeg ik 8 stond er als commentaar bij houding!!! had ook wel een leuke/lieve pony had er 2 keer op gezeten om kennis te maken , gaan we ring in begint ze ineens te showen (hoofdje naar benee/beentjes mooi omhoog/staartje bijna op d'r rug!) ze was 20 jaar en reden een b proefje maar was net een veulen in haar hoofd! erg leuk om te zien ze deed het geweldig!!! luisterde perfect ik was me hele plankenkoorts vergeten en genoot voor het eerst van een wedstrijdje!

Celi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:58

Ik had laatst een fantastische jury, hij heeft veel op mijn coupon laten schrijven, zowel positieve als negatieve dingen en alles klopte nog ook!

Toch moest ik om 1 ding wel lachen (ik was wat melig, maar dat had een andere reden): bij het wijken stond: pony meer meenemen.
Laat ik met deze pony ook wat lange lijnen werk doen; ik kreeg dus al allerlei scenario's in mijn hoofd:P

sunshiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:35

zit ván verkeerde been op verkeerde been!
knap hè?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:48

Niet echt een uitspraak maar;

Ik had gister wedstrijd, en was nog enorm brak. Was samen met me vriendin, hadden de hele tijd al de slappe lach. Nou hup die proef in, en paard ging weer zoals altijd, knoerthard. Ik had geloof ik in 3 minuten me proef af :'). Maargoed, ik begon al met zweep, was hem vergeten weg te leggen. Ik groette; raampje open; je zweep! Eigg mocht ik al niet meer starten dus, ik slappe lach snel zweep weggooien en gewoon opnieuw beginnen :D. Met middendraf vlogen we de bak door, en schouderbinnenwaarts ging ook erg snel. De hele tijd vloog ze tegen de bordjes aan, en dan moest ik natuurlijk nog harder lachen, waardoor ze nog harder ging.

Volgens mij had de jury nog nooit zoiets gezien, ze heeft de hele proef zo gezeten :D :D :D :D :D :D
was een vrolijke bedoeling allemaal, haha ruiter voorlezer in slappe lach en paard had ook erge schik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:43

Die zweep had je dus niet nodig Lynn :+

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:45

Hahaha nee!

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:00

Paar maanden geleden een B-proefje gereden op mijn 5-jarige ruin.

Hij liep supernetjes, heeft een poosje moeite gehad met netjes aanspringen in de goede galop.
Ik spring aan op de volte, (moest nu natuurlijk wel een beetje op de letter, dus extra porretje...) geeft ie me toch
een rotbok, ik lag helemaal in een deuk. Ik dacht, nu moet ik de jury/meneer wel laten zien dat ik dat niet accepteer, en geef hem
tijdens-net na de bok een tikje in zijn nek.

Staat er op mijn protocol, galop 6, te groot aangesprongen.......enne.... tik niet aardig!
Anmehoela..... vier benen omhoog en ruggetje bol, is in mijn ogen toch een bok.
Moest er wel vreselijk om lachen, toch nog een puntje gereden die proef.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:28

Ik reed destijds mijn eerste wedstrijd met een ponytje,
Proef ging netjes, maar toen we moesten halthouden op de x wou mijn pony niet stoppen haha
Pas bij de auto stilgekregen, stond er op de coupon: Eigenwijze pony! :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:21

Vanwege een opmerking op het protocol van mijn dochter vandaag blaas ik het topic maar weer leven in. Bij de opmerking onderaan het protocol stond geschreven 'paard komt zwaarmoedig over' 8)7
Paard staat hier heerlijk 24 uur per dag met zijn vaste vriendjes in de Hit-actiefstal, loopt de laatste jaren vooral in het bos, hij hoeft hooguit drie keer in de week dressuurmatig aan het werk. Lui is hij wel, maar wellicht moeten we toch maar Prozac overwegen voor hem. :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:15

Sammyoo schreef:
Vanwege een opmerking op het protocol van mijn dochter vandaag blaas ik het topic maar weer leven in. Bij de opmerking onderaan het protocol stond geschreven 'paard komt zwaarmoedig over' 8)7
Paard staat hier heerlijk 24 uur per dag met zijn vaste vriendjes in de Hit-actiefstal, loopt de laatste jaren vooral in het bos, hij hoeft hooguit drie keer in de week dressuurmatig aan het werk. Lui is hij wel, maar wellicht moeten we toch maar Prozac overwegen voor hem. :D

peperbollen in zijn k..t duwen?? :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:04

Ja, maar dan zou je verwachten dat je een opmerking over de impuls krijgt :?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:36

Ben ik de enige die dat geen rare opmerking vind? (dat het paard zwaarmoedig overkomt), of lees ik er verkeerd?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:11

Haha zwaarmoedig heeft opzich weinig te maken met impuls of looplustigheid hoor :P

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:21

Mijn dochter reed een keer een keurige B proef met haar 4 jarige pony.
Commentaar van de jury (mondeling): het was een nette proef maar ik heb haar geen winstpunt gegeven, want de pony is nog zo jong!
Ze had de punten al bij elkaar en ging de volgende wedstrijd gewoon over naar het L1. Uiteindelijk naar de Z gereden!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:00

Gut, is die jury toevallig ook lid van Bokt?? :7 Zo'n typische Bokt uitspraak is dat...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:18

ginouque schreef:
Ben ik de enige die dat geen rare opmerking vind? (dat het paard zwaarmoedig overkomt), of lees ik er verkeerd?

zwaarmoedig
1) Bedrukt 2) Droefgeestig 3) Gedrukt 4) Hypochondrisch 5) Melancholiek 6) Melancholisch 7) Mismoedig 8) Mistroostig 9) Naargeestig 10) Neerslachtig 11) Slepend 12) Somber 13) Treurig 14) Triest 15)

Het arme beest moet straks weer mee naar wedstrijd :+ Uit mijn keukenraam heb ik hem net een kwartier zien rennen en spelen met zijn vriendje. Nu staat hij lekker hooi te knabbelen in het voerstation. Ik hoop dat hij nog energie over heeft om twee proefjes te lopen :D

vosje2010 schreef:
Mijn dochter reed een keer een keurige B proef met haar 4 jarige pony.
Commentaar van de jury (mondeling): het was een nette proef maar ik heb haar geen winstpunt gegeven, want de pony is nog zo jong!
Ze had de punten al bij elkaar en ging de volgende wedstrijd gewoon over naar het L1. Uiteindelijk naar de Z gereden!

Dat is echt bizar, dat zou ik misschien wel melden bij de KNHS.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:54

Ik heb die opmerking ook wel eens gekregen. Niet dat ik geen winstpunt kreeg; maar dat ze mijn paard veeeeel te jong vonden. Tja, ik reed met 4 jaar in het L en met 5 in het M, maar ik train nog steeds maar 4x per week en niet eens extreeem hard. ze leert gewoon erg snel, en snap wel dat ze nog jong is, maar als ze prima loopt zonder staken of verzet of vol spanning weet ik het, wat is dan het probleem?